فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Sunday, April 06, 2008
چرا حکومت اسلامی لایق ماست ؟

پرسشهای گوناگون و بسیار متفاوتی در طول حیات ننگین 29 ساله حکومت اسلامی در ذهنم چرخیده و همیشه از خودم پرسیدم چرا در کشور ما هر از گاهی باید حکومت ها عوض بشن و مردم ما هر چند دهه یکبار به فلاکت بیافتن و دوباره کسی پیدا بشه که بیاد و اونها رو برسونه به اوج شکوه و چیزهایی که لیاقتش رو دارن و به ناگه درست وقتی که باید از تمام دستاوردهامون بهره و نتیجه ببریم و پایه های آزادی و پیشرفت رو ابدی کنیم , همه چیز یهو خراب بشه و دهها سال باز به عقب برگردیم یا درجای خودمون ثابت بمونیم . پاسخ این سوالات ساده ست . فقط کافیه به خودمون و مردممون نگاه و رجوع کنیم :

در طول روز و در زندگی روزمره ما اتفاقات و اخبار و شایعات و رویدادهای بسیاری در جریانه و اتفاق می افته و دهن به دهن یا از رسانه های مختلف بین کردم بیان میشه . مردم زندگی میکنن با این رویدادها و خبرها و گزارشات . روزمون شب مبشه و شبمون روز ولی آیا تا بحال شده فکر کنیم که رویدادهایی که در طول روز اتفاق می افتن و میگذرن و ما میشنویم و ازشون عبور میکنیم تا چه حد موثق هستن ؟ تا چه اندازه تاثیر دارن دز زندگی ما ؟ و چه کسانی اونها رو پخش میکنن در جامعه ؟ و از هم مهمتر ؛ ما اونها رو چطور برداشت میکنیم ؟
این بخش برداشت شخصی ما از رخ دادهای زندگی بخش مهمی از زندگی حال و آینده ما رو رقم میزنه . برای نمونه وقتی کسی با شما صحبت میکنه شما میتونین از طرز بیانش چندین برداشت مختلف داشته باشین . افرادی پیدا میشن که از یک حرف , برداشت منفی میکنن و افرادی برداشت مثبت . بعضی به خود میگیرن و دلخور میشن و بعضی درس میگیرن و بعضی حتا میخندن و شاد میشن . این نحوه برداشت ما از اطلاعات پیرامون ماست که میتونه سرنوشت ساز باشه !
من دو مثال کوچک میزنم :
مطلبی رو که در پست قبلی در مورد سیزده بدر زیتونی نوشته بودم خوندین ؟ بیشتر از چهل ایمیل برای من اومده بود که ازم میخواست این رخ داد رو تایید کنم ! امروز هم که با زیتون صحبت میکردم میگفت تا حالا 500 نفر از من پرسیدن تو و شیوا همدیگه رو دیدین ؟ میدونین نکته خیلی ساده و احمقانه و در عین حال بسیار موشکافانه و عجیب اینه که من در انتهای نوشته م ذکر کردم که اینم از دروغ 13 ما ! با اینهمه تقریبن تمام کسانیکه این مطلب رو خوندن میخواستن این داستان رو باور کنن و اصرار داشتن که از زبون من و زیتون حقیقت داشتن این موضوع رو بشنون تا شاد بشن یا هر چی ؟!؟ من نمیدونم ! فقط سوال اینجاست که چرا مردم ما برداشت هاشون از مسائل عینی و واضح و آشکار اینقدر عجیب و معکوسه ؟
- مثال دوم که خیلی جالبتره :
در مورد اخبار پخش و توزیع آبجو در شهر تهران هست . شرکتی روسی آبجوهای بدون الکل رو وارد ایراد میکنه و با قیمت خیلی پایین ولی با کیفیت نسبتن خوبی به فروش میرسونه . سایت شیعه نیوز که به درستی دولت احمدی نژاد اونو فیلتر و حذفش کرد , اخباری رو منتشر کرده که این شرکت روسی به همراهی یک شرکت ایرانی اقدام به پخش آبجوهایی با درصد الکل 5% کردن ! 14 ساعت از انتشار این خبر نگذشته که شرکت ایرانی بیچاره در تکذیب این خبر اعلام کرده که پشت این قوطی ها نوشته این نوشیدنی حاوی نیم درصد الکل هست و در واقع کسانیکه در علم تغذیه تحصیل کردن میدونن که تمامی نوشیدنی ها حاوی همین مقدار الکل طبیعی هستن و حتا میوه ها وقتی کمی رسیده میشن مقداری الکل درشون تولید میشه و حتا ماست و کشک هم الکل دارن !!!! حالا سوال اینه که مسئولین به اصطلاح شیعه و عالم دهر این سایت کذایی اینقدر بیشعور و نادان هستن که اولن از علم ریاضی چیزی نمیدونن و فرق نیم و 5 رو نمیفهمن و دوم اینکه مردم ما چرا باید اینقدر احمق باشن که حرف یک مشت آدم غیر کارشناس و عقده ای رو باور کنن به این سادکی ؟
..
..
در اشلی بزرگتر بنام جامعه همین اتفاق هر روزه تکرار میشه ! این اتقاقات به سادگی رخ میده و ما بی تفاوت ازش عبور میکنیم و در نهایت چشمهامون رو 29 سال بعد باز میکنیم و میبینیم کره خری بنام احمدی نژآد بالای سر ماست و ولد زنایی بنام ابراهیم یزدی که یکی از بانیان انقلاب بود بعد از 29 سال به ما میگه ما اشتباه کردیم و انقلاب اسلامی غلط (!) بود و ولایت مطلقه فقیه مثل چماق بالای سرمون ایستاده و نفس کشیدن هم حتا برای ما حرامه و توی سرمای زمستون چکمه نباید بپوشیم و توی گرمای تابستون صندل ممنوع !!!!!
اینجاست که باید به خودمون رجوع کنیم . به برداشتهامون به عقلمون و به طرز نگاهمون به همه چیز . وقتی مردم ما درباره یک مطلب عینی و ساده که حتا پایه و اساسش توسط نویسنده , زیر سوال برده شده ؛ چنین برداشتی میکنن چطور میشه انتظار داشت وقتی فلان ملا وآخوند و سردار تارزان فوت فتیشی میاد به ما وعده حور و پری و موجودات ناشناخته و پاداشهای خیالی و رویایی در اون دنیا و یا حرام بودن پوشیدن چکمه و تبرج رو میده و چیزهای مسلم و عینی و داشته های ما رو با این وعده ها و این توهمات از دست ما میگیرن و یه آبم روش میخوره و ما به سادگی باورشون میکنیم , ولی هرگز نمیخواهیم شعور و عقلمون رو بکار بندازیم و فکر کنیم که آیا این ملا یا حتا پیغمبر و امامی که این وعده ها رو به ما میدن , آیا خودشون دیدن که فقط از تخیلشون استفاده میکنن و به خورد ما میدنشون ؟ کدوم انسانی مرده و زنده شده تا بهشت یا جهنم رو ببینه ؟ و این حقیقتی نیست که داشته هامون رو بنام اسلام گرفتن و در خفا به ریشمون خندیدن ! ملا عمری که میاد و به پیروانش میکه آدم بکشین و زن و بچه و پیر و جوون رو تکه تکه کنین تا شهید بشین و به بهشت برین , این پیروان احمقش یکبار فکر کردن که آخه اگه آدم کشی عمل درستیه پس چرا از طرف همه ادیان و حتا اسلام منع شده ؟

