فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, June 27, 2007
صلوات زورکی :

صبح رفته بودم پاسپورت مرتیکه رو عوض کنم . پاسپورت های قدیمی رو دارن تغییر میدن و منم گفتم حالا که چند ماه دیگه پاسپورتش باطل میشه , بهتره که برم یه پاسپورت جدید براش بگیرم تا اینکه مجبور بشم برم سفارت ایران و با دادن کلی ارز بی زبون به مفت خورهای سفارت , پاسپورت بگیریم ! مدارک همه جور بود و قبلش رفتم بانک و ناقابل 40 هزار تومن بعلاوه یه 500 تومن باج زور پرداخت کردم و سوار آژانس شدم و رفتم یکی از دفاتر پست الکترونیک . بعد از کلی انتظار توی صف , بالاخره موفق شدم مدارک رو تحویل بدم و تازه دوباره 2500 تومن هم هزینه پست ازم گرفتن و راه افتادم به سمت خونه !
برگشتنی چون مسیر سر راست بود , گفتم با تاکسی برم و سوار تاکسی شدم . عقب ، من و یه خانم دیگه بودیم و یه آقا و صندلی جلو خالی بود . کمی جلوتر , یه مرد ریشو هم سوار شد . چند دقیقه بعد مسافر تازه وارد رو کرد به راننده و گفت : آقا کرایه همه مسافرها با من به شرطی که هر کدوم 3 تا صلوات بفرستن . نذر کردم برای فاطمه زهرا !!!!!!
همهمه افتاد و خانم کناریم شروع کرد صلوات فرستادن . مرد جوون هم که اوضاع رو اینطوری دید از روی اجبار و توی رو موندن , شروع کرد اونم سه تا صلوات فرستادن . راننده هم پشت سرش گفت و موندم من ! منم اصلن به روی خودم نیاوردم و رومو کردم به خیابون که یعنی دارم بیرون رو تماشا میکنم .
زن بغل دستیم گفت : خانم شما صلوات نمیفرستین ؟
- هنوز اونقدر ذلیل و بدبخت نشدم که محتاج صدقه یه مشت حزب الهی بشم !!!!!
مردی که جلو نشسته بود برگشت عقب و گفت : خانم کرایه ت رو دارم میدم . یعنی ارزش نداره 3 تا صلوات بگی !
- میخوام صد سال سیاه ندی ! مگه زوره ؟ تو اعتقاد داری من ندارم !
خانم مگه مسلمون نیستی ؟
- باشم یا نباشم برای دل خودم هستم نه اینکه عربده بکشم و جار بزنم که یا ایها الناس من مسلمونم !!!!!
لال شدن ! وقتی رسیدیم نیاوران , پیاده شدم و داشتم پول میدادم به راننده که مردک 500 تومنی ای که به راننده داده بودم گرفت و گرفتش طرفم و گفت : خانم صلوات هم نفرستی ما پولتو میدیم !
- پولو گرفتم و پرت کردم سمت راننده و به مرده گفتم : گدا پدرته ! جای این ولخرجی ها برو خودتو به روانشناس معرفی کن و از بقالیتون یه تیغ ژیلت بخر و اون ریش و پشم نکبت رو بزن که آدم بشی !!!!
..
..
الان مدتیه توی پیغام گیر یاهو , پیغام هایی میاد با این مضمون که :
" سلام دوست عزیز ! میشه این صلوات رو برای دوستانتون ارسال کنید ؟ این خواهش کسی هست که این روزها خیلی مریضه : الهم صلی علی ممد و آل ممد "

در جواب این افراد من همیشه مینویسم : به جای توصل به جن و پری و اجنه جماعت , به آدم های زنده بپردازین و سعی کنید فقط انسان باشید !
در واقع کسی که به معنی واقعی کلمه انسان باشه , هرگز محتاج هیچکس و هیچ چیزی نمیشه . انسان بودن یعنی به فکر مردم بودن . به فکر انسانهای زنده بودن . یعنی رفتار خوب داشتن . بدور از بخل و حسد و کینه و دشمنی بودن . با انصاف بودن . صادق و راستگو بودن . مهربون بودن . برابر دونستن زن و مرد . بخشنده بودن . سنگ صبور دیگران بودن . با اخلاق بودن . با شعور بودن . با تربیت بودن . عاقل بودن و هزاران صفت دیگه که اگه فقط و فقط به 20 تای اونها عمل کنین , شما یک انسان خوب و مفید شناخته میشید که بی نیاز از هر دعا و هر خواسته غیر عقلانی از عالم غیب میشید . مسلمه کسی که انسان خوبی باشه ,حتا به بیماری و مرگ بعنوان یکی از ظرافت های آفرینش و باید ها نگاه میکنه و حقیقت رو میپذیره . نه اینکه برای فرار از مرگ یا درمان بیماری , بجای رفتن سراغ پزشک و یا اعتماد به خود و بی اهمیت نشون دادن بیماری , دست روی دست بذاره و بره مشهد . بره آستان قدس عوضی ! بره آب زمزم بریزه تو حلقش ! بره توی سقا خونه مشعل روشن کنه ! چند میلیارد صلوات بفرسته ! یه توپ پارچه بخره و دور درخت دخیل ببنده ! اینها خرافات و جهله . وای بر انسانهایی که قرن هاست از بدویت و بت پرستی فاصله گرفتن و هنوز در زمانهایی که مستاصل میشن , دست به اوهام و توهمات بر میدارن . دعا کردن خوبه . توسل به روح آفرنیش و غرق شدن در عظمت اون خوبه . اما اینکه بخواهیم شفا پیدا کنیم یا بخواهیم آبرو و عزت بخریم برای خودمون با دست مایه قرار دادن این مزخرفات , اینها حماقته و چنین افرادی رو باید از صحنه روزگار حذف کرد ...

تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001