فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, August 11, 2008
دزدی بانکهای ایرانی :

دزدی و خوردن مال مردم در ایران توسط ارگان های دولتی و موسسات مالی وابسته به دولت و حتا خصوصی یه چیز خیلی طبیعی و روتینی هست که همه ازش با خبر هستن . اونقدر که وقتی هم پیش میاد تعجب نمیکنی . ولی وقتی این دزدی از طرف یه بانک با سابقه قدیمی صورت میگیره مثل بانک ملی ایران , اونهم نه توسط مسئول باجه و ... بلکه توسط این خود پردازهای بانک , تا ته آدم میسوزه !!!!! که البته ماشین مقصر نیست چون ماشین خودشو از اسکناس پر نمیکنه !!!!!! اینجاست که مجبور میشی به قیمت از دست دادن خیلی چیزها از جمله وقت و حساب و اعصاب و ... بری حال اینها رو بگیری :

کارتهای اعتباری که تو ایران در اومده آدم رو خیلی راحت کرده موقع خرید کردن . چون از بس که قیمت اجناس در ایران ارزونه و از بس که پول ما ارزش داره که وقتی میخوای یه خرید ساده از بقالی انجام بدی باید یه خروار با خودت پول برداری ببری . طرف های ما هم که تازگی ها پول جواب بده نیست و تراول باید همراهت باشه از بس که گرونی بیداد میکنه ! بالای شهر و بالاترین قیمت !!! 5 تا بستی میشه 3000 تومن . یه بسته عدس میشه 4 هزار تومن . تخم مرغ 3500 و ... استدلالشون هم اینه که , بالای شهره , از مرکز شهر دوره , هزینه حمل و نقل و کرایه بهش میخوره ! یکی نیست به اینها بگه که آخه بیشرف ها . شما یه وانت جنس رو میارین اینجا برای کل این اجناس مثلن 20 هزار تومن هزینه حمل و نقل میدین , اینطوری که شما حساب میکنین روی تک تک این اجناس دارین کرایه 20 هزار تومنی میبندین , این انصافه ؟؟؟؟؟ و بدتر از اون این خیلی جای تاسف داره که یه خرید معمولی از بقالی رو با تراول انجام بدی و هیچ وقت زیر 50 تومن نشه !!!!!
دیروز صبح رفتم از یکی از خودپردازهای نزدیک خونه پول بگیرم , کارت رو گذاشتم و مبلغ رو زدم و 80 تومن گرفتم . کارت رو داد بیرون و بعد هم پول در اومد و قبض هم شکر خدا نداد بهم ! یه کاغذ زورشون میاد بذارن توی این خودپردازها ! پول رو برداشتم و طبق وصیت پدر بزرگم که گفته حتا از پدرت هم پول میگیری , پول رو بشمار بعد بذار جیبت , اومدم پولها رو بشمرم که دیدم لای دسته پولها یه دویست تومنی جا خوش کرده ! تمام اسکناس ها 2000 تومنی بود . گفتم لابد اشتباه شده و یه 200 تومنی زیادی بهم داده و بذار بشمرم و ببرم بدم به بانک . خلاصه شمردن همان و متوجه شدم اشتباه که نبوده هیچ , اون پست فطرتی که پول توی دستگاه میذاشه یه 2000 تومنی برداشته و بجاش یه 200 تومنی چپونده لای پولها و در واقع 1800 تومن به ضرر من کار کرده .
حالا 1800 اصلن پولی نیست . به پول امروز میشه 18 تا یک قرونی !!!!!! ولی همین کار , آدم رو به شدت میسوزونه و حس حماقت به آدم دست میده . فوری رفتم توی بانک " بانک ملی " و سراغ رئیس بانک رو گرفتم . گفتن بیایین پشت باجه ها اونجا هستن . رفتم سراغش و موضوع رو بهش گفتم , گفت : امکان نداره ! گفتم همین الان گرفتم . گفت رسیدت رو ببینم ؟ گفتم از دست و دلبازی شما کاغذ نداشت رسید نداد ! شروع کرد صداشو بلند کردن و مسخره کردن که آره از این کلک ها همه میزنن تا بانک رو بی اعتبار کنن و پول به جیب بزنن و ... برگشتم منم با داد بهش گفتم :
- مرتیکه دزد ! من با یک صدم پولهایی که توی این بانک تو حسابم دارم هیکل خودت و تمام بانکت رو میخرم . اونوقت سر 1800 تومن بیام از تو گدایی کنم یا با آبروی خودم بازی کنم و وقتم رو تلف کنم ؟؟؟؟؟
یکی از مسئولای باجه ها که منو میشناخت اومد جلو و به رئیس بانک گفت : این خانم فلانی هستن و موجودیش اینقدره و ... رئیس بانک یهو از این رو به اون رو شد و معذرت و ... فوری رفت داد کشید : دیروز این دستگاه رو کی پر کرده ؟ یکی از اونطرف اومد و قیافه ش نشون میداد وحشت کرده و رئیس بانک هم سر فحش رو کشید بهش و جلوی ما گفت اخراجت میکنم و ... آخر هم 1800 تومنم رو داد و اومدم بیرون .
..
..
من شنیدم از این اتفاقات تازگی ها خیلی داره پیش میاد و مردم ما متاسفانه بر این باور هستن که حالا چطوری ثابت کنیم ؟ کی باور میکنه ؟ مگه میشه به اینا ثابت کرد ؟ مخصوصن هم که ساعتهایی باشه که بانک تعطیله و یا به دردسر زمان و وقتش نمیارزه و ... ! ولی من میگم حتا اگه توی پول شنا هم بکنین باید از حقتون دفاع کنین تا اون افرادی که این سو استفاده ها رو میکنن , به سزای کارشون برسن . درسته تو این دوره زمونه 1800 تومن پولی نیست ولی همین که شما میرین اعتراض میکنین و حتا شاید به پولتون هم نرسین ولی وقتی تعداد این اعتراضات زیاد بشه , مسئول بانک میبینه که تنها شما نبودین و پیگیر میشه و مقصر رو پیدا میکنه . به قول معروف همون یک دست صدا نداشتنه . شاید ما 1800 تومن برامون بی ارزش باشه ولی خانواده هایی هستن توی ایران که روزانه با 200 تومن دارن زندگیشون رو میچرخونن و خیلی ها همون 200 تومن رو هم ندارن و براشون قرون به قرون ارزش داره . سکوت ما میتونه حق اونها رو ضایع کنه و گیرم این اتفاق برای یه کارمند بازنشسته با 200 هزار تومن حقوق بازنشستگی می افتاد . 1800 تومن برای این آدم خیلی ارزش داره تا من و دیگران ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001