فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Sunday, September 16, 2007
طب الاسلام , ( ویژه ماه مبارک رمضان ) :

این مطلب تقدیم میشه با عشق بی پایان به برادر خسن آقا , دامن اضافه تو ! به مناسبت ماه رمضان و درخواست های بیشرمانه کفار المسلمین وبلاگستان مبنی بر روزه ؛ آری یا نه , تصمیم گرفتیم جنبه پزشکی روزه رو براتون تشریح و چنان آش و لاش کنیم , طوریکه اگه تا حالا روزه میگرفتین , از فردا حتا یک ثانیه دهنتون به حالت سکون متمایل نشه و تا دستتون میاد بچپونین تو حلقتون و هی بخورین تا جونتون در بیاد :

اما در ابتدا چند مورد رو باید بهتون توضیح بدم :
- نکته یکم این هست که رژیم گرفتن , حالا چه رژیم های سرخودی که خانم ها بیشتر میگیرن و چه رژیم های شرعی یا همون روزه گرفتن , کلن یک کار اشتباه و خطرناک و احمقانه ست , با شرمندگی از بعضی ها !!! دلیلش اینه که بدن انسان نیاز به همه نوع ماده غذایی داره حتا روغن حتا کره و شیرینی و نمک و الکل و .. ! ( به دیابت و بیماریهای خاص کاری ندارم ) . نکته ای که ما اصلن بهش توجه نمیکنیم اینه که عادات تغذیه ای ما اشتباه هستن و در ضمن نوع زندگی کردن ما از اون هم اشتباه تره . یعنی ما عادت کردیم بیش از نیاز بدنمون کالری دریافت کنیم و در مقابل عادت نکردیم که این کالری اضافی رو با ورزش و روش های صحیح مثل تحرک داشتن , بسوزونیم . وقتی این دو قسمت زندگی ما ایراد داره , و البته بخش سوم یعنی خوردن آت و آشغال و شبهه غذا بعنوان غذای اصلی هم بهش اضافه میشه , خیلی طبیعیه که چاق میشیم و هزار و یک درد و مرض پیدا میکنیم . از جنبه ریخت شناسی و بد هیبت شدن بگیر تا فشار خون و دیابت و امراض قلبی و عروقی و حتا سرطان !!!
- نکته دوم اینکه , یه ضرب المثل هست که میگه کاه از خودت نیست کاهدون که مال خودته ! به عبارتی مشکل از خود شماست که با رفتارهای اشتباه باعث اضافه وزن میشین و یا دچار بیماریهایی میشین که وادارتون میکنن به زور پرهیز غذایی بگیرین و اماله بشین . شما اگه بیماری ژنتیکی نداشته باشین , و همیشه تمام مواد غذایی رو به اندازه مصرف کنین و به اندازه هم ورزش کنین , هیچوقت دچار بیماری هایی که شما رو وادار میکنه نمک و چربی و قند و هزار و یک ماده غذایی دیگه رو از رژیم غذاییتون حذف کنین , نمیشین ! به عبارتی خود کرده را تدبیر نشاید و به زبون عامیانه : چشمتون کور , بکشین :

و اما ، واقعیت اینه که ما 2 جور انسان داریم . یکی انسان عاقل و یکی انسان الاغ یا به عبارتی مذهبی ! انسان های عاقل که مشخصه ! دین و مذهب ندارن ولی ایمان دارن . ایمان به چیزهای مشهود و واقعی و منطقی ! انسانهای مذهبی عقل ندارن , شعور ندارن , منطق ندارن , انسانیت ندارن , خوار – مادر ندارن , شرف ندارن , رحم و شفقت ندارن ولی ایمان دارن . اما ایمانشون به هوچی گری و هپروت و توهم خلاصه شده !!!!
