فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Saturday, February 22, 2003
واقعا حیف من و نوشته هام که واسه خوندن شماها میگذارم !!!! که بعد هزارتا متلک بارم کنین که : چقدر چسی میآیی ... چقدر واسه خودت نوشابه باز میکنی و .... این همه من نوشتم یکنفر نفهمید من چی میخوام بگم بعد هم زرتی شروع میکنین به انتقاد کردن ... اول آدم رو ببینین و بشناسین بعد سر فحش رو بکشین به آدم !!!

به هر حال از خیر مطلب دیروز گذشتم و بنا به قولی که به یکی از دوستان دادم امشب میخوام راجع به کامپیوتر مطلب بنویسم به یاد یکسال گذشته که مطالبم در کامپیوتر خلاصه میشد : راستی آرشیو رو هم در آخر این هفته فعال میکنم ! چون بقدری حجمش زیاده که Bloger پیغام داده نمیتونم Load کنم و مجبور شدم خودم توی سایت دیگه ای قرار بدم .

این 2 برنامه تحت همه ویندوزها کار میکنه حتی XP :

اول به همه شما 2 برنامه رو پیشنهاد می کنم که از نون شب هم برای هر کسی که به اینترنت وصل میشه واجب تره ! یکی از اونها Spy Remover هست که Spy ها رو پاک می کنه . بطور خلاصه Spy ها نوعی ویروس های بیخطر هستند که وظیفه اونها فرستادن اطلاعات خصوصی شما برای مراکزی خاص هست و بطور ناخودآگاه وارد سیستم شده و در حافظه لنگر می اندازن و باعت کمبود حافظه و کندی سیستم و همینطور یک نوع جاسوسی اطلاعاتی زیرکانه میشن ! برای مثال بعضی از سایتها هستند که با وارد شدن به اونها یک Spy به کامپیوتر شما منتقل میشه و بعد شروع میکنه به رد گیری شما و آدرس ایمیل شما رو در میاره و براتون مرتب ای میل های عجیب و غریب میفرسته ! اغلب سایتهای پرنو دارای این برنامه ها هستند .
این برنامه رو از اینجا بگیرید و بعد از نصب اون Scan رو فشار بدین . می بینین که لیست بزرگی از انواع SPY ها پیدا میشه . همه رو Remove کنید و بعد سیستم رو Restart کنید و ببینید چقدر تغییر کرده . در هر بار وصل شدن به اینترنت بسته به نوع سایتهایی که میبینید SPY های مختلفی وارد سیستم میشن . حتی بعضی از وبلاگها هم نوعی SPY در سایت خودشون گذاشتند تا به اطلاعات خصوصی بیننده ها پی ببرن . اسم نمیبرم اما کار جدا زشتیه !!!!!

برنامه دوم System Mechanic هست که یک برنامه چند منظوره و حرفه ای هست و مثل نون شب واجب . این برنامه به 3 قسمت تقسیم شده و هر قسمت کنترل قسمتی از کامپیوتر رو بعهده می گیره ! کسانی که سر از کامپیوتر در نمیارن و حداقل زیر 5 سال باهاش کار کردن از کار با این برنامه جدا خودداری کنن !!

برای نمونه یکی از وظایف اون پیدا کردن فایل های بدون استفاده و یا با حجم صفر بایت هست که مثل نقل و نبات توی هارد پراکنده شدن , باعث اشغال فضا نمیشن اما فرگمنت ایجاد میکنن . یک وظیفه دیگه اون پیدا کردن فایلهایی هست که از اونها 2 یا چند کپی وجود داره . این کار رو هم خیلی با احتیاط باید انجام بدین چون احتمال داره بره و DLL های ضروری رو پاک کنه ! و همینطور برنامه ای برای فیکس کردن اتصالات خراب و مورد دار هم داره !
در قسمت بعدی یک Scaner قوی داره که در رجیستری کامپیوتر می گرده و تمام برنامه ها و اتصالات غیر ضروری یا خراب رو پاک می کنه و کارایی سیستم رو شدیدا بالا میبره ! برای اطلاع میگم کخ هر برنامه ای از فونت گرفته تا حتی سنگین ترین برنامه ها , در رجیستری ثبت میشن و هر روز هم به حجک اون تضافه میشه ! روز اول نصب ویندوز حجم اون در حدود 3 یا 4 مگ هست در صورتی که بعد از نصب برنامه های کاربردی تا 100 مگ هم میرسه و وقتی که برنامه ای رو Uninstall میکنید فسمتهایی از اون برنامه در رجیستری باقی میمونه که باید حذف بشه وگرنه باعث کندی سیستم میشه و با این برنامه میتونین به بهترین شکل مشکلات رو حل کنید .
می تونید برنامه های run شده در Startup رو که نمی تونید براحتی و بدون باز کردن رجیستری حذف کنید رو در این قسمت Remove یا Disable کنید . و در واقع مدیریت کنید !!
همینطور میتونید کل سیستم رو تحت نظر بگیرید و به نوعی از امکانات Tweak استفاده کنید . در قسمت دیگری از اون میتونین فایلها یا برنامه هایی رو که بوسیله Uninstall کردن پاک نمیشن رو پاک کنید . این برای برنامه هایی خوبه که Uninstaller ندارن .

و در قسمت اینترنت می تونید سرعت مودم رو بالا تر ببرید و مقدار Chache مودم یا بافر اونو زیاد کنید ! سرعت DownLoad رو اندازه بگیرید و نوع Connection خودتون رو روی بهترین تنظیمات قرار بدید .
در قسمت Security میتونید کل فایلهای گرفته شده از اینترنت رو پاک کنید ! این فایلها در قسمت TEmprory ذخیره میشن و بعد از مدتی بعث کندی سیستم و بالا رفتن حجم هارد دیسک میشن ! برای اطلاعتون بگم که شما به هر سایتی وصل میشین , هر ای میلی میگیررین یا میفرستین و یا هر برنامه ای از اینترنت میگیرین یک نسخه از اون توی این فولدر ذخیره میشه !! و بنا براین هر روز حجم اون بیشتر !! در ضمن این برنامه دارای قابلیت حذف تمام Search های شما هم هست و سابفه کلیه تایپ های شما رو چه در هیستوری و چه در اینترنت رو حذف میکنه .
این برنامه بسیار مفید رو از اینجا دریافت کنید و بعد از نصب این شماره سریال رو برای رجیستر کردنش وارد کنید . به کسی هم ندید ... انجصاریه .. هاهاها
UserName : Z
شماره سریال :
77485
ND760
2796663606
در ادامه درباره تنظیمات ویژه ویندوز اکس پی مینویسم .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001