فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, July 09, 2007
شوی لباس اسلامی :

" قبل از همه استمداد از امت همیشه در صحنه ! دارم میرم مسکو . کسی میدونه این خراب شده چه جور جایی هست ؟ اگه اطلاعاتی یا چیزی در موردش میدونین برام بنویسین , ممنون میشم "

برگزاری سومین شوی لباسهای اسلامی زنان در حضور صندلی های خالی , از جمله خبرهای جالبی بود که این هفته اتفاق افتاد . جالبتر از همه اینها عکس العمل های جالبی بوده که در این زمینه صورت گرفته که بهش میپردازم :

مقدمه :

7 سال پیش اولین شوی لباس زنان در ایران رو برای اولین بار روی وبلاگ آوردم و مثل بمب صدا کرد . " خبر صوتی اون تو همین لینک های بغل هست از صدای آمریکا " . اون زمان خانم زمانی بانی اولین شوی لباس زنان در ایران بودن که بعد از برگزاری این شو , سی دی کامل این مراسم هم به لطف دستهای همیشه پنهان و در پشت پرده (!) به بیرون نشت کرد و در همه جا منتشر شد . از خصوصیات جالبی که این شوی زنانه در اون زمان داشت این بود که برای اولین بار در طول نظام حکومت اسلامی ایران , اومده بودن نوع لباسهای زنان ایران رو تغییر داده و رنگهای سیاه رو حذف کرده بودن و لباسهایی با نقوش زیبا و رنگارنگ طراحی کرده بودن . حظور مانکن های بی حجاب زن ایرانی در این شو جالب توجه بود که اغلب لباسهای طرح غربی رو نمایش میدادن ! هر چند به خوبی و جذابیت شوهای خارجی نبود , اما با توجه به سالها محرومیت و برگزار نشدن اینگونه مراسم در ایران , در نوع خودش ابتکاری جالب و هم پدیده ای نو و بحث انگیز بود ! هر چند که در آخر خانم زمانی و برگزار کنندگان این شوی لباس رو دستگیر و مدتی بازجویی و سپس رهاشون کردن , که اینها از ترش و شیرین های تابو شکنی در جامعه بسته ایران و کاملن طبیعی بود !!!!
این شوی لباس نشون داد برای اولین بار زن ایرانی لباسهایی با رنگهای دیگه ای هم میتونه انتخاب کنه . از همون زمان هم بود که کم کم مانتوهایی با رنگهای متنوع در بازار باب شد و به دنبال اون مدهای جدید یکی بعد از دیگری بین زنان پخش شد .

سناریوی دوم ! مشکی رنگ عشقه :

تا قبل از این جریان , زن ایرانی در دیوار از رنگهای سیاه محسور بود . کفش سیاه ! جوراب سیاه ! شلوار سیاه ! مانتوی سیاه ! روسری سیاه ! با چنین چهره ای , زن ایرانی همیشه عزا دار و مغموم به نظر می اومد و جو جامعه جوی افسرده بود . رنگ دوم بجز رنگ مشکی , رنگ سرمه ای بود که اون هم همراه با رنگ مشکی عرضه میشه ! در سالهای قبل از اون هم رنگهای فیلی و سبز زیتونی هم به این معجون اضافه شده بود و نهایت رنگها در همین ها خلاصه میشد !!!
هر چند این تابو شکنی ها با عکس العمل دیوانگان مذهبی در ایران هم همراه بود . همون زمان ها یادمه خبری به دستم رسیده بود که فلان زن چادری به دختری که مانتوی نارنجی پوشیده بود حمله کرده بود !!!! و یا گزارشهایی از این دست که در اصفهان عده ای از زنان چادری با پاشیدن اسید به روی مانتوی رنگی دختران , در حال مبارزه با اونها هستن ! انگار که رنگ هم باعث به خطر افتادن اسلام میشد ... مدتی طول کشید تا جامعه بسته ایران تونست تنوع رنگ ها رو بپزیره و بعد از اون سیل رنگهای متوع به جامعه ریخته شد . امروزه کمتر زنی رو ملبس به جامه سیاه میبینیم , مگر زنان کارمند در ادارات دولتی که به اجبار تن به این پوشش کثیف میدن !

