فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, June 10, 2009
موج سبز امید :

راهپیمایی مردم و جوون ها در خیابون پهلوی رو نمیدونم دیدین یا نه ولی واقعن یکی از باشکوه ترین و جذاب ترین و شادترین و بدون کنتاکت ترین تظاهراتی بود که در طول تاریخ ایران زمین برپا شده بود . درسته من طرفدار هیچ کدوم از نامزدهای ریاست جمهوری نیستم ولی همراه با بقیه مردم و بدون جانبداری از هر گونه رنگی , در این راهپیمایی خودجوش و کاملن مردمی شرکت کردم که نظاره گر این اتفاق زیبای تاریخی باشم !! خیابان پهلوی از میدان تجریش تا میدان راه آهن کشیده شده و بزرگترین و طولانی ترین خیابان خاورمیانه ست که مملو از جمعیت مردم و هوادارن سبز پوش بود .
هر کسی که شرکت کرده بود مهم نبود که حتمن پلاکارد یا پرچم سبز به دست بگیره . بعضی ها حتا با یک نی بستنی سبز رنگ , یک تکه پارچه یا روبان سبز , یه تکه کاغذ سبز یک نوشیدنی سبز , یک لیوان سبز یک بادکنک سبز , حتا گچ پای شکسته سبز رنگ , شال و روسری سبز و مانتوی سبز و اتومبیل سبز رنگ شرکت داشتن تا تو دهنی جانانه ای به رئیس جمهوری بزنن که 4 سال تمام خون 70 میلیون ایرانی رو توی شیشه کرد و بعد هم با وقاحت تمام در برابر چشم میلیونها انسان دهان به دروغ باز کرد و آمارهای کذب و گزارشاتی سراسر دروغ گفت و مردم رو هالو فرض کرد ! این نمایش اعتراضی آروم رو که من اسمش رو یک اعتراض بی صدا میذارم , حاوی مطالب بینهایت جالبی بود که باید حتمن در تاریخ کشور ایران برای ابد ثبت بشه :

- حضور نیروی انتظامی و پلیس وجود نداشت . به عبارتی بر خلاف همیشه که در همه همایش ها و تظاهرات پلیس حضوری پر رنگ داره و نیروهای ضد شورش حضور دارن , هیچ نیروی پلیسی نبود و باور کنین چنان آرامشی بر جمعیت حکم فرما بود که سابقه نداشت . این رو باید اینطور تعبیر کرد که سران کشور ایران بدونن مردم ما مردمی ضد خشونت هستن و در واقع گروههایی اقلیت هستن که با حضورشون باعث آشوب میشن وگرنه با حضور این همه آدم در این مسیر طولانی حتا یک مورد اختشاش و مزاحمت بوجود نیومد در مدت 3 ساعت راهپیمایی .
- طرفداران اندک احمدی نژاد با دادن الفاظ رکیک به طرفداران موسوی سعی داشتن اختشاش به پا کنن که با بی محلی معنی دار تمام مردم روبرو میشدن و حیلی ها حتا ازشون عکس ها احمدی نژاد رو هم نمیگرفتن و یا وقتی روی برف پاک کن میزدن , اون بر مداشتن و با خشم مچاله کرده و به دور می انداختن .
- نکته بسیار جالبی که دیدم این بود که در سراسر این خیابون طولانی ترافیک قفل شده بود و ماشین ها 3 ساعت تمام نمیتونستن یک سانت حرکت کنن ولی باور کنین یک نفر از راننده ها و مردم نه اعتراض میکرد و نه دشنام میداد و نه اخم کرده بود . در صورتیکه همین راننده ها برای یک چراغ قرمز 90 ثانیه ای فحش خوار مادر به راهنمایی و رانندگی میدن . همه با هم یکدل و همراه بودن و شاد ... اینقدر این شادی مردم معنا دار بود که باید بودین و میدیدین . راننده های اتوبوس هم همپای مردم بوق میزدن و چراغ هاشون رو روشن کرده بودن .
- جوون ها در دو طرف خیابان صفی تشکیل داده بودن و در دو طرف پیاده رو ها مردم عادی همراهیشون میکردن پیرمردها و پیرزن ها و کودکان همه لبخند میزدن و گاهی زیر لب فحشی نثار احمدی نژاد میشد ! پیاده روهای خیابون پهلوی که در روزهای عادی خلوت هست , پر از مردم بود . همه اومده بودن و همه حضور داشتن و همین باعث شده بود جمعیت حاضر چندین برابر جمعیت سبزها باشه .
- طرفداران احمدی نژاد تمامن چهره و ظاهرشون متفاوت بود . همگی مشخص بود از جنوبی ترین و فقیر ترین نقاط شهر اومدن با سرهای تراشیده و لباسهایی ژنده و حرکاتی چندش آور لات گونه . الفاظ رکیکی میدادن و سعی در تحریک مردم داشتن . یه دسته 4 نفری اونها وقتی به من رسیدن متوقفشون کردم و بهشون گفتم شما چقدر پول گرفتین تبلیغ احمدی نژآد رو بکنین ؟ اومد فحش بده که گفتم من دو برابرش رو میدم تبلیغ موسوی رو بکنی . باورتون نمیشه , جلوی چشم همه ما عکس های احمدی نژآد که دستشون بود جر واجر کردن و ریختن زمین و عکس و پوسترهای موسوی رو از اطرافیان گرفتن و پول رو هم گرفتن و همراه سبز ها شدن !!!!!!
- کمی جلوتر یک ستاد سیار تبلیغ احمدی نژآد بود و صدای فریاد و هوار کشیدن مردی به گوش میرسید و خیلی ها دورش جمع شده بودن . رفتیم نزدیک . طرف که مشخص بود یکی از لات های جنوب شهر هست داشت عربده میکشید و میگفت یا پول منو بدین یا همه اینجا رو داغون میکنم . معلوم شد که بهش وعده داده بودن که بیاد شعار بده بهش پول میدن و خبری از پول نشده بود . طرف هم خیلی شیک 3 تا جوون حزب الهی طرفدار احمدی نژآد رو گرفت چنان کتکی زد و بعد هم پرچم سبز موسوی رو گرفت و راه افتاد دنبال بقیه !

خلاصه اوضاع خیلی جالب شده و هیجان انگیز . باید منتظر موند و دید اوضاع چطور میشه . چیزی که مشخصه , همه مردم یک صدا خواستار تغییر هستن . منطقه دچار تغییرات عظیمی شده و ایران هم باید و حتمن باید تغییر کنه . نتیجه انتخابات لبنان با شکست فجیع حزب الله همراه بود , عراق آروم شده و اوباما قرآن خون شده و طرفدار مسلمون ها و ضد اسرائیلی ها و نمایندگان ایران در جشن تشکیل کشور آمریکا شرکت میکنن و دعوت شدن و .. همه اینها نوید تغییرات بزرگ و عظیمی رو میده که در سطح کلان در جهان باید پیاده و اجرا بشه و ایران هم جدا از این قضیه نیست . امیدوارم همه چیز خوب پیش بره و اوضاع رو به بهبود بره .



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001