فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Tuesday, April 29, 2008
کودتای باربی و هری پاتر :

امروز آقای دُری در اظهار فضلی فرمودن که زندگی فرزندان ما رو عروسک های باربی و بتمن و اسپایدرمن و هری پاتر و بازیهای کامپیوتری اونها شدیدن تهدید میکنه و دیر نیست که خطر این اسباب بازیها بزودی نظام ما رو هم تهدید کنه !
دری نجف آبادی در نامه خود به معاون رييس جمهوری نوشته است: اين اسباب بازی ها که معيارهای لازم را محترم نمی شمارند برای سلامتی کودکان خطراتی دارند و بقای کارخانه های اسباب بازی در ايران را تحت تاثير قرار می دهند.
منبع : سایت تابناک - http://tabnak.ir/pages/?cid=9773

وقتی این مطلب رو میخوندم اولش کلی خندیدم . بعد کلی افسوس خوردم . البته افسوس به حال آدمهای بیشعوری که چنین طرز فکری دارن . زمانیکه من به دنیا اومدم , هم سن های من یادشونه ؛ بازار اسباب بازی ایران بقدری متنوع و زیبا و جذاب بود که حد و حسابی نداشت و برای هر سلیقه ای هر نوع و مدل اسباب بازی وجود داشت اونهم خیلی ارزون . فروشگاههای اسباب بازی فروشی متعددی در تهران وجود داشت که بعضی خیلی معروف و بزرگ بودن و هر وقت به همراه مادرم به این مغازه ها میرفتیم واقعن یکساعت بیشتر فقط میگشتیم تا بتونیم اون چیزی که دوست داریم رو از بین هزاران اسباب بازی متنوع و زیبا انتخاب کنیم و یا موقع جشن تولد دوست و فامیل که میشد , با خرید یان اسباب بازیها اون بچه رو کلی خوشحال میکردیم ! مغازه الیور , یکی از این مغازه ها بود که بعدها تعطیل شد . اسباب بازی ها چنان کیفیت و چنان دوام و زیبایی داشتن که هنوز که هنوزه بعد از اینهمه سال من عروسک هام رو دارم هیچ بلایی سرشون نیومده حتا ماشین های اسباب بازی و لگو و حیوون های پلاستیکی و ... که از پسرخاله هام برای مرتیکه گرفتم ازشون , همچنان سالم هستن و نمونه یکی از اونها رو هرگز نمیتونین توی بازار پیدا کنین . 90% اونها ساخت هنگ کنگ بودن و باقی کشورهای دیگه . سربازهای پلاستیکی , حیوون های پلاستیکی , دایناسورها , انواع و اقسام لگوها , ماشین ها که همگی فلزی بودن و عروسک ها و هواپیما و قطار و تانک ها باطری دار و انواع تفنگ ها و حتا ماشین های باطری داری که امروزه از چین وارد میشه و بچه ها سوارشون میشن , اون زمان بود و تازه شما دارین میبینین ! با چنین بازار متنوعی ما کودکی بسیار شیرینی رو تجربه کردیم !
زمان من بچه ها کمتر در منزل بودن و بهتره بگم بجز دخترها , پسرها همیشه توی کوچه و خیابون ولو بودن . محل ها هم فرق نمیکرد و چه جنوب شهر و چه شمال شهر یکسان بود و کودکان بیرون منزل بازی میکردن ! خیابون ها خلوت بود , ماشین کم بود , امنیت تا دلت بخواد و دغدغه ای وجود نداشت . صبح های تابستون تا ظهر صدای بچه ها از کوچه می اومد و عصر ها هم وقتی هوا کمی خنک میشد تا ساعت 7 – 8 شب که هوا تاریک بشه , بچه ها توی کوچه ها بودن و انواع بازیها رو میکردن . امروز رو وقتی با اون زمان مقایسه میکنم , هیچ بچه ای توی خیابون و کوچه ها دیده نمیشه ! کوچه ها خلوتن و بچه ها تمام ساعتشون رو در منزل پشت کامپیوتر و بازیهایی این چنینی سپری میکنن . خلاقیت دیگه در بچه های امروزی وجود نداره . در زمان ما پسرها هر کدم نقش یک قهرمان رو بعهده میگرفتن و با هم جنگ میکردن و دزد و پلیس و جنگ ستارگان و ... دخترها هم خاله بازی و دوچرخه سواری و گرگم به هوا و گانیه و زو و رفتن در نقش مادرها و بازیهای مشترک با پسرها و ... که همین ها باعث ایجاد خلاقیت در بچه ها میشد . ذهنشون رو باز میکرد و جسمشون شاد و شاداب میشد .

