فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, June 05, 2009
انقلاب سبز :

در دنیا انقلابات زیادی اتفاق افتاده که با رنگ های مختلف ماهیت اونها رو نشون دادن . انقلاب بدون خونریزی شاه یا انقلاب سفید , انقلابات سرخ که در اون خونریزی و کشتار حرف اول رو میزد , انقلاب نارنجی و .. حالا هم که انقلاب سبز در ایران ! این روزها که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر میشیم , رفته رفته شور و حال جامعه رو میشه حس کرد . خبری دیگه از اون سردی و بی تفاوتی ای که قبل از انتخابات بود و باعث نگرانی خیلی ها (!) شده بود نیست . شور عجیبی مخصوصن در بین جوون ها به راه افتاده و داره خاطره خروش جوانان رو در زمان انتخاب سید خندان یا خاتمی رو تداعی میکنه . بیشتر هم به این دلیل هست که هر چه زمان به پیش میره مردم وحشتشون بیشتر از این میشه که مبادا احمدی نژاد دوباره به قدرت برسه . کسانیکه تا دیروز حتا حاظر به شرکت در انتخابات نبودن , امروز دچار تردید شدن که آیا درسته که رای ندن ؟ و بهتر نیست به موسوی رای بدن ؟ و این همون چیزی هست که مورد نیاز بود ...
البته ایجاد چنین شوری در جامعه دلزده و نا امید ایران به این سادگی ها هم امکان نداشت . حضور چهار کاندیدا که یکی از اونها نقش کاتالیزور و انرژی بخش در انتخابات رو داره بازی میکنه یعنی احمدی نژاد , باعث نشاط انتخاباتی عجیبی در جامعه شده . نشاطی که در حال فراز هست و با توجه به تجربه ای که در این سالها داشتیم میتونه به یک سکون و ناامیدی شدید در آینده منجر بشه ! چه , در دوران خاتمی دیدیم که اون شور عجیب جوانان و مردم ایران که فکر میکردن تمام نیازها و خواسته هاشون در پس انتخاب خاتمی باشه , بعد از روی کار آمدن خاتمی و موانع و اتفاقات عجیب و غریبی که سابقه نداشت و اتفاق افتاد و عدم تحرک خاتمی و بر ملا شدن دروغهاش , چطور این نشاط به یک یاس سیاه بدل شد و باعث نفرت مردم از خاتمی شد ! نفرتی که تنها با روی کار اومدن احمدی نژاد دوباره به امید و علاقه بدل شد .
هر چند من آشنایی چندانی به روال سیاسی ایران و مخصوصن سیاست ندارم ولی بعضی سخنان رو میشه از لابلای دست اندرکاران سیاست ایران استخراج کرد که جای تفکر عمیق دارن . در این روزها خاتمی در تذکری جدی به موسوی گفته که در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری باید تلاش کنه تا جلوی فعالیت جریانات موازی رو بگیره . جریاناتی که اختیار دارن ولی مسئولیت ندارن و با وجود اونها ریاست جمهوری موسوی هم مثل خاتمی با چالش عمیقی روبرو خواهد شد !
حال این جریانات موازی یا بهتر بگیم نیروهای پشت پرده و مخفی ای که میدونیم در پس پرده وجود دارن و دارای اختیارات و قدرت و نفوذ فراوانی هم هستن , چه کسانی هستن که باعث میشن هیچ دولتی در ایران نتونه کار مثبتی در راستای خواسته های ملت ایران انجام بده , چه کسانی هستن رو نمیدونم ولی تا وقتی این گروه ها وجود دارن امید به تغییر در ایران توهم و خیالی بیش نمیتونه باشه .

از طرفی خوبه کاندیداها رو هم مورد بررسی قرار بدیم و ببینیم کاندیداهای مطرح ما آیا واقعن میتونن باعث تغییرات جدی در جامعه ایران بشن ؟

- نفر اول احمدی نژاد با منفرویت فزاینده هست , اسمش رو میذاریم کاتالیزور . هیچ تغییری در برنامه هاش نداره و دنباله روی همون سیاستی هست که در 4 سال گذشته در پیش گرفته و حتا غلیظ تر . این فرد باعث میشه نشاط انتخاباتی در جامعه شکل بگیره و موتور انتخابات با قدرت هر چه تمامتر به حرکت در بیاد و هم حضور پر شور مردم رو باعث بشه و هم مشروعیت و بیعت دوباره ای با نظام اسلامی ایران یکبار دیگه شکل بگیره !

