فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Saturday, October 17, 2009
و اما سوئد ... راستش این خراب شده رو تا نبینین فکر میکنین خیلی جای خفن و باحالیه ! مخصوصن که خیلی از ایرانی ها میگن سوئد کشوری پیشرفته هست و خیلی هم مردم با فرهنگی داره و تقریبن بهش میگن مهد حقوق بشر و فرهنگ اروپا ! در صورتیکه به نظر من سوئد رو میشه به یه ده کوره توی اروپا تشبیه کرد که به درد جرز لای در مستراح میخوره و بس . این کشور منجمد فسقلی که نه ترافیک داره نه آدمیزاد و نه هیچی , واقعن نمیدونم و نمیتونم درک کنم مردمش به چیش مینازن و ایرانی های اینجا هم از چی اینجا خوششون اومده که اومدن اینجا ! مخصوصن با اون دولت دست راستی نفهم گدا گشنه چس خورش که فقط دنبال کون بی مو میگرده !
من چند تا کشور اروپایی رو دیدم و همینطور چند تا کشور عربی ولی هیچ جا به اندازه سوئد تو ذوقم نخورده یعنی من انتظار خیلی بیشتری داشتم از اینجا با توجه به تعریف هایی که شنیده بودم ولی واقعن ناامید شدم . شهر کلن خیلی خلوت و سوت و کوره . نه آدم میبینی نه ماشین . برای منی که توی تهران هستم خیلی این چیزا اعصاب خرد کنه ! کلن از یه جای شلوغ و پر جمعیت یهو میری تو یه دهات , خیلی افسرده میشی . ترافیک کلن دیده نمیشه . آدم هم نیست و خیلی کمه تازه مثلن ما توی استکهلم و پایتختش هستیم . مرکز شهر هم که رفتم همینه و کلن فرقی نداره . در قسمت T-Central که مثلن باید قلب پایتخت سوئد باشه هم انگار از همه جا خلوت تره !
اینقدر هم از زیبایی اینجا میگن به نظرم هیچ چیز خاصی نداره بجز چند تا ساختمون های تک و توک قشنگ مثل کلیسا و مجسمه هاشون و ... و اونهایی که چنین تعریف هایی میکنن لابد خیلی جاهای دیگه رو ندیدن و اولین بار بوده از ایران خارج شدن و اومدن سوئد که چشمشون اینجا رو گرفته !
اتوبوس هاشون قراضه ست و کلی صدا میده . دود هم داره و وقتی رد میشه بوی دودش تو دماغت میره ! بی آر تی های ایران رو به اینا من ترجیح میدم ! بیشتر وقت ها هم که سرپا باید بایستی و جای نشستن نیست انگار جمعیتشون توی اتوبوس ها جمع شده ! تاخیر دارن اتوبوس ها و همیشه با 5 تا 8 دقیقه تاخیر میان ! تعداد اتوبوس ها به نظرم خیلی کم هست . به سمت منطقه سفارت ها میرفتیم با یه اتوبوس رفتیم و نیم ساعت اونجا بودیم . موقع برگشتن با همون اتوبوسی که رفته بودیم برگشتیم اونم شلوغ یعنی توی این نیم ساعت هیچ اتوبوسی نرفته بود .
بعضی جاها اصلن آدم نیست ازش آدرس بپرسی . آدم های سرد و خشکی هستن و مثل یخ میمونن . نه نگاهت میکنن نه بهت لبخند میزنن نه حرفی .. تو آمریکا یا کشورهای دیگه باز آدمو که میبینن یا الکی سلام میکنن یا بهت یه لبخندی میزنن !
طرز لباس پوشیدنشون هم خیلی مسخره هست . واقعن به معنای واقعی کلمه جواد هستن . مخصوصن مردهاشون ! خیلی بد لباسن و اصلن شیک پوش نیستن ! خارجی خیلی زیاد میبینی . قد سوئدی ها هم از دم متوسط هست و هم اندازه ایرانی ها تازه ما قدمون به نظرم بلندتر از اینهاست . قد بلند خیلی کم میبینی . قد کوتاه هم زیاد دیده میشه ولی بیشتری ها متوسط هستن .
بچه هاشون خیلی بی ادب و نفهم هستن . توی اتوبوس یا مترو عربده میکشن یا میگوزن یا آروغ میزنن و میخندن و بلند بلند حرف میزنن کسی هم کاریشون نداره اصلن . سگ هم که انگار براشون عروسکه . تو مترو نشستی یهو میبینی در باز شد یه مرده با یه سگ اومد تو باور کنین سگه اندازه گاو و یک متر قدشه , یکی دو بار من که خودم سگ دارم و نمیترسم از ترسم بلند شدم رفتم یه طرف دیگه !
