فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, September 07, 2007
هاشمی , هاشمی , خدا نگهدار تو :

سنتون اگه قد بده این شعار رو که از زمان انقلاب در نمازجمعه ابداع شد , شنیدین . سالهای سال این شعار از سوی مردم در نماز جمعه گفته میشد . خیلی ها هاشمی رفسنجانی رو به اکبرشاه ملقب کردن . خیلی ها پیر سیاست ایران و ... ! آیا واقعن اینطور بوده و این بزرگنمایی ها حقیقت داره ؟ رویدادهای این یکی دو سال , مشخص کرد که رفسنجانی عملن پدر خوانده انقلاب ایرانه و یکی از ارکان کلیدی این نظام که حتا آزرده خاطر کردنش از سوی نیروهای فاسدی مثل فاحشه قداره کش تیم احمدی نژآد , فاطمه رجبی , هم باعث دلخوری خیلی ها شده !! شاید در ظاهر و در عمل از یک قدرت معنوی مثل رهبر بر خوردار نباشه , اما به لطف سیاست بازیها و گسترش دادن اعضای خاندان خودش در ستون های کلیدی نظام و بدست گرفتن نبض اقتصاد ایران , تبدیل به یک قدرت بی چون و چرا شده . خاطرات و نقل قول هایی که این روزها از سوی رفسنجانی منتشر میشن و آب پاکی به دامن دار و دسته افراطی احمدی نژآد میریزن , همگی دلالت بر تفکری غیر افراطی و در عین حال بسیار محتاطانه و زیرکانه و رذیلانه دارن . انتخاب رفسنجانی به ریاست کلیدی ترین ارکان نظام که حتا قادر به تعویض رهبری هم هست , رقم خورد . ولی آیا میشه تمام این حوادث اخیر رو اتفاقی دونست ؟

میدونیم حکومت اسلامی در یک گرداب دست و پا میزنه و هر چقدر بیشتر تلاش میکنه , بیشتر به زیر کشیده میشه . ریشه های قطور انقلاب اسلامی ایران که تا 18 سال قبل از هر آسیبی مصون بودن , امروز پوسیده شدن و از درون در حال فروپاشی هستن . اعضا و ارکان و یاران وفادار و موسسان نظام که زمانی برای اهداف انقلاب همه چیزشون رو فدا میکردن , یا ترور شدن یا کشته شدن یا طرد شدن یا فرار کردن و باقی مونده ها هم امروز در حال نبرد پنهان و نهان هستن . انتصابات و سیاست های غلط در این 10 سال آخر از عمر انقلاب دست به دست هم دادن تا مردم رو متحد بر ضد نظام قرار بدن . امروز در بین تمام طیف های مردم یک همبستگی آشکار بر ضد نظام ایران وجود داره و صدایی متفاوت نمیبینی . همبستگی ای که در دوران شاه و اوایل انقلاب هم وجود نداشته . امروز طیف روحانی , کارگر , دانشجو , مردم عادی , بازاریان , افراد ضد رژیم , زنان , قومیت ها , سنی ها , شهدا , جانبازان , نظامیان و حتا بعضی از اعضای داخلی خود نظام هم یکصدا مخالف این رژیم هستن .
مهمترین دلایل این بوده که شعار اصلی و هدف اصلی انقلاب که لغو محوری بودن حاکمیت یا نظام شاهنشاهی بود , که قدرت در دست یکنفر و منافع بیشماری فقط خاص طبقه ای بنام درباری ها بود , عملن نه تنها برداشته نشد که بیشتر از قبل هم بهش دامن زده شد . تعبیر نظام ولایت مطلقه فقیه به نظام شاهنشیخی و ظهور آقا زاده ها دلایل اصلی نارضایتی توده مردم بوده .
