فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Tuesday, September 04, 2007
احمدی نژاد , صدام دوم :

نمیدونم این روزا اخبار سیاسی ایران رو مطالعه میکنین یا نه ؟ در سال 2003 اخبار مربوط به جنگ آمریکا با عراق رو پیگیری کردین یا نه ؟ تا سال گذشته تصور میکردم احمدی نژآد یک انسان احمق و روان پریشه . خب با خزعبلاتی که بیان میکرد حتا در احمق بودنش هم باید شک میکردیم و اونو یه دیوانه زنجیری قلمداد میکردیم ! ولی چند ماهی میشه که نظرم شدیدن عوض شده نسبت به احمدی نژاد و اقداماتی که داره انجام میده و اتفاقن اونو آدم عاقلی میدونم . نمیدونم سخنرانی های احمدی نژآد رو گوش میدین یا نه ؟ مطالب و اقداماتش رو هم پیگیری میکنین یا نه ؟ ولی اگه روزانه بطور مختصر و مفید رویدادهای ایران رو پیگیری کرده باشین , پی میبرین که تمام اقدامات احمدی نژاد یک دسیسه خطرناک و از پیش طراحی شده برای نابود کردن ایران و مردمه . البته نه به دست احمدی نژاد ! بلکه بدست غربی ها :

عراق و رژیم صدام یزید کافر !!! در عراق از سال 1990 و زمان جنگ اول خلیج فارس به این طرف , رفتارها و واکنش ها و رویکرد صدام خیلی عجیب و غریب شد ! تا قبل از اون صدام یک روش منظم و روتینی رو در پیش گرفته بود و راهش رو میرفت . کردها رو میکشت . مخالفینش رو اعدام میکرد ! شیعه ها رو به صلابه میکشید و هر از گاهی یه حالی هم به همسایه هاش میداد . اما همه چیز زمانی تغییر کرد که صدام به کویت حمله کرد و در پی اون با اولتیماتوم غرب مواجه شد مبنی بر خروج از کویت !! تا اینجای کار عجیب نبود چون صدام به دستور غرب به کویت حمله کرده بود و هدف چاههای نفت کویت بود . همونطور که میدونین کشور کویت از تهران هم کوچکتره و با این وسعت کم , دارای ذخایر نفتی عظیمیه که اونو تبدیل به یک کشور بسیار ثروتمند کرده . کشورهای عربی تا قبل از اون زمان بطور کامل زیر سلطه آمریکا در منطقه در نیومده بودن و بطور مطلق آمریکا در اونجا نفوذ نداشت . حمله صدام بهانه ای شد برای حضور گسترده آمریکا در خلیج فارس و پاسبانی از منافع کشورهای عربی ! بعد از کشور کویت , سایر کشورهای عربی هم به آمریکا پیوستن و از اون جمله عربستان و قطر بودن که حتا پایگاه نظامی هم به آمریکا دادن !!!!
اشکال کار وقتی پیش اومد که صدام وظیفه ش رو انجام داد و قرار به ترک کویت شد . صدام از این امر سر باز زد و همین شد بهانه ای برای حمله به اون کشور . در اوایل جنگ تصمیم به حذف صدام بود ولی به علت چند مشکل , این اقدام 13 سال عقب افتاد ! اولین اونها حضور اکثریت شیعه بود که صدام دشمن شماره یک شیعه ها بشمار میرفت و اونها رو سرکوب میکرد و این برای غرب خوب بود که از اتحاد شیعه های عراق با ایران جلوگیری کنه. مساله بعد خود اداره عراق بود که هیچکس قدرتمند تر از صدام وجود نداشت و احزاب مخالف هم دائم با هم اختلاف داشتن درست مثل امروز ایران و حال عراق . مساله مهمتر عشیره ای بودن مردم عراق بود و همینطور اکثریت بدوی اونها . مجموع این عوامل باعث شد تا صدام بر سر قدرت باقی بمونه , با دستهایی بسته و به شدت ضعیف شده از نظر نظامی ! البته جنگ خلیج دهها هدف خاص رو دنبال میکرد . کنترل صدام . تصاحب نفت . کنترل کشورهای عربی . فروش سلاح . آزمایش سلاحهای پیشرفته . حضور دائمی در منطقه و ... !
بعد از جریان 11 سپتامبر و حمله به افغانستان و حضور موفق آمریکا در افغانستان , نوبت به عراق رسید برای ایجاد بخشی از همون سیاست خاورمیانه بزرگ .
در واقع نگاهی به قدرتهای منطقه بندازین میبینین که تک تک سران دولت های منطقه رو غربی ها روی کار آوردن . طالبان مهره غرب بود ! صدام همینطور ! خمینی همینطور ! مشرف همینطور ! و بگیر برو تا آخر ... تمام این مهره ها وقتی تاریخ مصرفشون تموم میشه , فورن تعویض میشن .
عراق اولین قربانی تشکیل خاورمیانه بزرگ بود . حضور صدام حتا به همین وضع خطرناک بود چون هم میتونست اسرائیل رو مورد حمله قرار بده و هم منطقه خلیج فارس رو به آشوب بکشه و هم میتونست به یک متحد با ایران یا کشورهای افراطی منطقه در بیاد . در اینصورت منافع آمریکا در کل منطقه نابود میشد !!!!
اینبار نیاز به کاتالیزور بود . مثل 11 سپتامبر که بساط طالبان رو یکشبه برچید . عوامل اصلی حادثه 11 سپتامبر , سازمان سیا و موساد بودن و بزرگترین فاجعه قرن رو رقم زدن تا بتونن با دست پر وارد خاورمیانه بشن ! برای یکسره کردن رژیم صدام , بهانه , وجود سلاح های شیمیایی و احتمالن هسته ای بود . صدام دوباره تهدید شد برای بازرسی از تاسیسات شیمیایی ای که خود غربی ها بهش داده بودن . تهدید ها اثر کرد و صدام مجبور شد اجازه بده تا مدتی کارشناسان انرژی اتمی به این کشور برن و بیان . این کارشناسان به جاسوسی متهم شدن و در واقع وظیفه اونها شناسایی قدرت نظامی صدام بود . دولت عراق اونها رو اخراج کرد . چند قطعنامه در سازمان ملل تصویب شد و در نهایت صدام از سازمان ملل خارج شد و فعالیتش با سازمان ملل رو هم معلق کرد و بهانه رو داد دست غربی ها . حمله نظامی به عراق به بهانه داشتن سلاح های کشتار جمعی شروغ شد !!!!!
نیروهای آمریکایی و انگلیسی به عراق حمله کردن و شروع کردن به پیشروی ! مقاومتی صورت نگرفت مگر جزئی ! نیروها در کمتر از 2 هفته به بغداد رسیدن و بغداد محاصره شد ! صدام و وزیر دفاع عراق مدام شعار میدادن و میگفتن ما عراق رو گورستان آمریکایی ها میکنیم و آمریکایی ها رو عقب می رونیم و ... ! حتا دائم اعلام میکردن که نیروهای آمریکایی در حال فرار هستن و کشته شدن . اما آمریکایی ها وارد بغداد شدن و به سمت مرکز عراق پیشروی کردن . باز هم صدام و طرفدارانش این شعارات رو میدادن و حتا روز آخر اگه یادتون باشه 3 خیابون مونده به مقر رژیم صدام , وزیر دفاع با حرارت اعلام پیروزی میکرد و میگفت آمریکا جرات نداره به بغداد حمله کنه و ... ساعاتی بعد بغداد بطور کامل و بدون خونریزی و مقاومت اشغال شد و رژیم صدام منحل و صدام هم غیب شد !

