فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Thursday, June 05, 2008

نماد پروری :

یه حکایتی هست که میگه دولت ها عوض میشن به هوای رژیم بهتر ولی در دور بعدی تازه میفهمی که این کاسه بوده که عوض شده و آش همون آشه که بود !!! شاه میره , شاهنشیخ میاد . حالا که توی این مناسبت فرخنده یعنی هلاکت خمینی هستیم دلم نیومد اینو نگم ولی قبلش یه جوک :
- پسره از باباش میپرسه : امام خمینی تو دریا غرق شده ؟ باباش میگه نه تو تهران مرده . پسره میگه پس چرا همه دارن میرن شمال ؟؟!



امروز از بیکاری رفته بودیم سری به خاله مادرم بزنیم که تازه از آمریکا برگشتن . یه مدت رفتن و خانم دوباره یاد وطن افتاد و برگشت ! نمیدونم این پیرهای ما چرا اینطورین ؟ وقتی ایران هستن , آرزو میکنن از ایران برن وقتی که از ایران میرن , یکسال نشده بر میگردن ! خدا خفشون کنه که نصف بدبختی این مملکت سر همین هاست ! خلاصه چشمتون روز بد نبینه این سفر خارجه چند ماهه انگار اینا رو از این رو به اون رو کرده بود و نمیدونم توی انجمن های سلطنت طلب ها شرکت کرده بودن یا چی , که از در و دیوار خونه پرچم شیر و خورشید و عکس شاهنشاه و تندیس های شهبانو و فروَهر و ... آویزون کرده بودن .
فیروزخان که تا چشمش به ما افتاد , انگار مهد دموکراسی رو به چنگ آورده , فوری به بهانه ما رفت یه بطر شراب آورد چون زنش نمیذاره وقتی تنهاست لب به مشروب بزنه و ما شدیم سبب خیر اونم توی گیلاس هایی که شگل جام طلای کوروش بود !!!!! فقط دو ساعت مات این گیلاس های کذایی بودم ! خاله مادرم هم 6 ساعت تمام فقط حرف میزد و اینقدر گفت و گفت که شاش مرگ شده بودم و هی میخواستم برم دستشویی نمیذاشت و میگفت : یادم میره اینم گوش کن بعد برو و اینو گوش کردن میرفت یهو 4 تا خاطره دیگه ! خلاصه دیگه دیدم الانه که از دماغ بشاشم , دیگه منتظر اجازه نشدم و صاف رفتم دستشویی ! گوش هام هم خوب نمیشنوید از بس حرف زده بود و گنگ شده بود ! برگشتنی از دستشویی چشمم افتاد به عکس محمدرضا شاه فقید که قاب کرده بودن و کوبیده بودن تو دیوار ! هم تعجب کرده بودم هم خنده م گرفته بود و آخر گفتم : قبلن اینجا تابلوی گوبلن نبود ؟
- چرا شیوا جون . زدم اونطرف .
حالا چی شده اینو زدین ؟
فیروزخان از اونور گفت : بخاطر خدماتش به ایران و ایرانیان ! میخواستی عکس اون مرتیکه دیوس پوفیوز , احمدی نژاد مادر ق .. رو بزنم به دیوار که کفاره پس بدیم ؟
- نه .. خب آخه چیزه ... اینم همچین درست و حسابی نبود که !!!!
بود یا نبود هر چی بود از این آخوندای شپشو تخم سگ بهتر بود . بعد هم پدر سوخته ! تو که جد و آبادت تو دربار بودن , تو دیگه چرا کاسه داغتر از آش شدی واسه ما ؟
- خب بودن که بودن , الان که نیستن . بعد هم حکومت عوض شده و ..
شاهنشاه و آرمانهاش همیشه هستن و روحش تا ابد زنده ست . دیگه هم نگی حکومت عوض شده ؟ شاهزاده رضا پهلوی هست و قراره بیاد ایران !!!!
