فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, November 05, 2007
13 آبان , ضرورتی غیر ضروری :

28 سال از واقعه 13 آبان میگذره . تا جایی که یادمه از دوران مدرسه بود که مرتب ناظم و معلم ها در مورد این روز برای ما سخنرانی میکردن و از حماسه این روز میگفتن . اینکه بچه های همسن ما رو آمریکایی ها شهید (!) کردن و ... اینکه آمریکایی ها جاسوس بودن و ... مشتی مزخرف از این دست که تا سالها برای ما تکرار میشد ولی کسی ارزشی برای این سخنان قائل نبود . بعدها حمله نظامی طبس یا طرح نظامی عقاب هم بهش اضافه شد و با ربط دادن داستان قرآنی ابابیل به توفان شن در صحرای طبس و شکست طرح آمریکا , اونو یک حماسه ملی – اسلامی کردن و چنان شاخ و برگهای الهی و آسمانی بهش داده شد که کمتر کسی دیگه جرات کرد سراغ حقایق ماجرای گروگان گیری سفارت آمریکا بره . متاسفانه در کشور ما خیلی از حركتهاي افراطی به تحریک مشتی تند روی افراطی با افسانه، احساسات و حماسه گره خورده و براي همين تجزيه و تحليل قضیه رو به شدت مشکل میکنه !
خیلی از کسانیکه امروز در حکومت اسلامی هستن , بعد از گذشت 28 سال اعتراف میکنن که این عمل نه تنها نباید انجام میشد و عملی غیر ضروری بود , بلکه باعث و بانی تمام فجایع و فلاکت ها و فقر عمومی و روی کار اومدن دولت های افراطی و از بین رفتن آزادی در کشور و جنگ عراق با ایران , تمامی ربط مستقیمی داشته با ماجرای گرورگانگیری سفارت آمریکا که طی اون گروگان ها رو 444 روز در بدترین شرایط ممکن نگهداشتن و در نهایت با سوختن برگ برنده ایران و احتمال حمله مستقیم نظامی آمریکا به ایران , اونها رو رها کردن !
هنوز اما بعضی از دست اندرکاران رژیم هستن که از این حرکت به نیکی یاد میکنن و اونو لازم میدونن . مثلن به گفته خانم ابتگار گوش کنین ! این زن دیوانه گفته :
- حرکت ما دانشجويان پیرو خط امام انقلاب را بيمه كرد و باعث شد فرصتي پيش بیاید كه انتخابات مجلس و رياست جمهوري برگزار و قانون اساسي تصويب شود !
حالا باید این سوال رو پرسید که آیا اگه سفارت آمریکا اشغال نمیشد , انقلاب بیمه نمیشد ؟ انتخابات صورت نمیگرفت ؟ قانون اساسی تصویب نمیشد ؟
خیلی ها در طول این مدت ادعا کردن که آمریکا در صدد بود رژیم اسلامی رو برکنار کنه و به همین علت به سفارت آمریکا حمله شد تا طرح های جاسوسی رو کشف کنن . در صورتیکه حالا مشخص شده که آمریکایی ها از مشوقین و حامیان اصلی خمینی و انقلاب در ایران و برکنار کردن شاه بودن بودن و هدفشون در اصل بر کنار کردن شاه بود . کارتر به صراحت قصد داشت شاه رو برکنار کنه و دلیلش هم این بود که نارضایتی عمومی از شاه بقدری زیاد شده که حضور شاه در ایران دیگه ممکن نیست و باید مهره عوض بشه و بهتره خمینی روی کار بیاد و بعد با اون به توافقاتی رسید . از طرفی آمریکایی ها قادر به انجام هیچ کاری نبودن چون تا زمانیکه شاه بود با کمک ساواک و گارد شاهنشاهی و ارتش میتونستن اقداماتی انحام بدن ولی در زمان انقلاب با وجود بیش از چند میلیون نفر مسلح در تهران و شهرهای بزرگ ایران , آمریکا عملن هیچ اقدامی نمیتونست صورت بده و این ادعا کذب محض بود .
سالیوان سفیر آمریکا در ایران حتا اعلام کرده بود که بارها و بارها شاه ایران به من تلفن میکرد و میپرسید : چرا میخواهین منو برکنار کنین و به منافع خودتون در ایران ضربه بزنین ؟ حدس شاه این بود که بالا بردن قیمت نفت و پیشرفته کردن ایران بطوریکه ایران رو ژاپن نوین نامیده بودن , باعث نگرانی و خشم غرب شده و میخوان به این دلایل برکنارش کنن !!!!

