فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, June 18, 2007
روابط عمومی برق تهران :

از زمانی که دست چپ و راستمو شناختم تا حالا که چند دهه از اون زمانها میگذره , رفتن برق و خاموشی رو بیاد دارم و همچنان این احساس غم ناشی از تاریکی با منه . به حال کسانی غبطه میخورم که تو عمرشون نمیدونن که ممکنه برق هم قطع بشه ؟!؟ کسانیکه خارج از ایران و در کشورهای پیشرفته زندگی میکنن و گاه در کشورشون مصرف بیش از اندازه برق جایزه هم داره !!!! به هر حال ما ایرانی هستیم و ساکن ایران و دیدن این مسائل برامون چندان عجیب نیست ! یک زمان بهانه مسئولین برای رفتن برق ها جنگ به اصطلاح تحمیلی و دفاع نامقدسشون بود . یک زمان بهانه خرابی نیروگاه ها بود بخاطر جنگ ! یک زمان کمبود آب و نبود سد در کشور بود و حالا هم جمعیت زیاد و عدم تناسب جمعیت !!!! اما عجیبه که چرا خاموشی برق در بعضی نواحی شهر تهران جزو محالاته ؟ جوابش ساده ست ! خونه شخصیت های دولتی و کشوری در اون مناطق قرار گرفته !!!! در صورتیکه در بعضی مناطق قطعی روزانه برق جزو برنامه همیشگیه ! سوالم اینه که چرا وقتی کشور ما صادر کنده برق به دهها کشور همسایه ست , باید با چنین خاموشی های گسترده ای روبرو باشیم ؟ خوبه محض نمونه بدونین پایگاه ناتو در افغانستان از برق ایران سیراب میشه ! برق شهر هرات افغانستان رو هم ایران تامین میکنه و ... ! اگه اینقدر در داخل کشور کمبود برق داریم , پس صدور برق یعنی چه ؟ اینکه به بهانه ایجاد سد , تاریخ چند هزار ساله مون رو دفن میکنیم که مثلن رفاه برامون به ارمغان بیاره , در عمل هیچ چیزی عایدمون نشده و کاش باز مثل قبل بود و دلمون نمی سوخت :

بیش از یکماهه که هر هفته 3 تا 4 روز و هر بار بین 2 تا 4 ساعت برق قطع میشه ! دلیل این قطعی برق کاملن مشخصه ! فرسوده بودن تجهیزات برق مناطق تهران و بالا رفتن حجم مصرف به دلیل گرمای هوا دلیل اصلی این قطع شدن هاست که فشار بیش از اندازه باعث سوختن فیوزها و سیم ها و در نتیجه قطع برق میشه ! تعویض این قطعات هم حداقل 2 تا 4 ساعت زمان میبره و این زمان کافیه تا کل مواد غذایی یخچال و فریزر آب بشه و همشون خراب بشن . لوازم برقی مثل کولر و کامپیوتر و تلویزیون و لباسشویی و یخچال و فریزر و .. هم که دائم بهشون حال داده میشه !!!!! خودمون هم که از گرما بال بال میزنیم . بین این قطعی های برق هم چندین بار برق بصورت لحظه ای میره و میاد و به شدت به این لوازم آسیب میزنه . اگه خونه باشی میتونی دوشاخه رو از پریز بکشی ولی وقتی نباشی , بابای لوازم برقی در اومده !
پریشب وقتی داشتم با کامپیوتر کار میکردم برای چندمین بار برق رفت . کلی فحش نثارشون کردم و رفتم از کشوی میزم باطری لپ تاپ رو آوردم و زدم بهش ولی روشن نشد که نشد ! باز کردم و دیدم شارژش پره و اشکال انگار از جای دیگه ست . خلاصه برق که اومد مشخص شد که لپ تاپ نازنینم به لقا الله پرتاب شده !!!! فرداش زنگ زدم بیان درستش کنن . تعمیرکار میگفت حدود 400 هزار تومن خرج داره ! گفتم پس نو بخرم که بهتره و پشیمون شدم از تعمیرش . رفتم ماست و نون بخرم برای ناهار و موقع برگشن دیدم قبض برق رو انداختن . برداشتم و دیدم زیرش یه بخش اضافه شده که :
در صورت قطعی برق بوسیله SMS یا ایمیل یا شماره تلفن فلان ... به مرکز خبر بدین !
غش کردم از خنده ! آخه خیلی باحال بود که وقتی برق نیست چطور میخواهی کامپیوتر روشن کنی و باهاش ایمیل بدی به این احمق ها ؟ و شماره تلفن کذایی هم از اونم باحالتر . چون در این مواقع همیشه تلفن ها رو اشغال میکنن یا اصلن پاسخ نمیدن و تازگی هم نداره !!!! به هر حال اومدم خونه و گفتم بذار یه ایمیل آبدار حواله شون کنم اقلن دلم خنک بشه ! خلاصه طوماری نوشتم و فرستادم براشون و فقط تف و لعنت بود که توش نوشته بودم .