حالا که فرق این دو نوع انسان رو فهمیدیم باید این رو هم بفهمین که انسان عاقل انسانیه که نه چاقه و نه لاغر و این انسان همیشه به اندازه میخوره و قبل از اینکه غذا و نوشیدنی از حلقش بزنه بیرون و تو مانیتور چشمهاش به نمایش در بیاد , از غذا خوردن دست میکشه ! انسان عاقل در طول روز ورزش میکنه و تحرک داره و غذایی رو که دریافت کرده رو میسوزونه . انسان عاقل از مواد طبیعی مثل میوه جات و سبزیجات بیشتر از غذاهای مصنوعی یا پخته شده و گوشتی استفاده میکنه و اگر هم استفاده کنه رعایت تعادل رو میکنه . الکل و نمک و روغن و چربی و قند , کم و به اندازه میخوره ولی حذفشون نمیکنه . هر سال 2 بار چک آپ پزشکی میکنه و به جسم و بدن خودش احترام میذاره و مراقبت میکنه از اندام و اعضای بدنش چون شعور داره و میدونه که اگه به بدنش نرسه , درد و غذابش رو خودش و بعد اطرافیانش باید بکشن و همچنین اگه همسر یا شوهر یا فرزندانش رو دوست داره باید بدونه که با بیمار شدن و مرگش , چه بلایی به سر اونها میاره . چنین انسانی از نظر روانی و شخصیتی هم انسان معقولی به حساب میاد در زندگی و اجتماع و در همه کاری رعایت اعتدال رو میکنه . این نمونه یک انسان عاقل و سالمه !
انسان دیوانه , انسانی هست که همه چیز رو در خدا و قرآن و عبادت و نماز و توهم و ندیده ها و فقط شنیده ها و روایات میبینه . این انسان مثل گاو میخوره , مثل گاو نشخوار میکنه و مثل گاو تنه لشش رو یه گوشه می اندازه و تنبل و تن پروره و اهل ورزش و فعالیت نیست و بعبارتی مفت خور و دزد و پدر سوخته ست ! این آدم میخوره برای اینکه دله و شکم پرسته ! این آدم مینوشه برای اینکه آب ببنده به شکمش نه برای سیراب شدن ! این آدم فکر میکنه باقی مردم کره زمین نشستن تا این نخوره و اونها بخورن ! این آدم غذا نمیخوره برای اینکه جسمش رو تغذیه کنه , میخوره برای اینکه حریصه و فکر میکنه اگه زیاد بخوره , سالم میمونه . این آدم شعورش به غذاهای طبیعی نمیرسه چون مثل نیاکان و مراجع تقلیدش که نسل اندر نسل به گوشت و سوسمار و ملخ خواری اشتغال داشتن , همه چیز رو در خوردن گوشت میبینه و ذاتش مثل درنگان و حیوانات میمونه ! به جسمش اهمیتی نمیده و فقط ظاهر بر آمده و ورم کرده جسمش که ظاهر یک حزب الهی حروم زاده رو در ذهن تداعی میکنه , فکر میکنه و تصور میکنه این هیکل آفتابه ای که در بالا باریک و در وسط پهن و در پایین دوباره باریک میشه , براش شخصیت و کلاس و احترام و نون شب میاره , که در این دولت میاره ! این آدم اگه بیمار بشه میره سراغ انواع بیمه نامه های طب الاسلامی مثل ابوالفضل و صاحب الزمان و حسین بی علی و ضامن و ماشه آهو ! زمانیکه دید اونها افاقه نکردن تازه میره سراغ پزشک اونهم زمانیکه از دست علم هم درمانی ساخته نیست و اینجاست که میره سراغ انواع و اقسام قُمبل عظیم ها و زری خانم های مربوطه یا سقا خونه ها برای روشن کردن مشغل و نذر و نیاز ... !