در پاسخ به شُبهاتی که چنین افراد معلوم الحالی مطرح میکنن من سوالم اینه که در طول این 29 سال که از کودتای اسلامیون گذشته تا به امروز , دولت برای سرگرم کردن کودکان چه فکری کرده و چه کاری انجام داده ؟ چه تفریحات و چه اسباب بازیهایی برای اونها طراحی و تولید کرده ؟
پاسخش رو من به شما میدم :
- برای بچه ها به رسم 150 سال پیش که کودکان رو به مکتب میفرستادن تا قرآن و مثنوی و کلیله و دمنه بیاموزن , چون مدرسه در ایران نبود و سواد همه مکتبی بود , کانون قرآن مدرن تشکیل دادن تا بچه ها قرآن بخونن !!!!! یعنی نیاز اجتماعی و شخصیتی بچه رو قرآن میسازه و علم کودک و روانشناسی کودک و ... همه یعنی باد هوا !!!!
- عروسک های دارا و سارا رو برای مبارزه با عروسک های باربی بدحجاب بی ناموس با هزینه های هنگفت تولید کردن که من آدم بزرگ از دیدن اونها کفاره پس میدم چه برسه به بچه ها که طالب زیبایی هستن و چه میدونن حجاب و اسلام چیه و برای هر کی این عروسکهای بد ترکیب رو بردم بچه یه نگاه کرده و پرتش کرده اونور !!
- بازیهای کامپیوتری ای در سالهای اخیر طراحی کردن که در اونها رواج تفکر جنون آمیز اسلامی و قتل و آدمکشی و ترور و انتحار و بزرگداشت عرب ها در جنگ با اسرائیل و پیروزی خزب الله ترویج و آموزش داده میشه که باز هم مورد توجه بچه ها قرار نگرفته !
- اسباب بازیهای معدودی هم که توسط ایران تولید شده بقدری بی کیفیت , بد رنگ , شدیدن تصنعی و زشت و همچنین مضر و سمی برای سلامتی کودکان به دلیل جنس پلاستیکشون هستن که باز هم طرف توجه کودکان قرار نگرفتن !
کافیه شما با یک عروسک ایرانی یکبار بازی کنین تا لنگ و دست و سرش بیاد تو دستتون . در صورتیکه من عروسکهای خودمو باور کنین شاید 10 هزار باز حموم کردم و موهاشونو شونه کردم و صد بار لباسهاشون رو شستم ولی نه یه تار موشون کنده شد نه دستشون اومد تو دستم و نه رنگشون پرید و نه لباسهاشون متلاشی شد !!!!
- کتابهای مخصوص کودکان که امروز به فروش میرسه , ادبیاتی ابلهانه و رو حوضی دارن و حسنی و کوکب خانم و اره اوره و شمسی کوره های در و دهاتی رو کردن کتاب قصه بچه ها در صورتیکه در زمان ما بقدری داستان ها جذاب بودن که باعث میشد خود ما بچه ها تشویق بشیم که زودتر بریم مدرسه و سوادار بشیم تا بتونیم اون داستانها رو بخونیم و منت ننه بابا رو نکشیم !!! همین کتابهای تن تن و میلو که امروز ممنوعه هستن و یا سانسور شده و نصفش حذف شده و نصفش رو بجای ویسکی , آب پرتغال و آب معدنی نوشتن و قسمت های بی حجابش سیاه شده , باعث شد من قبل از دبستان نصف و نیمه خوندن رو از مادرم یاد بگیرم !!!! چرا ؟ چون جذاب بود و منو تشویق کرد .
بچه ها چرا میرن سمت اسپایدرمن ؟ سمت بتمن و سوپر من و هری پاتر و ... ؟ چون در ایران , دولت ایران , نظام فرهنگی ایران , کانون پرورش فکری کودکان و صدها ارگان مرتبط با کودکان , هیچ فکری برای بچه های ایران نکردن ! از ریدن تا زندگی و مرگ و .. رو چسبوندن به ریش مذهب و هر چیزی رو مذهبی کردن و نتیجه شده فرار حتا بچه ها از اسباب بازیهای مذهبی ! جالبه که بچه های آدم های خزب الهی هم عروسک باربی دستشونه و دارا و سارا رو تحویل نمیگیرین !!!! چون کودک طالب زیباییه . طالب رنگهای زنده و زیباست . طالب تنوعه ! کودک از صد تا آدم بزرگ بهتر زیبا شناسی رو درک میکنه ! وقتی اینها نباشه , مسلمه رو میاره به اجناس خارجی . خود من بعنوان مادر , هرگز برای بچه م جنس آشغال ایرانی نمیخرم . بچه منم بارها شده بین انتخاب اسباب بازی ایرانی با خارجی خودش به زبون گفته این زشته یا این زود خراب میشه و خارجی رو انتخاب کرده حتا بدون دخالت من ! این نشون میده که عقل و شعور و درایت یه بچه 5 ساله , از یه آخوند بیسواد بیشتر میرسه !

