فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Thursday, July 12, 2007
گزارش بنزینی :

میگن وقتی میخواهی از عمق مطالب با خبر بشی , برو بین مردم . در قدیم هم رسم بود بعضی پادشاهان عادل ایران که تعدادشون اندازه انگشتان یک دست هم نیست (!) میرفتن بین مردم با لباس مبدل تا بفهمن دور و اطرافشون چی میگذره . منم امروز خیلی کنجکاو بودم بدونم تهران چرا یک دفعه اینقدر شلوغ شده !!!!!! شما روز اول تا سوم جیره بندی بنزین وخشت میکردین برین از خونه بیرون . انگار طاعون اومده باشه ! همه جا سوت و کور ! ولی الان تو خیابون نمیتونی نفس بکشی ! شلوغ و ترافیک وحشتناک ! خیلی برام عجیبه بود و میخواستم بدونم آخه مردم بنزین از کجا میارن ؟ این شد که شال و کلاه کردم و تصمیم گرفتم از شمال تهران تا جنوبش رو با تاکسی برم و ببینم اوضاع چه خبره . معمولن راننده های تاکسی هم یا اطلاعاتی هستن یا کانون دق و دلی و درد و میتونی ازشون خوب حرف در بیاری ! کافیه بشینی کنارشون و مثلن بگی آقا با بنزین چیکار میکنین ؟ اطلاعاتی ها که 4 تا میگن که ازت حرف بکشن , باقی هم که داغ دلشون تازه میشه و اینجاست که سناریو شروع میشه :

پیاده تا سر خیابون اصلی رفتم و بعد هم یه تاکسی گرفتم به سمت تجریش . مسیر کوتاه بود و حرفی رد و بدل نشد . تجریش یه تاکسی گرفتم به سمت خیابون پهلوی ( ره ) به سمت ونک . اولین مسافر من بودم . پس معطل نکردم و استارت زدم !!!!! آقا با بی بنزینی چیکار میکنین ؟
- از دوستم 80 لیتر قرض گرفتم !!!!
یعنی آزاد نمیزنین ؟
- نه !!!
همچین این نه رو غلیظ گفت که ادامه ندادم . بعد یهو دور گرفت و شروع کرد :
- روز اول جیره بندی شد اینقدر ناراحت بودم که تصادف کردم ! 2 روز ماشینو در نیاوردم . روز سوم رفتم خیابون . خلوت . فقط دربستی سوار میکردم و خداییش بنزین بس بود . ترافیک نبود که الکی بسوزه . ما هم هی کار میکردیم و خیلی روز خوبی بود . آقا از فرداش خیابون پر ماشین شد . امروزم که میبینی . من 8 صبح مسافر زدم از بازار به تجریش و دومیش شما هستین . " ساعت 11 صبح بود "
در ادامه حرف خاصی رد و بدل نشد . مسافرا سوار میشدن و پیاده تا رسیدیم ونک . پیاده رفتم تا پایین میدون ونک که تاکسی بگیرم به راه آهن . اما پشیمون شدم . با این وضع ترافیک تا عصر هم نمیرسیدم . گفتم برم تا رسالت یا سید خندان این دفعه با دربستی !!!! رفتم اونطرف میدون و دو دقیقه نشده یه قطار ماشین کنارم صف کشیدن . از بینشون یه تاکسی سمند رو انتخاب کردم و بعد از گفتن مسیر , راننده گفت 4 تومن میگیرم !!!!!
- مگه دولت نگفته قیمت ها رو بالا نبرین ؟
واسه ک ... ننش گفته !!!!!!
- یه لحظه چشمهام 4 تا شد . زده بودم تو خال . طرف لات و لوط بود جون میداد واسه اینکه تخلیه اطلاعاتیش کنی ! پریدم صندلی عقب و راه افتاد ! دوباره سوالم رو تکرار کردم : آقا با بنزین چیکار میکنی ؟
- ک .. خوار احمدی نژاد و بنزین !!!!!!!
آب دهنمو قورت دادم و موبایلمو در آوردم و زدم رو ضبط و گفتم : بله ؟
- بله خانم ! بذار سهمیه بنزین تموم بشه ببین چطوری خوار دولتو ..... !!!!!
اونوقت شما تا حالا بنزین آزاد زدین ؟
- نه ! تا وقتی کارت داریم آزاد چرا بزنیم !
راستی چقدر خیابونا شلوغ شدن !
- همه ریختن بیرون بنزینا رو تموم کنن . بذار فردا بنزیناشون تموم که شد سر ماه نشده خوار مادر دولت ردیفه !
چطور ؟
- که اینکه مردم نیاز دارن و نصفشون مسافرکشن ! فردا بنزیناشون تموم میشه و فلج میشه کشور . مسافرا رو دست دولت میمونن و مردم صداشون در میان . اصلن این مردم کس .. تا رو به قبله نیافتن , صداشون در نمیاد . اول همه هم خود آخوندا به گ ... میرن !!!! هنوز هیچی نشده قیمتا شده 10 برابر و جنس نیست ..
من شنیدم احمدی نژاد دیشب گفته بنزین آزاد نمیکنیم .
- ک .. ننه مادر ج .... خوار ... ک !!! اینو ننه ش رو کولش بزرگ کرده . سگ ریده تو صورتش این شلکی (!) شده ! ننه ش از پستوناش لوله کشی کرده بود بهش که نبینتش موقع شیر دادن ! مادر ... !!!!!! خوار .. رفته سازمان ملل آبرو واس ما نذاشته ! همینه از ما حق توحش میگیرن . آخه بگو مادر ... ق ... تو رو چه به سازمان ملل . با اون کت ک .... ریش !!!!! از کون زاییدش ننه ش !!!!!
..
..
آقا سرتونو درد نیارم این تا برسیم به مقصد فقط فحش خوار مادر بود که نثار احمدی نژاد و خامنه ای و تک تک آخوندا میکرد طوریکه من نمیدونستم خجالت بکشم , بخندم , گریه کنم ؟ یا چی ؟ پیاده که شدم فوری یه دربست دیگه گرفتم تا خونه ایندفعه 6 هزار تومن , مفت !!!! دیگه جرات نکردم از این سوالا بپرسم و همون یکی برای 7 پشتم کافی بود ...

