فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, September 19, 2007
رمضان و ساعات اداری :

صبح یه سر رفته بودم شرکت . طبق عادتم اولین کارم این بود که بشینم نظرات کارمندا رو بخونم که توی این هفته نظری نقدی اعتراضی پیشنهادی چیزی اگه داشتن رو بهشون ترتیب اثر بدم ! یه شبکه داخلی داریم که همه کارمندا میتونن بدون اسم یا با اسم خودشون توی اون پیشنهاداتشون رو بنویسن . حالا بزودی جریان این دفتر مرکزی خودمون رو براتون مفصل مینویسم که بعد از اینکه جای بابا نشستم , چه بلایی سر تشکیلاتمون آوردم :)
خلاصه هر چی میخوندم میدیدم هی شکایت شده که چرا ساعت کار ما زیاده و دولت تعیین کرده که 4 ساعت در روز بیشتر کار نکنیم ! هی داشتم حرص میخوردم و دلم میخواست تک تکشونو از وسط نصف کنم !!!!
آخه قضیه خیلی فجیع تر از این حرفهاست . بعد از اینکه جانشین بابا شدم , کل ساختار دفتر نمایندگی و بعد تمام شعبات و دفاترمون رو نوبتی عوض کردم و کلی کارمندا رو ریختم بیرون و نیروهای جدید آوردم مخصوصن تو این دفتر مرکزی که چون خودمون اینجا میاییم , همه رو از دم یک دست کردم با آزمون گزینش مذهبی که جریانش رو بعد مینویسم . همین قدر بدونین که یک نفر آدم مذهبی نذاشتم توی شرکت بمونه و هر کی که حتا یکی از اجدادش نماز خون بودن رو اخراج کردم !!!!!
دلیل نارحتی منم همین بود که وقتی این احمق ها نه اهل مذهب بودن نه هیچی , چرا اعتراض کرده بودن برای ساعت کاری . اگه اهل روزه و روضه و نماز و ... بودن یه چیزی ! مخصوصن هم نیروی کارم رو طوری انتخاب کرده بودم که این خرافات و جفنگیات و حماقتهای مذهبی مانع کار شرکت نشه ! حالا اینها از روی تنبلی درخواست ساعت کار کمتر میکردن ! گفتم یه بلایی سرتون بیارم کیف کنین !!!!
مسئول کامیپوتر رو صدا کردم و یه برگه نوشتم دادم دستش و گفتم میری اینو میذاری توی صفحه روابط عمومی شرکت . گرفت و رفت . دو ساعت نشده از تمام طبقات سر و صدا به آسمون بلند شد و انقلاب کردن . بعد هم چند نفر بعنوان مثلن ریش سفید اجازه گرفتن تا با من صحبت کنن . وقتی اومدن توپشون حسابی پر بود . آخه بلایی که سرشون آورده بودم خیلی باحال بود ! نوشته بودم :
" به مناسبت ماه رمضان و درخواست کارمندان برای رسیدن به عبادات و استفاده بردن از ساعات روحانی این ماه , شرکت 2 ساعت زودتر از موعد و در ساعت 2 بعد از ظهر تعطیل میشود . بدیهی است به همین علت 20% از حقوق کارمندان هم کسر خواهد شد "

اتفاقن غر همه سر همین 20% بود و میگفتن برای چی ؟ گذاشتم خوب حرفهاشون رو زدن و بعد گفتم : ببینم کدوم شما اهل نماز و روزه هست ؟ کسی صداش در نیومد و گفتن هیچ کدوم ! گفتم از کارمندا کسی رو میشناسین که مذهبی و روزه بگیر باشه ؟ گفتن نه ! تو کل این شرکت از آبدارچی تا باغبونش هم مذهبی نیست ! گفتم : پس شماها مرگتون چیه ؟ بعد هم مصوبه دولت مگه برای شرکت های خصوصی بوده ؟ از اون گذشته , متوسط حقوق شما از تمام شرکت های خصوصی دیگه 15% بالاتره . غیر از اینه ؟ گفتن نه و درست میگین ! گفتم پس اگه ساعت کمتر میخوایین , حقوق کمتر وگرنه همون ساعت همیشه و حقوق معمول . اگه هم راضی نیستین مطمئن باشین که اونقدر جوون بی کار بیرون هست که با چاپ یکروز آگهی نیروی کار رو جبران کنم !!!
یه کم همدیگه رو نگاه کردن و بعد هم بلند شدن و معذرتی هم خواستن و رفتن . چند ساعت بعد بود که پیغام های تشکر و قدردانی توی اینترانت پر شد !!!!! البته میدونم همه اینها مجیز بود ولی با اینهمه باید این مساله رو روشن میکردم که بدونن چرا اینها رو انتخاب کردم و چرا ساعت کاریشون تغییر نکرده و چرا حقوقشون بالاتره !!!
..
..
من به شرکت های خصوصی پیشنهاد میکنم که اگه دنبال حداکثر راندمان کاری هستن , حتمن با استفاده از آزمونهای گزینش دینی که دولت اسلامی ایران در موقع استخدام کارمندان دولت بکار میبره , اقدام به استخدام نیروی کار بکنن . البته بدیهیه که این فرم مورد استفاده معکوس داره . یعنی از متقاضیان سوالاتی مبنی بر اعتقادات و علایق و پیشینه مذهبی اونها میشه و اگه دیده بشه که پاسخ اونها در موارد مذهبی مثبت هست , خیلی راحت استخدام نمیشن و افرادی که جنبه مذهبی اونها صفره , استخدام میشن ! کاملن هم مطمئن باشین که افرادی که مذهبی نیستن از نظر سطح سواد و معلومات بر مذهبی ها برتری دارن و همینطور از نظر پدر سوخته نبودن و بیشرفی و از زیر کار در نرفتن و مخصوصن اقلیت های مذهبی در در اولویت هستن مخصوصن ارامنه ! من در یکسال و نیمی که این طرح رو توی 38 شعبه خودمون اجرا کردم , راندمان کاریمون 63% رشد داشته . علتش هم این بوده که از نظر مذهبی کسی برای هم زیر آب زنی نمیکنه ! کسی به کسی باج نمیده ! کسی خبرچینی نمیکنه ! همه یکدست هستن ! کسی به بهانه نماز و روزه و هلاکت فلان امام و تولد فلان امام و شب احیا و کوفت و زهرمارهای دیگه مرخصی و دیرکرد و در رفتن از کار و ... نداره و تمام اینها راندمان کار شما رو به شدت افزایش میده چون هیچ بهانه مذهبی وجود نداره و مخصوصن ساعت نماز ظهر هم تعطیل !! از طرفی هم شما نگران این نیستین که رفتارهای آزادانه و آزاد اندیشانه شما باعث بشه سر و کله برادران اماکن و نیروی افتضاحی و ... به شرکت شما باز بشه و کار و کاسبیتون رو بخاطر اعتقاداتتون تخته کنن . در پست های بعدی بزودی جریان و روال این آزمون گزینش رو مینویسم تا بیشتر با محتوای اون آشنا بشین !! طرحی که اتفاقن مورد توجه خیلی از شرکتهای کلان خصوصی قرار گرفته !!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001