فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, April 10, 2009
آشپزی از نوع مردانه :

تقدیم به نوشین عزیز : http://chefnooshin.blogfa.com

بریم سراغ آشپزی کردن مردها . من البته پیشنهاد میکنم طبق اون ضرب المثل انگلیسی که میگه تا وقتی میتونی سرپا بایستی و سرت رو بالا بگیری و نفس بکشی , از کسی چیزی نخواه , شما هم تا وقتی آخرین نفس های عمرتون رو میکشین هرگز از شوهرتون یا هر مرد دیگه ای تقاضا نکنین که براتون آشپزی کنه . البته این رو هم اضافه کنم که بهترین آشپزهای دنیا مردها هستن ولی همین بهترین آشپزهای دنیا توی خونه خودشون تبدیل به بهترین شاش پزهای جهان میشن !!! اگر شما از زندگی کردن خسته شدین و یا میخواهین مدتی در عذاب و رنج جسمانی به سر ببرین و ریق بافتین و یا حتا به لقا الله پرتاب بشین و از زندگی سیر شدین , پیشنهاد میکنم که یکی دو وعده غذای خونه رو بدین آقاتون بپزه تا به تمام این آرزوهاتون دربست برسین :

چند سال پیش من یه بار مریض شده بودم و آرتین هم اینطور وقتها غیرتی میشه و میره تو نقش سوپرمن و میخواد مثلن به من خدمت کنه . ولی حکایت همون سوپرمن شدن پلنگ صورتی هست و دوستی خاله خرسه !!!!! منم که اینو نمیشناسختم و کف دست بو نکرده بودم . بهم گفت تو استراحت کن من برات آش درست میکنم . منم همچین ذوق مرگ شدم که ببین چه مرد عاشق و مهربون و با عرضه ای گیرم اومده و تخت گرفتم خوابیدم . یکی دو ساعت بعد از بوی تعفنی که خونه رو گرفته بود بیدار شدم . یه چیزی شبیه گاز متان یا مدفوع پخته !! خلاصه به زور از جام بلند شدم و رفتم ببینم این بو از کجا میاد و سر از آشپزخونه در آوردم . آرتین نشسته بود روی صندلی و داشت چیزهایی رو خرد میکرد و تند و تند میریخت توی بزرگترین سایز قابلمه ای که من داشتم ! گوشه دیوار مخفی شدم ببینم چیکار میکنه ؟ سبزی رفته بود خریده بود و بعد از لای روزنامه بدون شستن برشون میداشت و با قیچی از ته قیچیشون میکرد و مینداخت درسته توی قابلمه ! قشنگ گل و کرم و آشغال و کثافت و همه چی هم همراهش ! سبزی که تموم شد 2 تا هویج درسته و یه سیب زمینی با پوست و نصف یه کلم و چند حبه سیر و یه پیاز درسته هم انداخت تو قابلمه و بعد رفت سر یخچال و هر چیزی که به ذهنش میرسید قابل پختن باشه هم بهش اضافه کرد ! من همون با دیدن این چیزها استفراغم گرفته بود چه برسه به بویی که راه افتاده بود . از دور چند تا سرفه کردم و بعد اومدم تو . تا چشمش به من افتاد گفت :
- شیوا جان برات یه آشی پختم یه قاشق بخوری خوب میشی !
آره از بوش معلومه چی پختی ! میترسم مثل جادوگرها که کیمیاگری میکنن باشه این آش تو که یه قاشق بخورم شکل قورباغه بشم !
- هنوز منو نشناختی ؟ رفتم از قصابی یه کله گوسفند برات گرفتم انداختم تو قابلمه قشنگ لعاب انداخته و کلی هم سبزیجات ریختم توش مقوی شده حسابی . تو فقط بخور ....
این همین کله گوسفندو که گفت من بالا آوردم !! باقیش بماند که خودش و قابلمه رو از خونه پرت کردم بیرون و حتا قابلمه رو هم انداختم درسته دور ! تا یک هفته آشپزخونه بوی گند میداد و من اسپری به دست فقط در حال عطر افشانی بودم تا این بوی تعفن رو از بین ببرم !!!!!
یه بار هم من رفته بودم کیش برای سمینار و رایان کوچیک بود و پیش آرتین گذاشته بودمش و کلی هم براش نوشته بودم شیر چطوری درست کنی و چی بهش بدی و همه چی رو هم آماده کرده بودم . آقا ما رسیدیم کیش یکساعت نشده وسط سمینار به من زنگ زده که شیوا نگران نشی ها , هول هم نکن و خونسرد باش ! بچه حالش بد شد بردمش بیمارستان !!!!!! خلاصه من چطوری خودمو رسوندم تهران نمیدونم . بعد معلوم شد آقا زده بود به سرش که بجای شیر به بچه غذا بده که قوتش بیشتر باشه و 2 تا پرتقال رو آب گرفته بود و عسل بهش زده بود و تو شیشه ریخته بود و داده بود به این بچه بدبخت و پشت سرش هم برنج و آب خورش و بچه هم همه رو بالا آورده بود و کم مونده بود بمیره !

