فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, October 29, 2008
احمدی نژآد و اشتغال :

چند وقت پیش بود که دولت احمدی نژاد اعلام کرد نرخ بیکاری در ایران تک رقمی شده ! البته همونطور که امت شهید پرور میدونن آمار و ارقامی که دولت ایران بیرون میده بیشتر از ماتحتش در میاد تا جاهای دیگه و اینقدر این قضیه چالش بر انگیز شده که حتا صدای خودی هاشون رو هم در آورده و شده حکایت هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک ! اما وقتی که خوب به دور و اطراف خودتون توی شهر نگاه میکنین متوجه میشین که همچین هم این احمدی نژاد پوفیوز بی ربط نگفته و واقعن جوون های ما خیلی کار برای انجام دادن دارن و فقط چشم بصیرت میخواد که اونها رو کشف رمز یا زهرا کنه :

شبها وقتی توی خیابون به سمت خونه حرکت میکنین جوون یا جوونهایی رو احتمالن در کسوت خفاش مشاهده میکنین که در تعقیب شما هستن و اگر فرصتی دست بده , ترتیبتون رو میدن ! این خودش اشتغال در شب هست و بخش کمی از جوون های ما در این شیفت کار میکنن !
- عصر که میشه یه عده جوون دیگه با لباسهای نارنجی خوشرنگ میان توی خیابون و تا ساعت 12 شب توی محله میچرخن و زنگ خونه ها رو میزنن و طلب ماهیانه میکنن ! اگه در گذشته سوپورهای شهرداری پیرمردها بودن , امروز جوون های 18 – 19 ساله در لباس مقدس سوپوری مشغول به کار هستن که کارشون دو بخشه . یکی سر کیسه کردن مردم و دومی حقوق گرفتن از شهرداری . تمام 30 روز ماه اینها هر شب زنگ خونه ت رو میزنن و ماهیانه میخوان ! حالا پول توجیبی میشه بهش گفت یا ماهیانه ؟ نمیدونم ولی اینو میدونم که اگه بهشون پولی ندی فردا هر چی آشغال توی محل هست یهو جمع میشه جلوی در خونه ت !
- سر چهارراه ها هم که همیشه پر از جوون های فعال هست که به شغل شریف گل فروشی و اسپند دود کردن شیشه پاک کنی و فال فروشی و لنگ فروشی و جغجغه فروشی و مواد رد کردن و ... اشتغال دارن که این هم شغل مقدسیه و آمار بیکاری رو پایین میاره .
- یه عده جوون هم داریم که از همه بیشتر مشغله دارن . اینها صبح که میشه از خونه میزنن بیرون و زیر آفتاب در گوشه ای میشینن تا دری به تخته بخوره و فرجی بشه و کاری گیرشون بیاد ! بسته به تخصصی هم که دارن از سطل رنگ بگیر تا بیل و کلنگ و ماله و لوله و اینا هم در کنارشون هست !
- یه عده هم داریم که اینها به شغل مقدس درس خوندن مشغول هستن . فکر میکنن برن دانشگاه و بیان بیرون استخدام میشن و کار گیرشون میاد و میشن مدیر و اینا ... که البته آرزو بر جوانان عیب نیست ولی مساله اینه که این دسته باید ز گهواره تا گور دانش بجورن (!) تا دچار بیکاری نشن !!!! وگرنه به محض اینکه درس رو کنار بذارن , چیزی جز بیکاری در انتظارشون نیست .
- یه عده جوون مرفه بی درد هم داریم که اینها کارشون خیلی سنگینه . صبح ها ساعت 11 از خواب بیدار میشن و دوشی میگیرن و صبحانه ای میخورن و کمی به سر و وضعشون میرسن و بعد سوار ماشین میشن میرن باشگاه بدسازی و هیکلی میسازن و چیزی میخورن و بعد سولار میگیرن و خوب که شکلاتی شدن بعد سوار ماشین میشن و میرن سراغ دختر بازی و تا نیمه شب چرخ میزنن و شب خسته و کوفته میان خونه و این روند همچنان ادامه داره ! باباهه پول میاره و بچه کیف میکنه .
- یه عده جوون دیگه داریم که اینها بیش فعالی دارن ! چند نفری دور هم جمع میشن و گوشه ای توی بر و بیابون و باغی و ویلایی پیدا میکنن و از سر عصر تا بوق سگ فقط آب شنگولی میخورن و دنیا به جفت تخمهای مبارکشون هم نیست و این وسط شاید چند تایی هم جنس لطیف هم دعوت کرده باشن و سانفرانسیسکویی و چیزی ...
- یه عده دیگه داریم که اینها اهل بخوری جات هست و به مشغله دود و دم میپردازن که شغل بسیار حساسی هست . از علم شیمی بگیر تا پزشکی درش دخیله . تزریقات و مخلوط کردن مواد و پودر کردن قرص و اسنیف و ... که باعث میشه تا 8 ساعت آینده رو فضا باشن و فضاپیمایی کنن که اینهم شغل مقدسیه !
- در بین خانم ها هم فعالیت زیادی دیده میشه ! آگهی های کاریابی زیادی وجود داره و شرکت هایی که وجود خارجی ندارن این خانم ها رو جذب میکنن و با دادن آلت مبارکه به دستشون , اونها رو مشغول به کار میکنن ! گاهی هم البته متوصل به زور میشن و زورکی اونها رو مشغول به کار میکنن !
- خود اشتغالی هم که این روزها خیلی اپیدمی شده . همون شغل شریف تن فروشی که اشتغال بخش تقریبن در حال بزرگ شدن جامعه زنان رو به خودش اختصاص داده و اینروزها اینقدر این شغل پر درآمد شده که غیرت مردهای ایرانی رو هم لولو برده و زنهای شوهردار هم برای تامین مخارج تن به این شغل بی دردسر و شدیدن پولساز میدن !!
البته در کناره همه اینها مشاغلی مثل شستن پله ها و جارو کشی و حمالی و پیک موتوری و مسافرکشی و عملگی و چاه کنی و بساز بندازی و دلالی و کلاهبرداری و قاچاق و قوادی و سرقت مسلحانه و آدم ربایی و فروش زنان و دختران به عرب ها و قاچاق انسان و رفتن در تشکیلات دولتی و تشکیل مافیا و ... رو هم میتونین بهش اضافه کنین !

خلاصه تا دلتون بخواد ما توی این مملکت کار داریم و برای همین هم هست که سرور مشنگان عالم و آخرت یا همون معجزه هزاره اعلام میکنن که بیکاری تک رقمی شده . در واقع حق داره : اعتیاد خودش یه کاره . چاقو کشی و دعوا راه انداختن یه کاره . سر گذرها ایستادن و دختر بازی کردن یا دعوا راه انداختن یه کاره . مواد فروشی کار هست . خفت گیری کار هست . سرقت و آدم ربایی کار هست . تجاوز به زنها و دخترها کار هست . زورگیری کار هست . گدایی کار هست . تن فروشی کار هست . اغفال دخترها و فروششون به خانه های فساد کار هست . سوار ماشین شدن و الکی توی خیابون ها چرخیدن کار هست . سربازی رفتن کاره . وقت تلف کردن و خود ارضایی خودش یک کار مفیده و خلاصه تا دلتون بخواد کار وجود داره ... غیر از اینه ؟



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001