تک تک این حوادث رو بخاطر بسپارین !

بر میگردیم به ایران . برای من جای سوال بود که چرا هر زمان دول غربی دور هم جمع میشن و میخوان بر ضد ایران قطعنامه ای تحریمی صادر کنن , احمدی نژاد در کمال حماقت و با وقاحت تمام درست در این روزها اعلام میکنه که فعالیت های هسته ای رو نه تنها ادامه میده , بلکه از پیشروی در ساخت فلان تعداد آبشار و سانترفیوژ و غنی سازی اورانیوم صحبت میکنه و در ادامه هم منطقه رو تهدید به آشوب میکنه و اسرائیل رو هم آماج حملات و تهدیدات شدید نظامی قرار میده !!!!!!!!!
این برای من سوال بود که چرا درست زمانیکه باید رئیس جمهور سکوت اختیار کنه تا اگر هم قراره تحریمی وضع بشه , لااقل به تاخیر بیافته یا چاره جویی کنن تا تصویب نشه یا تحریم های ملایم تری وضع کنن , احمدی نژاد با اقداماتش کاری میکنه که با اکثریت آرا تحریمات وضع میشن , بلکه تمام کسانی رو که با تحریم ها مخالف هستن رو هم متحد و همسو با سیاست آمریکا میکنه !
2 سال قبل یادتون هست که چین و روسیه و بیشتر کشورهای اروپایی چقدر مخالف وضع تحریم علیه ایران بودن ؟ و حال روسیه که حتا 2 روز مونده به سقوط صدام , اعلام میکرد که همراه با صدامه , اینبار ایران رو هیچی نشده تنها گذاشته و چین هم اعتراض میکنه و کل دول اروپایی یکصدا متحد شدن . فرانسه ایران رو تهدید به حمله اتمی میکنه و آلمان خواستار تحریم شدید ایرانه و انگلیس طبق معمول همراه و موازی با آمریکا !