پس تا اینجا فهمیدیم که داشتن عقل و شعور میتونه نیمی از مسیر سلامت انسانها رو تضمین 100% بکنه و باقی هم تقدیر و سرنوشت انسانهاست که دیگه دست ما نیست ! سوالی که خیلی ها از خودشون یا دیگران میپرسن که چرا روزه میگیرم و آیا روزه لازمه یا خیر ؟ پاسخ ساده ست : روزه گرفتن برای آدمهایی لازم و واجب و ضروریه که شعور ندارن و نداشتن . با عرض شرمندگی از روی گه احمدی نژاد ولی از نظر علمی و ته مونده سواد پزشکیم بطور خیلی خلاصه مطلب رو باز میکنم :

چرا مسلمانها رو ترغیب میکنن به روزه گرفتن , دلیلش بر میگرده به نوع تغذیه بد و افراطی و غیر عادی تمام مسلمونها که در آخر مطلب براتون شرح میدم . اول از همه این نکته رو توضیح بدم که چرا خیلی ها میگن اگه روزه بده پس چرا سایر ادیان هم روزه میگیرن ؟ مثلن یهودی ها روزه هایی دارن که 24 ساعت لب به غذا نباید بزنن و یا مسیحی ها و بودایی ها و ... ! اینها نه برای سلامت بلکه یک نوع رفتار و دستورات دینی هستن و جنبه سلامتی درشون وجود نداره و بیشتر نوعی ریاضت دینی هستن .
اونهایی باید روزه بگیرن که نمیتونن بطور عادی سلامت رو به جسم برگردونن . یک نگاهی به افراد خانواده خودتون , نزدیکان و آشنایان بندازین . چند نفر در خانواده میبینین که هیکل و تناسب اندام مناسبی داشته باشن ؟ همین آدمهای شکم گنده و چاق . ملاها , آخوندا , حاجی بازاریا ! شکل بزرگ ورم کرده ! چربی خون و کلسترول ! تحرک کم و صد تا چیز دیگه ! خب این آدم ها در طول سالیان سال هی مواد غذایی و کالری بیش از مورد نیاز بدن رو دریافت کردن و نسوزوندن و هی انبار شده و تبدیل به یک مشت چربی و کثافت در بدنشون شده ! تبدیل به سم شده . رگهای بدنشون سفت شده . جرم گرفته . جدار قلب پیه گرفته . شکمشون چندین کیلو چربی اضافی داره . هر بار وزن اضافه ای رو مجبورن با خودشون بکشونن . این ها رو نمیشه به روش عادی از بین برد و سلامت رو با رژیم دادن عادی بهشون داد چون هم خیلی طولانی مدته و هم اینکه با رژیم هم درمان بشو نیستن !!! روزه گرفتن برای این آدمها واجبه به شرطی که اولن اصولش رو رعایت کنن و دوم اینکه بعد از مدت تعیین شده , روال تغذیه شون رو تغییر بدن ! حالا چرا ؟
آقا یه نگاه به سفره های افطاری مسلمونها انداختین ؟ روزشون رو چطور اینها باز میکنن ؟ مراحلش رو براتون میگم : آب داغ و شکر فراوون تا نصف لیوان میریزن و سر میکشن ! 7 – 6 تا خرما پشت سرش ! زولبیا و بامیه ! بعد یه چایی و حلوا و کمی شیرینی سنتی که همه اونها به شدت شیرین و چرب و مغذی هستن رو میخورن . بعد تازه میرن نون و پنیر و سبزی میخورن ! حالا کجا ؟ تازه اولشه .... دو ساعت بعد بساط شام رو برپا میکنن ! آش رشته , حلیم یا کله پاچه , پلو و خورشت و انواع غذاهای گوشتی ! سالاد و هزار و یک غذای دیگه رو رو هم میخورن به حد انفجار ! بعد از اونم چایی و شیرینی و میوه تا موقع خواب . حالا بازم کجا ؟ تازه اولشه ! بطور نرمال بیشتر مردم 11 شب میخوابن مخصوصن اونهایی که کار میکنن . روزه دارها که ساعت 8 یا 9 شب شام میخورن , عملن با معده ای که 2 برابر معمول پر شده روبرو هستن . بطور عادی شما شام که میخورین باید حتمن 3 ساعت قبل از خواب چیزی نخورین و شکمتون رو خالی نگه دارین تا غذا به تدریج هضم و جذب بشه و شب هم سبک و خوب بخوابی . تنها میتونی مایعاتی مثل شیر و ماست بخوری که به خواب راحت کمک میکنن . اینها با این شکم پر , دو ساعت نشده میرن کپه مرگشون رو میذارن . غذا در معده انباشته شده , الکل فراوون تولید میکنه و خمار و سنگینشون میکنه , تخمیر میشه در روده ها , نفخ میکنن به شدت , گرمای بدن افزایش پیدا میکنه , متابولیسم به حد نهایتش رسیده , مغز استراحت میکنه و جهاز هاضمه به شدت کار میکنه و فشار خون بالا میره و قلب و کلیه ها به شدت کار میکنن حتا در خواب و این در صورتیه که قبل از ساعت 4 صبح هم باید بیدار بشن و سحری بخورن . سخری خوردن هم که شوخی نیست ! باید طوری بخورن که تا بعد از ظهر کم نیارن و یهو میبینی غذایی که روزه دارها میخورن از غذایی که در طول سال بطور عادی میخوردن 2 برابر و حتا 3 برابر بیشتر شده !!!!!!! حالا این به کنار , هیچ نوع ترتیبی در غذا خوردن رعایت نمیشه ! سالاد رو با غذا میخورن . بعد از غذا میوه میخورن و افتضاح ! چرا ؟ چون اصلن ایرانی ها روش صحیح و فرهنگ غذا خوردن رو بلد نیستن . تقصیر هم ندارن چون بهشون بجای این چیزها , صبح تا شب اصول دین تنقیه کردن !
" شما باید بدونین که سالاد رو نباید با غذا خورد . میخورن ولی مقدار کم نه 6 من و یا بعد از غذا نخورین ! سالاد رو با معده خالی و 10 دقیقه قبل از غذا میخورن و کمی صبر میکنن و بعد غذا میخورن . هم جلوی اشتها رو میگیره هم جهاز هاضمه رو تمیز میکنه و آماده و هم یبوست رو درمان میکنه . میوه رو بعد از غذا نمیخورن و یکساعت قبل از غذا میخورن یا بعنوان عصرونه . عصرونه کی گفته بشینی نون و پنیر بخوری ؟ باید میوه بخوری . غذای گوشتی رو با غذاهای زود هضم نمیخورن ! همه اینها فاجعه درست میکنه . میوه و سبزیجات به سرعت هضم و وارد روده میشن . غذاهای گوشتی هضمشون خیلی طولانی مدته و زمانیکه به این معجون میوه و سبزی اضافه میشه , نفخ و الکل ایجاد میکنه چون تخمیر بوجود میاره . آروق میزنی . میگوزی . ترش میکنی . ورم میکنی . خمار خواب میشی . میوه جات و سبزیجات سریع هضم میشن ولی باقی مواد غذایی هضم نمیشن و این ایجاد گاز شدید میکنه و ورم معده و روده ! در واقع سالاد رو میخورن تا جهاز هاضمه رو تمیز کنه و بعد غذا رو میخورن . ولی ما برعکس رفتار میکنیم . بعد میگیم چرا یبوست داریم ؟ چرا نفخ میکنیم ؟ چرا معده درد داریم ؟ چرا ورم معده داریم ؟ خب مثل آدم غذا بخورین و بعد ببینین آیا یک کدوم این بلاها سرتون میاد ؟ میشینی 6 من پلو خورش میخوری و بعد روش هم 6 من میوه و فکر میکنی شاهکاره ! یا اینکه چرا ایرانیها اینقدر فقر آهن دارن ؟ چون بعد از غذا در کمال حماقت میشینن چایی میخورن . میگیرن شیرینی میخورن و استدلالشون اینه غذا رو هضم میده ! بگو آخه پدر سگ ! این خیکت رو اونقدر پر نکن که برای هضم کردنش به کاتالیزور نیاز پیدا کنی . خوردن شیرینی بعد از غذا باعث میشه آهن جذب خون نشه و سطح آهن خون رو صفر میکنه ! خوردن چایی بعد از غذا باعث نابود شدن ویتامین سی و آهن و صد تا املاح دیگه میشه ! کدوم اینها رو رعایت میکنین ؟ نصف ایرانیها سر سفره نوشابه میارن ! هم گاز داره هم قند داره هم اسید داره ! بعد میخوای سالم بمونی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طرف روزه میگیره 3 تا نوشابه رو سر میکشه تا روزه ش رو باز کنه ! خوب خر هم باشه میمیره چه برسه به آدم !!!!!! سوپ ساده بخورین . غذاهای گیاهی مثل عدسی بخورین . کم بخورین . با مایعات ولرم بدون قند و شیرینی روزه رو باز کنین و خشکبار خام همراهش بخورین . خرما , انجیر خشک , کشمش , برگه , توت خشک . شام سوپ بخورین و بعد یک غذای ساده . ماهی توی فر . مرغ و سیب زمینی . برنج رو حذف کنین و بجاش از نون و سیب زمینی استفاده کنین در حد کم یا پوره سیب زمینی استفاده کنین . نخود فرنگی , هویج , کرفس , ذرت , لوبیا سبز همه بصورت آب پز یا بخار پز همراه غذاهاتون باشه . تخم مرغ رو بجای نیمرو کردن , آب پز کنین . کله پاچه و حلیم رو حذف کنین و بجاش از سوپ جو و شیر برنج و عسل , فرنی , آش جو و عدسی استفاده کنین . زولبیا و شیرینی جات رو حذف و بجاش از خرما و شیره انگور استفاده کنین بعد ببینین معده شما یک ذره درد میگیره یا نفخ کنه ؟!؟ ترش میکنین ؟ ورم میکنین ؟ سر دلتون سنگین میشه ؟

نکته بعدی . کسی که روزه میگیره باید مایعات خیلی مصرف کنه , غذاش رو کم کنه و مقدار کالریش رو بیاره پایین اما به شدت حساب شده . مواد مغذی مصنوعی رو حذف و بجاش از مواد نیروزای طبیعی مثل کشمش و خرما و شیره انگور و انواع میوه جات آبدار و شیرین و سالاد های طبیعی که بجای سس از آب لیموی تازه و روغن زیتون خام و ماست استفاده شده و لبنیات و عسل و ... استفاده کنه ! اونهم به اندازه مناسب و کم . نه اینکه خودکشی کنه . پیش از شام فقط یک سوپ کم کاری بخوره . شام هم خیلی سبک بخوره و 3 ساعت قبل از خواب هم بیدار بمونه و فرصت هضم به غذا بده تا غذا از محیط معده وارد روده ها بشه . این رویه باعث میشه اون چربی ها و سمومی که در طول سالیان در سلول ها نفوذ کردن از روز سوم روزه گرفتن , در ادرار ظاهر بشن . ادرار این آدمها در روز سوم به شدت تیره رنگ و بد بو میشه و از روز 15 به بعد ادرار رنگش کم کم عادی و زلال و بی بو میشه ! این نشون دهنده این هست که اون سموم دارن خارج میشن و بدن شروع به کم کردن وزن میکنه و چربی ها کم کم حل میشن . بعد از 30 روز هم مصرف غذای این افراد باید به شدت کنترل شده همراه با تحرک بدنی و ورزش باشه و اونوقت ببینین که چقدر احساس شادابی و نشاط میکنین . در ضمن خیلی از بیماران نباید روزه بگیرن . بیمارانی که دارو مصرف میکنن . زنان حامله و بیماران قلبی عروقی و بیماران کلیوی و .. چون با روزه گرفتن قبر خودشون رو میکنن .
..
..
اینو حالا بعضی ها میگن روزه , من میگم رژیم یکماهه !!!!! ولی اون چیزی که امروزه به نام روزه گرفتن به بهانه اول سلامتی و دوم دین و ایمان و تظاهر مورد استفاده قرار میگیره , یک جوک مسخره ست !!!!!!!
