فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Tuesday, July 28, 2009
بسوی دموکراسی :

اگه این جنبش سبز و تظاهرات مردم رو که من اسمش رو جهش و بیداری سی ساله میذارم , هیچی هیچی نباشه و فایده ای نداشته , اقلن این نتیجه رو داشته که مردم رو با هم یکی کرده نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور . در طول این سی سال رژیم ایران سعی زیادی میکرد تا قشرهای مختلف مردم رو از هم دور نگه داره و اختلافاتی رو ایجاد میکرد که به این دوری مردم از هم کمک زیادی میکرد . برای نمونه در داخل بین خودی ها و غیر خودی ها یا مردم عادی با حزب الهی ها یا بین فقیر و غنی یک دیوار کشیده شده بود طوریکه زنهای مانتویی از چادری ها متنفر بودن , جوون ها از جوون های بسیجی و ته ریشی متنفر بودن فقرا از پولدارها و طاغوتی ها و .. . مردم از کسانی که توی کمیته و سپاه و بسیج و دولت بودن نفرت داشتن و این کمک بزرگی بود برای اینکه تفرقه بنداز و حکومت کن .
از طرفی هم اپوزوسیون خارج از کشور هم به دردی بزرگتر از داخلی ها دچار بود ! گروه های زیادی از مخالفین حکومت اسلامی در خارج از کشور بودن ولی جالب این بود که اونقدر که اونها با هم دشمنی داشتن و با هم ستیز میکردن , با حکومت اسلامی کاری نداشتن . یعنی تمام انرژیشون صرف این میشد که وقتی فلان دسته میاد تظاهرات میکنه , بریزن پرچم های اونها رو پاره کنن و خودشون رو کتک بزنن یا به فحش ببندنشون در صورتیکه هدف همگی یکی بود ولی به بیراهه رفته بود .

اما جریانی که امروزه به راه افتاده و باعث حیرت جهانیان شده این بوده که تمامی دسته های اپوزوسیون امروزه یکی و متحد شدن . در خارج از کشور دیدیم که در بیش از 100 کشور جهان تظاهراتی هم زمان و هم صدا در حمایت از مردم ایران از تمام گروههای مخالف رژیم ایران و همراهی تمام مردم مهاجرت کرده به غربت صورت گرفت . مردمی که سالها بود مردم ایران رو بایکوت کرده بودن و میگفتن عرضه ندارن کاری بکنن . و مردم داخل ایران که اونها رو متهم به این میکردن که بیرون گود نشستن و میگن لنگش کن ! امروز همگی متحد و یکصدا هستن و میدونن چی میخوان !
در تظاهرات مردمی داخل ایران دیدیم که چطور زن های چادری هم پای زن های مانتویی که تا دیروز خار چشم بودن و یا همون جوون های پولدار بالا شهری همپای مردم عادی به نیروهای بسیجی و لباس شخصی حمله میکردن و چطور همون حزب الهی های دیروز و سپاهی های رونده شده از نظام , همپای مردم رای خودشون رو میخواستن . این یعنی اتحاد مردم و اتحاد وقتی شکل میگیره بمب اتم هم جلودارش نیست ..

اتفاق جالب دیگه ای که افتاده , این بوده که مخالفت های مدنی هماهنگی صورت گرفته که در این 30 سال سابقه نداشته . مردم ما هر زمان که دولت قیمت اجناس رو بالا برد , بدون حرف و حدیثی خریدن . اعتراضی به هیچ چیزی نکردن . کسی باورش نمیشد با این روحیه و اعمال و رفتار , امروز اونها کسانی باشن که وقتی میگن ساعت 9 شب اطوها رو به برق بزنین همه مردم چنان بلایی سر وزارت نیرو بیارن که خوابش رو ندیده باشن و بعد فلان سردار اعلام کنه که اطو زدن به برق اهمیتی برای ما نداره و مسخره ست ولی کسانی که ساعت 9 شب اطو به برق میزنن رو با شدت و قاطعیت سرکوب میکنیم , دم خروس و قسم حضرت عباس !!!!!!!! احتمالن نباید در آینده حتا لباس هم اطو کرد ...
و یا وقتی میشنویم که مردم بطور خودجوش از خریدن موبایل های نوکیا چشم پوشی میکنن و بازار نوکیا در ایران رو متضرر میکنن , یا وقتی مردم چراغ های ماشین هاشون رو روشن میکنن در روز روشن و ... همه اینها یعنی بیداری و جهشی بسیار بزرگ به سمت دموکراسی حقیقی .
سالها قبل در کشورهای غربی این روش ها به عنوان حربه ای مسالمت آمیز بر ضد دولت ها بکار گرفته میشد و موفق هم بود . نمونه ساده اون گرون شدن شیر در انگلستان و نخریدن مردم بود که به کاهش قیمت منجر شد ..

در مطالب قبلی بارها و بارها نوشته بودم که دموکراسی تحمیل کردنی نیست و اگر تحمیل بشه و به زور به جوامع سرکوب شده و تحت فشار قرار گرفته دموکراسی بدن نتیجه اون چیزی جز عراق و افغانستان و همین ترکیه امروزی نخواهد بود که مردم ترکیه با زور آتاتورک پیشرفت کردن و امروزه ایران رو ندیدن و طالب حکومتی اسلامی مشابه ایران هستن . دموکراسی مسیری طولانی و پر فراز و نشیب و بسیار سخت و پر هزینه ست که باید به مرور طی بشه تا استوار و با دوام بمونه ! در غرب مردم با همه وجودشون دموکراسی رو درک کردن و براش هزینه سنگینی دادن و میبینیم جاودانه شده . در ایران هم از 103 سال پیش زمانیکه زمزمه های دموکراسی خواهی و مشروطیت بلند شد تا به امروز , اتفاقات بسیاری رخ داده و فراز و فرود های زیادی رو دیدیم . از ظلم قجر به عدالت پهلوی گام برداشتیم و آزادی ها و رفاهی که پهلوی دوم به مردم داد رو مثل مردم نادان ترکیه درک نکردیم و دنبال شیطان رفتیم تا آب و برق و همه چیزمون مجانی بشه و تو دهن دولت بزنیم و بعد دیدیم همه چیز شد صلواتی !!! و دوباره داریم در ادامه همون مسیر تحول گام بر میداریم .. امروز مردم ما با نگاه به پشت سرشون درس های بسیاری گرفتن . مردم امروز نمیخوان انقلاب کنن . نمیخوان خون ریخته بشه . نمیخوان کشور تجزیه بشه و جنگ های داخلی و فرقهای و قومی رخ بده . میخوان مردم بر مردم حکومت کنن ! و این راه معلوم نیست کی به نتیجه برسه اما در نهایت روزی این عقیده استوار خواهد شد ... پس امروز امیدوار باشیم که قدم در راهی درست گذاشتیم و خون جوون های وطن ما به هرز ریخته نشده همونطور که خون مشروطه خواهان به هدر نرفت و امروز بعد از صد سال ما دنباله روی همون ها , همون تفکرات و همون اهداف هستیم که صد سال قبل به بیراهه و انحراف کشیده شد و مردم درکی ازش نداشتن . ما اونقدر ادامه میدیم تا ریشه ظلم و دیکتاتوری رو برای همیشه از ایران زمین برچینیم و ایران و ایرانی رو در جهان سر بلند کنیم ..



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001