سناریوی سوم , چادر ؛ حجاب برتر :

از ابتدای به قدرت رسیدن اسلامیون در ایران , چادر بطور ناخواسته تبدیل به حجاب برتر در بین زنان اقلیت گروهک تروریست خزب الهی شد و همین زنان پست فطرت هرجایی , نقش مهمی در رواج شعار یا روسری یا توسری داشتن و ناخواسته مسئولان نظام رو که اون زمان اعتقادی به حجاب نداشتن رو وا داشتن به تحمیل حجاب اجباری بر زنان . عملن میبینیم خمینی ملعون زمانیکه ازش در مورد حجاب پرسیدن , میگفت حجاب اجباری نیست ولی تنها 2 سال بعد حرفش رو تغییر داد ! هر چند اقدامات رضا شاه کبیر با طرح کشف حجاب یا دادن شخصیت به زن ایرانی , چنان در قلوب مردم ریشه دوونده بود که نهایت این فشارها فقط در پوشش مانتو خلاصه شد و پوشش مستهجن چادر رو که یادگار دوران سیاه قجرها بود و این اقلیت میخواست به زن ایرانی دوباره تحمیل کنه , هرگز نتونست در بین مردم گسترش پیدا کنه و عمومی بشه . امروزه هم میبینیم کسانی مثل نوه دختری آیت الله خمینی بی پروا اعلام میکنه که :
- من از چادر متنفرم و اصلن در هیچ کجای اسلام سخنی از پوشش چادر به میون نیومده و حتا در مورد اینکه چرا خودش چادر به سر میکنه , میگه : من فقط در محیط کار از چادر استفاده میکنم و اونهم به اجبار و زمانیکه از محیط کار خارج میشم چادر رو از سر باز میکنم ... در ادامه اشاره ای به موهای مش کرده خودش میکنه و میگه , اگه نمیترسیدم و مجبور نبودم , خیلی آزادتر از اینها هم رفتار میکردم !!!!!!!
امروزه در شهرهای بزرگ ایران کمتر زنانی رو میبینیم که چادری باشن و هر روز از تعداد اونها کاسته میشه . مخصوصن که از زمانیکه رژیم فشار حجاب رو بر زنان افزایش داده , ناخودآگاه دید زنان ایرانی به زنان چادری بسیار بد شده . بارها دیدم چطور با نفرت به این زنان نگاه میشه , جلوشون تف می اندازن , فحش های رکیک بهشون میگن و حتا در محیط هایی مثل دانشگاه و محیط های کاری , این زنان رو طرد میکنن و به جمع راهشون نمیدن و مسخره میکنن !!!!! همین رفتار باعث شده از تعداد این زنان به شدت کاسته بشه ! امروزه صحنه هایی در خیابون میبینیم که خیلی جالبه . مادر با چادر راه میره و دخترش با مانتوی کوتاه و تنگ و چسبون !!!! ضد و نقیض !!!!!
فشارهایی مثل گشت های ارشاد کار رو به جایی رسونده که این تهدیدات نتیجه معکوس و زننده ای به همراه داشته و زنان تن فروشی که تا دیروز با لباسهای جلف در معابر ظاهر میشدن , امروزه ملبس شدن به حجاب چادر و در این پوشش به تن فروشی میپردازن که بنا به گفته خودشون , به تن کردن چادر بازار کسادشون رو رونق خاصی بخشیده !!!!!!!
این امر نشون میده که قداصت تحمیلی میتونه چطور به گند گشیده بشه و چطور ازش سوء استفاده بشه و نتیجه عکس داشته باشه . حالا بین یک زن مومنه چادری با یک زن فاحشه , چطور میشه تفاوت قائل شد ؟ و این همون نتیجه شوم تحمیل عقاید افراطی به مردمه !!!
اینطور به نظر میرسه که در ایران استفاده از پوشش های خاص , میتونه قداصت بیآفرینه و بشه به سادگی اعمالی خلاف عرف رو در زیر این پوششها به سادگی انجام داد ! در زیر چادر هزار کثافت کاری میکنن و در جنس مردان هم با گذاشتن ریش و استفاده از تسبیح و انگشتر و تقدس مآبی های مرسوم ... که خودتون بهتر از من میدونین !