- نفر شماره دو موسوی هست که بعد از 20 سال به یکباره به گفته خودش احساس مسئولیت کرده و دلش برای مردم ایران سوخته و پا به عرصه سیاسی ایران گذاشته ! این فرد با وحود محبوبیت بسیاری پیدا کرده و با سابقه سیاهی که در دوران نخست وزیریش در مبارزه با بی حجابی و انقلاب فرهنگی و بسیاری اعمال ننگین اون دوران داشت , به علت وجود اهریمنی بنام احمدی نژاد محبوب خاص و عام شده , اما در عمل هیچ برنامه مهم و اساسی و حرفی برای گفتن نداره و به تنها مسائلی که بسنده میکنه یک سری محدودیت هایی هست که از جانب احمدی نژاد وضع شده و این فرد تنها در شعارهاش اعلام میکنه این موانع رو میخواد برطرف کنه و شاهکار هم کرده !!!! اقتصادی رو که احمدی نژاد ویران کرد , بیکاری ای که احمدی نژاد گسترش داد , تولیدات کشور رو که به ورشکستگی کشوند , دانشجویانی رو که ستاره دار کرد , گشت های ارشادی که برپا کرد , آقای موسوی تصمیم دارن فقط این موانع رو برطرف کنن و در واقع وضع جامعه رو فقط برگردونن به زمانی که دولت خاتمی تحویل احمدی نژآد شد ! و اگر هم فردا حرف و حدیثی زده بشه , ایشون میتونن بگن که من به تمام وعده های خودم عمل کردم و مثل احمدی نژآد ادعای لوله کشی نفت به سفره های مردم رو نکردم که مثل خر تو گل هم مونده باشم و درست هم میگه و ایشون هیچ وعده اساسی ای در سخنانشون نمیدن و ندادن . ولی بجز اینها چه تغییراتی در برنامه موسوی وجود داره ؟ هیچ !

- نفر سوم آخوند کروبی , با برنامه هایی جالب در پیش مردم قرار گرفته . استفاده از حربه زنان , برنامه هایی که همگی ما میدونیم با وجود رهبری هرگز کسی در ایران قادر به انجام اونها نیست ! برنامه های کروبی عبور از خطوط قرمز نظام هست که هیچ یک در اختیار ریاست جمهوری نیست و با توجه به اینکه کروبی حتا از حمایت گروههای اوباش و فشار طرفدار احمدی نژاد هم برخوردار نیست , نمیتونه در عمل موفقیتی داشته باشه و به همین دلیل محبوبیت این شخص چندان در بین مردم مطرح نیست و صد البته عامل آخوند بودن اون در اجتماع آخوند زده ایران هم قوز بالا قوز شده .

- نفر چهارم محسن رضایی رو داریم با کمترین محبوبیت اما با برنامه هایی اصولی تر . البته در اینکه یکی از هسته های ایجاد سپاه و اطلاعات بعد از این همه سال آیا همچنان اون قدرت افسانه ای خودش رو داره که بتونه چنین اقداماتی انجام بده رو درش تردید هست چون بقول معروف در نظام ایران دست زیاد شده !!! به جرات میشه گفت برنامه هایی که محسن رضایی اعلام میکنه , از هر 3 کاندیدای دیگه جالب تر , عملی تر و اصولی تر هستن اما !!!!! آیا ایشون قادر به اجرای این وعده ها هستن ؟ آیا میتونن از سد رهبری عبور کنن ؟ آیا فکری برای گروههای فشار کردن ؟ و آیا مردم ایشون رو قبول دارن ؟؟؟