در دوران شاه اگر چه مردم در یک سطح نبودن , اما فاصله بین فقیر و غنی اینطور نبود و تقریبن 99% از مردم در یک رفاه نسبی بودن و فقیر به شکل امروزی نداشتیم مگه زاغه نشین ها و کولی ها و ... اینطور نبود که امروز یک دسته آقازاده بشن و یک دسته به خط بقا (!) برسن و فاصله طبقاتی نجومی بشه ! زمان شاه درباری ها 4 تا ویلا و ده تا قصر میخرین و مردم عادی خیلی راحت منزل شخصی میخریدن . درباری ها کادیلاک سوار میشدن و مردم عادی هم اتومبیل های صفر . امروز نیست که آقا زاده ها برج میسازن و تو کاخ زندگی میکنن و مردم عادی حتا نمیتونن یه آلونک اجاره کنن . تعبیری که دولت احمدی نژاد بکار برد و خط فقر رو شکست و به خط بقا تنزل داد .
نیروهای وفادار نظام هم امروزه مورد شدیدترین بی مهری ها واقع شدن در صورتکیه در نظام گذشته حداقل رژیم نیروهای وفادار خودش رو به درستی تامین میکرد . فقر عمومی و تورم افسار گسیخته باعث رشد فساد گسترده در تمام ارکان ایران شده طوریکه حتا محکومین به قتل هم با رشوه و و پرداخت پول تبرئه میشن و داشتن آشنا در دستگاهها میتونه موقعیت افراد رو به شدت بهبود ببخشه طوریکه آبدارچی بشه رئیس یک ارگان مهم دولتی !!! و یا یک فرد بیسواد با مدرک سیکل یک شبه بشه دکتر و بعد هم رئیس جمهور و اینجاست که روابط بر ضوابط چیره میشه !!!! از طرفی بهره برداری افراطی و یک سویه و شخصی مطابق با منافع طیفی خاص از مذهب و دین و رواج مقدس مآبی های مضحک که بدتر باعث بدنام کردن دین و تنفر مردم از دین شده , موجب خشم هم مذهبیون و هم مردم مذهبی شده که از صدقه سر مذهب و دینداری دارن نون میخورن . یکبار دیگه داریم میرسیم به دوران رضاشاهی . در اون دوران رضا شاه با زور ملاها رو خانه نشین کرد و امروزه مردم با نفرت و بی محلی و طرد کردن روحانیون , اونها رو خانه نشین کردن .
مذهب در کشور ایران هرگز ریشه دار و عمیق نبوده و مخصوصن با سیاست های افراطی گرایی که از اوایل انقلاب به منظور شستشوی مغزی نسل نوپای انقلاب صورت گرفت , عملن نسلی ضد دین و متنفر از دین رو پرورش دادن و بقولی مار در آستین پرورش دادن و امروزه همون نسل بلای جان نظام شده . مردم کشور ایران در بین مردم تمام کشورهای مسلمان جهان تنها مردمانی هستن که نه به حجاب مقید هستن نه به نماز و نه دستورات دین و نه از جهان غرب متنفر . در صورتیکه مسلمانان تمام کشورهای مسلمان جهان به شدت پایبند دستورات مطلق دین اسلام هستن و همگی از آمریکا اعلام انزجار میکنن . اگر در ایران زنان حجابی دارن یا افرادی چادری دیده میشن به شدت در اقلیت هستن و یا افرادی هستن که بر اثر نوع تربیت خانوادگی این نوع پوشش ها و رفتارها رو پذیرفتن . مادر بزرگهای اکثر ما در خانواده هایی مذهبی بزرگ شدن و این چادر رو چه در زمان شاه و چه حال بعنوان یک عرف بر سر میذارن نه بعنوان پوشوندن خودشون از نامحرم ! میبینیم که فرزندان همین افراد با ظاهر موجه اسلامی , جزو بد حجاب ترینها و ضد دین ترین ها و گاه فاسدترین ها هستن . دیدن دختران بدحجاب در کنار مادران چادری نمونه آشکار این اختلافات فاحش فرهنگی – دینی در ایرانه که مسبب اون نفرت گسترده مردم به دلیل استفاده ابزاری نظام از دین بوده که باعث شده روحانیت سنتی هم یکصدا با مردم از نظام متنفر باشن و میبینیم در این سالها چطور روحانیت سنتی که زمانی افراطیون در راس ش بودن , در مردم جذب شدن و بسیار معتدلانه , و گاه ریاکارانه , ظاهر شدن ! امثال خاتمی و ابطحی ها و دیگران که هم به حجاب اعتقاد دارن و هم بی حجابی و در واقع آزادی های فردی رو حداقل به گفته خودشون محترم میشمارن , مشتی نمونه خروار بوده از نزدیکی روحانیت معتدل با مردم !!!!!
