فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, October 08, 2007
امان از آدمهای دو رو :

مقدمه :
مردم ایران خودشونو آدمهایی مذهبی میدونن در صورتیکه مذهب در ایران هرگز در طول این 1428 سال که اسلام مثل ویروس ابولا چشم مردم رو کور کرده , هرگز نتونسته ریشه هاشون رو از بین ببره و این همون چیزیه که بهش میگن اصالت باستانی و بیخود نیست که یه آمریکایی یا یه اروپایی همیشه جذب فرهنگ غنی شرقی میشه و شرقی ها فقط جذب زلم زیمبوها و زرق و برق تمدن غرب میشن و سعی میکنن بین فرهنگ شرقی و غربی یک اختلاط بوجود بیارن و بهترین رو ایجاد کنن . فرهنگ اصیل شرقی ریشه های مدنیت و اصول اخلاقی رو در بر میگیرن و فرهنگ غرب جنبه های مترقی و امروزی حال هر فرهنگی رو کامل میکنن و تلفیق درست این دو میتونه یک فرهنگ ناب رو بوجود بیاره و این به اون معناست که هرگز فرهنگ شرق بطور مطلق کامل نبوده و فرهنگ غرب هم بدون پشت سر گذاشتن و استفاده از جنبه های مثبت تمدن شرق نمیتونسته تبدیل به فرهنگی متفرقی و امروزی بشه . به عبارت بهتر فرهنگ شرق زیربنایی تاریخی و اخلاقی ولی افراطی رو در بر میگیره و فرهنگ غربی به جنبه ها ملموس تر و امروزی تر و منطقی زندگی میپردازه که بدون وجود اونها زندگی به پوچی میرسه و یا بسیار سخت جلوه میکنه . ایرانیان امروزی هم دقیقن همون چیزی هستن که از هر فرهنگ اصیلی انتظارش رو میشه داشت . یعنی فرهنگشون ریشه داره و با اینکه پذیرای فرهنگ غرب شدن اما مثل سایر ملل دیگه , در فرهنگ غرب غرق نشدن و سعی کردن هر دو رو به بهترین شکل حفظ کنن و ترکیب . فرهنگ ایرانی در طول تاریخ هزاران بار دستخوش دگرگونی های عمیقی شده ولی همواره با ترکیب کردن اصول باستانی خودش با فرهنگ های وارداتی , نه تنها فرهنگ غنی ایرانی رو کامل تر و غنی تر کرده , بلکه تمام فرهنگ های وارداتی رو در خودش ذوب کرده . برای نمونه در زمان یورش مغولان , یا حمله اعراب وحشی به ایران , این ایرانیان بودن که مغولان خونخوار رو تبدیل به فرمانروایانی مقتدر و عادل و آبادگر ساختن . در زمان یورش اعراب وحشی به ایران , این ایرانیان بودن که جنبه های کثیف و شیطانی دین اسلام رو که باعث نابودی بخش های عظیمی از تمدن ایران زمین شد رو برداشت کردن و با تلفیق اون در فرهنگ ایرانی , نو آوری های عظیمی بوجود آوردن و مسلمانان وحشی رو انسان کردن و شهر نشین . تمامی دستاوردهای پزشکی و تاریخی و علمی و فرهنگی ای که بنام فرهنگ اسلامی در جهان مشهور شده , تمامن دستاوردهای بزرگان و دانشمندان ایرانی بوده . امروزه میبینیم تمام کاشی کاریها و خطاطی ها و معماریهای اسلامی تمامن توسط ایرانیان صورت میگیره و از ایران به کشورهای عربی معمار و صنعتگر و هنرمند میبرن . علوم پزشکی و ریاضیات و سایر دانش ها توسط ایرانیان مسلمان به جهان و مخصوصن غرب عرضه شد و این تنها حکام نالایق اسلامی , نظیر احمدی نژاد ها و خامنه ای ها و ... بودن که باعث زوال و عقب افتادن ایران از تمدن غرب شدن . هر دوره ای از تاریخ ایران یه فراز و فرود معنا دار رو طی کرده که هر نشیبی یک فرود بلند رو به همراه داشته . بقول بعضی , تمدن ایرانی به تار مو رسیده ولی هرگز از هم گسسته نشده . دینداری امروز مردم ایران هم نشانه ای از همون فرهنگ و اصالت ایرانی رو در خود داره . نه مسلمونیم مسلمونیه نه کافریمون کافری چون ما ایرانی هستیم :

بین فک و فامیل , آشناهایی داریم که همچین زیاد باهاشون در ارتباط نیستیم . از اقوام دور پدری که سال تا سال یکی دو بار بیشتر همدیگه رو نمیبینیم . این فامیل ها بعضی خر مذهب هستن و بعضی لامذهب و بعضی متعادل . ولی در هر 3 گروه مسلمون مطلق نداریم و هر کدوم یه جورایی میلنگه اعتقاداتشون ! امروز به دعوت یکی از همون اقوام دور رفته بودیم منزلشون به صرف شام . میزبان پیرمردی بود که سالها دوست صمیمی پدرم به حساب می اومد و رابطه قوم و خویشی خیلی دوری هم باهامون داشت . از بچگی ازش خوشم می اومد . سبیل های از بنا گوش در رفته و دستمال گردن های رنگارنگ و خیلی مرتب و شیک و پیک بود و بوی ادکلنش خونه رو پر میکرد . این اواخر هم با ما رابطه تجاری پیدا کرده بود و شرکتی کوچکی داشت و هر از گاهی سفارشات کوچکی به ما میداد . میدونستم از این علی الهی هاست و اونایی که ذکر علی از زبونشون نمی افته .
