فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, March 16, 2007
باید کار آزموده شد :

اگه حرکت های انقلابی و اعتراضی ملل جهان رو در گذشته مرور کنیم میبینیم کشورهای غربی امروزی که دولتهای آزاد دارن ؛ زمانی جزو بدترین کشورها از نظر دموکراسی و حقوق بشر بودن . همین کشور فرانسه که مهد حقوق بشر و دموکراسیه ، از قرن 18 تا سال 1970 درگیر انقلاب و اعتراض بوده و حتا همین حالا هم هر از گاهی در این کشور شاهد اعتصابات و اعتراضات مردمی هستیم . در طول سالها مردم این کشورها بودن که با پرداخت هزینه هایی سنگین دولت های خودشون رو طوری ساختن و بار آوردن که رو به دموکراسی آوردن و امروزه روز وقتی در کشورهای غربی قدم میزنی و آزادی رو لمس میکنی و بهت بعنوان انسان ارزش میذارن , نباید تصور کنی که از اول اینطور بوده و غربی ها از اول این نوع زندگی رو داشتن ! جون دادن , خون دادن , قیام ها کردن , مخالفت ها کردن , اعتصاب کردن , زندانی شدن , شکنجه شدن , زنان و فرزندانشون کشته شدن و به گروگان گرفته شدن و هزار و یک سختی کشیدن و مبارزه کردن تا به اینجا رسیدن ! 200 سال طول کشید تا در فرانسه دموکراسی امروزی ایجاد بشه اونوقت ما ایرانی ها انتظار داریم بعد از 28 سال سکوت یک شبه صاحب دموکراسی و حقوق بشر بشیم ؟ این محاله .
کشور ما یک کشور جهان سومی بود که در زمان محمد رضا شاه به کشوری در حال توسعه تبدیل شد . کشورهای این چنینی از سوابق خوبی در زمینه دموکراسی برخوردار نیستن و جوامعی نو پا به شمار میان که سالیان سال زیر سلطه حکومت های دیکتاتوری و خودکامه بودن . مردم ایران هم با اینکه دارای تمدن 2500 ساله هستن ولی تمام طول تاریخ حکومتی آزاد نداشتن . بزرگترین تحول مردم ایران انقلاب مشروطه بود که از اونزمان تا امروز 150 سال گذشته و هنوز چندان تغییر چشمگیری رو شاهد نبودیم و فقط مشروطه سلطنتی تبدیل شد به مشروطه شاهنشیخی ! چه این نظام و چه اون نظام هر دو استبدادی بودن , کمتر یا بیشتر !! این مردم هستن که باید حکومت کشورشون رو بسازن و تا وقتی به اون درجه از شعور سیاسی و اجتماعی نرسن نمیشه انتظار داشت جامعه متحول بشه ! مردم ما تازه تازه دارن یاد میگیرن بصورت خودجوش ؛ و نه به تحریک عمال سود جو ، قیام کنن و رو به دموکراسی بیارن . در غرب هم حرکت های آزادیخواهانه خود جوش بود و به همین دلیل موفق بودن . حرکتی که به تحریک و حمایت غیر بیگانگان صورت بگیره باز در نهایت نتیجه ای جز دیکتاتوری نداره . غربی ها هزینه کردن . میلیون میلیون در انقلابات کشته دادن تا رسیدن به اینی که حالا هستن ! ولی ما با دستگیری باطبی و چند نفر دیگه چیکار کردیم ؟ صدامون خوابید . چند صد نفر معلم بیچاره رو دستگیر کردن و ما به فکر خودمون هستیم و همچنان سکوت . مشخصه در این جامعه دموکراسی برقرار نمیشه و اگه به زور مثل عراق بخوان بهش دموکراسی رو تنقیه کنن نتیجه ش میشه همینی که الان میبینین چون مردم عراق معنای دموکراسی رو درک نکردن و بهشون تحمیل شده بدون اینکه آگاهی و شعورش رو داشته باشن و فکر میکنن یک چیز ترسناک و خانمان سوز بهشون داده شده و برای همین باهاش دارن مقابله میکنن چون فرهنگش رو ندارن .