قیمت ها اینجا بیداد میکنه و خیلی گرون هست مخصوصن پوشاک . مواد غذایی هم دست کمی از ایران نداره . مرغ مثلن 4 تیکه رون میشه حدود 65 کرون . همون قیمت ایران تازه ایران ارزون تره که 3 تا مرغ درسته میخری 14 تومن . میوه هاش هم چیز خاصی نداره و قیمتش همون مثل ایران هست . همون چیزای وارداتی که به لطف محموت وارد ایران میشه , همون ها رو هم اینجا میبینی گاهی کمی گرون تر ..
هر چی می گردم لباس ارزون قیمت پیدا کنم نمیشه که نمیشه . یه بسته شورت 3 تایی برای آرتین دیده بودم میخواستم بخرم زده بود 250 کرون . ای تو روحتون ! یه پالتو براش دیده بودم سایز مدیوم چیزی هم نداشت زده بود 1800 کرون ! نصف اینو میدادی تو ایران بهترینش رو بهت میدادن ! کفش هم که فقط به نظر من اکو حرفی برای گفتن داره که اونم نصفشون بدترکیب هستن و قشنگ هاش هم که قیمت خون بابای پادشاه سوئده ! یه کفش دیدم برای خودم خیلی ساده بود و 2800 کرون !!!!!!
طبیعتش هم مثل همه جای اروپاست و قشنگه و چیز خاصی نداره به نظرم . دوبی رو که ما اینقدر مسخره میکنیم شاپینگ سنترهاش خیلی عظیم و پر زرق و برق هست و آدم ساعتها میگرده و لذت میبره ولی اینجا گوزم نداره . یکی از فامیل ها ما رو برده بود شاپینگ سنتر مرکزی استکهلم و اینقدر تعریف میکرد که نگو بعد که رفتیم تو و قیافه های وا رفته ما رو دید گفت : خوشتون نیومد ؟ دیگه نمیدونستم بهش چی بگم ! میلاد نور تهران به نظرم از اون مجلل تر بود ...
یادمه انگلیس که بودم یکی از دوستام اومده بود پیشم و وقتی برده بودمش لندن , وحشت کرده بود از متروهاش و میگفت چقدر بزرگه اینجا . من هی تو دلم میگفتم اینو باش ! انگار تو شهر خودشون مترو نیست . حالا که خودم اومدم سوئد تازه میفهمم این بیچاره از چی وحشت کرده بود . شهری که 3 تا خط متروی فسقلی داره با لندن که 15 تا خط مترو داره و قدم به قدمت ایستگاه و ورودی مترو هست رو مقایسه کنی میفهمی یعنی چی ! اینجا یه بدی هم داره اینه که هر جا میخوای بری نمیتونی با مترو بری و باید یه قسمت رو با مترو بری یه قسمت رو با اتوبوس ! بدیش هم همینه . در صورتیکه انگلیس هر جایی که اراده میکردی مترو داشت و ایستگاه بود .

کلن نظر منو در مورد سوئد بخواهین چه تابستون باشه چه زمستون به لعنت خدا هم نمی ارزه و از من به شما نصیحت برین دوبی والا سنگین ترین ! یه مشروب فروشی هم ما ندیدیم تو این خراب شده . انگلیس باز قدم به قدم یه پاب بود میرفتی یه چیزی میخوردی اینجا هیچی نداره ! مزه غذاهاش هم اصلن جالب نیست . یه روز گفتیم بریم بیرون غذا بخوریم و رفتیم برگر کینگ خوردیم مزه گوشت سگ میداد ! یه طعم بدی داشت . من راستش همبرگرهای گوشت قاطر ایران رو به اون ترجیح دادم !!! یا مثلن ایکآ رفته بودیم و اون هات داگ معروفش . 2 روز توی توالت اطراق کرده بودم ... نمیدونم چه کوفتی داشت تر افتاده بودم ..
هواش هم بدتر از انگلیسه زرت و زرت نشتی داره و هی بارون میاد ! یه روز آفتابه یه هفته ابری . بارونم میاد بیخیال نمیشه ! من نمیدونم این چه مدلشه دیگه . خلاصه که پشیمونم ! یعنی اگه دفعه دیگه بهم مجانی هم بگن بیا برو سوئد , احمدی نژآد یخورم این طرف ها پیدام بشه ... قربون ایران خودم برم که با همه کثافت و نکبتش و حکومت جلادش شرف داره به این کشور دره پیت .. حالا هر چی میخوایین بگین بگین ولی من واقعن بدم اومد از اینجا و امیدوارم این یکماه زود تموم بشه برگردم خونه خودم .



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001