به هر حال , عصر بود که منزلشون رسیدیم و شروع کردن به پذیرایی کردن . منزلشون رو دوست داشتم از اون خونه های قدیمی بزرگ باز سازی شده . در و دیوار پر بود از تابلوهای علی و آیه های قرآنی . اتاق مهمون خونه هم یه تابلو فرش بزرگی از تصویر علی , زینت بخشش شده بود . تو یه فرصتی , میزبان در گوشم گفت : ببینم این شوهرت هم اهل لیوان میوان هست ؟
- لیوان ؟ یعنی چی ؟
بابا تو که مغز متفکر خانواده بودی ! لیوان دیگه ! عرق ...
- آها ! آره .. فقط کم بدین بهش بخوره ها ! جنبه نداره !
اونش با من ...
کم کم معما داشت حل میشد !!! اما هنوز نتونسته بودم بین علی و اسلام و عرق رابطه ای پیدا کنم !!! رفت از اتاق بیرون و چند دقیقه بعد با بساط کاملی برگشت . یه سینی بزرگ که روش گیلاس و سطل یخ و چند نوع مشروب چیده شده بود , آورد توی اتاق و گذاشت جلومون . به زنش اشاره ای زد و مشغول ریختن مشروب شد . زنه هم بلند شد و رفت سمت تابلو فرش علی و تابلو رو برعکس کرد طوری که رو به دیوار شد و پشت تابلو رو به ما !!!!!
به محض معکوس شدن تابلو , عرق خوری شروع شد اونم چه خوردنی ! میخوردن و سر فحش رو میکشیدن به هر چی مسلمونه و احمدی نژاد رو میکردن تو چاه مستراح و جوک های پیغمبر امامی تعریف میکردن و آی چیزایی دیدم که داشتم از تعجب شاخ در میاوردم !!!! این اگه مسلمونش باشه وای به بقیه مسلمونها ... ! آقا مسلمونیش فقط به یه عکس بند بود و جلوی عکس مولای خودش عرق نمیخورد و با برگردوندنش همه چیز رو به خودش حلال میکرد ...
..
..
خودمونین تو جامعه ما از این دست مسلمونها چقدر داریم ؟ یکی ؟ دو تا ؟ هزار تا ؟ چند میلیون ؟ فکر نمی کنم بتونم شمارش کنم . در واقع بهتره بگم ما اصلن تو ایران مسلمون نداریم . حالا به مردم کاری نداریم . مردم عددی نیستن در مقابل کله گنده ها . بقول معروف میگن وقتی پیش نماز بگوزه , نماز خونها جلوش میرینن ! حکایت مردم ماست . احمدی نژاد تو روز روشن مثل سگ دروغ میگه و ادعا میکنه در ایران آزادی موج میزنه . از اون طرف میخواد عدالت اسلامی رو بر قرار کنه ولی هر چی پاچه گیر و دزده , دور خودش جمع میکنه . وقتی توی شهرداری بود 300 میلیارد تومن پول شهرداری رو غیب میکنه و هزار و یک مورد دیگه ! تک تک مسئولین رو نگاه کنی میبینی یه کلوخی به کفش دارن " کار از ریگ گذشته " . خب وقتی مسولین ما این باشن از مردم انتظار چی داریم ؟ وقتی آخوندش میگیره به زن شوهر دار تجاوز میکنه و بعد حکم به سنگسارش میده , وقتی خودشون مشروبات الکلی رو وارد کشور میکنن , وقتی رئیس باندهای مواد مخدر از خودشون هستن و هزار و یک مورد دیگه , مردم عادی چیکاره هستن ؟ من و مشا که نمیتونیم این کارها رو بکنیم و فردا میگیرن چوب تو فلانتون میکنن . هر کی هم میاد تو کار خلاف , به بهانه قاچاقچی میگیرن اعدامش میکنن وگرنه دست زیاد میشه و کاسبیشون میخوابه ... باز اقلن توی کشورهای مسلمون یا عرب که میری , مسئول اون کشور سعی میکنه ظاهرش رو حفظ کنه و هر کاری میکنه تو خفا بکنه ولی اینا دیگه شور همه چیزو در آوردن . حاج آقای مداحش کنار دستش خانم (!) میشونه و بساط تریاک رو براه می اندازه و فرداش میره پای منبر و مدح حسین و علی رو میگه , اونوقت مردم چیکاره هستن ... والا . اینم از مسلمونی ما . خودمونو فیلم کردیم به خدا ... والا دیگه تو این دوره زمونه جا نماز آبکشی هم خریدار نداره پس اقلن همه کاری بکنین و ادا در نیارین و خودتونو مسخره نکنین ... این روزها همه ختم روزگارن !!!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001