فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, November 04, 2009
قبل از اینکه بیام سوئد آخر دل به دریا زدم و یه لپ تاپ سونی خریدم . از سری مدل های FW . البته یه اشتباهی کردم و اونم این بود که 16 اینچ گرفتم و خیلی بهتر بود که 13 اینچ میگرفتم چون وزنش برام سنگینه و حملش مشکل و شده وبال گردنم ! روش ویندوز ویستا بیزینس نصب بود و منم همون اول بسم الله زدم ویستا رو کامل فرمت کردم و روش یه ویندوز هفت نصب کردم و فرداش هم سوار هواپیما و ویژژژژژژژ سوئد ! بعد که رسیدم اینجا و کامپیوتر رو روشن کردم تازه دیدم چه گندی زدم ! اول اینکه اصلن از ویندوز اصلیش بک آپ نگرفته بودم و کلش نابود شده بود . تمام برنامه های سونی که روش نصب بود مثل کم کردن نور مانیتور و چک باطری و مالتی مدیا و ... همه از بین رفته بود . سیستم هم 64 بیت بود و من 32 بیت نصب کرده بودم و خلاصه احمدی نژاد بیار باقالی بار کن ! خلاصه هر چی تو سایت سونی رفتم درایور 32 بیت نداشت که نداشت ! اوریجینالش 64 بود و من بدبخت هم فقط میتونستم با امکانات نصف و نیمه ش کار کنم . خلاصه یه چند روزی گذشت و چند تا ایرانی اینجا پیدا کردیم که دانشجوی کامپیوتر بودن و یکیشون یه سی دی ویندوز 7 - 64 بیت پروفشونال اصل بهم داد و گفت اینو دانشگاه بهمون داده و سریالش معتبره و جنیون هم هست و بیا برات نصب کنم . خلاصه نصب کرد و دیدیم به به ! نمردیم و یه ویندوز اوریجینال هم دیدیم و همه چی هم مرتب . کلی هم ازش تشکر کردم و ...
یه چند روز که گذشت حس کردم این ویندوز یه جورایی مشکل داره ! بعد از دو روز صدای زنبور از لپ تاپ بلند میشد وقتی روشن میکردم و وقتی با تکنیکال ساپورت آنلاین سونی چت کردم گفت کامپیوتر داره داغ میکنه و فن سی پی یو با حداکثر سرعت کار میکنه و این صدای اونه ! بعد هم سرعت بوت و کار کردن باهاش خیلی پایین بود و خلاصه باز روز از نو روزی از نو و منم دیگه میترسیدم روشنش کنم ! چند وقد بعد دوباره به تور یه دانشجوی کامپیوتر ایرانی دیگه خوردیم و گفت این ویندوزها آشغال هستن و بیا من برات یکی نصب کنم . از ایران یه ویندوز اولتیمیت 7 آورده بود و اونو برام نصب کرد و تمام مشکلات حل شد ! جالب این بود که ویندوزش نه سریال میخواست نه هیچی و نصب میکردی و تموم و بعد وصل میشد به سایت ماکروسافت و خیلی شیک اکتیو هم میشد و آپدیت هم میشد و خلاصه خیلی عجیب و غریب بود ! بماند سرعتش هم 2 برابر همون ویندوز قبلی بود و الان هم با همون دارم کار میکنم .
این لپ تاپ قبلیم که رایان نابودش کرد و آب ریخت روش رو هم آورده بودم با خودم که بدم درستش کنن و اقلن اطلاعاتش رو بازیافت کنم . یه روز رفتیم نمایندگی مک و نشونشون دادیم و گفتن اصلن این لپ تاپ رو از کجا خریدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جلل الخالق ! منم هر چی دفترچه و کاغذ خرید و گارانتی های اینترنشنالش رو نشون دادم و اینا سریال چک کردن , گفتن اصلن چنین وسیله ای وجود خارجی نداره .. خلاصه 15 هزار کرون هم میخواستن برای تعمیرش و کل بردش سوخته بود و حالا نوش 21 هزار تا بود و مریض نبودم این همه پول بدم و میخواستم اینقدر بدم میرفتم نو میخریدم ! منم درسته انداختمش دور ..
بعد افتادم دنبال خرید یه لپ تاپ دست دوم 13 اینچ اچ پی ! جالبه که توی تمام کشورهای دنیا اچ پی حرف اول رو میزنه بجز کشور ما ! خیلی جالبه برام وقتی ایران میری لپ تاپ بخری بهت اول سونی بعد دل و بعد توشیبا و بعد اچ پی و دست آخر مک رو پیشنهاد میدن !!! البته این سوئدی ها با اون لهجه مزخرفشون به اچ پی میگن هو په !!!! فروشنده هم هی میگفت هو په من میگفتم نمنه ؟؟؟؟؟؟؟؟ آخر شکلشو نشونم داد دوزاریم افتاد یعنی چی ! اینجا اصلن سونی رو نمیشناسن !!!!!! اول مک هست بعد اچ پی بعد دل و ایسوس و ایسر .. خلاصه یه سایت بهم معرفی کردن که لوازم دست دوم توش مردم میذارن برای فروش ولی قیمت هاش یه طرف , مساله اطمینان هم یک طرف و نمیدونم میشه به این سایت ها اعتماد داشت یا نه ؟ آدرسش هم اینه :
http://www.blocket.se/li?ca=11&cg=5020&w=1
تصمیم دارم این لپ تاپ رو بذارم خونه برای کارهای خودم و یه 13 اینچ کوچیک و سبک بخرم برای سفر و اینور اونور رفتن . هم سبک هست هم کوچیک و میشه هم تو ماشین و هواپیما و خیابون و همه جا بازش کرد ولی این یکی وحشتناک سنگینه و دو کیلو و هشتصد گرم وزن داره ! حالا بازم نمیدونم ایران ارزون تره یا خارج از کشور ؟!؟ البته همین لپ تاپ خودمو از ایران یک میلیون و چهارصد خریدم و تو سایتش زده بود هزار و هفتاد دلار . البته هم سایتش آمریکایی بود و هم لپ تاپ من ساخت آمریکاست و مشخصه از آمریکا آوردن و روش کشیدن .. خلاصه بد دردیه این در به دری و عقب افتادگی تکنولوژی در ایران !

حالا اینا رو نوشتم که بگم : من واقعن هنوز گیجم که بازار کامپیوتر ایران از کجا تغذیه میشه و چرا قیمت ها اینقدر ارزون هستن ؟ چرا نرم افزارها با اینکه قلابی هستن , از اوریجیناش بهتر کار میکنن و چطور ممکنه که این نرم افزارهای قلابی سر ماکروسافت رو هم کلاه بذارن و اکتیو هم بشن ؟ و یا همین مک بوک پرو که خریده بودم از ایران نزدیک 3 میلیون و نیم قیمتش بود و هیچ ایرادی هم نداشت تا روزیکه روش آب ریخت و نابود شد , اونوقت چطور ممکنه سریالش وجود خارجی نداشته باشه ؟



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001