فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Sunday, June 07, 2009
مناظره حساب شده !

دیشب از طریق اینترنت موفق شدم مناظره کروبی و احمدی نژاد رو ببینم . مناظره خیلی جالبی بود و بر خلاف اونکه خیلی ها ادعا میکنن در این مناظره کروبی باخته , به نظر من این یک مناظره حساب شده بود که باعث ریزش آرای بیشتر احمدی نژاد میشه .

اول از همه باید این نکته رو بدونیم که هنوز آدمیزادی روی دست آخوند جماعت بلند نشده که بتونه از پس زبون و استدلال ها یا بهتر بگم سفسطه آخوند بر بیاد و همیشه گفتم باید از مکر آخوند جماعت ترسید ! و اگر میبینیم کروبی چنین ساده لوحانه با احمدی نژآد برخورد میکنه و فقط به نکات سطحی بسنده کرد , باید ابعاد کلان قضیه رو نگاه کنیم :

- کروبی دقیقن میدونه و مشاورانش و رقیبانش هم میدونستن که رای نمیاره در نتیجه بعنوان سلاحی بر ضد احمدی نژآد میشد ازش بهترین استفاده رو کرد . در واقع احمدی نژاد در مناظره دیشب چاهی که برای خودش با موسوی کنده بود رو عمیق تر کرد و رو دست جالبی خورد . کروبی در ابتدای مناظره نظر افراد عامی جامعه که هوادار مذهبی احمدی نژاد هستن رو به خرافاتی جلب کرد که احمدی نژآد ادعا میکرد . در واقع هاله های نور و اسرائیل و امام زمان و ... مسائلی از این دست تیرخلاصی به احمدی نژاد بود که اون عده از طرفداران خشک مذهبش رو آگاه کنه که این آدم چه استفاده ابزاری ای از امام زمان و مذهب داره میکنه و همین پاسخ ندادن به این سوال یک ضربه به آرای مذهبیون احمدی نژاد وارد آورد .
- نکته دوم رویه متفاوت احمدی نژاد بود که هم یک عقب نشینی در تهمت زدن به سران رژیم بود و هم ارائه آمارهای کذب و دروغین که هر دو مورد باعث ریزش بیش از پیش آرای احمدی نژآد خواهد شد . عقب نشینی احمدی نژاد از ادامه تهمت زدن ها , اون بخشی از حامیانش رو که منتظر بودن تا ببینن احمدی نژآد اینبار چه کسانی رو رسوا میکنه , نا امید کرد و ارائه آمارهای کذب و غلط که مثل روز برای تمام مردم ایران روشن بودن که سر و ته همه اونها مسخره و دروغین هستن با توجه به وضع موجود جامعه , باعث ترغیب و تشویق اون دسته از افراد مرددی شد که نمیخواستن رای بدن و یا انتخابی بین موسوی و احمدی نژآد داشتن و با شنیدن این آمارهای دروغین به سمت موسوی روی میارن . در واقع با شناخت روانشناسانه از این امر میشه اینطور نتیجه گرفت که هر حرکت خلاف صداقتی نتیجه معکوس به بار میاره و اگر شما در موضوعی مواجه با دروغ بشین , حتا اگر عکس العملی که انجام میدین به ضرر منافع شما باشه , برای رو کم کنی ادعای دروغ حاضرین ریسک بکنین !
- کروبی در این مناظره به عمد پاسخ هیچ یک از آمارهای کذب احمدی نژاد رو نداد و حتا اشاره ای هم به درآمد نفتی کلان این دولت نکرد که چطور با این درآمد کلان این عملکرد رو داشته و شاهکار نکرده که چنین کارهایی رو کرده و یا حتا اشاره ای به این نکرد که در دولت های گذشته هم تحریم ها بودن و از همه بدتر جنگ هم در جریان بود . در صورتیکه میدیدیم در سخنرانی هاش مرتب این نکات رو بیان میکرد ولی در این مناظره حرفی به میون نیاورد و تاکیدش فقط در تخریب وجهه احمدی نژاد بود و اینکه به عمد اونو طوری نشون بده که مردم ازش نفرت دارن . با همون اداهای حق به جانب نفرت انگیز و تهوع آوری که در این 4 سال در پشت تریبون های مختلف از عملکردهای خودش بیان میکنه و به نمایش میذاره .
