فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, April 15, 2009
اندر احوالات برگه معاینه فنی :

شهر لس آنجلس 30 سال قبل یکی از کثیف ترین شهرهای کره زمین بود و اینقدر دود داشت که تهران پیشش لنگ می انداخت . شهردارش اون زمان تصمیم گرفت طرحی رو پیاده کنه که ماشین های دودزا و کارخانه ها و کلن هر چیز آلاینده ای از شهر دور بشن و بعد از چند سال شهر لس آنجلس یکی از شهرهای پاک شد . حالا در تهران هم که میدونیم چقدر مدریت شهری درست و حسابی و چقدر مشکل ترافیک در اون نور بالا میزنه , همگی باعث شده تا هوای تهران اونقدر تمیز باشه که زمستون ها آدم های پیر و بیماران قلبی رو به لقا الله پرتاب کنه و بچه ها و جوون ها آسم و بیماری های تنفسی بگیرن و در باقی روزهای سال هم سرب نوش جان کنیم . طرحی رو راهنمایی و رانندگی اجرا کرده به اسم معاینه فنی اتومبیل ها که اجباری هم هست و ماشینت رو باید ببری این نمایندگی ها و همه جای اونو چک میکنن و اگه قبول شدی یه برچسب بهت میدن تا پلیس اگه گرفتت جریمه نشی و ماشینت توقیف نشه ! حالا همین طرح جذاب که اسمش شما رو میکشه و خودش ما رو , حکایت های جالبی داره و شده نون دونی برای بعضی ها و بدبختی برای صاحبان اتومبیل ها :

چند روز بود هی به آرتین میگفتم به نوبت این ماشین ها رو ببر برگه معاینه فنی شون رو بگیر بیار , میگفت مگه نمیبینی چقدر خسته و کوفته م و کار میکنم !!!!!!!! کار میکنن آقا . صبح میرن حجره باباشون کامپیوتر بازی میکنن و ظهر میان خونه و کوه کنده . خلاصه آخر دیدم از این بخار در نمیاد گفتم خودم میبرم و کون لق هر چی مرد ! موقع رفتن آرتین گفت :
- چرا نمیبری بدی داداشم ؟ تو نمایندگی .. کار میکنه و کارش هم خوبه !
منم ساده , منم احمق گفتم : چه خوب . برادرش مکانیکه و آدم ببره پیش آشنا هم هواشو داره هم کارش زودتر راه می افته . آدرس گرفتم و رفتم . اونجا هم بعد از آشنایی برادرش کلی تحویلم گرفت و بعد هم خارج از نوبت (!) ماشین رو برد تو که به همکاراش بگه تست کنن . خلاصه اینا مشغول شدن و منم یه گوشه ایستاده بودم نگاه میکردم . درها رو باز و بسته کردن و گاز تا آسمون و چراغ و راهنما و هر چیزی که بگی رو تست کردن و آخر سر هم گفتن آلودگی هوا داره ! میگم من این ماشینو 5 ماه نیست خریدم چی چی آلودگی داره ؟
- خانم داره دیگه . دستگاه نشون میده !
خب باید چیکار کرد ؟
- شما سوار بشین ماشینو ببرین اون روبرو تعمیرگاه , شمع ها و فیلتر هوا و روغنش رو بدین عوض کنن و بیارین دوباره چک کنیم !
منم سوار شدم ماشینو بردم تو گیت تعمیرات و برگه رو دادم دستشون و اونا هم یه فاکتور نوشتن گفتن برو صندوق پولو بده و بیا تا ما اینا رو عوض کنیم . منم رفتم و ناقابل 160 هزار تومن پول دادم و اومدم و چند دقیقه بعد هم ماشینو داد دستم که برو . حالا مگه ماشین روشن میشد ؟ هی استارت بزن , به زور روشن شد و یه کم راه نرفته پت پت کرد و زرتی خاموش شد ! اومدم پایین میگم این ماشین من چرا همچین شد ؟
- خانم قراضه ست ماشینت . باید ببری نمایندگی اصلیش !
قراضه مغز توئه ! ماشین صفر که 5 ماه نیست خریدم قراضه ست ؟ تا همین10 دقیقه پیش مثل ساعت کار میکرد چه گندی زدی بهش ؟
خلاصه زیر بار نرفت و چنان دعوایی کردم باهاشون که مجبور شدن زنگ زدن از نمایندگی اصلی تعمیرکار متخصص BMW بیاد و 300 تومن هم ازشون پول بگیره و ماشین رو درست کنه و تازه آخر سر تعمیرکاره به من گفت : خانم این ماشین اصلن معاینه فنی لازم نداشت کدوم احمقی بهت گفته ماشین صفر رو بیاری برای معاینه فنی ؟!!!!!! یه سری هم فحشو کشیدم بهشون و راه افتادم اومدم خونه . تو این فاصله برادر آرتین هم زنگ زده بود بهش که این زنت چرا اینطوریه و آبرو برای ما نذاشت و کلی بدهکارمون کرد و ... یه چیزی هم طلبکار شده بودن ! رسیدم خونه اول بابای آرتینو سوزوندم و بعد هم زنگ زدم به برادرش و قشنگ شستمش گذاشتمش کنار تا چروک هاش باز بشه ! فقط میخواستن الکی از من پول بگیرن .

امروز یکی دیگه از ماشین ها رو بردم این دفعه پارکینگ بیهقی . تست کردن و گفتن آلودگی داره و گفت برو شمع هاش رو بده عوض کنن . گفتم اگه شمع هاشو درست کردم ماشین خراب شد میرم ازت شکایت میکنم ها !!! اینو که گفتم , گفت بذار یه بار دیگه چک کنم این دستگاه خوب نشون نمیده . دوباره چک کرد و گفت بشین گاز بده , گاز دادم و بعد گفت بیا پایین . رفتم پیشش و حالا چپ چپ دارم نگاهش میکنم , میگه این دستگاه ما خرابه , همه رو آلوده شون میده . شما هم ماشینتون تمیزه ولی خب .. من نمیتونم نظر قطعی بدم و ... هی من من میکرد که یه چیزی بتیغه . آخرش گفتم : چند ؟ اونم زرتی گفت : 10 تومن بدی کافیه . دو تا اسکناس 5 تومنی از کیفم در آوردم گذاشتم رو کاپوت ماشین و دستمال روغنیشو قشنگ انداخت رو پولا و مچاله کرد چپوند تو جیبش و رفت برگه و برچسب رو آورد و داد دستم و خدافظ ....

حالا اینو نوشتم که چی ؟ که بگم تو ایران ما آدم دلسوز نداریم . درد همه اینا پوله . طرف ماشینش ایراد داره , نمیگن برو درست کن بیار دوباره معاینه کنیم . میگه برو تو تعمیرگاه ما برات درست کنن بیار دوباره چک کنیم . یا الکی از هر 10 تا 8 تا رو رد میکنن . همینه که هوای ما با وجود اینکه 2 ماه از این طرح میگذره همچنان کثیف و آلوده ست و هیچی هم درست و عوض نشده . حکایت باقی کارهای ما رو هم با این مقایسه کنین که مشت نمونه خرواره ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001