فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Saturday, June 21, 2008
داغ داغ از ایران :

یه چند مدتی هست که اتفاقات جالبی در ایران و مخصوصن در تهران در حال رخ دادنه که آدم با شنیدنشون شاخ در میاره ! یکی از اونها اینه که امروز ظهر اس ام اس جالبی برای تمام مشترکین موبایل ارسال شده از سازمان مجاهدین خلق که در ابتدای این پیغام شعار مرگ بر خامنه ای نوشته بود و در انتها هم سالگرد آزادی رهبرشون رو تبریک گفته بود !!! اصل این خبر و تائید حرف من هم در این سایت دولتی نوشته شده که به شرکت مخابرات ایران در این زمینه تبریک گفته :
http://www.noandish.com/com.php?id=16723

بحث خاموشی هاست و دیگر هیچ ! کاری به صرفه جویی ندارم چون حق ما بعنوان شهروند و کسانیکه به دولت پول مفت و بی زبون میدیم اینه که از حداقل خدمات رفاهی استفاده کنیم ! سالهاست لامپهای کم مصرف به بازار اومده که بد نیست لامپهای منزلتون رو به اونها تبدیل کنین . نه برای صرفه جویی و همراهی با دولت حمال , به دلیل اینکه این لامپها چندین حسن به همراه دارن :
یکی از اونها اینه که محیط منزل رو گرم نمیکنن . لامپهای معمولی مخصوصن در تابستان محیط خونه رو 35 تا 55 درصد گرم میکنن و بیشتر انرژی نورانی اونها به گرما تبدیل میشه ! نکته بعد کم شدن قابل توجه هزینه برق منزل شماست . خود من تا قبل از اینکه همه لامپهای خونه رو کم مصرف کنم در ماه 65 هزار تومن پول برق میدادم , البته به دلیل بزرگی خونه و چراغهای بیرون منزل و باغ و ... کهکه بعلت امنیت بالای اجتماعی (!) مجبور بودم از عصر تا فردا صبح چراغها رو روشن بذارم , بعد از تعویض با این لامپها هزینه برق ماهانه من شده 13 هزار تومن ! و خبر هم دارم که یه خانواده 4 نفره در یک آپارتمان که تا قبل از این هزینه برقشون 8 تا 9 هزار تومان بوده بعد از این تعویض , هر دوره 3 هزار تومان پول برق میدن ! پس توی این گرونی سرسام آور و کمی برق و هم گرمی هوا , بهتره کمی منطقی فکر کنین ! با اینکه این لامپ ها گرون تر هستن ولی همگی دارای عمری به مراتب بیشتر از لامپهای معمولی و اگر از مراکز معتبر خریداری بشن همگی دارای گارانتی هم هستن تا یکسال ! نکته آخر اینکه این لامپ ها در دو رنگ هستن یکی آفتابی و یکی مهتابی که ترکیب اینها نور بسیار مناسب تری برای چشم فراهم میکنه مخصوصن در شب . پس از سلامتی چشمتون هم غافل نشین !!!! مطلب تکمیلی رو اینجا نوشته بودم :
http://g0nag0n.blogspot.com/search/label/Lamp%20kam%20Masraf

نکته دوم ارائه جدول خاموشی های تهران هست که امروز منتشر شد ! چند نکته جالب این طرح داره که خیلی خوبه بهش بپردازیم ! تا قبل از انتشار این فهرست که در تمام سر لیست ها هم ذکر شده که بنا به خواست مردم بوده (!) " تا دیروز مردم رو نمیشناختن " خاموشی برق در هفته یک تا دو بار اتفاق می افتاد ولی طبق این جدول خاموشی ها هر روزه ثبت شده . در واقع این خواستن مردم از شرکت توانیر ایران مبنی بر ارائه ساعتی خاص برای اطلاع از زمان قطع برق و خاموش کردن لوازم برقیشون انگار مجوزی شرعی به این وزارت خونه کذایی داده تا هر روز برق مردم رو قطع کنن و منتی هم سرشون بذارن که ببینین ؟ بهتون اطلاع دادیم و روزی دو ساعت برق بی برق ! از طرفی وقتی به آدرس مناطق خاموشی برق تهران نگاه میکنی دو نکته بسیار جالب رو متوجه میشی ! نکته اول اینکه خیابان هایی که وزارت خانه ها و ادارات دولتی و سازمانهای دولتی و سفارت ها در اون واقع شده , مثل خیابان تخت طاووس , اصلن در این فهرست جای نداره و خاموشی برق ندارن و مخصوصن بعضی محلات شهر تهران مثل گیشا و نیاوران و شهرک محلاتی و چندین منطقه خاص (!) که انگار آغازاده نشین هستن , هم در این جدول ذکر نشده . نکته دوم این هست که بطور اتفاقی شرکت ها یا مناطقی که بعضی سازمانهای دولتی در اون قرار گرفته زمان خاموشی اونها رو طوری تنظیم کردن که به نیمه شب افتاده و عملن یعنی هیچ خاموشی ای رو تحمل نمیکنن چون هیچ شرکت و اداره دولتی ای نیمه شب باز نیست و نهایت 5 بعد از ظهر همگی تعطیل میشن ! باز هم میبینیم شاهکار اداره برق افتاد به گردن مردم بدبخت !!!!!! فقط خوشا به مردمی که منازلشون در حوالی خانه آغازاده هاست ... و تف به غیرت اون رئیس جمهوری که دم از عدالت اجتماعی و عدل علی میزنه ! مفاهیم گویاست ..