با بررسی این وضعیت و البته فضای سیاسی ایران که همیشه با معجزه همراهه پیش بینی ای نمیشه صورت داد چه محسن رضایی از قعر جدول میتونه یهو به نفر شماره یک برسه و برعکس موسوی از نفر اولی به قعر جدول و حتا کروبی هم با خوردن چند پارچ قهوه و یک هفته نخوابیدن باز هم ممکنه در چشم بر هم زدنی حتا از دور خارج بشه ... این مسائل همگی در مورد اوضاع داخلی ایران صدق میکنن ولی در امور خارجی چطور ؟ همگی میدونیم که تمامی کشورهای جهان باید به یکی از ابرقدرتهای جهان متمایل بود . روسیه , فرانسه , انگلستان , آمریکا و ... کشورهایی هستن که باید همیشه کشورهای ضعیف پیرو اونها باشن یا پنهانی مثل ایران یا اشکارا مثل ببسیاری از کشورها . در واقع سیاست کلان رو اونها تعیین میکنن . حضور احمدی نژاد و موسوی دو خط مجزا برای جامعه جهانی ایجاد میکنه . احمدی نژاد به علت رک و راست بودن و همچنین حماقت در گفتار و عمل , بسیار شفاف عمل میکنه و باعث شده تا به امروز کشورهای منطقه استفاده های بسیار خوبی از سخنان اون ببرن . طوریکه حتا اسرائیلی ها هم از بودن اون نگرانی چندانی ندارن چون هر حرفی که میزنه , به حقیقت نمی پیونده و در ضمن خط مشی نظام رو عریان بیان میکنه و باعث شده اسرائیلی ها حتا بتونن از احماع جامعه جهانی بر ضد نسل کشی و بسیاری موانع دیگه خلاص بشن . ولی با روی کار اومدن سیاست مداران حرفه ای مثل موسوی , جای نگرانی برای کشورهای همسایه وجود داره . سیاست خارجی ایران از حالت شفاف به حالت غیر قابل پیش بینی تبدیل میشه و نیروی تحلیل بسیاری رو میطلبه و از این رو چندان برای این کشورها جالب نیست شخصی روی کار بیاد که مبهم هست و سابقه سیاسیش رو نمیشه پیش بینی کرد ! به همین دلیل هست که خیلی از کشورها با روی کار آمدن موسوی مخالف هستن هر چند به ظاهر ازش حمایت میکنن . همون حمایتی که باعث میشه انگ حمایت استکبار بهش بچسبه و آلت دست بیگانگان قلمدادش کنن !!!!

پیش بینی ای هم که میشه کرد با توجه به فضای موجود , تشدید فعالیت های تخریبی و فیزیکی و درگیری کارناوال های انتخاباتی در جامعه ایران هست از سوی طرفداران احمدی نژآد و موسوی . که البته مثل تف سربالا به نفع سایر کاندیداها عمل میکنه و هر چقدر تخریب گری های هواداران احمدی نژاد با خشونت بیشتری عمل کنن , نشاط بیشتری به انتخابات میدن و حضور گسترده تری رو باعث میشن که میتونه حتا موسوی رو یک ضرب برنده میدان بکنه . در واقع بازی به دو صورت شکل گرفته که هم میشه گفت که در این بازی احمدی نژاد آلت دست شده تا با این تخریب ها جای خودش رو به موسوی بده و مردم و جامعه رو هم به خروش بیاره و مشروعیت نظام رو یکبار دیگه ارتقا بده و از طرفی هم میشه تصور کرد که احمدی نژاد در تدارک یک کودتای خزنده در نظام ایران هست . عدم تبعیت از دستورات رهبری و حملات وقیحانه به سران نظام , بازی با دم شیر هست و میتونه اوضاع خطرناکی برای ایران ایجاد کنه . تصور هم نمیشه کرد که تیم احمدی نژاد به این سادگی قدرت رو واگذار کنن . ظاهر طرفداران احمدی نژآد همون کسانی هستن که در جلوی سفارت ها شعار سر میدن و در اختشاشات سیاسی و مذهبی کفن میپوشن و ... ! و در مقابل با عده ای جوان بی تجربه و بیشتر دانشجو روبروی هستیم که در مقابل این تیم بازیگران حرفه ای قرار دارن .
هر چه هست امیدوارام انتخابات سالم برگزار بشه و هر کاندیدایی که به قدرت میرسه , بتونه وضع مردم ایران رو روبراه کنه . بیکاری رو ریشه کن کنه , وضعیت اقتصادی کشور و خانواده ها رو سامان ببخشه , آزادی های اجتماعی رو برپا کنه و عزت رو به کشور ایران باز گردونه و یکبار دیگه ایران و ایرانی رو در دنیا سر بلند کنه . این چیزی هست که آرزوی هر ایرانی ای میتونه باشه . من هم مثل خیلی ها دوست دارم به این خواسته ها برسیم چون ایران و مردم ایران رو دوست دارم و آرزو میکنم ای کاش بعد از سی سال بالاخره رنج مردم به پایان برسه ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001