فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, September 12, 2007
آزمون گزینش :

از وقتی این دولت کودتاچیان اسلامی روی کار اومده , انتخاب افراد و صلاحیت افراد به شکلی بسیار جالب در آورده . ملاک استخدام افراد در ادارات دولتی نه بر حسب کاردانی و شایستگی و سواد علمی که بر حسب یک سری معیارهایی صورت میگیره که توی هیچ بقالی ای پیدا نمیشن ! برای نمونه اگه شما پرفسور و استاد دانشگاه و یک مقام علمی جهانی هم باشین , اگه به خدا معتقد نباشین یا زبونم لال نماز نخونین و روزه نگیرین و یا یکی از فک و فامیل های شما در جنگ تکه پاره و آش و لاش نشده باشه و به عبارتی شهد شهادت و شیاف ولایف رو تناول نکرده باشه , نه تنها سواد شما زیر سوال قرار میگیره که حتا موجودیت خودتون هم سوال بر انگیز میشه و زنده بودنتون جای سوال داره . شانس بیارین بهتون صد تا آرم و مارک و مهر نچسبونن و ملحد و کافر و محارب و مفسد و ... نشین ! نتیجه چنین گزینش هایی بوده که باعث شده کشور ایران در طی این 28 سال به یک مخروبه بدل بشه و آدمهای ناکارآمد بشن همه کاره و آدمهای کارآمد بشن هیچکاره . نمونه هم که لازم نیست . جایی رو سراغ دارین که از این آدمها نباشه ؟ از آبدارچیش بگیر تا بالاترین شخص مملکت مثل احمدی نژآده که به اندازه بُز اخفش شعور و سواد نداره , و تازه بهش میگن دکتر . همونطور که به سوپور ها میگن : آقای دکتر . ولی همین دکتر شده واسه ما رئیس جمهور گوز نشان :

دیروز فیروز خان , شوهر خاله مادرم بهم زنگ زد که برم پیششون تا کمی پسرش رو ارشاد کنم برای آزمون گزینش . آخرین پسرشون فوق لیسانسش رو دو سال قبل گرفته بود و توی این دو سال مثل تمام جوونهای با لیاقت این مملکت که بیکار هستن , شغلی نداشت و علاف میگشت تا اینکه بالاخره از طریق آگهی کاری پیدا میکنه و بعد از آزمون علمی , قبول میشه و حالا مونده بود آزمون گزینش که اگه اونم قبول میشد , میرفت سر کار .
حالا از چه کسی هم میخواستن طرف رو ارشاد کنه !!!!!! من , قُطامه !! چند سال پیش توی دادگستری استخدام شده بودم و در دادگاه خانواده مشاور بودم . بعد از چند سال هم استعفا دادم و اومدم بیرون و کار رو به کاردونها (!) سپردم . همین باعث شده بود که اینا فکر کنن میتونم به پسرشون کمک کنم .
توی فرم در قسمتی نوشته شده بود آیا نماز خوندن بلد هستین یا نه ؟ مشخص بود منی که تو عمرم وضو هم نگرفته بودم , نماز هم نمیدونستم ! فیروزخان هم که ساقی بهشت بود و میموند خاله مادرم که اونم نماز خوندش ترکیبی بود از دعاهای سوفی ها و سرخ پوستها و بودایی ها !!!!!! این همونیه که میگم مسلمونیش عجیب و غریبه . از عرب ها متنفره و پاشو هیچ کشور عربی نمیذاره و برای همین هم دینش به ظاهر اسلامه ولی میبینین که چطوریه ؟ گفتیم حالا اینو بعدن از کسی میپرسیم و بهت یاد میدیم !
یه قسمتش بود در مورد اینکه به چند تا از اماما اعتقاد دارین ؟ فیروزخان گفت من بلدم و شروع کرد شمردن ! علی و خسن و خسین و ممد و نقی و تقی و رضا و زمان !
- بابا این چه مدل امام شمردن بود آخه ؟
بابامون اینطوری یادمون داده !
- آخه ممد و نقی و تقی دیگه چه امامایی هستن ؟
نداریم ؟
- نه ! نداریم . اینا رو بنویسین که به اسم کافر میگیرنش !
دوباره شروع کردیم شمردن : علی ! زین العابدین بیمار ! مرد نامرئی !! هوار خاله مادرم در اومد که :
- تو که بدتر از فیروزی که ! این چه مدل امام شمردن بود ؟ پسر دسته گلمو میگیرن در جا اعدام میکنن !
خب من چیکار کنم ؟ صد سال پیش تو مدرسه یه چیزایی خوندم یادم نمیاد !
اینم گذاشتیم تو آب نمک تا بعدن از کسی بپرسیم !!!! بعدی در مورد اعتقاد بود که شیعه هستین یا سنی ؟ فیروزخان گفت بزن سنی هستم ! شاید طرف سنی باشه حال کنه !