جواب خیلی ساده ست ! سران کشور ایران و مخصوصن احمدی نژآد و دیگران دقیقن مهره های خود آمریکا در منطقه هستن . درست همونطوری که روزی صدام هم مهره و بازیچه و مزدور سیاست آمریکا بود . شما به شعار اوباش رژیم اسلامی گوش ندید که دائم توی بوق و کرنا میکنن که : آمریکا در عراق شکست خورده و فلان کشور باهاش مخالفه و مشکل داخلی داره و به فلاکت افتاده و نمیتونه به ایران حمله کنه چون تو باتلاق عراق گرفتاره و ... !
محض نمونه , اقتصاد آمریکا بقدری قوی و قدرتمنده که اگه آمریکا دست خودش رو از اقتصاد هر کشوری کوتاه کنه اون کشور به خاک سیاه میشینه ! آمریکا تنها کشوریه که اگه بازارهای خودش رو به روی صادرات محصولات هر کشوری ببنده , اون کشور رو نابود کرده . تنها کشوری هم هست که تمام دنیا دلشون میخواد باهاش تجارت کنن و تنها کشوری هست که هیچ نیاز اساسی به کالاهای کشورهای دیگه نداره و کالاهایی که به کشور آمریکا صادر میشن اغل یا مصرفی هستن یا تجملی و یا تکنولوژی ساخت اون کالا رو آمریکا برده در یک کشور با نیروی کار ارزان و اونجا تولید میکنه و وارد کشور خودش میکنه . مثل تراشه های کامپیوتری . آمریکا هر نوع کمبودی رو میتونه جبران کنه . حتا نفت . بر خلاف ادعای سران کشور ایران که آمریکا رو تهدید به قطع صدور نفت میکنن , علاوه بر اینکه خود کشور آمریکا دارای ذخایر عظیمی از نفت دست نخورده در زیر قاره آمریکا ست , که آمریکایی ها در طی 40 سال گذشته هر ساله میلیونها لیتر نفت خام مازاد بر مصرف خودشون رو بعنوان ذخایر استراتژیک ذخیره میکنن در منابع عظیم نفتی در زیر زمین . هر زمان بازار نفت رو بخوان به دست بگیرین و اقتصاد دنیا رو به هم بریزن و یا کشوری رو به زانو در بیارن , کافیه فقط در این ذخایر استراتژیکشون رو باز کنن تا اوپک و عربستان و ایران و کشورهای دیگه نفتی به گل بشینن !!!!!! چطور که در زمان جنگ اعراب و اسرائیل این کار رو کردن و مقاومت این کشورها رو شکستن ! از نظر قدرت مالی هم فقط درآمد سازمانهای بازنشستگان آمریکا سر به ترلیونها دلار میزنه , باقی صنایع آمریکا پیشکش ! که از هالیوود و صنعت فیلمسازیش بگیر تا فولاد و اتومبیل و طلا و انرژی اتمی و مخابرات و فضا و مواد غذایی و فروش سلاح و هزاران چیز دیگه و مخصوصن تکنولوژی کامپیوتر !!!!!!!!