اگه لگوی غربی بده ؟ لگویی سفارش بدین که طرح تخت جمشید داشته باشه ! طرح کاخ های ایرانی رو داشته باشه . طرح بناهای ایران رو داشته باشه . مگه کم داریم ؟
اگه عروسک باربی بده ؟ قهرمان های ایرانی رو سفارش بدین . رستم و سهراب بجای بتمن و سوپرمن . شاهان ایرانی . نامداران ایرانی .
کتاب هری پاتر و کارتون هری پاتر بده ؟ داستانهای هزار و یکشب و کلیله و دمنه , شاهنامه فردوسی و ... رو سفارش بدین براتون بسازن . هزار و یک قهرمان جذاب میتونین از لای همین کتابها در بیارین .
شما که عرضه ساخت یه مستراح رو هم ندارین و به اسپانیا برای ساخت توالت سفارش میدین , سر سوزن هم پول نفت رو اختصاص بدین به تفریح و سرگرمی بچه ها ! تو دوره زمونه ای که آدم بزرگ ها از خوندن و شنیدن موعضه های مذهبی 4 نعل فرار میکنن و گوشهاشون رو میگیرن که 29 سال مثل قرمه سبزی مونده دائم بهشون مذهب تنقیه شده , میخوایین بچه ها رو با قرآن خوندن و کلاسهای آموزش زبان مستهجن عربی سرگرم و شاد کنین ؟ این گوی این میدان . من یکی از میلیونها مادر این سرزمین , اگه اجازه دادم این پروژه ننگین شما حداقل به بچه من سرایت کنه و به ثمر بشینه اسم خودمو میذارم هویج !

نتیجه گیری اخلاقی :
من پیشنهاد میکنم که این آقا بجای اینکه نگران کسادی و تعطیلی کارخانه های اسباب بازی سازی ایران باشن که کمتر از 1% سهم تولیدی کشور رو به خودشون اختصاص دادن , به فکر کسادی و تعطیلی و ورشکستگی کارخانه های ایرانی و صنایع پایه و مادر ایران و سایر تولیدی های مولد اقتصاد و صادرات و اشتغال جوانان ایران باشن که همه اونها با سیاست های احمقانه دکتر , سقراط , آیت الله احمدی نژاد نابود شدن و اجناس بی کیفیت چینی تولید کنندگان ایرانی رو به نابودی کشوندن تا عده ای مشخص از خودی های جناح دولت و طرفداران احمدی نژآد که همون مافیاهای گمشده ایشون هستن (!) و با وارد کردن این اجناس پول های هنگفت به جیب بزنن , جلوشون گرفته بشه تا اقتصاد و صنعت کشور شکوفا بشه ! اگه قرار باشه این وسط کسی به فکر بچه ها باشه اون پدران و مادران اونها هستن نه شمایی که تمام کشور و فرهنگ و هویت ایران رو به تاراج دادین و حالا چسبیدین به دو تا دل خوشی بچه های ما و اونم برای اونها زیادی میبینین ! حراج دریای خزر و نام ننگین خلیج عربی و طرفداریتون از عرب ها و ارج گذاشتن به زبان و فرهنگ و سنن و جشن های اعراب رو ارزش دونستین و اهمیت دادن به ارزش های اصیل و فرهنگ غنی ایرانی رو ضد ارزش . پس اگه قراره باشه من بین فرهنگ عربی با فرهنگ غربی یکی رو انتخاب کنم مسلم بدونین اون فرهنگ غربی خواهد بود نه فرهنگ بدوی و ضد بشری و جنایتکارانه عربی !!!!!!! همونطور که نتونستین به من و هم نسلی های من با تنقیه انواع و اقسام کتابهای درسی و علوم مذهبی , از ما مسلمون و طرفدار نظام در بیارین , از بچه ها ما هم نمیتونین چیزی جز لامذهب مطلق بسازین !!!!

تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001