فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, April 11, 2008
بیرق کذایی لاریغامی :

این روزها بین جامعه فرهنگی کشور درباره برنامه های ترکمون صدا و سیمای ایران بحث های داغی در گرفته . بخش روشن فکر جامعه که سرشون به تنشون می ارزه و فکر میکنن که گوسفند نیستن , از دیدن این برنامه ها هوارشون در اومده و تازه بعد از 29 سال فهمیدن که صدا و سیمای ایران یه شبکه تحریف شده و مزخرف و جهت دار و شدیدن وابسته به حکومته و ابزار شماره یک تبلیغات این رژیم به شمار میره طوریکه اگه قرار باشه ایران فتح بشه بدست هر قوای متخاصمی , کافیه اولین بمب رو بندازن درست وسط سازمان صدا و سیما و ترتیبش رو بدن تا حکومت در کمتر از یکروز شیرازه ش از هم بپاشه !!!!! تا این حد این سازمان عقیدتی سیاسی و بنیاد مزخرف پراکنی وطنی موثره در هدایت گوسفندان این جامعه !
البته بیننده های تلویزیون ایران هم چند دسته جالب هستن :
- یک دسته هستن که فقط سریال هاش رو تماشا میکنن اونم سریال هایی که جالب باشه و سرش به تنش بیارزه مثل سریال های آفتابه ای مهران مدیری که فقط محض خنده میبینن !
- یک دسته هستن فقط اخبارش رو تماشا میکنن و هر چی دروغ و دغل و اخبار تحریف شده ست رو تحویل میگیرن و پخش میکنن تو جامعه با یک کلاغ چهل کلاغ !
- دسته بعدی یک قسمتی از زنان خانه دار ایرانی هستن که از کله صبح که بیدار میشن این تلویزیون رو مثل رادیو روشن میکنن که فقط تو خونه صدایی باشه و براشون مهم نیست قرآن پخش بشه یا سریال . همین که صدا بده کافیه .
- یک دسته هم مثل خودم هستن که شعور دارن و برای شخصیتشون ارزش قائلن و چندین سال میشه که آنتن تلویزیونشون رو شکوندن و پرت کردن پایین و بجاش 4 تا دیش ماهواره گذاشتن و سراغی هم از این برنامه های مزحرف نمیگیرن و خیالشون هم راحته و خودشونو احمق نمیکنن !!!!!!

حالا بین این چند دسته , این روشن فکر های گوسفند مرام خیلی جالبن . مرتب اعتراض میکنن که این چه برنامه هایی هست که نشون میده و از اونطرف هم خودشون برنامه ها رو سانسور میکنن . اونایی رو که خوششون میاد میبینن و اونایی که بدشون میاد رو نمیبینن . یکی نیست بهشون بگه اگه بده , کلن نبینین اگه خوبه پس این اعتراض یعنی چی ؟
نکته جالبتر اینکه باید بدونیم هیچ اعتراضی در ایران به ارگان های دولتی راه به جایی نمیبره و آب در هاون کوبیدنه چون دولت صاحب نداره و توی ایران هر کسی خر خودشو به تنهایی میرونه و هیچ نهاد دولتی به هیچ کس جواب پس بده نیست ! من مخالف اعتراض و این حرفها نیستم ولی وقتی که سازمان و نهاد رسمی ای برای رسیدی به شکایات وجود خارجی نداره و زمانی هم که بخش بزرگی از مردم جامعه اصلن اعتراضی نمیکنن , این اعتراضات خنده دار و تا حدی احمقانه ست به تمام دلایلی که گفتم . ما 70 میلیون جمعیت داریم که از این تعداد به زور و ارفاق و تقلب , بگیم 10 میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارن . از این ده میلیون نفر قشنگ 8 میلیون نفرش رو بگیر سوا کن از کاربران باشعورش و میمونه در کل 2 میلیون نفر ایرانی که سرشون به تنشون می ارزه و از اینترنت , عکس سکسی و فیلم پورنو و چت کردن نمیخوان و اخبار و اطلاعات میگیرن . این دو میلیون هم بکش خودتو 10 هزار نفرشون وبلاگ خوان هستن و از این تعداد هم 4- 5 هزار نفرشون بیننده و دنبال کننده حرفه ای وبلاگ ها . حالا قرار باشه از این تعداد موقع رای گیری ها فقط یکی دو هزار نفر شرکت کنن اونم توی اینترنت و سایت هایی که اصلن ضد دولت هستن و فیلتر شده و دولت روشون حساب هم باز نمیکنه , چطور میخواییم اعتراضمونو نشون بدیم از طریق اینترنت , نمیدونم ؟
اگه پای بند دموکراسی قراره باشیم و یا حرکت های این چنینی رو دنبال کنیم , باید از خودمون شروع کنیم . 8 سال پیش یک روز نشسته بودم تلویزیون تماشا میکردم ساعت 2 نیمه شب بود . نمیدونم کدوم پیغمبر امامی رو سلاخی کرده بودن که همه کانال ها فقط روضه پخش میکرد و منم هی از این کانال به اون کانال میزدم و فحش بود که بهشون میدادم . بعد یهو به خودم گفتم : الاغ ! تو خودتو فیلم کردی ؟ هم پول برق میدی هم استهلاک تلویزیونت هست هم وقتت داره میره هم خوابت رفته و هم مثل اخمق ها داری اعصابتو خرد میکنی و حرص و جوش میخوری , آخه تو عاقلی ؟ بجای این کارها بگیر خاموش کن و برو پی کارت . همین شد از فرداش یکی رو آوردم و دادم 2 تا ماهواره برام نصب کرد و هزارتا کانال هم گرفتم و دیگه یکبار هم سراغ تلویزیون ایران نرفتم .

