فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Thursday, July 31, 2008
چطور ثابت کنیم ترک هستیم !

کم کم داریم به زمان تهیه شراب نزدیک میشیم . البته شراب رو میشه هر موقعی از سال درست کرد چه همین الان و چه تو سرمای زیر صفر . چه توی قطب شمال و چه توی جنگل های آمازون و از هر میوه ای و گیاهی و حتا گل محمدی !!! ولی توی دنیا هیچ شرابی شیراز نمیشه همونطور که هیچ آدمی ترک نمیشه !!!! این حکایت امروز ما هم میخواد ثابت کنه همونطور که هیچ شرابی توی دنیا نمیتونه شراب شیراز باشه , هیچ آدمی هم در دنیا نمیتونه مثل یک ترک , ترک بودن خودش رو اثبات کنه ! پیشاپیش فحش ها به حساب 100 امام و دودمان احمدی نژاد واریز میشه , آما ولی چونکه زیرا , این مطلب رو بخونین و آخرش اگه من مزخرف گفته بودم بعد فحش ها رو حواله کنین :

متاسفانه یا خوشبختانه ترک ها به همه جای این کره خاکی رخنه کردن ! پریشب بابا زنگ زده بود و آرتین از همه جا بی خبر هم گوشی رو برداشته بود و طبق معمول فکر کرده بود مزاحم تلفنی هست , بخاطر تاخیر در اومدن صدا و شروع کرده بود چرت و پرت گفتن به کسی که تلفن زده بود و وسطها تازه متوجه میشه چه گندی بالا آورده و خلاصه گوشی رو میده دست من و خودش در میره و من بدبخت هم داشتم نیم ساعتی فحش میخوردم از بابام . فحش دادن به من که تموم شد نوبت آرتین شد و دستور فرمودن تلفن رو بزن رو آیفون تا بشنوه و خلاصه من گوشهای مرتیکه رو گرفته بودم و آرتین هم داشت فحش میخورد تا رسید به حرف اصلی و گفت : یکی از دوستام اینجاست و میخواد ازت یه سوالی بپرسی و من خدافظ ! زرتی گوشی رو داد دست یکی از دوستاش . آقا چشمتون روز بد نبینه , این آقا هم با چنان لهجه غلیظ ترکی ای صحبت میکرد طوریکه من که از بچگی با این قوم ناجور بزرگ شدم و تا حدی ترکی میفهمم , از هر ده کلمه 5 تاشو نمیفهمیدم . خلاصه کلی حرف زد تا آخر به من بگه چطوری میتونم ودکا درست کنم ؟ نمیدونم این همه حاشیه و آسمون ریسمون برای چی بود و نمیشد از اول این سوال رو پرسید ؟
" ودکا درست کردن امر شریفه ای هست که برای تمام بشریت مستحبه و واجبه که هر مسلمونی این هنر رو بدونه و بهترین و خالص ترین ودکا هم از شیره خرمای بم عمل میاد که بیشتر از اونکه مشروب باشه نوعی داروست و برای سرماخوردگی معجزه ای میکنه که صد تا پیغمبر هم جمع بشن اجی مجی کنن بازم نمیتونن چنین معجزه ای بکنن که یک استکان آب جوش و یک استکان ودکا و عسل میتونه زیر لاحاف بکنه !! اما مساله مهمی که 4 چرخ آدم رو هوا میبره اینه که آدم توی سرزمین وحی ( آمریکا ) باشه و بخواد ودکا درست کنه ! این مساله مثل این میمونه که توی مکه باشی و بخواهی بری امام رضا رو زیارت کنی و خب همونطور که حدس میزنین این فکر فقط میتونه به مغز یک ترک خطور کنه و بس "
هر چی گفتم آقای محترم ! اونجا که بهترین عرق ها و مشروبات و ودکاها هست و همین بیخ گوش شما تو کالیفرنیا چند تا کارخونه بزرگ مشروب سازی هست که شهرت جهانی داره و چه کاریه بابای خودتونو در بیارین و توی خونه ودکا درست کنین ؟ به خرجش نرفت که نرفت و گفت من خرماها رو تخمیر کردم و گل شده و برج تقطیرش رو هم درست کردم و فقط مونده اینکه چطوری درجه بندی کنم و چطوری عرق بگیرم و دماش چقدر باشه و ... ! خلاصه ما هم طبق تجربه ای که با ترک جماعت داشتیم و میدونستیم وقتی یک ترک به عملی مبادرت میورزه حتا خدا هم از آسمون به زمین بیاد و یا تیر چراغ برق بعلاوه 12 شاخه تیر آهن 24 بدون گیریس و واسکازین تو ماتحتش فرو کنی از اون کار بیخیال نمیشه , بهش راه و چاه رو گفتم و تمام !!!! و صد البته مطمئن بودم این عمل به نتیجه نمیرسه و ترک ها بیشتر با یا علی و بیل و این چیزا سازگاری دارن تا با کارهای ظریف و فکری که توش دقت و وسواس حرف اول رو میزنه !
دیشب تلفن دوباره زنگ خورد و بازم بابا بود . اولین کارش این بود که دوباره سر فحش رو کشید به من که : دوستمو زدی کور کردی و ... ! راستش آدم از هر ودکایی کور بشه از خوردن ودکای خرما کور نمیشه چون توش چوبی نیست که الکل متیلیک تولید کنه و باعث کوری بشه , 4 تاشاخ رو سرم سبز شد و شروع کردم سوال کردن و آخرش دوباره اثبات شد که ترک ها در جهان نظیر ندارن :
آقا وسط کار تقطیر میبینه قطرات الکل کم کم میاد و بعد از مدتی هم جریان تقطیر قطع میشه و برای اینکه ببینه چی شده میگیره در برج تقطیر رو باز میکنه تا توشو نگاه کنه و خلاصه باز کردن همان و بخاطر الکل تو صورتش رفتن همان و کوری موقت ! تمام صورت و مو و مژه و ... آقا میسوزه و آقا رو راهی بیمارستان میکنه که اگه من دکترش بودم صاف میفرستادمش تیمارستان !!!!

حالا مرض از گفتن این حکایت چی بود ؟ اینکه بازم بهتون ثابت کنم که بیخود برای کسی حرف و جوک درست نمیکنن . بقول اون ضرب المثل قدیمی : تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها !!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001