- نه بابا چی چی بزنه سنی ؟ سنی ها رو که چوب تو ماتحتشون میکنن ! بذارین بزنه شیعه عثنا حشری ! اینا همشون شیعه هستن و بجز اون خدایی رو بنده نیستن !
راست میگی ها . بزن .
سوال بعدی در مورد این بود که آیا روزه میگیرین ؟ یه نگاه به هیکل 120 کیلویی و شکم قلمبه پسرشون انداختم و گفتم : این که قیافه ش نشون نمیده روزه بگیر باشه ! بزنیم نیست دیگه !
- نه بابا ! چرا شکسته نفسی میکنی ؟ مگه این همه ملا و آخوند قابلمه به سر با شکم های طبقه طبقه , میگن ما روزه نمیگیریم ؟ ماه رمضون میرن توی مستراح روزه میخورن و دهنشونو آب میکشن که روزه هستیم !
قرا شد اینم بزنه آره ! بعد رسیدیم به اجزای قرآن ! چند جزئه و ... ! خاله مادرم رفت قرآن آورد و هر چی زیر و رو کردیم نفهمیدیم جزء یعنی چی ! آخر نشستیم نوبتی ورق هاش رو شمردیم و یه رقمی در آوردیم و نوشتیم !
سوال بعدی در مورد خانواده شهدا بود ! آیا از خانواده شهدا , مفقود الاثرها , جانبازان و ... هستین یا نه ؟ گفتم : توی فامیل چپ چُسی , شل و پلی و افلیجی چیزی ندارین جای جانباز اینا جا بزنیمش ؟ یهو فیروز خان گفت ! پیدا کردم ! یه سرایدار افغانی داریم شمال که مواظب ویلامونه . یه پا نداره و میگه طالبان پاشو بریده ! چطوره ؟
- نه بابا خیلی ضایع ست ! تابلوئه !
کاری نداره یه دست لباس براش میگیریم آدم حسابی بشه !
- چشمهاشو چیکار کنیم که مثل کون مرغه ؟ تابلوئه که افغانیه !
اینم نوشتیم نه ! سوال بعدی میزان وفاداری به نظام ولایت مطلقه وقیه و جمهوری اسهالی بود ! به پسرش گفتم : تو به این نظام وفاداری ؟
- عمرن ! به من چه ؟
یعنی چی آخه ؟ مگه تو این کشور زندگی نمیکنی ؟
- آخه به من چه اینا گنده گوزی میکنن من برم جلوی گلوله ؟
کی گفت بری جلوی گلوله ؟ منظورش اینه به اینا وفاداری ؟
- نه ! عمرن !
خب حالا بگو وفا دارم . سگ خورد .. کی به کیه آخه ؟ خودشونم به خودشون وفادار نیستن !

خلاصه تا جایی که بلد بودیم رو نوشتیم و باقی رو هم رفتیم سراغ چند نفر که نماز خون بودن و از این چیزای مذهبی سر در میاوردن . تو کل خانواده نماز خون آنلاین نداشتیم و دست به خشتک شوهر زهرا خانم , همسایه حزب الهی م شدیم . رفتیم در خونشون و جریان رو گفتیم و سید جواد خان هم کلی ذوق مرگ شد و دعوتمون کرد تو تا به پسرشون نماز یاد بده . موقع وضو یاد دادن بهش گفت : غسل گرفته اید ؟
- غسل دیگه چیه ؟
غسل دیگر ! جنابت ؟ غسل جنابت ؟
- یعنی چی ؟ شیوا این چی میگه ؟
جدی نگیر . کارتو بکن !
- آخر بنده که نمیتوانم وقتی ایشان بدنشان نجس است نماز یادشان بدهم .
شما چیکار دارین نجسه یا پاکه ؟ فقط اصولشو یادش بدین !
- آخر نمیشود که ! نماز باطل است ! وضو باطل است !
بابا ! چرا نمیگیرین شما ؟ میخواد تئوری یاد بگیره . نمیخواد که نماز بخونه ! افتاد ؟؟؟؟؟؟؟
- باشد حالا یک کاریش میکنیم اما معصیت دارد ها . من گفته باشم ...
شروع کرد نماز یادش دادن . یعد از یکساعت از اتاق اومدن بیرون . فیروز خان بهش گفت :
- بابا خوب نماز یاد گرفتی ؟
نه ! خیلی جفنگ بود ! یادم رفت !
- خاک بر سرت . پس چه گهی میخوردی اونجا ؟
نماز میخوندیم !!!!!!
مرده بودم از خنده . دوباره رفتن آموزش نماز و خلاصه 3 – 4 ساعتی طول کشید تا آقا یاد گرفت نماز خوندن رو و بعد هم اومدیم بیرون و من رفتم خونه و اونا هم رفتن . امروز زنگ زدم که بپرسم چطور شد ؟ قبول شد یا نه ؟ فیروزخان گوشی رو گرفته و میگه :
- من تا آخر عمر نون بچه م رو میدم ولی نمیذارم واسه این حروم زاده ها کار کنه !