در زمان جنگ جهانی دوم آلمانها سعی کردن پل پیروزی متفقین یعنی ایران رو وادار به مبارزات پارتیزانی بر ضد نیروهای انگلیسی و روسی کنن ولی شکست خوردن . دلیلش این بود که مردم ایران اطلاعی از نبردهای پارتیزانی و یا سلاحهای روز اون زمان نداشتن . کار با مواد منفجره رو بلد نبودن و حتا نمیتونستن ریل قطار رو منفجر کنن تا جلوی رسیدن مواد غذایی و سلاح به روسیه رو بگیرن . این یه مثال ساده ست که هر حرکتی نیاز به مقدمات و آماده سازی و تجربه اندوختن داره . ایران اون زمان حالا شده قلب تروریست های جهان و با اقدامات چریکی و پارتیزانی خودش عراق و افغانستان رو به هم ریخته و منافع آمریکا رو به شدت تهدید میکنه . 80 سال طول کشید تا ایرانی ها به این اقتدار دست پیدا کردن و مخصوصن تجربه جنک ایران و عراق بزرگترین عامل بود که باعث شد قدرت نظامی ایران امروز در منطقه اول باشه !!!!!!! جنگ هشت ساله و هزینه های مالی و جانی اون ارتش ایران رو خودساخته و قوی کرد !!

امروز هم وقتی میبینیم تمام حرکتهای اعتراضی مردم ایران بر ضد نظام کفر اسلامی شکست میخوره , نباید باعث بشه مایوس بشیم و یا تصور کنیم هرگز نمیتونیم در مقابل این رژیم ایستادگی کنیم . هر قیام و حرکتی هزینه ای و روالی داره . یادتون باشه روزهای اولی که مردم ایران اعتراض میکردن هنوز پاشون به خیابون نرسیده , نیروهای امنیتی جمع و جورشون میکردن و حتا بحث به خبرگزاری های خارجی هم نمیرسید ولی 4 – 5 سالی که از اونزمان گذشته میبینیم حرکت ها منسجم تر و هدفمند تر و عاقلانه تر شده ! رهبری و سندیکا داره پشتش کم کم قرار میگیره ! مهم نیست شکست میخوره . مهم نیست زنان سرکوب میشن و معلمان دستگیر و کردها مورد ضرب و شتم قرار میگیرن و اقلیت های قومی بهشون بها داده نمیشه ... ! مهم اینه که هر چقدر این حرکتها تداوم پیدا کنه , مردم بیشتر کار آزموده تر و با تجربه تر میشن و کم کم حرکتشون متحد میشه و یاد میگیرن چطور باید مبارزه کنن ! سران و رهبران جنش ها از تجربیات منجر به شکست درس میگیرن و راه حل های درستی رو انتخاب میکنن . معلم ها سال قبل هم اعتراض کردن ولی اعتراض امسالشون میبینیم چقدر پر تعداد بود . چقدر منسجم تر بود . اولین حرکتی که در ایران با هماهنگی سندیکا شکل گرفت حرکت کارگران اتوبوسرانی بود . شکست خورد .. ولی چند ماه بعد اینبار سندیکاری معلمان قد علم کرد و اینبار قیامشون خیلی قوی تر و با انسجام بیشتری بود !!!! فردا و فردا و بالاخره روزی میرسه همه مردم با هم متحد میشن .
اینبار هم معلمان یک درس خوب آموختن . تجربه کردن که نباید گول رژیم برای مذاکره رو بخورن . چرا ؟ چون در مذاکره ای که باید بین معلمان و آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس صورت میگرفت مشتی مزدور سپاهی و چند نفر اطلاعاتی و امنیتی حضور پیدا کرده بودن و خبری نه از نمایندگان مجلس بود و نه وزیر و معاون آموزش و پرورش . اینها تجربه ست !!!!! فردا معلمها وقتی کارد به استخونشون برسه از منزل بیرون نمیاد و دهها میلیون دانش آموز رو در کلاس ها سرگردان میذارن و والدینشون رو عاصی میکنن و جامعه رو هرج و مرج درست و حسابی میگیره که گناهکارش هم مشخص نیست ! میخوان کی رو بگیرن ؟ همه معلمهای ایران رو ؟؟؟؟؟؟
از اون بدتر اینه که وقتی جو جامعه ای امنیتی – نظامی میشه , تشکل ها زیر زمینی میشن و تشکل زیر زمینی هم نتیجه ش مشخصه : قیام مسلحانه ! ترور ! بمب گذاری ! آنارشیسم و نهایتش جنگ داخلی ! زمان انقلاب هم نیست که اعلامیه رو با دستگاههای عهد بوق چاپ کنن و یا نوار کاست پخش بشه و .. ! یه پرینتر یه کامپیوتر یه اینترنت چند بسته سی دی ! همین 3 وسیله انقلاب به پا میکنه !!!!! دیدیم نه فیلتر نه سانسور نتونست مانع دسترسی مردم به سایتها بشه . طبق آمار بیش از ده میلیون سایت ایرانی فیلتر شده ولی در عمل از تعداد بازدید کنندگانشون چیزی کم نشده که بیشتر هم شده و همگی به شدت فعال هستن . " همون ضرب المثل از در بیرونش کنی از دیوار میاد تو " !!!!! نمونه ش خود من . قبل از فیلترینگ 800 تا خواننده در روز داشتم حالا بالای 1400 تا در روز دارم . دست و پنجه تون درد نکنه :)