و اما مردها وقتی آشپزی میکنن چرا خطر جانی شما رو تهدید میکنه و آشپزخونه شما زیر و رو میشه ؟ گفتم آشپزخونه ! به نظر من آشپزخونه یکی از قسمت های مهم خونه ست که هم باید زیبا و هم بزرگ و هم خیلی تمیز باشه . اگه میخوایین بدونین توی خونه ای زن هست یا نه و آیا زن اون خونه خانه دار و کدبانو هست یا شلخته و شرتی پرتی , اول برین یه سر به آشپزخونه ش بزنین و بعد اتاق خوابش ! این دو قسمت هویت افراد خونه و مخصوصن زن اون خونه رو نشون میده ! قهر بودن یا آشتی بودن زن و شوهر هم از همین دو قسمت کشف رمز یا زهرا میشه !
قضیه خیلی ساده ست ! اگه زنی شلخته باشه , چیزی سر جای خودش نیست . ظرف ها لب پر هستن و کثیف و لک لکی ! کف آشپزخونه کثیفه و مخصوصن اجاق گاز همیشه پر از لکه های روغن و باقی مونده غذاهایی هست که روش پخته شده . جای لکه های دست روی دستگیره یخچال و فریزر حک شده و ... ! خونه هایی هم که زن نیست توش همه اینها رو به توان صد برسونین !! حالا وقتی مردها آشپزی میکنن چه اتفاقاتی می افته ؟
تمام روی گاز به گند کشیده میشه ! احتمال شکسته شدن نیمی از ظروفی که بکار میبرن خیلی زیاد میشه , سر رفتن و ته گرفتن و سوختن غذا هم که اصلن غیر عادی نیست ! اینها همه یه طرف , رعایت نظافت توسط مردها استثنایی هست ! میبینی با دستی که مثلن سیب زمینی پوست میکنن و دستشون گلی شده ؛ قشنگ سالاد درست میکنن و بعد هم خیلی شیک می مالن دستها رو به شلوارشون و بعد گوشت یا مرغ رو تکه میکنن و بعد با همون دست خونی برنج آبکش میکنن و غذا رو میخوان بچشن قاشق رو تا ته توی حلقشون فرو میکنن و بعد که چشیدن تمام زیر و روی قاشق رو قشنگ لیس میزنن و تازه همون قاشق رو هم میارن سر میز و توی ظرف خورش یا غذا هم فرو میکنن و تازه این با کلاس هاشون هستن وگرنه انگشت برای چی خلق شده ؟ که فرو کنی توی غذاها و بچشی و خوب لیس بزنی و بعد دماغ در بیاری و دوباره بچشی و کون و گوش و تخماتو بخارونی و دوباره با همون دست ها آشپزی کنی و .. . وقتی یه مرد غذا درست میکنه اگه در تمام مدت چشمهای شما رو ببندن و آخر کار باز کنن و برین تو آشپزخونه قشنگ میفهمین به چی دست زده و چی برداشته و چی درست کرده ! برنج آبکش کرده باشه تمام روی گاز میشه پر از برنج ! سبزی پلو باشه روی گاز خال خال پر از سبزی ! تخم مرغ شکسته باشه , شره های سفیده تخم مرغ از اینور اونور گاز و ماهیتابه آویزونه . پیاز پوست کنده باشه , همه جای کف آشپزخونه پر از پوست های نازک پیاز شده ! گوشت پخته باشه , قابلمه زغال شده و دود گرفته نشون میده چیکار کرده , ماهی درست کرده باشه , بوی گند ماهی خفه ت میکنه . مرغ پخته باشه , مرغ سوخاری پیشش شرف داره !!! املت درست کرده باشه , همه گاز و اطرف گاز تگری قرمز زده میشه . بادمجون سرخ کرده باشه , تا سقف آشپزخونه و کاشی ها هم لکه های روغن رو میتونی رد گیری کنی !
اینها همه یه طرف اون آخر کار بعد از همه این ترکمون کاری ها چنان قیافه حق به جانب و از خود متشکری میگیرن و انتظار دارن جلوشون پنجاه بار خم و راست بشی و تعظیم و تشکر کنی که انگار دنیا رو بهت هدیه کردن !!!!!!
در آخر کار تو چند چیز رو همزمان میل میکنی ! رایحه متعفن رو استشمام میکنی تا اشتهات کور بشه , خرد شدن شدید اعصابت با دیدن آشپزخونه دسته گلت که تبدیل به بازار شام و طویله شده , جشن میکروب های متعدد داخل غذا و توی معده ت که مهمونی راه انداختن , طعم و مزه وحشتناک و قیافه وا رفته و غیر عادی غذایی که جلوت قرار گرفته ! برنج ها چیزی شبیه به شیر برنج هستن در بهترین حالت و در بدترین حالت فرنی ! گوشت ها یا سوخاری هستن یا دودی و تنوری یا زغالی برگر !!!!!!! سبزیجات همگی دفورمه شده و متلاشی شده هستن و البته درسته !!! و اینجاست که شما به این نتیجه میرسین که بهتر بود از گرسنگی میمردین , یه تکه نون خشک میخوردین , گچ دیوار رو گاز میزدین , سگ میخوردین و یه بیل هم خاک رو سر خودتون میریختین ولی تقاضا نمیکردین آقا آشپزی کنه که یک هفته فقط آشپزخونه رو تمیز کنین از کثافات و بوی گند خونه رو از بین ببرین و خرده های ظرف ها رو جارو کنین و قابلمه های زغال شده رو بخیسونین و سیم بکشین . تازه شانس بیارین یک هفته اسهال نشین و توی مستراح تحصن نکنین !!!!!!

شعار انقلابی : هر کسی را بهر کاری ساخته اند , مردان را بهر حمالی !!!!!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001