فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Thursday, August 02, 2007
دموکراسی خواهی عجیب ایرانی ها :

مقدمه :
آقا این واژه دموکراسی رو که میشنوم حالم بد میشه . البته خود دموکراسی چیز خوبیه ولی یافت می نشود ! گشته ایم ما .... البته نه که نباشه ولی جاش فقط تو قطب جنوب و جزایر متروکه اقیانوس آرام هست و بس . چون هر جایی که انسان و حکومت و دولتی وجود داشته باشه , دموکراسی یا وجود نداره یا خیلی کم رنگه یا در خطره یا اصلن نیست . حتا در دموکرات ترین دولت ها هم بازهم شاهد نقض دموکراسی هستیم . به نظر من دموکراسی مطلق وجود خارجی نداره و نسبیه ! الان در خیلی از کشورهای اروپایی و آمریکایی که داعیه دموکراسی رو دارن بازم شاهد نقض اون هستیم . در این بین معیار , مساله مهمیه ! یه کشور در پیت مثل ایران یا عربستان یا افغانستان رو اگه با کشوری مثل بلژیک یا سوئیس یا فرانسه بخواهین مقایسه کنین باید بگیم که در اون کشورها دموکراسی هست و در اینها نیست ! اما وقتی مثلن فرانسه رو با سوئیس مقایسه میکنی میبینی اختلاف خیلی کمه !!! به هر حال قصد من این نیست بگم که دموکراسی پوچه و خیالاته و توهم و ... ! میخوام بگم که دموکراسی هزینه داره و اینطور نیست که یک شبه یا با تنقیه از خارج , ایجاد بشه . البته ایجاد میشه ولی نتیجه ش میشه عراق !!! دموکراسی بخشی از تمدن بشره و باید یک روالی رو طی کنه و فراگیر باشه . در قرن 18 اگه کشوری دموکراسی داشت , دوام نمی آورد . چون جا نیافتاده بود . ولی الان در کشور فرانسه هزار و یک دولت هم عوض بشه باز دموکراسی تغییر نمیکنه چون جا افتاده در اون فرهنگ !! هر چیزی جای خودش رو داره و سیاست از دین جداست و قوانین مطابق نیاز امروزی بشر تدوین شدن و با روز تجدید میشن . ولی برای نمونه ایران یا عربستان . همچنان قوانینی رو دارن که متعلق به 1428 سال قبل بوده و برای انسانهای بدوی و وحشی اون زمان تدوین شده . قطع دست برای انسان اون زمان هنجار بود ولی برای انسان امروزی جنایته ! سنگسار برای انسان اون زورگار ارزش معنوی خانواده بود چیزی مثل طلاق ! ولی برای انسان امروزی فاجعه ضد انسانیه و همینطور بگیر برو تا آخر ...

بعضی ها رو دیدم و مطالبی میخونم که در اونها به صراحت از مردم گله کردن که چرا مردم دست رو دست میذارن ؟ یا دل میسوزونن به حال مردم که وا مصیبتا ! بدبخت مردم ! بدبخت زنان ایرانی ! دانشجویان و کارگران و .... ! نکنین این کارهای رو ! اشتباه محضه اگر که بخواهیم برای مردم دل بسوزونیم و یا کاری کنیم تا اونها کمی شرایطشون بهتر بشه . این اعمال خیانت به وضع دموکراسیه و هر چقدر بیشتر از مردم حمایت خارجی صورت بگیره دیرتر این روال طی میشه و مردم بیشتر رنج میکشن ! شاید این دیدگاه سنگدلانه باشه اما حقیقت در جای دیگه نهفته ست :

- بوعلی سینا در کتاب شفا در مورد بیماری انسان های زبان نفهم نوشته :بار اول به شخص یکبار موضوع را بگویید . اگر فهمید که فبها المراد و اگر نفهمید دوباره بگویید . بار سوم اگر نفهمید یک نفر دیگر را شاهد کنید و قضیه را در جلوی اون مطرح نمایید . اگر او فهمید و این نفهمید , آنوقت علاجش چوب است , آنقدر بزنید تا بفهمد و اگر باز هم نفهمید این فرد انسان نیست و حیوان است و مستحق رفتار حیوان با وی !!!!