حالا با همه اینها انتظار داشته باشیم مملکت ما خوب اداره بشه و ریشه فساد و استبداد خشک بشه ؟ چطور ممکنه تا زمانیکه مردم ما در جهل هستن و دهن بینن و هرگز نسبت به چیزی فکر نمیکنن ؟ چطور امکان داره تا وقتی مردم ما خودشون دوست دارن حماقت تحویل بگیرن و بشنون و مجیز تجویل بگیرن اوضاع درست بشه ؟ این ما هستیم که دوست داریم دروغ بشنویم و به دروغ پر و بال میدیم و از یک کلاغ چهل کلاغ لذت میبریم و از حقیقت فراری هستیم . حتا وقتی روز روشن رو به ما نشون میدن , دوست داریم یکی پیدا بشه و بگه الان روز ونیست و شبه . این عصر و زمانه رو باید فقط به دوران وقاحت و دروغ نامگذاری کرد و در تاریخ , آیندگان از این دوران امیدوارم به دوران وقاحت یاد کنن چون بجز این نامی برازنده دوران ما نیست . هنوز ما فکر میکنیم با پای چپ بریم مستراح یا با پای راست ؟ هنوز در این اندیشه هستیم که پولی بندازیم توی صندوق صدقه تا بلا از ما دور بشه و اینکه پولهای این صندوقهای صدقه که مثل قارچ سبز شدن به جیب کی میره رو هرگز سوال نمیکنیم .و نمیپرسیم اگه اینقدر پول توسط این صندوق ها جمع میشه پس چرا 80% مردم ما زیر خط فقر دارن زندگی میکنن ؟ چرا نمیپرسیم پول نفت 110 دلاری کجا داره غیب میشه ؟ چرا نمیپرسیم چرا وقتی روی نفت و گاز خوابیدیم باید بنزین جیره بندی داشته باشین و گازمون زمستونها قطع بشه ؟ چرا وقتی 4 فصل سال رو در همه جای ایران داریم باید میوه وارد کنیم ؟ وقتی اینهمه پتانسیل تولید دام داریم باید از روسیه گوشت وارد کنیم ؟ چرا وقتی اینقدر مغز و جوون نخبه داریم یابد کارشناس خارجی وارد کنیم ؟ چرا امیرکبیرها هر یک قرن یکبار ظهور میکنن ؟؟؟؟ چرا هر یک قرن یکبار باید دوران قاجاریه تکرار بشه ؟ پس آیا لایق چنین ملت نادانی حکومت به ظاهر اسلامی نیست که دیگه وقاحتش به حدی رسیده که نه جمهوریه نه اسلامی و صد رحمت به کمونیستی !!!!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001