در واقع اگه انسان متعادل بخوره و بنوشه و ورزش مرتب و روزانه داشته باشه حتا شده روزی بیست دقیقه یا نیم ساعت , هرگز نیازمند عملی افراطی و احمقانه به نام روزه گرفتن نمیشه که به بدن نه تنها سود نمیرسونه , که بدن رو مستهلک و فرسوده میکنه و فشار زیادی بهش وارد میاد . سنگ کلیه و مثانه و صفرا ایجاد میکنه , خون رو غلیظ میکنه و امکان لخته خون و در نتیجه سکته بیشتر میشه ! اسید معده رو افزایش میده و باعث ایجاد زخم معده و التهاب در جهاز حاضمه و مخصوصن در ناحیه عثنی عشر میشه ! میزان پوسیدگی دندانها و عفونتهای دهانی رو بیشتر میکنه به این علت که آب نوشیده نمیشه و باکتری ها جشن میگیرن در دهان . میزان ویتامینهای بدن کاهش پیدا میکنه و بدن وادار میشه از ذخیره های خودش مصرف کنه و در نتیجه بنیه ضعیف میشه و جبران اون هم خودش حکایتی داره و دهها مورد دیگه . بدن انسان باید روزانه بعضی از غذاها رو حتمن دریافت کنه مخصوصن در سنین خاص . بچه ها و نوجوانان تا سنی خاص نیاز روزانه به مواد غذایی مغذی دارن . دختران و زنان همینطور . پزشکان توصیه میکنن که بطور روزانه باید بین نیم تا یک لیتر شیر بنوشیم تا کلسیم روزانه به بدن برسه , حالا باقی پیشکش . اگه گفته میشه در این ماه مقدار سکته های قلبی کم میشه , نه بخاطر روزه , که بخاطر پایین اومدن ساعات کاری , بخاطر نکشیدن سیگار , بخاطر ننوشیدن روزانه 100 لیوان چای در ادارت , بخاطر جو مثلن روحانی حاکم بر این ماه و آروم تر بودن نسبی مردم , بخاطر ارزون کردن کالاهای اساسی و حرص و جوش نخوردن مردم و ده ها عامل دیگه ست وگرنه اگه قرار باشه با نخوردن غذا آدم سکته نکنه و نمیره , اینها توهمی بیش نیست !!!!! روزه گرفتن رو میشه هم ردیف با حجامت شمرد . خروج خون و جایگزین شدنش با خون تازه , احساس نشاط و سبکی عجیبی ایجاد میکنه . پس اگه قصدتون اینه که سالم بمونین , اقلن به این روش روزه بگیرن و بعدش رو هم رعایت کنین . بدن یک آدم متوسط در طول روز کلن 15 لیوان آب نیاز داره و کمتر از 2 کیلو گرم مواد غذایی شامل روغن و قند و نشاسته و گوشت و سبزیجات ومیوه جات و لبنیات و ... !!!!!! حالا حساب کنین حجم فقط یک بشقاب برنجی که ایرانی ها میخورن و اغلب هم 2 تا 3 بشقاب هست اونم با نون , چقدره !!!!
و سخن آخر اینکه , ما یک میلیارد مسلمون در جهان داریم که جزو بیمارترین و علیل ترین نسل بشری هستن و آمار مرگ و میر و پرتاب شدن به لقا الله شون سوای حملات انتحاری و قتل های ناموسی و سنگسار و ترورهای سیاسی – مذهبی و اعدام ها , سر به فلک میزنه ؛ 7 میلیارد هم غیر مسلمان داریم که جزو سرحال ترین و سالم ترین و با نشاط ترین نسل بشر هستن . در ضمن این 7 میلیارد انسان سالم روی زمین هم شراب مینوشن هم عرق میخورن , هم گوشت خوک میخورن , هم گوشت سگ و گربه و ماهی ازون برون و خر و الاغ و اسب و مار و خرچنگ و سوسک میخورن ولی از مسلمونها صد برابر سالم ترن !!!!! یه تبصره هم باز کنم و اونم اینکه دین اسلام تنها 1428 سال سابقه داره و ادیان دیگه بالای 2000 سال سابقه دارن . دیگه خود دانید . توصیه به دستورات خشن و ضد انسانی دین یا پیروی از یک عادت غذایی نرمال و سالم و انسانی بدور از افراط و تفریط ! اینکه کون خودتونو با روزه پاره کنین یا اینکه جلوی بالهوسی و دلگی های خودتونو بگیرین و مثل آدمیزاد غذا بخورین تا محتاج شکنجه ای شرعی بنام روزه نشین !!!!

تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001