اگه همه مردم و مخالفین صدا و سیما و برنامه های پوچش در حرکتی نمادین همین کار رو بکنن و آنتن های تلویزیونشون رو بکشنن و کج کنن یا شکسته ش رو پشت در بندازن , این خودش یک حرکت مسالمت آمیز میشه و اعتراض مردم رو نشون میده بطور گسترده . نه تجمع کردین که دولت بگه : ها ! گروهک تشکیل دادین ؟ باید برین اوین ! نه حرکتی مخل نظم جامعه انجام دادین نه هیچی ! فقط آنتن هاتونو شکوندین و انداختین توی خیابون ! همین حرکت به صدا و سیما نشون میده باید آدم بشه و سیاست هاش رو تغییر بده . وقتی در کشوری زندگی میکنیم که تجمع بیش از دو نفر جرمه و هر حرکت اعتراضی یعنی به خطر انداختن امنیت نظام و اسلام , پس این کارها رو بکنین و خودتونو بیش از این احمق جلوه ندین . من برای خودم ارزش قائلم و تلویزیون تماشا نمیکنم و بیخود هم جار و جنجال راه نمی اندازم که این چه برنامه ای هست و این تبلیغ فلان عقیده رو میکنه و اون فلان عمل زشت رو ترویج میکنه و ... ! من شعور دارم و نمیبینم ! شما هم خیلی ادعاتون میشه نبینین . در غرب وقتی مردم میخوان اعتراض کنن به یک حرکت , همشون با هم بدون هیچ حرف و حدیثی , خود جوش یک رویه رو در پیش میگیرن . قیمت شیر گرون میشه , همه مرم جامعه شیر نمیخرن و این براشون جا افتاده . اگه در ایران هم واقعن ما طالب چنین حرکت هایی هستیم باید همه مردم همکاری کنن . اینکه جوش بزنیم آی چرا 1% از مردم اینترنت باز ایران در فلان رای گیری ضد صدا و سیما شرکت نکردن , جوک مضجکی بیش نیست ! ما هنوز چندید سال نوری فاصله داریم تا رسیدن به یک : دموکراسی , دو : عمومی شدن اینترنت در ایران و سه : متحد شدن !!! تا زمانیکه اینها نباشه , هیچ حرکتی موثر نیست و در نطفه خفه میشه . تا وقتی بازیگران معروف سینما و تلویزیون ما از طرف خود این مردم ساپورت و حمایت میشن , راه به جایی نمیبریم . اگه آقای شریفی نیا در فیلمی ضد زن بازی میکنه , چرا باید نسبت به این فیلمش معترض باشیم ولی فردا همین آدم بره در یک فیلم نقش یه حاجی یا آخوند جاکش رو بازی کنه و باعث بشه دل ما خنک بشه و انتقامی از آخوندها گرفته باشیم , میریم ساعتها توی صف سینما می ایستیم و 4 – 5 هزار تومن هم پول بلیطش رو میدیم و حتا 2 بار هم فیلمش رو تماشا میکنیم ؟!؟ پس کار از ریشه خرابه !!!!! اونهایی که دم از این اعتراضات میزنن , بهتره فیلم های چنین بازیگرانی رو تحریم کنن و بهشون بفهمونن که اونها باید به ساز دل مردم برقصن نه مردم به ساز جیب اونها ! هنرپیشه ای که براش مردمی بودن مهم نیست و پول مهمه و در مقابل پول هر نقشی رو بازی میکنه , پس باید هم فیلم هاش تحریم بشه ! اگه واقعن خواستار چنین اعتراضاتی هستین , راهش اینهاست نه امضا جمع کردن و رای دادن به فلان مطلب و ... متاسفانه در مملکتی زندگی میکنم و میکنیم که برای حرف حساب تره هم خرد نمیشه ولی برای هر چرت و پرتی , اگه با قربون صدقه رفتن و ... همراه باشه , کیلو کیلو به به و چه چه خرج میشه ... مرزی بر حماقت در ایران وجود نداره .

تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001