فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, September 16, 2009
از لطف همتون ممنونم ولی این وسط چند تا مشکل هست :

لپ تاپ خودم مک بوک پرو بود که این جانور روش آب ریخت و تق صدا داد و رفت که رفت و به لقا الله پرتابش کرد . چون توش پر از عکس و فیلم خانوادگی هست , اطمینان نمیکنم بدم تعمیرگاه های ایران درستش کنن و منتظرم از ایران که رفتم بدم درستش کنن . این از این .

نکته بعد اینکه هر چی دل میبینم , حالمو به هم میزنه و در مقایسه با چیزی که خودم داشتم اصلن به دلم نمیشینه . به عبارتی واقعن زشت هستن !!!! من از شکل سونی ها خوشم اومده . نقره ای هاش و کلیدهاش هم قشنگ هستن و زیبایی هم برام مطرحه . دل یه کم کار کردم تو مغازه و انگشت هام قاطی میشد رو کلیدهای دیگه و به نظرم یه جوری بود !

صد تا بروشور لپ تاپ از مغازه دارها گرفتم و متاسفانه تمام اونها چینی هستن و اونهایی هم که ساخت آمریکا یا هلند هستن , 13 اینچ هستن و یا بالای 2 میلیون و نیم قیمت دارن که من اصلن نمیخوام اینقدر هزینه کنم !

فقط یک مدل رو که پسندیدم این بود : Sony NW160 J/S
و اونم ساخت چین . در مورد مانیتورها هم 3 گزینه وجود داره یکی : LED – HD – ECO که بازم نفهمیدم اینا چی هستن و چه فرقی دارن ..

چند نفر لطف کردن و مارک های دیگه رو معرفی کردن , من اصلن از برندهای دیگه خوشم نمیاد ! ایسر و توشیبا و آی بی ام و فوجیتسو زیمنس هم دوست ندارم !

یه نکته ای که توی بروشورها دیدم این بوده که لپ تاپ های دل همشون با کش 6 مگا بایت بودن و سونی ها با 3 مگابایتی و در عوض از نظر قیمتی یکی بودن !

مدل دل که همه به من پیشنهاد دادن این بوده : VOSTRO 1520 . باز ساخت چین !

مثلن همین دو مدلی که اینجا نوشتم از نظر قدرت مارک دل قویتر هست ولی جفتشون یک قیمت دارن :
پردازنده دل 2.6 شش مگ کش باس 1066 و پردازنده سونی 2.1 دو مگ کش باس 800 . گرافیک دل 1.5 جی فورس 9600 جی اس و مال سونی 2.2 ای تی آی 4570 . باقی چیزاشون یکی هست . 4 گیگ رم و هارد 320 و مانیتور 15 ...

گرافیک هاشون هم عجیب و غریب بودن . بعضی ها 2 گیگا بایت بودن که به عقل جور در نمیاد ! و یا بعضی ها بلو ری داشتن فقط ریدر . همشون هم شکر خدا چینی بودن . فروشنده میگفت اینها چینی سفارش آمریکاست . نمیدونم وقتی آمریکا خودش لپ تاپ تولید میکنه و مارک میزنه دیگه چرا به چین سفارش میده ؟

ال سی دی هم حتمن میخوام 15 اینچ باشه . نه 17 و نه 13 به دردم نمیخوره . 17 سنگینه و 13 کوچیکه .

کارهایی که باهاش میکنم , اینترنت و تایپ و فتوشاپ و کورل و رایت سی دی و دیدن فیلم و عکس و دانلود برنامه و کلن در همین حدود هست و سنگین ترین کار گرفیکی من همون فتوشاپ و ویرایش فایل های RAW هست و بس . گاهی هم موقع کار کردن موزیک گوش کنم .

خلاصه آخرش من نفهمیدم چی خوبه چی بده ؟!؟ نمیدونم از اروپا اگه بخرم ارزونتره یا از ایران بخرم ؟ برای من مکانش فرق نمیکنه از کجا بخرم چون هر از گاهی میرم سفر و میتونم از هر جا میخوام بخرم . سال گذشته برای آرتین میخواستیم لپ تاپ بخریم همه مغازه دارها میگفتن دل بخرین و جون سخته ولی امسال همه میگن سونی بخرین ! جدن نمیدونم چی خوبه چی بده ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001