اما بعد از این همه مدت میشه گفت تنها دلیل و انگیزه ای که باعث شد سفارت آمریکا اشغال بشه این بود که بین گروه های مارکسیست و اسلامی خواه رقابت شدیدی به وجود اومده بود و يكي از دلايل اصلي تصميم انجمن‌هاي اسلامي برای تصرف سفارت آمريكا همین رقابت با جريانات ماركيستی بود. احمدی نژآد که یکی از اعضای اصلی این طرح به شمار می اومد خواستار حمله به سفارت شوروی شد , ولی دو نفر دیگه این طرح رو رد کردن و در نهایت با حمله به سفارتی غربی یعنی آمریکا توافق حاصل شد ! دانشجويان با اين كار مي‌خواستن به گروه‌هاي چپ پاسخ بدن كه اگر شما شعار مبارزه با امپرياليست مي‌دين ، ما در عمل اين كار رو انجام ميديم !
بعضی ها همون اوایل گفتن ضدیت با آمریکا در بطن انقلاب وجود داشته در صورتیکه دشمنی با آمریکا جایی در اهداف و برنامه انقلاب نداشت و اصلن موضوع مخالفت با آمریکا مطرح نبود . تنها یک هدف مطرح شد توسط عده ای تند رو و اونم بین انقلاب ایران با آمریکا یه تضاد غیر قابل حلی ایجاد بشه که باعث بشه دشمنی فرضی همیشه پشت سر انقلاب وجود داشته باشه تا بشه به اون بهانه سرکوب ها رو شدت بخشید و آزادی ها رو از بین برد و سطله رو بر کل کشور کامل کرد و چه چیزی از آمریکا بهتر که هم ابرقدرت بود و هم غیر قابل زوال و همیشگی و هیچ وقت افول نمیکرد و میشد روش همیشه بعنوان یک دشمن دائمی حساب کرد !!!!!
اما همین موضوع باعث شد که از نظر منافع ملی هزینه های بسیار کلان و غیر قابل جبرانی بپردازیم طوریکه نه تنها کشور به مدت 30 سال عقب موند از جهان , بلکه در بسیاری از موارد هم عقب گرد داشتیم یا در حال سکون به سر بردیم یا اصلن رشد نکردیم ! امروزه خیلی از تحلیل گران سیاسی ایران در داخل حتا خود رژیم بر این اعتقادن که اگه سفارت آمریکا اشغال نمیشد , شاید جنگی بین ایران و عراق هم صورت نمیگرفت و اشغال باعث بوجود اومدن ضرورت جنگی شد که هم تلفات سنگین انسانی بر جای گذاشت و هم کشور رو جایی کشوند که چاره ای جز پذیرش قطعنامه یا نوشیدن جام زهر باقی نذاشت !!! مخالفت با آمریکا جز ضرر چیزی برای ایران نداشته . تحریم هایی که سالهاست بر ایران اعمال میشه , کمترینش این بوده که باعث شده تمام اجناس آمریکایی با دو برابر قیمت و با چندید واسطه به ایران برسه .
زمانیکه عراق به ایران حمله کرد , اولین هدفش نابودی تاسیسات نفتی آبادان و گمرک آبادان و انبارهای عظیمش بود . انبارهایی مملو از نفت و بنزین و کالاهای آمریکایی . اون زمان گریدرهایی از آمریکا به ایران آورده بودن که میتونست در روز 20 کیلومتر اتوبان 8 بانده درست کنه ! " فقط یک نمونه " تمام این کالاها نابود شدن و بعلت تحریم ها بی استفاده !
اینکه امروز سران نادان رژیم اعلام میکنن تحریم ها هیچ اثری بر ایران نداره , دروغی بیش نیست . چون تا همین چند ماه قبل هم قطعات هواپیماهای جنگی آمریکایی به ایران صادر میشد . محصولات غذایی آمریکایی و مخصوصن میوه به ایران صادر میشد . آمریکا خریدار نفت ایران بود . شرکت های بزرگ آمریکایی در صنعت نفت ایران همچنان سرمایه گذاری میکردن و بسیاری معاملات کلان با آمریکا و شرکت های آمریکایی انجام میگرفت حتا با وجود وضع تحریم ها !!!! پس حماقت و دروغ محضه اگه کسی ادعا کنه ما با آمریکا هیچ رابطه ای نداریم . حتا جالب اینه که ما با اسرائیل هم روابطی داریم !!!!!!!