آخه چرا ؟ چی شده ؟
- میخواستی چی بشه ؟ با پسرم کار نداشتن و منو صدا کردن و به من میگن انقلابی بودی یا نه ؟ میگم نبودم ! میگه تو جنگ بودی ؟ میگم نبودم ! میگه خانواده شهدا هستی ؟ میگم نبودم ! میگه جانبازی چیزی ندارین تو خانواده ؟ میگم نداریم ! میگه پس هیچ ربطی که به اسلام و انقلاب ندارین . حالا بعد با شما تماس میگیرم ! منم برگشتم گفتم : پدر سوخته ! مگه حتمن باید تکه پاره میشدم و دست و پام قطع میشد که باور کنی آدم حسابی هستم ؟ پس سواد و معلومات پسرم چی میشه ؟ هر کی آش و لاش بود سواد داره ؟؟؟؟؟؟
..
..
خودمونیم . بد هم نمیگفت ! یعنی ملاک سواد و دانش آدمها این چیزهاست ؟ یا اینکه سوالات بی سر و ته و احمقانه پرسیدن برای فقط کسب اطلاعات بیشتر از شخص و کنترل کردنش ؟ فردا فکر کنم موقع گزینش از شما بپرسن : نام ؟ نام خانوادگی ؟ نام جد کبیرتون ؟ اسم حیوون خونگیتون ؟ خوار – مادرتون چادری هستن یا مانتویی ؟ چند تا چشم دارین ؟ سوراخ دماغتون گشاده ؟ بالای چشمتون ابرو هست ؟ بعد از استمناء غشل میگیرین ؟ آیا بعد از شاش کردن استبراء میکنین ؟ فرق کج میگیرین یا راست ؟ عینکی هستین یا لنز میذارین ؟ معلم کودکستانتون اسم شوهر ننه ش چی بود ؟ عمه دارین که در مواقع ضروری بهش فحش بدیم ؟ آدرس منزل خودتون و تمام اعضای فامیل و دوست و آشناها رو بنویسین تا در موقع لزوم بشه راحت شما رو دستگیر کرد !! آیا اقرار میکنید رهبر انقلاب خیلی باحال است ؟ احمدی نژآد خوشگل و جیگره ؟ زیباست ؟ وجیهه است ؟ فقط حق انتخاب جواب بله را دارید !!!!!! مسلمان هستین ؟ فقط جواب بله میتوانید بدهید !!!!! از ما هستین ؟ لباسهاتون فقط مال خودتونه ؟ یعنی لباس شخصی هستین یا لباس عمومی ؟ دوست صیغه ای دارین ؟ " همون دوست دختر از نوع شرعی " . نماز جمعه شرکت میکنید ؟ شناسنامه شما چند تا مهر رای داره ؟ اگه کمتر از 15 مهر داشته باشه رد هستین !!!!!! پدرتون در اول انقلاب به جمهوری اسهالی رای اری داد یا خیر ؟ مادرتان چون زن است , آدم به حساب نمی آید ! با برادارن بسیج میانه خوبی دارید و از راهزنی های آنها و بستن راه مردم توسط آنها و بازرسی و سر کیسه کردن مردم توسط آنها خوشتان می آید ؟ انجمن اسلامی ادارات خوب است ؟ حاضرید برای حماقت های نظام و دفاع از ارزش های ابلهانه ای مثل انرژی تخماتیک جونتون رو هر زمان مسئولین اراده کردن فدا کنید ؟ آیا در صورت بحران در کشور حاضرید صلواتی یا همون مفت و مجانی شرعی کار کنید ؟ در تظاهرات شرکت میکنید و مشت کوبنده به حلق آمریکا میکوبین ؟ به مرگ بر آمریکا و اسرائیل اعتقاد دارید ؟ آیا حمله انتحاری راهی به سوی بهشت است ؟ حاضرین به بدن خود بمب ببندید و به نام خدا و قرآن انسانهای بیگناه را بکشید تا نشان دهید مسلمان هستید ؟ آمریکا جهان را میخورد ؟ آیا شبکه VOA خیلی بی جنبه است و پته ما را روی آب میریزد ؟ علیرضا نوری زاده عینک دارد با ریش ؟ آیت الله رینگو و آیت الله جن گیر را میشناسید ؟ فاطمه رجبی معجزه هزاره چندم قبل از ژوراسیک است ؟ آیا حداد قاتل عاشق مردم است و به نفع مردم کار میکنه ؟ طبیعی است پاسخهای مثبت امتیاز مثبت برای شما همراه خواهد داشت و پاسخهای خیر باعث رد صلاحیت شما میشود !!!!!!

اینه ! معیار آدم خوب و باحال و کاردان بودن همینهاست !!!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001