انتصاب های بی رویه و ناکارآمدی افراد غیر مسئول باعث نابسامانی در کشور و نظام شد و نارضایتی رو بالا برد . بعد از ریاست رفسنجانی سعی شد برنامه هایی وضع بشن برای اینکه مردم رو آرام کنن و بتونن ریشه های نظام رو باز ساری . خاتمی و اصلاحات کذاییش اومدن و به مردم آزادی های عجیبی دادن که هنجار شکنی بود . انا عملن این آزادیها نه تنها نتونست جامعه رو آروم کنه , بلکه بلای جون رژیم شد و حوادثی مثل کوی دانشگاه و قتل های زنجیره ای و سانسور اینترنتی و مطلبوعات و ... وضع شد . تمام این محدودیت ها رو در دوران خاتمی شاهد بودیم که همه ازش یک اصلاح طلب و آزاد اندیش نام میبرن !!!!!!!!!! این نشون میده خاتمی مترسکی بیش نبود و قدرت اصلی در پشت پرده بود و به همین دلیل در سالهای آخر ریاست جمهوری خاتمی , خاتمی در انزوای مطلق به سر میبرد چون هم از جانب مردم و مخصوصن جوانان که حامیان اصلیش بودن طرد شد و هم حکومت کنارش گذاشت و به شدت محدودش کرد و از صحنه سیاسی کشور حذف بود .
در مرحله بعد تصمیم گرفته شد برای حفظ نظام از روشی غیر معمول و در عین حال خطرناک استفاده بشه . روی کار آوردن مهره ای بی تدبیر و به شدت افراطی !!! دلیل این تصمیم به خود آوردن مردم بود . از نظر روانشناسی وقتی کسی آزادی عمل گسترده داره و این آزادی رو ازش میگیرن , فورن آرزو میکنه کاش اقلن نیمی از همون آزادی سابق رو داشت و زمان به عقب بر میگشت !! این رویه رو برای تنبیه مجرمان با زندانی کردن اونها و جدا کردنشون از جامعه انجام میدن که گاه موثر و گاه مخربه ! گاهی زندان عبرت میشه و گاه دانشگاه تخلفات و جرایم تکمیلی !!!!!!

احمدی نژآد باید روی کار می اومد و مردم رو به شدت کلافه و سر در گم و ناراضی میکرد تا وقتی در انتخابات آینده رژیمی روی کار اومد که ملایم تر بود , همه بهش وفادار باشن , و این دولت روی کار اومده با سو استفاده از وحشت مردم از روی کار اومدن دوباره کسی مثل احمدی نژآد بتونه با اقتدار کامل حکومت کنه . حیله ای بسیار موثر . دولت جدید میتونه سهمیه بندی رو حفظ کنه ولی قیمت بنزین رو لیتری 600 تومان اعلام کنه و کسی هم اعتراض نکنه و تازه تشکر هم کنن . میتونه به جوونها آزادی بده و در عوض آزادیهای سیاسی رو شدیدتر کنه . و خیلی کارها که میتونه حتا مخرب تر از احمدی نژآد باشه . در این بین دعواهای جناحی و گروهی در زمان انتخابات و اینکه یک مرتبه رفسنجانی جای خودش رو به احمدی نژآد داد , جالب بودن . خیلی ها در درون نظام اعتقاد داشتن شاید اوضاع از کنترل خارج بشه و بعضی اعتقاد داشتن ما مراقبیم !!!!! نهایتش اگه وضع خیلی بحرانی بشه , احمدی نژآد رو استیضاح میکنیم و فرد مورد نظر رو میاریم .
