فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Thursday, November 01, 2007
گوشت مستضعفی :

لوبیای سویا رو نمیدونم دیدین یا نه ؟ تو آمریکا سویا رو میخیسونن و میپزن و چرخ میکنن و باهاش یک نوع همبرگر گیاهی درست میکنن . توی چین و کشورهای شرق آسیا هم که از سویا هر چیزی درست میکنن حتا شیر . پودر سویا رو با آب قاطی میکنن بجای شیر مصرف میکنن و یا خود سویا رو میپزن و میخورن و ازش روغن میگیرن و خلاصه جزو حبوبات خیلی پر کاربرده . اینکه تو ایران چیکار میکنه هم حکایت جالبی داره :

صبح با زهرا خانم , همسایه بغلیم , رفته بودیم فروشگاه شهروند . میخواست خرید کنه و منم باهاش رفته بودم اونجا رو ببینم . شهروند بیهقی رفته بودیم . جای مسخره ای بود . قدیم ها ما توی ایران چند تا فروشگاه زنجیره ای داشتیم . یکی سپه بود و یکی فروشگاه کوروش که بعدن شدن قدس و بعد هم که جمع شد ! فروشگاههای کوروش از همه معروف تر بودن و چیزهای خوبی هم داشتن . یکی نزدیک محمودیه بود که چند دفعه ای بچه که بودم رفته بودیم اونجا که بعدن جمعش کردن . حالا هم فروشگاههای رفاه و شهروند و ... رو درست کردن که مفت نمی ارزن و بیخودی شلوغن . البته دلیل شلوغی این فروشگاهها اینه که فقط کارمندان دولت ازشون خرید میکنن چون به این بدبخت ها نیمی از حقوقشون رو بن خرید میدن که فقط مخصوص خرید از این فروشگاه هاست و مجبورن آشغال های این فروشگاهها رو بخرن و جای دیگه نمیتونن خرید کنن ..
امروز هم با بن های شوهر زهرا اومده بودیم خرید کنیم و خانم داشت خریدهای اساسی شون رو میکرد . چرخی برداشته بودیم و من هل میدادم و اونم از قفسه ها هر چی لازم داشت بر میداشت میریخت توی سبد . بماند که چقدر هم از دستش حرص میخوردم . مثلن خانم دنبال واجبی میگشت , هی بهش میگفتم بدبخت ضایع ! واجبی مال زمان ننه بزرگت بود که میرفتن حموم خزینه ای و توی چال واجبی مثل گاو و گوسفند غلت میزدن تا اپیلاسیون کنن ! الان کرم مو بر اومده ! گشتم دنبال قسمت لوازم بهداشتی و شروع به گشتن کردم ببینم ویت VEET پیدا میکنم یا نه ؟ خوشبختانه داشت و برداشتم و دادم بهش . گرفت و با تعجب نگاهش کرد !
- چیه ؟ چرا اینطوری نگاه میکنی ؟
مطمئنی این همه موها رو بر میداره ؟
- واسه کجات میخوای ؟
همون جا دیگه !!!
- آره ! اونجای گوریل هم باشه مثل شیشه صافش میکنه چه برسه به تو !
کم نیست ؟
- نه آی کیو ! همین جوری که نباید بمالی ! اول با قیچی کوتاه میکنی پشماتو بعد میمالی ! روشم بخون که گند نزنی !
4 تا برداشت و رفتیم ! احمق ! خودشو با گوریل اشتباه گرفته ! رفتیم قسمت مواد غذایی و شروع کرد خرید کردن تا رسیدیم به قسمت غذاهای بسته بندی شده و شروع کرد بسته های سویا رو ریختن توی سبد !
- اینا رو میخوای چیکار ؟
اینا گوشتن !
- گوشت ؟؟؟؟؟
گوشت گیاهیه دیگه ! نشنیدی ؟
- ایییی ! شبیه کود حیوانی میمونه ! حالا این آشغالا رو چیکار میکنن ؟
وای نمیدونی ! یه غذاهایی باهاش میشه درست کرد که نگو !
- حالا چرا از اینا میگیری ؟ خب برو گوشت بخر !
آقامون پولش نمیرسه و یکماه در میون گوشت میخریم . از کجا بیاریم 10 تومن کیلویی بدیم واسه گوشت ؟ مجبورم اینا رو با گوشت واقعی قاطی کنم زیاد بشه !
به حق چیزای نشنیده ! چه کارهایی میکنن مردم ! قرار شد برگشتنی بریم خونه ش و ناهار ماکارونی درست کنه با سویا تا مزه این گوشت گیاهی کذایی رو بچشم !!!! خریدش که تموم شد همه رو پشت ماشین ریختیم و سوار شدیم و رفتیم خونه . دم در خریدهاشو از پشت ماشین در آوردم و دادم بهش و ماشین رو بردم تو خونه پارک کردم و لباسهامو عوض کردم و نردبون گذاشتم و از رو بالکنشون رفتم تو خونه شون !!!!!!
ایستادم بالا سرش تا ببینم این گوشت کذایی رو چیکار میکنه ! یه بسته باز کرد و سویاها رو ریخت توی یه کاسه بزرگ و آب گرفت روشون . شکلشون مثل غذای سگ و گربه بود و خاکی رنگ . آب که خورد باد کرد و مثل اسفنج شد !! یعنی نرم بود و فشار که میدادی شیش من آب از توش در می اومد ! بوی چُس هم میداد ! 3 دفعه آب گرفت و خیسوند و آبکش کرد و بعد هم پیاز داغ درست کرد و اینا رو ریخت توی پیازها و تف داد و رب و فلفل و تموم ! این شد مایه ماکارونی !!! ماکارونی ها رو هم پخت و آبکش کرد و مواد رو لابلاش ریخت و گذاشت دم بکشه ! خیلی دلم میخواست بدونم این گوشت گیاهی چه مزه ای میده ! قیافه ش که با گوشت چرخ کرده مو نمیزد و فقط کمی روشن تر و مثل بیفتک خوک بود . نیم ساعت بعد غذا حاضر شد و کشید توی دیس و بشقاب آورد و دو تایی نشستیم خوردن . به نظر خوشمزه می اومد . با احتیاط کمی خوردم . هیچ مزه ای نداشت و کاملن بی مزه بود ! ولی خیلی جالب بود . انگار گوشت چرخ کرده ای میخوردی که بی مزه باشه ! اگه سس گوجه فرنگی نبود , واقعن نمیشد خوردش ! یاد فیلم لورل هاردی افتادم که توی کشتی گیر یه دزد افتاده بودن و با اسفنج برای دزده کوفته پخته بودن و با بند کفش اسپاگتی !!!!!! موقع اومدن , یه بسته سویا ازش گرفتم و رفتم خونه و مشغول درست کردن غذا شدم باهاش ! پشت بسته سویا دستور درست کردن کتلت رو داده بود و طبق دستور درستش کردم ! شب آرتین که اومد چشمش افتاد به کتلت ها و طبق عادتش یه دونه یواشکی برداشت و چپوند تو حلقش ! دو دقیقه نشد که به زبون اومد و گفت :
- اینو با چی درست کردی ؟
گوشت خر !
- نه جدی ! چرا مزه نداره ؟
چون سویاست !
- اه اه ! مگه ما گداییم که سویا خریدی ؟
از این ماه دیگه گوشت نمیخرم ! باید فقط سویا بخوریم !
- یا خدا ! باز چی شده ؟ باز چه خوابی دیدی ؟
همین که گفتم ! کلسترول میگیریم و باید غذای گیاهی بخوریم !
- تو که از لاغری داری میمیری ! منم که از لاغری مثل خلال دندون شدم ! دیگه چه رژیمی بگیریم ؟
آره یکی تو خلال دندونی یکی هم خرس ! همین که گفتم ! باید با مردم همدردی کنیم ! نمیشه که ما هی گوشت بخوریم و این بدبختها سویا ؟ فردا اومدیم و جنگ شد ! اونوقت چیکار میکنی ؟
بابا حالا اومدیم و نشد ! ما چه خاکی به سرمون بریزیم ؟