- آها بله صحیح ! چشم ! هر چی شما بگین ...
تو دلم گفتم کم بود جن و پری دو تا هم از دیوار پرید ! این بابای خل و چل ما بس نبود که هنوز در انتظار حلول اعلیحضرت همایونی به تخت سلطنت به سر میبره , این دو تا دیوانه هم بهش اضافه شدن ! شرط میبستم رفتن اونجا پای صحبت های بابا جون من که اغفال شدن !!
- راستی ؟ بابا اینا خوب بودن دیگه ؟!!
آره شیوا جون هر دوشون خوب بودن . این بابات چقدر خوش صحبته . چقدر این مرد داناست , چقدر ایران دوسته .. باورت نمیشه ؛ ما رفتیم لس آنجلس فقط یه روز پیش اینا بمونیم , شد دو هفته !!!!!!!
دو دستی کوبیدم تو سرم و فهمیدم این قضایا از کجا آب میخوره ! بابای منم مثل پدر بزرگم هر کی رو گیر میارن مخشو کار میگیرن . پدر بزرگم که شجره رضاشاه رو تعریف میکنه و فحش خوار مادر به قجرها میده , بابا هم که مورخ دوران معاصره ! محمد رضا و آخوندا ! خلاصه بعد هم معلوم شد رفتن چند تا از این کلاب ها و انجمن های سلطنت طلب ها و کلی سخنرانی گوش دادن و حتا فرح رو هم رفتن دیدن و یه مشت پرچم و درفش و نماد و عکس و ... هم دادن دست این دو تا خل و چل تا هورا بکشن براشون و اینا هم برداشتن همه رو آوردن ایران ! فقط من موندم این عکس به این گندگی رو اینا چطوری با خودشون آوردن ایران ؟!؟
..
..
حکومت های دیکتاتوری همیشه سعی میکنن نمادسازی کنن و قدرت پوشالیشون رو فقط با تندیس ها و عکس ها به نمایش بذارن . در دوران شاه , هر جا رو میدیدی تمثال و مجسمه ای از شاهنشاه به چشم میخورد . وقتی انقلاب شد , این مجسمه ها و عکس ها به زیر کشیده شدن و بجاش عکس آغایان آخوندها و شهیدان مادر مرده رو کوبیدن در و دیوار . خیابونهای اون زمان هم اسم شاه و شاهزاره و ... بود امروز شده اسم آخوند و شهید ! نماد شیر و خورشید در اون زمان , کار همون بسم الله و الله رو میکرد ! به دولت های دیکتاتوری دیگه هم نگاه کنین متوجه میشین که همیشه سمبل ها و نمادهایی باید می بود تا مردم رو ترغیب کنه به پرستش این بت های توخالی و فریب بده ! استالین و مجسمه هاش . لنین ! هیتلر و ... . تنها کشورهای دموکرات بودن که سمبل اونها پرچم کشورشون بوده و پرستش پرچم و خاک میهن به همه چیز از جمله شخص و فرد پرستی , برتری داشته ! متاسفانه در کشور ما هر دوره دولت هایی عوض میشن و بجای اینکه اوضاع فرق کنه , فقط پالون این خران تعویض میشه و بس ! امیدوارم بعدها که این حکومت هم عوض شد , آمین , اینطور نباشه که باز ما شاهد تغییر ظواهر باشیم و اصول همون اصول باشن که بودن !! که فردا خل و چل هایی پیدا نشن عکس خمینی به دیوار بکوبن و یا عکس شاهنشاه رو ! شاه مُرد , خمینی هم مُرد , قبر پدرش . شاهی مرد که همه ابدی میدونستنش و خمینی ای به درک واصل شد که همه تا انقلاب مهدی تایمری خواستار بقاش بودن . دنیا به هیچ کس وفا نکرد به امروزی ها هم همینطور ... ای کاش میفهمیدن ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001