فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, September 19, 2008
تربیت مذهبی :

چند روز پیش توی مهد کودک مرتیکه جشن گرفته بودن و همه مادرها رو صدا کرده بودن . البته اسمش جشن بود ولی در واقع پول میخواستن ! جشن برای بچه های ما از جیب ما !!!!! اونش حالا مهم نبود و اگه دل بچه ها رو میتونستن (!) شاد کنن , ارزش داشت . من یادمه وقتی مهد کودک میرفتم , تفریح خیلی بزرگ ما دیدن کارتون بود که با آپارات پخش میکردن برامون و بعد هم خمیر بازی و ... حالا تفریح بچه های امروزی شده بازیهای کامپیوتری آموزشی و نمایش بازی کردن و تولد گرفتن و سرود خوندن و موسیقی و زبان و کاراته و شنا و ...
قرار بود هر کدوم از بچه ها هر هنری بلده بره روی سن و اجرا کنه . یکی میرقصید , یکی شعر میخوند , یکی مجسمه ای که درست کرده بود نشون میداد , یکی ادای چارلی چاپلین رو در میاورد , یکی صدای پرنده در میاورد , یکی صورتشو نقاشی کرده بود و یکی لوبیا تو گلدون کاشته بود و یکی با عروسک هاش نمایش بازی میکرد و خلاصه هر کدوم از بچه ها یه چیزی نشون میداد .
یه خانم چادری کنار دستم نشسته بود و دائم از دخترش تعریف میکرد و چسی می اومد جلوی همه ما . طوریکه کم مونده بود بالا بیارم . حالا تعریفش چی بود ؟ دخترم حمد و سوره بلده ! دخترم روزه کله گنجیشکی میگیره ! دخترم نماز بلده ! هنر دخترش رو هم چند دقیقه بعد دیدیم !
خانم رفت بالای سن و شروع کرد سوره حمد رو غلط غولوط خوندن و از حمد پرید به توحید و .. بعد هم شروع کرد نماز خوندن و اومد پایین ! زنک چادری انگار پمپ باد بهش وصل کرده بودن و از غرور داشت میترکید ! چند دقیقه بعد که برنامه تموم شد , کیک آوردن و شروع کردن قاچ کردن و برای بچه ها توی پیش دستی میذاشتن و میدادن بهشون . دختر این خانم هم یهو پرید رفت سر کیک و یه مشت از خامه های کیک رو چنگ زد و بدو رفت تو بغل مادره و شروع کرد به لیس زدن دستش !
برگشتم بلند بلند طوریکه همه بشنون بهش گفتم :
- خوبه بچه آدم نه نماز بلد باشه نه قرآن , عوضش تربیت و شعور اجتماعی داشته باشه که مثل وحشی ها نپره دزدکی کیک قاپ بزنه ! شما اینقدر زور زدی به دخترت نماز و قرآن یاد دادی , بهتر بود نصف همینو وقت میذاشتی بهش ادب و تربیت یاد بدی که فردا انگل اجتماع و قاپچی نشه !!!!!!!!
اینو که گفتم مادرهای دیگه هم شروع کردن کف زدن و غش غش خندیدن طوریکه زنیکه چادر نکبتش رو پیچید دور خودش دست دخترش رو گشید و با عصبانیت گورشونو گم کردن !
..
..
در جامعه ای که ملاک انسان بودن و با شرف بودن آدم ها رو دین و مذهب تعیین میکنه غیر از این نباید انتظار داشته باشیم ! وقتی صادق ترین , با سوادترین , با انصاف ترین , انسان ترین ؛ با وجدان ترین انسان های جامعه خودمون رو فقط به این جرم که مذهبی نبودن طرد کردیم و بازنشسته کردیم و زندانی کردیم و کشتیم و تبعید کردیم , امروز هر چی پاچه گیر و دزد و مال مردم خور و متجاوز و جاعل و آدمکش که فقط سیمای مذهبی و جا نماز آبکشی رو به همراه داره برای ما شدن همه کاره و خب انتظار هم داریم وضع جامعه ما خوب باشه ؟ این نمونه کوچکش بود ! دختری که در این سن وحشی بار میاد و ادب نداره و حقوق دیگران رو رعایت نمیکنه , فردا وقتی بزرگ میشه فاحشه پیشش شرف داره !

بقول حافظ : گر مسلمانی از این است که حافظ دارد , وای اگر از پس امروز بود فردایی ..



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001