گرون شدن ارسال اس ام اس های لاتین از امروز هم اتفاق جالب دیگه ای بود که رخ داده ! کاری که باید زمانیکه تکنولوژی موبایل به ایران وارد شد انجام میگرفت نه اینکه بعد از بیش از 10 سال از ورود موبایل به ایران تازه به فکر بیافتیم برای حمایت از خط و زبان پارسی , اس ام اس های پارسی رو ارزان و لاتین رو گرون کنیم . اونم زمانیکه زبان اصلی همه موبایل ها انگلیسی هست و فقط آدم های بیسواد کم سواد هستن که موبایلشون رو فارسی میکنن و در ضمن وقتی هم زبان موبایل رو فارسی میکنی کلن نمیتونی باهاش کار کنی چون ترجمه لغات و منوهای موبایل به فارسی واقعن احمقانه و خنده دار و بی مفهمومه و اینقدر زبان لاتین در جامعه جا افتاده که ما امروزه در محاوره عادی هم اصطلاحات لاتین کامپیوتری و موبایلی رو بکار میبریم . حالا این سیاست میتونه درست زمانیکه دنیا داره به سمت زبان انگلیسی یا زبان بین المللی حرکت میکنه , یک پس رفت از جهان و علم و تکنولوژی و علوم روز تلقی بشه یا یک پیشرفت ؟!؟ چیزیه که خود آدم باید عقل داشته باشه و درکش کنه ! مسلم اینکه اون کسانیکه تا امروز اس ام اس انگلیسی ارسال میکردن باز هم این کار رو میکنن و خوشا به حال جیب گشاد و بدون انتهای مخابرات با مزخرفترین سرویس های موبایلش !!!!! ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که در هر ماه چند میلیون تومان فقط هزینه ارسال اس ام اس های نرسیده به مقصد به جیب مخابرات میره ... به علت خرابی و عدم کیفیت تجهیزات آنتن دهی موبایل در ایران !!
یک برنامه ای رو هم شرکت مخابرات امروز اقدام به توزیع کرده که بوسیله اون میتونین پیغام فارسی ارسال کنین . مسخره بودن این برنامه اینه که بیشتر از 70 کاراکتر رو نمیتونه ارسال کنه ولی به شما نشون داده نمیشه در واقع وقتی شما پیغام فارسی ارسال میکنین به دلیل حروف بیشتر و استفاده از یونیکد , در واقع یک پیغام شما از سوی دستگاههای مخابرات 2 پیغام به حساب میاد و در نهایت اختلاف نهایی یک پیغام فارسی با یک انگلیسی فقط 4 تومان میشه سوای اینکه به هیچ نرم افزار ایرانی – دولتی ای نمیشه و نباید اعتماد کرد و از کجا معلوم وسیله ای برای شناسایی شما نباشه و فردا به دلیل ارسال مثلن یه پیغام جوک در مورد احمدی نژاد , خشتکتونو دود ندن ؟!؟

