فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, March 12, 2008
عاقبت انتخابات :

خیلی ها ایمیل زدن و گفتن چرا در مورد انتخابات سکوت کردی و تو به کدوم جناح رای میدی و کدوم دسته رو قبول داری و ... ! بعضی گفتن موضع خودتو روشن کن تا دیر نشده و یک عده گفتن تحریمش کن . یک عده هم که خیلی باحالن گفتن تو که وضعت خوبه تو دیگه چرا از اینا انتقاد میکنی و هر کی خلاصه یه چیزی گفته ! دیدم حالا که بحث انتخابات داغه منم چند گلمه ای از زبون مادر شوهر بگم و پرونده انتخابات رو ببندم :

- اول اینکه من افتخار میکنم بعنوان یک ایرانی در طول حیات 29 ساله حکومت اسلامی شناسنامه م پاکه پاک مونده و یک مهر رای توش نخورده و یک رای هم محض نمونه به این حکومت ندادم و نخواهم داد چون نه این رژیم رو قبول دارم و نه طرفدارش هستم و نه اینکه از سیاست خوشم میاد ! این از این .
- دوم اینکه هیچ جناحی رو هم قبول ندارم و نه اصول و نه اصلاح هیچ کدوم رو آدم حساب نمیکنم چون یکی از اون یکی پدر سوخته تر و بیشرف تر هستن .
- سوم اینکه من وکیل وصی کسی نیستم که بگم برین رای بدین یا ندین . من مسئول خودمم و بس . خودم هم رای نمیدم چون برای شخصیت و وجود خودم ارزش و احترام قائلم و هرگز خودمو احمق فرض نکردم که بخوام برم رای بدم و تف سربالا برای خودم ول بدم . هرگز خودم رو بازیچه یک مشت رذل ندونستم که بخاطر مشروعیت دادن به اونها برم بهشون رای بدم . وقتی آقا میگن که رای بدین نه برای اینکه وضعتون خوب بشه , بلکه برای بیعت با من و حکومت اسلامی , پس ترجیح میدم حداقل خودم رو بازیچه نکنم !
چهارم اینکه , وضع خانواده من از 118 سال پیش تا به امروز که شجره نامه ش باقی مونده همیشه خوب و عالی بوده و خون وزارت تو رگهای من جریان داره و نسل اندر نسل من افتخار خدمت به ایران رو داشتن و نو کیسه و تازه به دوران رسیده نبودم و نیستم که با اومدن این یابوها وضعمون توپ بشه ! همیشه عالی بوده , حالا مافوق عالی شده بخاطر سیاست های احمدی نژآد . پس اگه مخالف کسی یا گروهی هستم , اولن نظر شخصی خودمه دوم از اینکه احمق فرض بشم نفرت دارم !
حالا شماها هر کاری دلتون خواست بکنین چون چه رای بدین چه ندین همین ریدمونی که هست , هست ! چیزی نه تنها عوض نمیشه که بدتر هم میشه پس خود دانید .