امروز صبح جوابش اومده بود که توش نوشته بود لطفن برگه تعمیر لوازم آسیب دیده تایید شده توسط تعمیرکار مربوطه را به مرکز برق منطقه ای آورده و خسارت دریافت نمایید !!!!! فوری زنگ زدم به همون تعمیرکاره و گفتم اگه تا ده دقیقه دیگه اینجا بیایی یه انعام خیلی خوب بهت میدم !!!!! گفت ده دقیقه نمیتونم و نیم ساعته میرسم . نیم ساعت بعد اینجا بود و داشت فاکتور 800 هزار تومنی برام مینوشت و مهر شرکت رو هم زد و برگه رو گرفتم و ده هزار تومن بهش دادم و فوری لباس پوشیدم و سوار ماشین شدم و رفتم اداره برق ! نزدیک 11 بود و هنوز به ساعت عبادت کذاییشون باقی مونده بود !!!!!! سراغ قسمت خسارت ها رو گرفتم و رفتم تو اتاق . پسر جوونی با ته ریش توی اتاق بود و گفت خانم وقت ناهاره و برو ساعت یک بیا ! گفتم از کی تا حالا ساعت یازده ناهار میخورن ؟؟؟ از رو رفت و نشست ببینه جریان چیه ! برگه رو دادم دستش و برق از سرش پرید ! گفت خانم این چیه آوردی . ما این همه خسارت نمیدیم !
- نمیدین ؟ بیجا میکنین نمیدین ! چشمتون کور اینقدر برق ها رو نبرین !
خانم به من چه برو به رئیس منطقه شکایت کن !
- شکایت کردم گفت فاکتور بگیر بیا خسارت بگیر !
آخه خسارت گفتن 50 تومن 100 تومن نه 800 هزار تومن !
- کامپیوتر من دو میلیون و نیم قیمتش بوده و تازه برین خدا رو شکر کنین پول پروژه هایی که توی اون بود و همه از بین رفت رو ازتون نمیخوام بگیرم که اونطوری باید اقلن 10 میلیون میدادین !!!!!!
خلاصه هی این گفت و من گفتم و آخر کار به رئیس بخش کشید و بعد هم رئیس منطقه ای و آخر اینقدر غر زدم و جیغ و داد کردم که زنگ زدن به شرکت کامپیوتری مربوطه و اونا که تایید کردن , قرار شد مبلغ رو بدن و یه رسید دادن بهم که برم وزارت نیرو و اونجا چک رو بگیرم !!!!
..
..
یه مو از خرس کندن هم غنیمته و نمیدونین چه صوابی داره از این حروم زاده ها دو زار کندن !!!! وقتی پول برق رو تصاعدی حساب میکنن و هر ماه هم گرونتر میکنن , باید هم جوابگوی این مسائل باشن !!! برای من اصلن مهم نبود پولش ولی همین که یه چیزی تونستم از اینها بکنم و حق خودمو بگیرم , خودش خیلی بود . در عوض یه کار دیگه هم کردم و وقتی برگشتم خونه زنگ تک تک همسایه ها رو زدم و جریان رو بهشون گفتم و یه لشکر شاکی درست کردم براشون چون خیلی هاشون لوازم هاشون آسیب دیده بود . البته تصمیم دیگه ای هم گرفتم . فردا میخوام برم چاپخونه و ده هزار برگ آگهی سفارش بدم و بدم توی تمام محله های نزدیکمون پخش کنن که هر کسی وسیله برقیش آسیب دیده بره اداره برق خسارت بگیره . چاپخونه هم طرف 4 دانگه و نزدیک کارخونه هست و 4 تا جواد هم بهشون نفری 5 تومن بدی اینها رو پخش کنن , برات 4 تا بالانس هم میزنن ! آخر سکیوریتی :) . یه بلایی سر اینها بیارم تا دیگه از خیر برق قطع کردن بگذرن !!!! در واقع این خود ما مردم هستیم که روی اینها رو زیاد کردیم ! اگه هر بار که برق ها به دلیل مشکلات فنی قطع میشه , مردم برن اداره برق و بهشون اعتراض کنن و هر روز تلفن بزنن و ایمیل و ... حساب کار دستشون میاد و ریشه ای و اصولی تجهیزات رو تعمیر میکنن نه اینکه تف بزنن و هر روز هر روز قطعی برق !!!!!! تو تمام امور مردم با هم متحد بشن و همبستگی داشته باشن , وضع این مملکت خیلی بهتر از اینها میشه ! مردم به بیخیالی میندازن و مسئولین هم به بیضه های مبارکشون و بودجه ای رو که دولت میده بهشون برای ترمیم , نوش جون میکنن و یه آب هم روش !!!!!! به این میگن مبارزه نه اینکه برین شعار بدین و بعد هم بگیرن ترتیبتون رو بدن ! بقول دکتر طلوعی که میگفت حتا میتونین در اعتراض به سیاست های دولت , یک دقیقه تمام چراغهای منازل رو خاموش کنین یا یک روز از موبایل استفاده نکنین . همین کارها میتونین بفهمین چه خسارت و ضرری به دولت وارد میکنه ؟؟؟؟ وقتی شیر گرون میشه فقط یک روز شیر نخرین ! مطمئن باشین نمیمیرین اما مسئولین میمیرن و میلیونها لیتر شیر وقتی رو دستشون باد کنه و بگنده , قیمتش رو نصف میکنن ! از مردم انگلیس هم کمتریم که وقتی قیمت شیر رو 2 پنس گرون میکنن مردم یک قطره شیر نمیخرن و کاری میکنن که 20 پنس ارزون میشه !!!!!!!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001