پس وقتی الاغی به اسم احمدی نژاد در پشت تریبون اعلام میکنه که من اطمینان به شما مردم میدم که آمریکا بخاطر داشتن مشکلات در عراق و افغانستان هرگز به ایران حمله نخواهد کرد , شررررررررر بشاشین به هیکل این دیوانه زنجیری که آی کیویی در حد کک داره و حتا نمیتونه قیمت یک کیلوگرم گوجه فرنگی رو محاسبه کنه ! این آدم که دکتر هم لقب گرفته " البته به سوپورها هم اغلب میگن دکتر بر طبق عرف " اونقدر شعور نداره که ادعا کرده یک دختر دانش آموز با قاشق و چنگال و گاز پیکنیکی در آشپزخونه منزلش انرژی اتمی تولید کرده ! خب وقتی ما یه معجزه هزاره سوم داریم , باید هم متوجه باشیم سایر حرفها و شکرپرانیهاش چه منشاء ای داره و از چه مغز پوسیده ای ناشی شدن !
مساله آمریکا با ایران مثل مساله لبنان با اردوگاه نهرالبارد میمونه . سربازان لبنانی میتونستن در کمتر از 2 روز کل اردوگاه رو تصرف کنن و اونجا رو با خاک یکسان کنن . اما این نبرد چرا 3 ماه طول کشید ؟ و یا در جنگ لبنان و اسرائیل آیا اسرائیل نمیتونست حزب الله رو یک روزه قلع و قمح کنه ؟ چرا باید زیر بناهای لبنان رو نابود میکرد و این کشور رو 10 سال عقب نگه میداشت از رشد ؟ و آیا اسرائیل نمیتونه خماس رو از نوار غزه محو کنه ؟ سید خسن پشم الله ترورش کار سختیه ؟ وقتی که تروریست های فلسطینی موشک پرتاب میکنن و یک ساعت نشده با موشک های هدایت شونده و از طریق ماهواره اونها رو تکه پاره میکنن , آیا نمیشه نصرالله رو ترور کرد ؟ دلیل همه اینها اینه که سیاستی پشت همه اینها خوابیده و سیاست رو هم اگه قرار باشه در حال حاضر بفهمن یا نتیجه ش مشخص باشه که سیاست نیست و کشکه !
چطور که احمدی نژآد بعنوان مهره آمریکا در جهان شایعه پراکنی میکنه که ما فلان میکنیم و اروپا رو تهدید میکنه و اسرائیل رو , فرداش آمریکا از خدا خواسته میاد کنار مرزهای روسیه پایگاه موشکی مستقر میکنه که دهن روسیه , دشمن تاریخی خودش رو مورد عنایت قرار بده !!!! وقتی ایران منطقه رو تهدید میکنه , آمریکا نفوذش رو در منطقه 10 برابر میکنه ! چیزی که بطور عادی 20 سال باید روش کار کنه تا بتونه بر کل منطقه چیره بشه و با یک شعار , به سادگی میاد داخل ! وقتی ایران مانور نظامی میده و سلاح به خماس و خزب الله میده , آمریکا هم بازار سلاح های بنجلش رو توی کشورهای عربی خالی میکنه و هم انبارهاش رو از سلاح های تاریح گذشته خالی کنه و هم سلاح های جدید رو جایگزین خودش میکنه و هم درآمد زایی میکنه هم اشتغال زایی و هم دهن ایران رو هم مورد عنایت قرار بده که فردا اگه از عراق بیرون اومد , عربها چنان بلایی سر ایران بیارن که به خواب ندیده باشه ! خودش میاد هم عرب ها رو درو میکنه , هم ایران ضعیف شده رو سرنگون و میشه حاکم مطلق . اینه سیاست ! نه اون جفنگیاتی که احمدی نژاد بعنوان مترسک و عروسک کوکی آمریکایی ها صبح تا شب توی تریبون اعلام میکنه . اگه فقط بدونین هر بار تحریم ایران چقدر سود راهی جیب تجار آمریکایی و اروپایی میکنه , هفشده بار سکته میزنین !!!!!!
..
..و سخن آخر اینکه , راهی که صدام رفت , اینها هم خواهند رفت و راهی که مردم عراق رفتن , ما هم خواهیم رفت . همونطور که مردم عراق بیش از ده سال فرصت داشتن تا صدام رو سرنگون کنن , مردم ایران هم فرصت دارن اینکار رو بکنن قبل از اینکه کشورشون توسط غربی ها شخم زده بشه ولی چنین اتفاقی نمی افته و نباید هم بیافته !! به هر حال عراق یک کشور بسیار کم جمعیت و اکثرن بیابانی با مردمی عقب مونده بود و ایران کشوری بزرگ با جمعیتی عظیم و آباد و مردم با فرهنگه . برای عراقی ها چندان اوضاع عوض نشد . در فقر بودن و کمی فقیرتر شدن . ولی ایرانیها که تازه تازه داشتن جون میگرفتن , قراره به فلاکت بیافتن و این خوشایند نیست ! ما خیلی فرصت داشتیم ولی ملت مدارا هستیم و چوب این مدارا رو میخوریم تا آیندگان بیاموزن . دوم خرداد فرصت خوبی بود . روز زن فرصت خوبی بود . روز معلم . روز کارگر . روز دانشجو . گرونی بنزین . تحریم ها . جداسازی ها . ولی از هیچ کدوم استفاده نشد . حمایتی نشد . مخالفین دستگیر و شکنجه و اعدام شدن . همونطور که صدام هم مخالفینش رو حذف کرد در جریان شورش های بعد از جنگ خلیج فارس . بعضی اعتقاد دارن آخوندها برای منافع خودشون هم شده با غرب مدارا میکنن , ولی این هم فایده نداره . چون فشار مردم رو چیکار میکنن ؟ وضعیت تمام ارکان کشور اونقدر خرابه که اگه همه اوضاع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ... کشور رو اصلاح کنن , بازم چیزی درست نمیشه چون از ریشه خرابه و باید همه چیز فرو بریزه و از نو شکل بگیره و متاسفانه این یعنی چندین سال درجا زدن . خوشا به حال آیندگان که بعد از ما متولد میشن ... خوشبختی و آزادی برای اونهاست ....



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001