فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, August 06, 2007
فرهنگ شهروندی :

آقا میدونین چرا ما ایرانی ها تو دنیا اسم در کردیم ؟ چرا ما ایرانیها رو هر جا میبینن پشم هاشون مثل برگ خزون میریزه و اسپیلاسیون میکنن ؟ دلیلش پر واضحه :
ما ایرانی ها جزو وسترن ترین و جواد ترین و مخرب ترین شهروندان جهان هستیم . ممکنه بگین که توی هند و افغانستان و دوقوز آباد کشورهای خارجی هم از این تیپ آدمها وجود داره ! اما فرقی که بین ایرانی ها با اونها هست اینه که اونها واقعن فرهنگ و درک و شعور شهروندی رو ندارن و این کارها رو میکنن ولی ایرانی ها این فرهنگ و تربیت و شعور و بینش رو دارن اما حال میکنن که وسترن و خفن باشن و کارهای غریبه عجیب بهشون انرژی میده و براشون افتخار میاره و عجبا وقتی مردم یه نفر رو میبینن که مثلن هندونه کالش رو از طبقه 10 ساختمون ول میده پایین , ذوق مرگ میشن و به طرف میگن : ایول ! عجب کارش درسته !!!!!!!
فردا اونها هم میگیرن و کیسه زباله شون رو از طبقه 20 پرت میکنن پایین و آشغالها به شعاع 100 متر پراکنده میشه و خر مست میشن !!!! اینه ! ما ایرانی ها بر خلاف اون تمدن 7000 ساله ای که داریم , از انجام دادن یکسری کارها خیلی لذت میبریم و این کارها بهمون هویت میده ! مثلن شاش کردن لای شمشادها یا کنج دیوارهای خیابون ! ریدن توی جوب آب ! تف کردن وسط خیابون یا در و دیوار ! آشغال ریختن توی پارک و وسط خیابون ! شکستن شاخه های درختها . شاشیدن توی شیشه نوشابه و ... اینها برای ما ارزش هستن و اینکه بعضی از آدمهای بی کلاس (!) آشغالهاشون رو توی سطل زباله می اندازن یا سعی میکنن با نزاکت و با اتیکت باشن , اینها از دید ما ضد ارزش شمرده میشه !!! راستی یادم رفت ! ما خیلی هم ذوق میکنیم که جایی رو به گند بکشیم ! آشغالهامون رو سوت کنیم خونه همسایه بغلی یا پای دیوار یا در خونه شون بذاریم و بعد کشیک بکشیم تا ببینیم همسایه کی میاد بیرون و کوه آشغالها رو ببینه و آب روغن قاطی کنه و ما از دیدن عصبانیتش ذوق مرگ بشیم ! عکس و فیلم هم میگیریم و تو اینترنت هم پخش میکنیم شاهکارمون رو . اما از همه اینها جالبتر اینه که این نوع رفتارها بین طبقاتی هم دیده میشه که داعیه با کلاس بودن دارن ! بالا شهری ها و مایه دارها و تازه به دوران رسیده ها و ...

صبح با آرتین داشتیم میرفتم خونه خاله م تا برش دارم بریم یکسری پرده و ملافه و پارچه روتختی بخریم و آرتین رو هم سر راه بذارم محل کارش که یکی از همسایه ها رو دیدم داشت پیاده میرفت تا سر خیابون . دلم به حالش سوخت و گفتم سوارش کنم و تا جایی که مسیرم میخورد برسونمش . اتفاقن مسیرش تا تجریش بود و هم مسیر بودیم . کمی جلوتر از کیفش 2 تا سیب در آورد و یکی رو داد به من و یکی رو هم خودش مشغول خوردن شد . بخاطر اینکه رانندگی میکردم چند تا گاز به سیب زدم و باقی رو دادم به آرتین . خانم همسایه سیب خودش رو زود تموم کرد و پنجره رو باز کرد و سیب رو شوت کرد بیرون !!!! برق از کله م پرید و روم نمیشد بهش چیزی بگم . آرتین هم سیبش رو تموم کرد و پنجره رو باز کرد سیب رو شوت کنه بیرون که سرش هوار کشیدم :
- چیکار میکنی ؟؟؟؟
مگه نمیبینی دارم آشغال سیبو میندازم بیرون !
- ابله ! خجالت بکش ! مردم نمیگن سوار ماشین 250 میلیونی شده و فرهنگ نداره سیبش رو پرت میکنه تو خیابون ؟؟
حالا به در میگفتم دیوار گوش کنه !!!!!!! کمی فکر کرد و بعد یه برگ کلینکس برداشت و ته مونده سیب رو گذاشت لاش و هر دو رو با هم شوت کرد بیرون !!!! فوری ماشین رو نگه داشتم و مجبورش کردم از وسط خیابون بره آشغال رو برداره و تو دستش نگهداره تا بندازه تو یه سطل آشغال !!!! خانم همسایه هم کلی بهش بر خورده بود و به هوای اینکه نرسیده به تجریش کار داره با دلخوری پیاده شد و درو همچین کوبید که گفتم پیچ و مهره های ماشین شل شد و ریخت !!!!! خاک تو سر ...
- پدر سگ ! خجالت نمیکشی آشغال میندازی بیرون ؟
شیوا من به فکر محیط زیستم ! این سیب تجزیه میشه بندازیش بیرون !
- تخیل ! بخوره تو سرت اون محیط زیست ! محیط زیست تو شهر اونم توی تهران معنی داره ؟ بعد هم برینی به شهر که محیط زیست رو رعایت کنی ؟؟؟؟
حیف من و افکار بشر دوستانه م !
- گمشو ! بی فرهنگ جواد ! با من که هستی از این کارا کنی پرتت میکنم از ماشین بیرون !
..
..
آقا نکنین این کارها رو . زشته قباحت داره . مردم چی میگن ؟ میبینی طرف سوار ماشین 200 – 300 میلیونی شده و اخ و تف می اندازه بیرون یا هر آشغالی دستش میاد شوت میکنه تو خیابون ! یا تو آپارتمانهای 5 میلیارد تومنی نشسته , ولی برمیداره از طبقه 50 کیسه زباله ش رو ول میده پایین و کلی هم احساس باحالی میکنه !!!!! حالا محفظه تخلیه زباله داره ها ولی برای اینکه یه کار باحال (!) کرده باشه اینکارو میکنه . طرف تو خیابون داره چیپس میخوره و تموم که شد آشغالش رو شوت میکنه وسط خیابون یا توی جوب آب . آخه این یعنی چی ؟؟؟؟؟؟ حالا باز اونی که نازی آباد و دروازه غار و میدون اعدام و شوش و راه آهن میشینه اگه این کارو بکنه میگن طرف جنوب شهری و جواده و فرهنگش اینه ! ولی کسی که نوک قله البرز و ناف نیاوران میشینه این کارو بکنه , باید چی بهش گفت ؟؟؟؟ جز ریختن یه بیل خاک رو سرش ... ؟!؟



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001