فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, August 12, 2009
انقلاب گوز :

اطلاع رسانی در تمام انقلاب های دنیا حرف اول رو در پیروزی انقلابیون زده . چه از راه پخش شب نامه چه از راه نامه پراکنی , سخنرانی , شغار نویسی , اینترنت , فیس بوک , توئیتر , پیام کوتاه موبایل و با تلفن خبر کردن و اعلامیه پخش کردن و بصورت کلامی و دهن به دهن گفتن و ... صدها راه برای ارسال اخبار و یا اطلاع رسانی بین انقلابیون وجود داره که بعضی چون خیلی علنی یا بقولی تابلو هستن میتونه باعث صدمه دیدن و یا دستگیری انقلابیون بشه ! خاطرات بخشی از این اطلاع رسانی ها رو سی سال پیش مردم ایران یادشونه و تجربه کردن . اون زمان نه خبری از موبایل بود نه از اینترنت ولی با وجود این مردم سخنرانی ها و پیام های خمینی رو پخش میکردن و تا حدی همین اطلاع رسانی ها باعث انسجام انقلابیون شده بود و ساواک رو به ستوه آورده بود . اما حالا چطور ؟ وقتی ما همه امکانات ارتباط جمعی رو در اختیار داریم اما در کنارش سانسور و شنود هم داریم , آیا موفقیت آمیز خواهند بود ؟
نمیدونم در مورد انقلاب های مخملی چیزی شنیدین یا نه ؟ انقلاباتی نرم و بدون خونریزی با استفاده از نمادهای رنگی . کسانی که دست به چنین کارهایی میزنن رو متهم به انقلاب مخملی میکنن . حالا اگه کله رو کار بندازیم میفهمیم که میشه با خیلی چیزها انقلاب کرد از جمله اطو !!!!! والا باور کنین منم تا همین چند روز پیش نشنیده بودم . عصر بود که خاله مادرم زنگ زد خونمون و تا گوشی رو برداشتم شروع کرد احوالپرسی کردن و بعد هم شروع به گفتن یک سری چرت و پرتی کرد که با هر حرفش موهای من بیشتر وز میکرد و چشمام گشادتر میشد از تعجب !!! میدونستم شوهرش بجای آب , الکل میخوره و نوشیدن آب اسهالش میکنه , ولی مطمئن بودم خودش هرگز به الکل لب نزده که حالا بخواد دری وری بگه :

- شیوا جون . این ضد انقلابی هایی که مخالف آقای دکتر احمدی نژاد گل هستن تازگی ها یه طرحی ریختن که باید گرفت همشونو اعدام کرد .
بله ؟؟؟؟؟
- آره همین ضد انقلاب ها رو میگم دشمنان آیت الله خامنه ای و نظام جمهوری اسلامی رو . اینا اینقدر آدم های پستی هستن که میگن مردم بگیرن ساعت 9 شب اطو بزنن به برق . چقدر آدم میتونه بیشرف باشه . اونم فقط 15 دقیقه هاااا نه بیشتر !!
ببخشید اتفاقی افتاده ؟ تب ندارین ؟ حالتون خوبه ؟
- چی میگی دختر ؟ تب کدومه . دارم بهت میگم که گوش نمیدی مگه ؟ میگم این ضد انقلاب های پدر سوخته گفتن شب ساعت 9 شب مردم اطو بزنن به برق اونم یک ربع که چی بشه ؟ که به نظام شکوهمند اسلامی ضربه بزنن ...
خب اینو که شنیدم حالا منظور ؟ یعنی چی این ؟
- به شوهرت بگو برات قرص فسفر بخره از این خنگی در بیای ...... بعد هم زرت گوشی رو گذاشت و قطع کرد ! هر چی فکر کردم چرا اینطوری شده بود هیچی نفهمیدم . آقای دکتر احمدی نژاد ؟ نظام شکوهمند اسلامی ؟؟؟؟؟؟ جل الخالق ... مگه اینا به سگشون یاد نداده بودن وقتی اسم احمدی نژآد بیاد بره جیش کنه ؟ مگه همین خانم نبود که آنتن تلویزیونش رو کنده بود که چشمم به آخوندا نیافته ؟ پس این حرفها چی بود ؟ رفتم به آرتین جریان رو گفتم و گفت : آها .. تو فیس بوک گفتن که ساعت 9 شب اطو به برق بزنن مردم تا خوار مادر وزارت نیرو ردیف بشه چون خیلی از خبرهای مهم و دروغ رو تو این موقع شب پخش میکنن و اگه برقا قطع بشه اطلاع رسانیشون کور میشه !
- نه بابا ؟ تو با این خنگیت خوبه اینو فهمیدی ؟!؟
تو که همیشه ادعای عقل کل بودن میکنی و میگی من گیگیلی و گاگول هستم , این دفعه لایی خوردی ...

تازه دوزاریم افتاد که خاله مادرم داشت به زبون سانسور میگفت که ساعت 9 شب اطو بزن به برق . خلاصه ساعت 9 شب شد و آرتین و خواهرم و من و رایان هر چی لوازم برقی دستمون بود رو زدیم به برق و چشمتون روز بد نبنیه . روشن کردن این همه وسایل برقی همان و پریدن فیوز هم همان ! از روشن کردن ماکروویو بگیر تا لباسشویی و 3 تا کولر و تلویزیون ها و اطو و همه چراغها و ... فحش بود که حواله آرتین و خاله مادرم میکردم با این فکر بکری که کرده بودن که حکم تُف سر بالا رو داشت !
..
..
نتیجه گیری اخلاقی :
آقا این مسائل نشون میده که اولن مردم ایران دارن برای اولین بار متحد میشن با هم و بعد هم دارن کم کم اعتراضات مدنی و غیر خشونت آمیز رو یاد میگیرن و نتیجه اون رو بهتر از درگیری مستقیم فهمیدن که نتیجه ای جز ضرر برای خودشون و منافع ملی نداره . مثلن روشن کردن شمع در ساعت خاص یا خاموش کردن چراغ یا روشن کردن چراغ یا الله و اکبر گفتن یا روشن کردن چراغ ماشین ها توی روز روشن یا بوق زدن یا سکوت کردن , تحریم موبایل های نوکیا و خرید نکردن از مواد غذایی ای که از آگهی های تلویزیونی پخش میشه و گوزیدن و چه میدونم هر کاری که به دور از خشونت باشه میتونه یک اعتراض مدنی قوی به حساب بیاد که نه جرمه و نه بخاطرش شما رو دستگیر و شکنجه و مورد تجاوز قرار میدن (!) و نه باعث میشه که جونتون به خطر بیافته ! مثلن در یک ساعت خاص همه تف بندازن زمین ! برف پاک کن ماشین هاشون رو روشن کنن ! ماشین هاشونو خاموش کنن و یهو شهر در سکوت فرو بره ! 2 تا بوق بزنن و هزار و یک چیز دیگه ! اینها نشون دهنده اعتراض و همبستگی هست بدون اینکه آزارش به کسی برسه و منافع ملی تخریف بشه و مهمتر اینکه بدون اینکه باعث انجام جرم بشه و بهانه دست کسی بده که بخواد شما رو دستگیر کنه ! اونوقت وقتی همه مردم در یک ساعت خاص مثلن بگوزن و هوا پر از گاز متان بشه , کسی نمیتونه بگه انقلاب مخملی بوده و بجای اون انقلاب گوز اختراع میشه ... اینم به مدلشه دیگه ... والا !



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001