فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Thursday, April 14, 2005
هوس های اشرافی :

یادش بخیر اون زمان که ما بچه بودیم , هوس هامون هم خریدار داشت ! هر چی که میخواستیم برامون تهیه میشد و هیچکس سوال نمیکرد که حالا ببینم چی میشه و بذار بعد میخرم و میخوای چیکار و بقول معروف کسی ما رو دنبال نخود سیاه نمی فرستاد !!!!!! اما امروزه این هوس های بچه ها بطور فجیعی باعث دردسر والدین شده و اگه بچه های چیزی بخوان که در توان والدینشون نباشه با جواب های عجیب و غریبی روبرو میشن و بقولی , بهانه های بنی اسرائیلی :

عصر رفته بودم دکتر با مرتیکه و موقع برگشتن مرتیکه چشمش افتاد به بساط چاقاله بادوم فروشی که کنار خیابون ایستاده بود و هوارش رفت هوا که :
- مامان چاقاله میخوام !!!!!!!
مگه میتونی به بچه بگی نه !!!!! مجبور شدم ماشینو بزنم کنار و پیاده شدم برم براش چاقاله بخرم ! یه پسر جوون ایستاده بود کنار چرخ دستی ای که روش یه کپه چاقاله های سبز و درشت خودنمایی میکرد و کنارش هم مقدار کمی گوجه سبز اندازه فندق ریخته بود و با اسفنج هی روشون آب میپاشید تا به نظر سبز و تازه بیان و آب از دهن آدم سرازیر میکرد !!!!!!
رفتم جلو و پرسیدم :
- سیری چنده ؟
قابل نداره , 800 تومن !!!!!!
- قابل نداره اینه , قابل داشت چی بود ؟
خانم چاقاله زردآلوئه , بیا یدونه بخور ببین چه طعمی داره .... و یک دونه (!) داد دستم !
- نمیگی ورشکست میشی ؟ 500 میدی 2 سیر ببرم ؟
جا نداره خانم چونه نزن !!!!

چاقاله رو دادم دستش و برگشتم سمت ماشین ! مرتیکه در اومد که :
- پس چرا نخریدی ؟
آخه خوب نبود ! بریم از یه جای دیگه برات بخرم !!!!
مگه میتونی به بچه حالی کنی که گرونی و کلاه برداری یعنی چی ؟!؟ اونم چیزی که یکماه بیشتر در طول سال وجود نداره ! حالا نخری , عقده میشه براش , بخری , کون خودت میسوزه که پول مفت رو بدی به این دزدهای سر گردنه !!!! نزدیک خونه چشمم افتاد به میوه فروشی محل که یه سینی پر از چاقاله گذاشته بود بیرون مغازه ! ماشینو پارک کردم و پیاده شدم و رفتم به سمت چاقاله ها !!! نزدیک که رسیدم دیدم روش نوشته کیلویی 7000 تومن !!!!!!! کنارش هم یه سینی گوجه سبز گذاشته بود و نوشته بود کیلویی 9000 تومن ! بر پدرشون لعنت . دوباره دست از پا درازتر برگشتم تو ماشین و تو جواب مرتیکه گفتم : اینم خوب نبود مامان , میریم از یه جای دیگه برات میخرم !!!!!!
ماشینو انداختم تو و دوچرخه مرتیکه رو برداشتیم و رفتیم پارک دوچرخه سواری تا شاید این هوس نابجا از سرش بیفته !!!! زهی خیال باطل . آقا تا رسیدیم دم در پارک دیدم یه چاقاله فروشی هم بساطشو درست سر در پارک پهن کرده و فحش خوار – مادر بود که تو دلم به مردک میدادم !!!! مرتیکه هم که چشمش افتاد به چاقاله ها تند تند با دوچرخه رفت طرف فروشنده و ایستاد تا بهش برسم و براش بخرم !!! وقتی رسیدم طبق معمول اولین سوالم این بود :
- آقا سیری چنده ؟
700 تومن !
- چه خبره ؟ ارزونتر بده 2 سیر ببرم ؟
هنوز جواب نداده یه کیسه نایلون برداشت و شروع کرد پر کردن و گذاشت رو ترازوش و نمک هم ریخت و یه تکون داد و کذاشت کف دستم و گفت : 1500 تومن میشه !!!!!!!
یه نگاه به چشمهای مشتاق مرتیکه انداختم و دلم نیومد رد کنم و با فروشنده دهن به دهن بذارم و با اکراه کیسه کذایی رو گرفتم و چند تا اسکناس بی زبون رو دادم و کیسه رو دادم دست مرتیکه ! رفتیم نشستیم رو یه نیمکت و اونم خرچ خرچ مشغول خوردن شد !!!!!
- کم بخوری ها دلت درد میگیره !
نه ! همشو میخورم !
پدر سگ ! تر میافتی ! یکمی هم بده به من خوب نیست برات !
گشت و گشت یه دونه اندازه نخود پیدا کرد و گذاشت کف دستم !!!!! سهم آدم بعد از یکماه جون کندن و کار کردن اینه !!!! بیخود نیست میگن اینها بچه های آخر زمان هستن !!! همون یه نخود رو گذاشتم دهنم و چاقاله رو هم نوبر کردیم !!!!
..
..
این چاقاله بادوم کذایی رو اون زمان میخریدیم سیری 10 تومن تا جاییکه یادمه . بعد شد 50 تومن و 200 تومن و حالا هم 800 تومن . حالا حساب کنین یه باغبونی که باغی پر از درختهای زرد آلو و هلو داره مگه خله بیاد و بذاره میوه هاش برسن و بعد اونها رو بفروشه ؟ میگیره همینطوری خام و نارس میکنه و میفروشه و نه خرج کود میکنه نه خرج سم و نه زحمت زیادی میکشه ! شما یک کیلو هلو رو که 3 تا دونه میشه میخرین 1500 تومن ! ولی یک کیلو چاقاله رو میخرین 8000 تومن !!!! حالا کدوم به صرفه ؟؟؟؟ از اون گذشته این آغایون دزدهای سر گردنه خوب دندونای ملتو شمردن ! وقتی شما میری گوجه سبز بخری اگه بپرسی کیلویی چنده و با رقم 9 هزار تومنی روبرو بشی , رم میکنی ! ولی وقتی که بگه سیری 500 تومن , میگی بیخیال برای یه هوس و نوبر کردن 500 تومن چیزی نیست ! در صورتیکه همین 500 تومن رو بیای ببینی توی کیلو چقدر میافته میشه کیلویی 15000 تومن !!!!!!! حالا با این حساب خدا به داد پدر و مادرها برسه با رسیدن تابستون و در اومدن انواع میوه هایی که این روزها فقط طبقات مرفه میتونن بخورن و خیلی ها هستن که خیلی از انواع میوه ها و خوراکی ها رو به دلیل قیمت بالا از سبد خرید خانواده حذف کردن . یعنی دستآوردهای انقلاب خمینی یا مجلس هفتم این بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟ وای به انتخابات خرداد ماه ....



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001