فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, November 21, 2007
این پادشاهان عادل :

بر خلاف تصور خیلی از مردم ایران , بسیاری از پادشاهان ایرانی که نامشون در تاریخ به نیکی یاد شده , نه تنها انسانهای خیر و خوب و عادلی نبودن , بلکه خونریزترین و بد ذات ترین و پلید ترین فرمانروایان ایرانی بودن و نام ایرانی جماعت رو در تاریخ لکه دار کردن ! برای نمونه شاه عباس که اینقدر ازش تعریف شده , یکی از خونخوار ترین پادشاهان ایران بود . یا اردشیر دراز دست و یا کریم خان زند و خیلی های دیگه , تمام این اینها پادشاهانی ستمگر بودن که خون مردم رو در شیشه کرده بودن . البته از این پادشاهان در حال حاضر هم داریم که با عوام فریبی و سوء استفاده از مقام و موقعیتشون در صدد هستن فقط قدرتشون رو افزایش بدن و مردم رو استثمار کنن . امثال ولایت فقیه ها (!) و احمدی نژآدها , دو نمونه از این شاهنشیخان هستن .
در این بین متاسفانه ادبیات ایران هم همیشه دستخوش جلوگیری از رواج فرهنگ آزاد اندیشی و نقض حقوق بشر و حقوق فردی و دموکراسی و ترویج دیکتاتوری بوده . مثلن در شاهنامه فردوسی میخونیم که همیشه پدر بر پسر باید چیره میشده و یا در تاریخ میخونیم که پادشاهانی نظیر کریمخان تفکراتی داشتن که با تفکرات ضد متمدنانه امروز طالبان نه تنها بسیار شبیه بوده بلکه در مواردی حتا از طالبان هم پیشی گرفته ! و یا شعرایی مثل سعدی که اینقدر مورد احترام هستن , به زن به دیدی نفرت انگیز نگاه میکردن و در اشعارشون زن رو تا تونستن کوبیدن و له کردن !
برای مثال , در زیر داستانی بسیار آموزنده و بسیار جالب از کریم خان رو براتون مینویسم که در اون به صراحت نشون داده میشه که این پادشاه به اصطلاح عادل که کپی برابر اصل احمدی نژآد بوده , چطور بخاطر حهل و نادانی و طرفداری از تفکرات افراطی , مانعی بزرگ بر سر متمدن شدن ایران و مردم ایران بود و اگر این پادشاه نبود شاید ایرانیان سالها زودتر با تمدن غرب آشنا میشدن و حداقل 100 سال جلوتر از زمانی بودن که حالا هستن :

- کریم خان زند پادشاهی بود که در تاریخ معروف است به ساده دلی و کم سوادی . میانه اش با سیاست خارجی بقدری خوب بود که وقتی هدایای انگلیسی را نزد او آوردند :
- ساعت را رد کرد و گفت : چوب خط عمر است !!!!
- ظروف چینی را آوردند و به زمین انداخت و شکست و گفت : چیزی که دوام ندارد , بی ارزش است و ایرانی در ظروف مسی غذا میخورد !!!
- اطلس و مخمل را دور انداخت و گفت : زنان ما اگر ببینند فاسد میشوند !!!!
- وقتی هم به اون گفتند در مورد حد و مرزهای ایران و هندوستان گفتگوهایی انجام دهد , گفته بود : خداوند دریای محیط را میان ما و شما فاصله قرار داده است . شما آنطرف جوی و ما اینطرف جوی !!!

نتیجه چنین خط مشئی این شد که : اهمیت ساعت و زمان و وقت در بین ایرانیان بسیار دیر کشف شد و ایرانیان از این نظر بسیار عقب مانده بودن و تنها از روی حرکات وضعی ستارگان و سحر و اذان , زمانها رو تشخیص میدادن !
رواج ظروف چینی در ایران میتونست ایران رو یکی از تولید کنندگان این ظروف بکنه و صادرات ایران رو رونق خاصی ببخشه به علت وفور مواد اولیه ساخت این ظروف در ایران که کشورهای غربی مشتریان اصلی اون بودن و میتونست برای ایران بسیار سود آور باشه !
زنان ایران با چنین پارچه هایی میتونستن ظاهرشون رو از اون پوشش های سیاه متعفن دور بسازن و قدمی در آزادی زنان به حساب بیاد , ولی عملن تا دوران پهلوی زنان از این حق محروم شدن و کشف حجاب بود که به زن ایرانی برای اولین بار شخصیت بخشید و زنان رو انسان حساب کردن .
اگه در اون زمان حدود مرزهای ایران با هندوستان تعیین میشد , دهها سال بعد شاید افغانستان از ایران جدا نمیشد و انگستان به خودش جرات نمیداد وارد قلمرو و مرزهای بی در و پیکر ایران بشه !!!!

میبینین که همین بی تدبیری ها و تعصبات کور حکام به اصطلاح عادل و کاردان ایرانی , که شبیه تدابیر احمدی نژآدی هست , چه به روز مردم و کشور ما آورد ؟ امروز هم با فاجعه ای بنام احمدی نژآد روبرو هستیم که خودش رو در تمام امور عقل کل میدونه و تبدیل شده به آچار فرانسه نظام ! آیت الله هست , سقراط هست , معجزه هزاره سوم هست , واسطه بین مردم و امام زمان هست , دکتر هست , مهندس هم هست ! ولی :
- پیش بینی میکنه اقتصاد کشور در بهترین وضعیته ممکنه ست ! قیمت نفت 96 دلار شده و ما بودجمون بر اساس نفت 40 دلاری محاسبه میشه و اوضاع طوری شده که مدیران خودش هم بهش اعتراض میکنن که پول نفت کجا داره میره ؟
- میگه جنگ نمیشه و 2 – 2 تا 4 تا هم بلد نیست و سر این موضوع با رفسنجانی درگیر جنگی شده که نتیجه اون تضعیف بیش از پیش نظام و سفوط رژیم خواهد بود !
- در دوران شهرداری خودش در تهران , دستور داد تیرآهن هایی که از آمریکا برای ساخت مجموعه های فرهنگی به ایران ارسال شده بود در زمان کرباسچی , و هر شاخه اون 5 میلیون تومان قیمت داشت اون زمان , باهاش برای خیابان های هفت تیر و امام حسین پل روی جوب و درپوش فاضل آب بسازن و امروزه شاهد پل های بسیار گران قیمتی در این خیابانها هستیم که از تدبیر این مردک نشآت گرفته !

به هر خال گفتنی زیاده و همین قدر بس که گناه عقب موندگی کشور ما تنها به گردن خرافه پرستی و سکوت مردم نیست و دولتمردان نالایق ما هم مقصر هستن ! آینده و تاریخ مشخص میکنه چه اتفاقاتی در این دوره اتفاق افتاده و فقط امیدوارم آیندگان ما عبرت بگیرن . چیزی که متاسفانه هر چند ده سال در تاریخ کشورمون رخ میده ولی نه عبرتی هست نه درسی از این تجربیات تلخ تر از زهر ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001