اما نتیجه گیری اخلاقی از این قضیه :

قابل توجه مسئولین . مردم الان دارن میرسن به مرز انفجار و جایی که از کنترل خارج بشن و همون شعار توپ تانک بسیجی , واقعن بی اثر بشه . من همه اینا رو قبول دارم که مردم بی غیرت شدن , بی بخارن شدن , مسئولین امنیتی کشور بابای مردم رو در آوردن و مخالفان رو به سلابه کشیدن و کسی نمیتونه نفس بکشه ! همه اینها درسته . اما یک چیزو فراموش نکنیم ! 28 سال قبل هم محمدرضا شاه فقید , با پلیس اطلاعاتش بنام ساواک , همین بلا رو سر مردم ایران آورده بود و چنان خفقانی ایجاد کرده بود که کسی نمیتونست نفس بکشه و فضای سیاسی بسته بود . ماموران ساواک اون زمان توی سیا و موساد دوره دیده بودن و به نسبت جمعیت 30 میلیونی ایران در اون زمان , قدرت کنترل عجیبی داشتن . دقیق همون اقداماتی که امروز داره صورت میگیره , ساواک اون زمان انجام میداد که البته تعجبی نداره چون همه مامورای ساواک جذب دولت جدید شدن !!!!! ترور آدم ها در روز روشن ! آدم ربایی در روز یا شب هنگام ! تفتیش منازل . خفه کردن مخالفین و آزادیخواهان و دانشجویان و زنان و کارگران و .. . دستگیری و شکنجه و زندان و دادگاههای فرمایشی انقلاب و روحانیت و ... که امروزه میبینیم ! وظیفه ساواک هم شبیه اینها بود و امروز فرزند خلفش , اطلاعات ایران جا پای ساواک گذاشته . به من ربطی نداره که ساواک چیکار میکرد و وزارت اطلاعات چیکار میکنه ! نه سر پیازم نه ته پیاز و نه دنبال دردسر ! اما فقط یک نتیجه ای رو میخوام بگیرم :
ساواک با اون همه قدرتش , زمانیکه مردم طغیان کردن , هیچ کاری نتونست از پیش ببره و خشم مردم چنان بود که دامن خودشون رو اول از همه گرفت و شاه مجبور شد ساواک رو منحل کنه تا مردم آروم بشن ! تازه این در صورتی بود که خروار خروار آدم رو کشته بودن تو میدون ژاله و جاهای دیگه !!! امروز انگار که تاریخ داره تکرار میشه ! دانشجویان رو میگیرن و دستگیر میکنن و میبرن اوین . اون زمان هم دانشجوها رو میبردن اوین و قزل قلعه ! رئیس سندیکای اتوبوسرانی رو روز روشن میدزدن و میبرن جایی که عرب نی می اندازه . اون زمان هم این آدمها رو ساواک همینطوری میدزدید ! زهرا کاظمی و فروهرها رو میکشتن و آب از آب تکون نمیخوره . ساواک هم کم از این آدمکشی ها نداشت ! اما یک فرق و چند نکته مهم بین حالا با اونزمان هست و اونم اینه که :