اما همه اینها به چه قیمتیه ؟ دیگه خودتون ار روی تورم و نرخ غیر واقعی اجناسی که به دست شما میرسه حدس بزنین . از کشور مبدا که خریداری میشه تا داخل کشور میرسه , صدها واسطه و چقدر روی قیمت میاد ... در هیچ کشور جهان اتومبیل به قیمت ایران نیست یعنی هم قیمت خود اتومبیل , گمرک ازش بگیرن . کالاها به این قیمت گذاف نیستن ! خودتون اختلاف بین دلار با ریال رو ببینین . یک به 900 ! در صورتیکه اول انقلاب بود یک به هفت ! شیر عسلی میخریدیم 7 تومن , آمریکا بود یک دلار ! دانشجو میرفت آمریکا تحصیل کنه , با کمک خرجی که خانواده براش میفرستادن , شاهانه زندگی میکرد و پس انداز هم داشت ! ولی امروز دانشجو میره مثلن انگلیس تحصیل کنه , سالی 20 هزار پوند باید خرج کنه ! 20 هزار در 1920 تومن !!!!

در آخر باید گفت امیدوارم روزی در ایران فضای بازی ایجاد بشه تا همه بتونن پی به حقایق ببرن . متاسفانه در ایران وقتی کاری اصولی نباشه و از روی درایت صورت نگیره نه کسی اشتباه رو قبول میکنه و نه از شغلش که باعث چنین افتضاحی شده استعفا میده و همیشه عقیده بر اینه که همه کارهای دولت درست بوده و زمانی هم که گند کار خیلی در میاد سریع بهش آرم مقدس و مذهبی بودن میزنیم و یک دایره قرمز دورش میکشیم که کسی حق نداشته باشه بیشتر سوال کنه و تحقیق کنه و گند کار رو بالا بیاره ! در مورد 13 آبان هم هنوز اعتقاد بر اینه که اشغال سفارت آمریکا درست بوده و کاری مقدس ! یا در مورد جنگ ایران و عراق هنوز ازش به عنوان دفاع مقدس یاد میشه ! در صورتیکه اگه این امر مقدس بود , چرا خمینی در موقع پذیرش قطعنامه ازش بعنوان نوشیدن جام زهر یاد میکنه ؟ و چرا رفسنجانی اعلام میکنه , سالهای 62 – 63 میبایست و قرار بود جنگ رو تموم کنیم و در اونصورت هم میتونستیم خیلی امتیازات بگیریم و هم اینقدر صدمه نمیدیدیم ولی بعضیها نذاشتن !!! در ایران سوال کردن در این موارد خیانت به انقلاب رو در پی داره و هیچ کسی دوست نداره برای هیچ و پوچی که اصلن وجود نداره و زاییده ذهن مشتی دیوانه بوده به مرگ محکوم بشه ! متاسفانه خیلی از شبهاتی که در این نظام بوجود اومد و شکل گرفت و بهش شاخ و برگ داده شد , در حقیقت وجود خارجی نداشتن و زاییده عقل ناقص مشتی تند روی افراطی بودن که از اون زمان تا به امروز هم حل نشده باقی موندن چون بهشون آرم مقدس زده شده ! مثلن خیلی از اقداماتی که امروزه به آمریکایی ها نسبت داده میشه در واقع یا زیر سر شاه بوده یا زیر سر ندانم کاریهای خمینی و افراطیون زیر دستش و یا حتا انگلیس و شوروی !!! بر عکس تصور , خیلی از اتفاقات خوب کشور ایران مسببش آمریکایی ها بودن . انقلاب فرهنگی , سپاه دانش , گروههای پیشاهنگی , مدارس نوین , آموزشگاههای زبان , دادن حق رای به زنان , ساخت کارخانه های صنعتی در ایران , مقدمه شروع استفاده از انرژی هسته ای و ... همگی طرح های آمریکایی ها در ایران بوده و هیچ کدوم طرح های شاه نبودن و بر عکس بسیاری از خودسری ها و دیکتاتوری ها و خفقان هایی که در دوران شاه صورت گرفت , مسببش شخص شاه بود که با استبداد تمام در 15 سال آخر سلطنت بر کشور حکومت کرد !!! در نهایت هم مخالفین یا اعدام شدن , یا تبعید شدن یا فرار کردن و یا سکوت کردن . در شرایطی که كسي شعار مرگ بر آمريكا نمي‌داد ، يا سلطنت طلب بهش میگفتن يا خائن یا آمريكايي و ليبرال شدن يك فحش شده بود ، طبیعتن باعث میشد که همه مخالفین سکوت کنن و نتیجه این سکوت شد واقعه ای که امروز میبینیم و روز 13 آبان رو ازش بعنوان روزی مقدس یاد میکنن و کسی حتا نباید به 28 سال قبل برگرده و فکر کنه که آیا 13 آبان واقعن ضرورت داشت ؟؟؟؟



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001