و اما چند نکته . اول اینکه ما در کشور نه اصلاح طلب داریم نه اصول گرا . این دسته بندی ها رو یاران خاتمی شارلاتان از خودشون بعد از دوم خرداد در آوردن و دسته خودشون رو کردن اصلاح طلب و مخالفین و افراطیون رو کردن اصول گرا . حقیقت اینه که ما در کل فضای حکومت اسلامی نه اصول گرا داریم نه اصلاح طلب و همه اینها از یک قماش و یک دسته هستن . میپرسین چطور ؟ دلیلش ساده ست . چون هر دوی این گروه ها تابع رهبر و ولایت مطلقه فقیه هستن . فقط یک گروه طرفدار احمدی نژاد هستن که وحشی و بدوی و لات و اوباش متمدن نشده هستن و یک عده طرفدار خاتمی که اصلاح نژاد شده و متمدن تر هستن . وگرنه سر و ته همشون یک کرباسن .
طرفداران احمدی نژاد و خاتمی فرقی با هم ندارن جز در نحوه گفتار و نحوه عملکرد . طرفدار احمدی نژاد , چون لات و جاهل مسلکه , میاد و هر کاری رو با زبون زور و کتک و قیل و قال انجام میده و این میشه تیر چراغ برق تو چشم مردم ! طرفدار خاتمی میاد همون تیر چراغ برق رو فرو میکنه به مردم تا بیخ , ولی هم قربون صدقه مردم میره و هم لیدوکائین بکار میبره و به اصطلاح با پنبه سر میبره .
در نهایت چه خاتمی چه احمدی نژاد جفتشون نمیتونن خارج از چهارچوب نظام و شخص ولایت فقیه کاری صورت بدن ! چطور که در مدت 8 سال زمامداری خاتمی عملن دیدیم بدترین محدودیت ها و سانسورها و نوآوری ها و بی قانونی ها و سرکوبها رو همین یاران خاتمی عزیز باب کردن . ولی هیچ کس نفهمید چطور ؟ چون با زبون خوش و دادن آزادی زیر شکم به دختران و پسران ندید بدید و باز کردن فضای اقتصادی در جامعه و کاهش تورم , سر همه رو شیره مالیدن , دولت احمدی نژاد اومد و یکاره خشتک مردمو دود داد و همون سیاست رو دنبال کرد با روشی عریان .
وگرنه سرکوب دانشجویان در کدوم دولت بود ؟ سرکوب تجمع زنان در کدوم دولت بود ؟ سانسور اینترنت که حتا مجلس ششم هم بهش اعتراض کرد در کدوم دولت بود ؟ بستن و توقیف مطبوعات در کدوم دولت اتفاق افتاد ؟ تشکیل دادگاه انقلاب برای سرکوب مخالفین در کدوم دولت بود ؟ بازم بگم ؟ بجز این بود که همه اینها در زمان خاتمی افتتاح شدن ؟
و حالا احمدی نژاد چیکار کرد ؟ جنبش زنان رو که برگذار شد , همون اول بسم الله ریختن سر زنان و کتکشون زدن . فرقش با خاتمی این بود که زنان 15 دقیقه تونستن صحبت کنن و بعد کتک خوردن و در دوره احمدی نژاد زنان نتونستن صحبت کنن و زرتی کتک خوردن !
بستن مطبوعات در دوره خانمی به این صورت بود که به همه مجور تاسیس و انتشار میدادن و بعد که پول طرف رو چاپیدن و رفت تو حساب دولت , فرداش میرفتن زرتی درشو تخته میکردن و سر دبیرشم به صلابه میکشیدن , تو دولت احمدی نژاد اجازه نمیدن چیزی تاسیس بشه و هر چی هم بازه میبندن !

در کل وقتی مقایسه میکنی میبینی چیزی عوض نشده ! جز اینکه بعضی سیاست های اجمدی نژاد چون احمقانه بوده اوضاع رو خراب کرده و سیاست های خاتمی چون علمی تر بوده اوضاع ثابت (!) مونده . وگرنه بخث اتم و انرژی هسته ای و تحریم ها رو حتا خاتمی هم بود نمیتونست مانع تحریم بشه چون مساله هسته ای نه ربطی به احمدی نژاد داره نه خاتمی و سپاه و رهبری مسئول این امر هستن و بس چطور که محسن رضایی میاد و میگه احمدی نژآد جزو نیروهای دست ششم ماست !!!!! پس اگه اونها هم بودن همین به پیش میرفت چون همگی تابع ولایت مطلقه فقیه هستن !!!!!