من از روز اولی که احمدی نژآد روی کار اومد ته دلم قند آب شد . نه که عاشقش باشم یا حتا بهش رای داده باشم , که شناسنامه م به هیچ مهر انتخاباتی تا به حال نجس نشده ! دلیلش این بود که میدونستم احمدی نژآد در نقش یک کاتالیزور بخوبی عمل میکنه و یا این نظام رو از درون نابود میکنه یا کاری میکنه که مردم سرنوشتشون رو تغییر بدن و یک نظام دموکراتیک و مردمی رو روی کار بیارن . البته گویا احمدی نژآد برای مقاصد ویژه ای (!) که در مطلب قبل نوشتم انتخاب شده بود از جانب هیات رهبری ولی تمام پیش بینی ها اشتباه در اومد و حالا میریم که آهسته آهسته مردم طعم دموکراسی رو بچشن و برای بدست آوردنش هزینه کنن . من حتا معتقدم مردم باید یکصدا برن و در بار دوم هم به احمدی نژاد رای بدن تا این پروسه چنان شتاب بگیره و چنان ریشه ای باشه که تا قرن ها و حتا تا ابد هم دیگه در ایران هیچ دولت و حکومتی مشابه دولت هایی که تا به امروز در این سرزمین حکومت کردن , چه اسلامی و چه پادشاهی و چه سر سپرده , به قدرت نرسه !!!!!!!
من کاملن موافق اینم که مردم رو بزنن , بکشن , اعدام کنن , دستگیر کنن , شکنجه کنن , بهشون فشار اقتصادی وارد کنن و در یک کلام : پدر مردم رو در بیارن . دیوانه یا روانی نیستم ! به این علت که مردم ایران 28 سال فرصت داشتن تا فکر کنن . جریان بوعلی سیناست . به مردم ایران بارها و بارها گفته شد , بارها آزمون هایی رو پس دادن , بارها و بارها بلا و مصیبت تحمل کردن ولی همچنان نمیفهمن ! همچنان شعور ندارن ! همچنان سکوت کردن .
خب ! مشکلی نیست . چه جای دل سوزوندن ؟ چه جای غصه ؟ خنده م میگیره از ایرانیان اونور آب که دائم دق و دلی مردم ایران و جوونهاش رو دارن . چرا ؟ چرا برای مشتی آدمی که فهم ندارن غصه میخورین ؟ چرا برای مردمی که خودشون این نوع زندگی رو دوست دارن و انتخاب کردن نگرانین ؟
مردم ایران 2 راه داشتن و دارن . یا سر سپرده و برده باقی بمونن و استثمار بشن و یا مبارزه کنن و آزاد بشن و خوشبخت . مردم ایران راه اول رو انتخاب کردن و میخوان در جهل مرکب تا ابد الدهر باقی بمونن ! پس نباید ناراحت بود . خود کرده را تدبیری نیست ...
حالا نوبت اون رسیده که شخصی مثل احمدی نژاد مردم رو بیدار کنه و آخرین مرحله تفهیم رو بهشون بفهمونه و اگر اینبار هم نفهمیدن سزای این ملت اینه که زیر بمب و موشک آمریکایی ها بمیرن و دنیایی رو از شر حماقت هاشون رها سازان و آینه عبرت بشن !
احمدی نژآد بهترین فرصته . چوب دستش گرفته و داره مردم رو میزنه ! هر روز به یک چیز گیر میده . بنزین رو دریغ کرده . ثروت های مردم رو تصاحب میکنه ! منابع طبیعی رو تاراج میکنه ! ثروت های ملی رو به تروریست ها میبخشه ! پول مفت مردم رو از دستشون میگیره و به گدا گشنه های کشورهای دیگه میده ! برای سوریه با پول نفت سلاح میخره ! آزادی مردم رو داره حتا در داخل منازلشون هم میگیره ! حقوق شهروندی رو ضایع کرده ! به سینما گیر داده ! تلویزیون ! لباس ! ورزش ! پارک ! هر کاری که تصورش رو بکنین داره میکنه و حکایت همون چوب زدن بو علی سیناست . حالا مردم میتونین بفهمن که آزادی یعنی چه و فلاکت و بدبختی یعنی چه ؟ این انتخاب مردم ایرانه . اگه از این وضع ناراضی هستن ... این گوی این میدان ولی اگه راضی هستن , چه جای گله ؟ خلایق هر چه لایق !!!!!! نوش جان ...
وقتی نفهمیدن و از فرصت ها استفاده نکردن , کشورهای دیگه ایران رو خیلی شیک شخم میزنن و جمعیت انسانیش رو نصف میکنن و تجزیه ش میکنن و ثروت هاش رو غارت میکنن و تمام زیر بناهاش رو نابود میکنن و بعد میگن : بفرمایین اینم دموکراسی !!!!!! همونی که در عراق بوجود اومد . دل سوزوندن برای مردم عراق واقعن لازمه ؟ نه ! خودشون صدام رو خواستن . خودشون تحملش کردن ! خودشون بهش پر و بال دادن ! حتا وقتی آمریکایی ها بعد از جنگ اول خلیج فارس به ملت عراق فرصت دادن و حتا از مردم عراق پشتیبانی و حمایت کردن تا صدام رو سرنگون کنن , باز هم غفلت کردن و در نهایت آمریکایی ها کار رو یکسره کردن و تبعاتش رو هم دیدن و میبینین . فلاکت و فقر شدید و آوارگی و مرگ و میر روزانه بیش از 50 نفر بر اثر بمب گذاری ها و تجزیه شدن آهسته عراق و جنگ داخلی و مذهبی و هزار و یک فاجعه دیگه .
آمریکا چی از دست داده ؟ هیچی . سطه ش بر منطقه بیشتر شده . نفت مفت بدست آورده . 3400 نفر هم سرباز در طول 4 سال از دست داده !!!!!!!! در مقابل چند میلیون کشته عراقی فردا هم بذاره بره , کل منطقه رو به هم ریخته و سودش رو هم برده . آیا ملت ایران میخواد به سرنوشت عراق و دموکراسی مصنوعی و تزریقی اون دچار بشه ؟ نتیجه دموکراسی وارداتی که بدون درک و شعور مردم تحمیل شده باشه میشه عراق ! میشه افغانستان ! و ما ایرانی ها در کجا ایستادیم ؟
ما ایرانی ها عاشق مرگ تدریجی هستیم . مثل کرم دوست داریم زندگی کنیم و فقط زنده باشیم . در کثافت زندگی کنیم اما زنده باشیم . ولی حاضر نیستیم فدا بشیم بخاطر اینکه آیندگان و کشورمون آزاد باشن و یا خوشبخت بشیم . بزودی زود مردم ایران بیشتر درک میکنن که چه راهی درسته . تصویب قریب الوقع قطعنامه سوم و تموم شدن سهمیه های بنزین و قطع صادرات بنزین به ایران و ... کم کم اون روی سکه رو نشون اول مردم و بعد دولت ایران میده .

هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد , هر که دموکراسی خواهد جور زندان کشد

تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001