از اینها که بگذریم , تلاش های دولت احمدی نژاد و حامیان افراطی دولتش , باعث شده تا در جهت جلب حجاب و از چشم انداختن پوشش های مرسوم , کاری صورت بدن . عملن طرح های ارشاد با شکست 100% مواجه شدن و نه دستگیری و ارعاب دختران و زنان و نه تحمیل پوششهای مستهجن مثلن اسلامی به مانتو فروشی ها نتونست ذره ای دختران و زنان رو محجبه کنه و نتیجه معکوس داد ! طوریکه برای اولین بار طبقات مذهبی جامعه هم به رفتار دولت اعتراض کردن و علنی گفتن که کاری نکنین که حجاب نابود بشه !!!!!!!! همه امروز میدونیم زنان و دختران همچنان با همون ریخت و قیافه سابق در جامعه میگردن و همچنان همون مانتوهای تنگ و کوتاه و رنگین سابق هم خریداری و فروخته میشه !!!!! در چنین محیطی و با چنین مردمی , برگزاری چنین شو هایی هم با شکست مواجه شدن . عملن زنان جامعه از اونها استقبال نمیکنن و حتا حظور زنان چادری رو هم در اونها نمیبینیم . شوها برگزار میشن , در حضور صندلی های خالی و مانکن هایی که با ضرب و زور بکش خوشگلم کن رنگ و لعابی گرفتن و در پوشش لباسهایی مسخره که شباهت زیادی به بالماسکه و کارناوال دارن , به نمایش این مدل های هچل هفت مشغولن . خود من بعنوان یک زن شرمم میاد چنین لباسهای مسخره ای رو به تن کنم چه برسه برم و این کارناول رو ببینم !!!!!
از اینها گذشته نگاهی به پوشش دادن این خبرها در اینترنت خیلی جالبه ! در بین تمام خبرگزاری های رسمی ایران , تنها خبرگزاری مزدور فارس این خبر رو پوشش داده و عکس هاش رو منتشر کرده . از اون جالبتر اینکه دیشب یکسری از عکس ها در حضور صندلی های خالی منتشر شدن و امروز صبح این عکس ها حذف و بجای اون عکس های سال گذشته این شوی مسخره که 2 – 3 نفر زن خل وضع مشغول تماشا بودن , در سایت قرار داده میشه !!!! امیدوارم مسئولان این خبرگزاری , سوای مزدوری لااقل اینو درک کنن که شعور مردم بالاتر از اینه که بتونن باهاش بازی کنن ...
..
..
خیلی ها اعتقاد دارن این دوران نباید پیش می اومد و اشتباه محض بود اما من عقیده دارم اتفاقن باید این سیاهی و ذلت و تباهی رو میدیدیم تا بطور ریشه ای دموکراسی رو یاد بگیریم و براش از جونمون مایه بذاریم تا ابدی بشه . نه اینکه به مدل عراق با تنقیه دموکراسی آمریکایی بطور موقت دارای اون بشیم و در نهایت هم هر خری رو دست نشانده کنن و دوباره روز از نو روزی از نو و فقط پالون دولتهامون عوض بشه و با هم نسیم مخالفی از این رو به اون رو بشیم !!!! هر حرکت آزادیخواهانه بهایی داره و بهای اون تا پرداخت نشه و تا این سیکلش طی نشه , عمیقن در جامعه پا نمیگیره . فجایع بسیاری در آینده نزدیک رخ میدن و مردمان زیادی کشته میشن و میمیرن . حتا نیمی از جمعیت ایران ... ولی اینها مهم نیست و میوه این حرکت مهمه که وقتی میرسه , جاودان میشه . اونجاست که مثل کشورهای حال اروپایی و آمریکایی , امثال فرانسه , دیگه هیچ حرکت و هیچ صدای ناموزونی نمیتونه نظم واحد اجتماع ایران رو به هم بزنه و یابویی مثل خمینی و بوزینه ای چون احمدی نژاد رو بر مردم تحمیل کنه !!!! اون روز مردم ایران که باقی موندن , قدر آزادیشون رو با تک تک سلول های بدنشون حس میکنن و برای حفظش از جان و مال مایه میذارن !!!!!

تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001