بعد هم از خودتون سوال کنین یاران خاتمی میخوان بیان تو انتخابات شرکت کنن که مثلن به مردم خدمت کنن ؟ مگه 8 سال سر پست بودن و مردم رو چاپیدن کاری کردن که حالا بخوان چیزی رو عوض کنن ؟ بجز اینه که دنبال منافع و حفظ قدرتشون هستن ؟
تفاوت مهمی که این انتخابات با دوره های قبلی داره در اینه که این انتخابات ثانیه های چاش بزرگی در بدنه نظام ایحاد کرده با سیاستی که غرب بکار گرفت . یکی از مهمترین اقداماتی که در این دوره صورت گرفت این بود که آمریکا بدون دخالت عوامل آشکار در این انتخابات خللی وارد آورد که باعث اختلافات شدید و بی سابقه در بین اعضای تشکیل دهنده رژیم شد . آمریکا در عملی بی سابقه اعلام کرد که گروه اصلاح طلبان مورد حمایت ایالات متحده خواهند بود . این حرف شاید از نظر بعضی بی معنی و احمقانه یا بدون سیاست بود , ولی در عمل باعث ایجاد شکافی عمیق در بدنه نظام ایران شد طوریکه گروههای اصلی نظام رو به جون هم انداخت و اختلافاتی رو که سالها وجود داشت و علنی نشده بود , چنان آشکار ساخت که جریان رد صلاحیت های گسترده و دخالت نظامیان در سیاست و حتا به لجن کشیدن بیت رهبری رو به همراه داشت و تمام دستجات سیاسی رژیم رو به جون هم انداخت . این اقدام باعث شد تا جناح اصولگرا فریب نیرنگ آمریکا رو بخورن و با دور کردن به اصطلاح رقیبی که میتونست فردا مورد حمایت آمریکا قرار بگیره , اونها رو آشکارا از صحنه سیاسی دور کردن .
همین عمل خودش باعث اتفاقی جالب شد از جمله اینکه مردم رو بیشتر از قبل از رژیم متنفر کرد و نشون داد که اونها به مردم به چشم احمق و آلت دست نگاه میکنن . نکته دوم این بود که یاران صمیمی و اصیل انقلاب رو از صحنه سیاسی دور کرد و نشون داد که برای نظام غریبه هستن و همین امر نه تنها اعتراض بخش های وسیعی از روحانیت سنتی رو بر انگیخت که حتا در بین گروه اصولگرایان هم باعث شکاف و تفرقه شد و باعث شد بینتشون عملن یک دو دستگی پدیدار بشه و نیم بیشتری از حامیانشون از گروه خارج و تشکیلاتی جدید رو ایجاد کردن .
و حالا در آستانه انتخابات ایران ما شاهدیم که تمام گروههای سیاسی سایه هم رو با تیر میزنن و بدتر از اون اینکه اینبار مردم هم نشون دارن میدن که انتخابات رو میخوان تحریم کنن . نظر سنجی های بسیاری که سایت هایی مثل تابناک و نو اندیش و فارس نیوز و .. براه انداختن همگی بر 3 نکته تاکید داشتن :
- یکم مشارکت مردم برای رای دادن به گروه اصلاح طلبان همچنان اکثریته .
- دوم اینکه مشارکت مردم برای رای دادن به گروه اصول گرایان کمترینه .
- سوم اینکه بین 23 تا 35 درصد از مردم هم در تمام نظر سنجی ها در انتخابات شرکت نمیکنن و این از اون نظر جالبه که تعداد کسانیکه در انتخابات شرکت نمیکنن از تمام شرکت کنندگان طیف های سیاسی دیگه بجز اصلاح طلبان بیشتر هست ! به عبارتی بیشترین تعداد متعلق به اصلاح طلبان و بعد به کسانیکه شرکت نمیکنن هست .
همه این عوامل باعث شد تا ارکان نظام تصمیم بگیرن رد صلاحیت ها رو کمی بهتر کنن و عده ای رو بازگردوندند تا مردم رو به صحنه بیارن . اما هر دم از این باغ بری میرسه و معادلات رو به هم میزنه . بیانیه هنرمندان ایران در حمایت از اصلاح طلبان و فشار علنی صدا و سیما به هنرمندان برای رای دادن به اصول گرایان و اینکه در صورت عدم حمایتشون , اخراج یا از کار بیکار میشن , باعث شد تا خیل بیشتری از هنرمندان به نفع اصلاح طلبان وارد عمل بشن .
فقر عمومی تمام اقشار جامعه و تورم افسار گسیخته ای که ماهها قبل اقتصاد دانان به احمدی نژآد یابو هشدار میدادن , شده آلت دستی برای استفاده مخالفان دولت و بوسیله اون دارن مردم رو از انتخابات یا دور میکنن یا به طرف حزب خودشون سوق میدن . فروش آرا توسط نمایندگان اصولگرا و تکفیر اونها توسط مردم هم اقدامی جالب بود که مردم حتا در زیر فشار فقر شدید , حاضر به پذیرفتن شکر و برنج و روغن و سکه های نمایندگان دزد و بیشرم نیستن .

هر چند این انتخابات در نهایت به انجام رسیده و جناح حاکم پیروز میشه , ولی این انتخابات عملن باعث شکاف عمیقی در نظام خواهد شد و یاران باوفای نظام رو شدیدن دلسرد و منزوی خواهد کرد و حمایت مردم رو روز به روز کمتر میکنه طوریکه در مدت کوتاهی تاثیر این اقدامات و سیاستی که غرب در تفرقه بین اعضای نظام بکار برد آشکار خواهد شد .

داستان انتخابات ما هم به سر رسید , حق مردم و گرونی ها به هیچ عاقبتی نرسید ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001