نتیجه گیری اخلاقی :
سرکوب ها و دستگیری ها از نظر من یکی از بهترین ابزار کار آزموده کردن مردمه . همیشه شکست پلی برای پیروزی بوده و اون ملتی پیروز شده که از شکست نترسیده . منظور من این نیست که باید خودکشی سیاسی کرد و یا رفت تو دهن شیر . ولی حرکت های مخالف روالش همینه و اجتناب ناپذیره . بالاخره باید از جایی شروع بشه و بهایی هم براش پرداخت کرد . باطبی ها و دیگران همه فدا و فنا (!) شدن به این دلیل بود که قیام ها جمعی نبودن . گل سرخی و امثال اون هم فدا شدن چون پشتشون کسی نبود ! قیام ها عمومی نبود . محدود بود . ولی زمانیکه حرکت عمومی شروع میشه , هیچ سدی جلودار مردم نیست . بقول محمود احمدی نژاد , ترمز باید بُرید ... نمونه ش در زمان شاه . حکومت نظامی میکردن , مردم رو به رگبار میبستن , ساواک مثل مور و ملخ مخالفین رو دستگیر و قلع و قمح میکرد ، ولی با همه اینها مردم بازم کار خودشونو میکردن و قیامی خاموش نمیشد که بیشتر هم میشد . تا این لحظه هنوز خبری از سرکوب خونین نبوده . رژیم به شدت از خونریزی عمومی مخالفین وحشت داره و میدونه اگه در آینده چنین افتاقی بیافته , حرکت های اعتراضی شکل بسیار قویتری میگیره . یک ضرب المثل هست که میگه : نفرت قوی ترین عامل برای زنده نگهداشتن مردان معترضه !!!!! خونریزی نفرت و کینه ایجاد میکنه و همین نفرت باعث پیروزی انقلاب ننگین 57 شد . خونریزی و کشتار مردم توسط عوامل شاه مخالفت ها رو به همه ارکان جامعه گسترش داد وگرنه شاید 10% از مردم اون زمان خواستار کنار رفتن شاه بودن ولی وقتی جنایت دیدن , همه با هم یکی شدن . امروز هم اگه چنین اتفاقی در مقیاس وسیع صورت بگیره میتونه برای رژیم بنیان کن باشه . طبیعیه که با چنین رژیمی انقلاب سفیدی در کار نخواهد بود و چه بخواهیم و چه نخواهیم کار به اونجا میکشه مگه معجزه ای رخ بده ... ! به هر حال خوشحالم که بعد از قرن ها مردم ایران راهشون رو پیدا کردن و فهمیدن برای رسیدن به دموکراسی باید مبارزه مردمی کرد و هماهنگ و یکصدا شد . امیدوارم که فقط مردم ایران از کودتای اسلامیون که در راس اونها خمینی ملعون حیله گر قرار داشت عبرت گرفته باشن و اینبار بدنبال رهبر شارلاتانی مثل خمینی نباشن .

تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001