- سیاست کروبی تونست علما و روحانیون و مذهبیون افراطی و مردم طبقه متوسط و بخشی از مردم خرافه گرای جامعه رو بطور کامل مقابل احمدی نژآد قرار بده و باعث ریزش بیش از پیش آراش بشه . براه افتادن کارناوال های تیم احمدی نژاد در واقع نشانه ای از همین عدم موفقیت و ریزش شدید آرا هست وگرنه دلیلی برای این همه های و هوی و قیل و قال و رجز خوانی نبود و نیست . کسی که میدونه پیروز میدان هست و اطمینان داره , رجز نمیخونه !
..
..
نتیجه ای که میشه از مناظره دیشب گرفت و پیش بینی ای هم کرد اینه که در واقع شاید ظاهر امر نشون بده احمدی نژاد برنده میدان دیشب بوده ولی حقیقت اینه که احمدی نژاد بازنده اصلی بود . به این دلیل که کروبی دقیقن میدونست و همه هم میدونستن که شانسی برای رای آوردن نداره و تنها میشد ازش استفاده ابزاری برای ضربه زدن به احمدی نژاد کرد که به بهترین شکل و با زیرکی تمام این مهم انجام شد . خود کروبی میدونست رای بیار نیست و نتیجه آمارها هم این رو نشون میدادن و اقلن میتونست بعنوانی یک کمک برای موسوی عمل کنه . چه , امشب هم با یک سناریوی کامل با موسوی میتونه موسوی رو بیش از پیش برای مردم عزیز کنه و طرفداران بیشتری رو برای موسوی جمع کنه و خودش هم در نهایت کنار میره ... تیر خلاص این دوئل رو هم محسن رضایی به احمدی نژاد در آخرین مناظره خواهد زد و با توانایی های بالقوه ای که ناشی از بودنش در سپاه و اطلاعات بوده و طبق گفته خودش احمدی نژاد نیروی دست ششم رضایی به شمار میرفته (!) احمدی نژاد هیچ شانسی برای پیروزی بر رضایی در مناظره نداره و اگر هم محکومش کنه , میتونه رای سپاه رو از دست بده . در واقع پله پله در این مناظره ها احمدی نژاد ماهیت خودش رو بیشتر از قبل نمایان و آرای خودش رو از دست میده و این سناریویی هست که براش طرح شده . رضایی , کسی که هم به زیر و بم نظام و هم سپاه و هم اطلاعات و هم اقتصاد و هم سیاست جاری آشنایی کاملی داره و سالهاست در پشت پرده جای گرفته و پایه گذار سپاه و اطلاعات بوده و حالا از چلغوزی مثل احمدی نژاد رو دست بخوره ؟!!! بعبارتی مناظره با محسن رضایی میتونه مهمترین و جذاب ترین مناظره باشه که نتیجه اون تعیین کننده خواهد بود . همونطور که دیدیم مناظره به ظاهر پیروزمندانه با موسوی نتیجه عکس داد و باعث ریزش شدید آرای احمدی نژآد شد .

و اما احتمال دیگه هم که میشه داد این هست که تمام اینها سناریویی باشه برای جذب بیش از پیش مردم به انتخابات که در نهایت یا احمدی نژاد و یا موسوی برنده میدان بشن و یا معجزه ای رخ بده مثل 4 سال پیش و محسن رضایی نفر اول بشه !!!! در صورت انتخاب مجدد احمدی نژآد احتمال درگیری های داخلی و حتا کشیدنش به میز محاکمه هم وجود داره و بسیاری حوادث دیگه که همه در حد احتمال هستن ... در کل جامعه نیاز به تغییر داره و باید مهره عوض بشه وگرنه شرایط به شکلی خاص رقم میخورن که خوشایند هیچ کس نیست !!!

روزهای آینده آبستن حوادثی کم نظیر در تاریخ معاصر ایران خواهد بود و فراموش نشدنی . آش چنان شور شده که به سختی میشه طعم اونو تشخیص داد و فقط باید به انتظار نشست ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001