حدود 4 ماه قبل شهرداری مناطق بالای شهر تهران , عده ای از مامورانش رو فرستاد به درب منازل مردم برای پر کردن اطلاعات خصوصی ملک اونها به بهانه الکترونیکی کردن دسترسی به اسناد مالکیت منازل مخصوصن منازلی که زمین های بالای هزار متر داشتن ! همون زمان درو روی هیچ کدوم اینها باز نکردم و از دادن اطلاعات بهشون خودداری کردم ! گند این قضیه امروز در اومد که دولت دستور فرمودن کلیه اشخاصی که داری بیش از یک باب منزل مسکونی هستن , یا باید یکی از اونها رو اجاره بدن یا بفروشن یا خودشون در اون مستقر بشن ! این یعنی اینکه اگه مالک محترم در ایران تشریف ندارن , دولت میتونه به سادگی منزل اونها رو مصادره کنه به بهانه حمایت از متقاضیان مسکن و مثل 29 سال قبل که منازل ما رو دو دستی تقدیم بنیاد مزلفان – مستعضفان کردن , اینبار هم بطور رسمی این اقدام رو بکنن !!!

رسمی شدن کارت ملی بجای شناسنامه از امروز جای شکر داره و لازم نیست یه دفترچه یه منی رو دائم با خودت اینور اونور ببری ! اگه در کشوری خارجی پناهنده یا مقیم شده باشین میدونین که به محض اینکه با اجازه اقامت شما در اون کشور موافقت بشه , به شما یک کارت شناسایی داده میشه که عکس و امضا و شماره ویژه شما روی اون حک شده و این کارت هر جایی که برین چه تیمارستان چه بیمارستان چه اداره پلیس و مهاجرات و هر جایی , باید همراهتون باشه و هر اقدامی هم میکنین اون چند رقم شماره از شما درخواست میشه و کاری به باقی چیزها ندارن و مثل زندانی ها با اون ارقام شناخته میشین . مشابه این اقدام رو دولت ایران با پروژه کارت ملی انجام داده و حالا شما آب بخورین دولت میدونه کجا هستین و کی هستین . اقدام خوبیه ولی خیلی دیر !!! شناسنامه ها از امروز کنار گذاشته شدن و تنها برای مواردی مثل ازدواج به درد میخورن و بس ! حسن این کار اینه که تجارت شناسنامه و خیلی از جعل ها جلوش گرفته شد و از طرفی هم شما بیشتر زیر فیلتر حکومت قرار گرفتین !! چیزی که در 100 سال آینده چیزی شبیه به فیلمهای علمی تخیلی میشه و شما با ارقام و یا در آینده با سنسورهایی در بدنتون در حد نانو در هر جای این کره خاکی شناخته میشین !!!!!!!

به سلامتی برنامه فایر فاکس 3 نسخه نهایی هم منتشر شد ! این برنامه رو حتمن بگیرین و ازش لذت ببرین . دلایلی که میشه ازش لذت برد اینه که این برنامه سیستم شما رو کند نمیکنه ولی اسکپلورر سیستم رو بعد از چند روز کند میکنه و هر چقدر بیشتر باهاش کار بشه کنتر میشه ! سوای اینکه بسیار نا امن هست و خیلی باگ داره . در صورتیکه فایرفاکس امنیت خیلی خوبی داره و اکستنشن های جالبی روش نصب میشه از جمله فیلتر شکن با یک کیلک و یا باز کردن سایت فلیکر بدون حتا یک کلیک !!!! که همه اینها سوای سرعت بالاتر و اشغال شدن کمتر حافظه و بسیاری مزیت های دیگه اون قابل تامله با حجمی حدود هفت مگابایت !

پروده صدادار پالیزدار این روزها خیلی صدا کرده ! نکته جالب در این اصطلاح کلانتری خایه کشی ای هست که روال پرونده ش در پیش گرفته ! ضمن اینکه تیم احمدی نژاد میخواست بازمانده های سنتی انقلاب رو درو کنه و بدنام , این افراد که قدرت اصلی رو در دست دارن چنان بلایی سر این افراد زبون دراز آوردن که این پرونده همچنان در حال قربانی گرفتنه و شاید کار به خود احمدی نژاد هم بیخ پیدا کنه !!!!! این یعنی اینکه توی این نظام حتا خودی ها هم در امان نیستن اگر که زبونشون بیش از حد دراز بشه و پاشون رو از گلیمشون بیشتر دراز کنن . پس وای به مردم عادی ! این باشه درس عبرتی برای شما تا کلاه خودتونو داشته باشین باد نبره ... مشت نمونه خرواره !

و نکته آخر هم اینکه باغبانی به روش مدرن رو براتون در گوناگون آماده کردم . امیدوارم لذت ببرین :
http://g0nag0n.blogspot.com/search/label/khake%20jele



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001