این پیش بینی ها تا حدی درست و تا حدی غیر قابل کنترل شدن . تا ابتدای سال اول همه چیز به نسبت خوب بود و تحت کنترل ولی با موضع گیری های شدید احمدی نژآد و قدرت طلبی طیف افراطیون مذهبی – انقلابی , عملن تا حدی کنترل این جناح از دست سران نظام خارج شد طوریکه کادر رهبری رو هم به وحشت انداختن . اوضاع بین المللی با بحران مواجه شد و عملن دولت جدید تبدیل شد به دشمن شماره یک نظام !!! به همین دلیل سعی شد مرحله به مرحله جلوی افراطی گری های احمدی نژآد گرفته بشه . تفرقه انداختن در جناح اصولگرایان . سرقت اطلاعات محرمانه تیم احمدی نژآد . نشون دادن ضعف های دولت و تو بوق و کرنا کردنشون . شایعه پراکنی های گسترده . به کمک طلبیدن روحانیت . مساله اتمی و تهدیدات آمریکا و سوء استفاده از نارضایتی مردم و انتصاب سنتی ها در پست های کلیدی برای مهار دولت احمدی نژآد , از جمله این اقدامات بود .
امروز , روی کار اومدن رفسنجانی نه یک توطئه و یا طرح برنامه ریزی شده , که یک اقدام پیشگیرانه و مهار کننده بوده . عزل و نصب ها در سپاه پاسداران برای جلوگیری از نفوذ طیف احمدی نژآد و احتمال یک کودتای نظامی بر ضد رهبری بوده . قرار دادن حفاظت اطلاعات سپاه برای کنترل دولت و ایجاد یک سازمان اطلاعاتی در یک وزارت اطلاعات ناظر بر اطلاعات کشور و مشاور قرار دادن رئیس سابق سپاه پاسداران در سمت مشاور رهبری , برای تحت کنترل در آوردن این نیروی قدرتمند بوده . در واقع کودتای خزنده ای که دولت احمدی نژآد ازش اسم میبره , کودتای خودش بر ضد نظام ولایت فقیه بود به منظور عزل رهبری و روی کار آوردن مصباح یزدی و طیف تند روی افراطی . اینکه امروز دول غربی به ایران حمله نمیکنن برای این نیست که به گفته احمدی نژاد مشکل دارن و یا قدرتش رو ندارن که اینها فقط زاییده یک مغز مملو از مدفوعه . کوچکترین کاری که میتونن بکنن اینه که ایران رو شخم بزنن و بعد بشینن بیرون گود تا باقی رو مردم به دست بگیرن و آش و لاش شده ایران رو بیان بی دردسر کنترل کنن . هدف اونها اینه که ببینن این جنگ قدرت داخلی در نهایت به دست چه افرادی سپرده میشه ؟ میبینیم که عملن رفسنجانی در اولین روز ریاست خودش اعلام میکنه به دولت نهم و روحانیون هشدار میده که مواضع درستی رو در مقابل آمریکا انتخاب کنن و خطر آمریکا رو دست کم نگیرن !!!
غرب اینها رو میخواد . جنگ بر ضد ایران تا قبل از انتخابات اتفاق نمی افته و زمانیکه غرب از به قدرت رسیدن جناح های متعادل و میانه رو نا امید بشه روی میده و در هر دو حالت منافع آمریکا به خطر نمی افته . چه ایران رو بمباران کنه یا حمله نظامی و چه با کنترل ایران توسط دولتی متعادل بتونه اعمال نفوذ کنه . در نهایت این رژیم یا باید در درون مردم ذوب بشه و یا برکنار و این هدف همچنان پا برجاست . حالا باید دید در آینده ای نزدیک در ارکان سیاسی ایران چه اتفاقات و تغییراتی پیش میاد . روی کار اومدن یا کنار رفتن یکی از دو جناح افراطی و میانه رو میتونه سرونشت مردم و کشور ایران رو رقم بزنه .



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001