- امروز مردم ایران مثل مردم اون زمان دنبال ماجرا جویی و چگوآرا بازی نیستن و رفاه و خوشی زیر دلشون رو نزده ! مردم امروز ایران توی فلاکت هستن و جونشون به لب رسیده و گرسنه هستن ! فقط منتظر یه حرکت هستن تا این خشم رو چنان تخلیه کنن که با هیچ چیزی نشه جلوشون رو گرفت ! صد رحمت به تظاهرات اون زمان ... نمونه ش آتش زدن 70 پمپ بنزین در یک شب بود !!!
- اون زمان دنیا پشت شاه بود و حامی شاه بودن و نصف مردم حامی شاه بودن ولی عقیم ! امروز نه تنها مردم ایران حامی دولت نیستن که خودی هاشونم از دولت زده شدن و تمام دنیا هم بر ضد اینها بسیج شده ! کافیه یا دولت های غربی یا مردم , یکی از اینها با دولت ایران درگیر بشه , اون یکی دسته هم میریزه سر اینها و با اون یکی متحد میشه !
- 28 سال پیش مردم قدرت فکر نداشتن و ترسو بودن و وحشت داشتن . امروز این فحش هایی که من شنیدم , فقط نشونه این بود که همین راننده تاکسی فردا اگه بی بنزین بمونه و 4 تا آدم نخاله برن پمپ بنزین آتیش بزنن , اینم میره به جمع اونها میپیونده بدون اینکه دیگه براش چیزی مهم باشه ! مساله فقر عمومی شوخی نیست ! مرد غرور داره ! زن و بچه ش گرسنه هستن ! هزار و یک مشکل داره . دیگه وقتی شرمنده زنش باشه و بچه , وقتی کفگیر به ته دیگ بخوره , براش مرگ هم مهم نیست ! میگه مرگ شرف داره به اینکه از زن و بچه خجالت بکشم ...
- ناگوارترین اتفاقی که میتونه پیش بیاد , جنگ داخلیه ! مطمئن باشین اولین کسانیکه در ایران باباشون رو دود میدن , آخوندها هستن ! گنده تر از صدام داشتیم ؟ طالبان ؟ صدامی که مردم اسمش رو میشنیدن زرد میکردن . طالبانی که مثل پشه آدم میکشت و رادیو رو هم حرام اعلام کرده بود ! چی شد ؟ زمانش که رسید چنان کله پاشون کردن که نفهمید از کجا خورده ! فردا ایران به هم بریزه عراق میشه بهشت !!! ایرانی ها خودشونو زنده زنده میخورن از بس که مالامال از نفرت شدن ...
- خطر پنهانی هم در کمینه . ناوهای اتمی یکی بعد از دیگری دارن میان به سمت خلیج فارس . منظور هر چی هست , ترسوندن ایران نیست . هزینه چند میلیون دلاری روزانه هر ناو , شوخی نیست که بخوان باهاش ایران رو مثلن بترسونن !!! فقط کافیه ایران به بمب اتمی دست پیدا کنه تا کل ایران رو شخم بزنن . براشون هم هیچی مهم نیست . مگه تو جنگ اول خلیج فارس که نصف جمعیت عراق رو کشتن , حقوق بشر جیکش در اومد ؟ یا دنیا غیر از سکوت کاری کرد ؟ یا وقتی 11 سپتامبر که زیر سر خودشون بود , اتفاق افتاد , کسی اومد حق بده به مثلن افغانی ها یا حتا بپرسه که این طالبان و بن لادن رو مگه خود آمریکا علم نکرد که یه شبه رفت تار و مارش کنه ؟ فردا هم وقتی یه موشک بافته وسط اسرائیل و 100 نفر کشته بشن , کی دیگه اعتراض میکنه که ایران رو بمباران اتمی بکنن ؟؟؟ ایران هم نابود بشه یعنی سوریه , عراق , افغانستان , لبنان , سودان , ونزوئلا , فلسطین و صد جای دیگه همشون خودشونو جمع میکنن و خودبخود مشکلاتشون حل میشه !!!!!!!! و یهو میبینی دنیا آروم شد .

خلاصه که فقط میتونم بگم وضعیت افتضاحه . دلشوره بدی دارم . حالا وضع من این باشه وای به مردم عادی :(



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001