خلاصه اینقدر سر به سرش گذاشتم که به ماهی 5 دفعه سویا خوردن رضایت داد ! هر چند شوخی بود ولی خودمونیم با این مردم چیکار کردن که به این چیزا رو آوردن از گرونی ؟ یه بسته سویا رو میخری 1500 تومن و به اندازه دو کیلو گوشت جواب میده و یک کیلو گوشت رو میخری 10 هزار تومن و وقتی هم پاک میکنی و میپزی , نیم کیلو بیشتر ازش باقی نمیمونه !!! این چیزی هم که به اسم سویا میدن به خورد مردم در واقع تفاله های سویا ست که روغنش رو میکشن و تفاله ش رو خشک میکنن و به اسم گوشت گیاهی میدن به خورد مردم بدبخت که در واقع غذای گاو و گوسفنده که توی دامداری ها زمانی کاربرد داشت و حالا به حیوونا آشغال میدن و به آدمها سویا یا همون گوشت مستضعفی ! راستی یادتون باشه گوشت دم خونه احمدی نژاد اینا از همه جا ارزونتره و اونجا میتونین لااقل برای بچه هاتون ماهی , دو ماه یکبار گوشت تهیه کنین و از خجالتشون در بیایین !!!!
حالا که بحث تغذیه ای شد اینم بگم که هیچ چیزی جای گوشت رو نمیگیره . نه اینکه بخوام گوشت خوردن رو تشویق کنم ! بلکه به این دلیل که آمینو اسید ها و پروتئین هایی که با خوردن گوشت واقعی بدن بدست میاره , قابل جبران با هیچ ماده دیگه ای نیست ! گوشت خوردن زیادی خیلی بده بهتره اعتدال همیشه رعایت بشه تا مشکلی پیش نیاد و مجبور به گرفتن رژیم نشین و نگران قیمت ها هم نباشین . دولت نهم به فکر سلامتی شماست . میدونین که ؟



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001