فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Sunday, June 24, 2007
گرانی ها از راه رسید :

وارد تابستون شدیم . هنوز هم تحریم سوم نشدیم ! هنزو هم بنزین جیره بندی نشده ولی این همه گرونی های عجیب و غریب در تهران داره کم کم اتفاق می افته که مو به تن آدم سیخ میکنه ! اگه براتون قیمت ها رو بگم شاید شاخ در بیارین که چطور در عرض یک روز قیمت همه چی اینقدر بالا میره و جالب اینکه صدای یک نفر از مردم هم در نمیاد ! شاید به همنی دلیله که رژیم ایران با اطمینان خاطر میگه حتا اگه شدیدترین تحریم ها رو هم اعمال کنین ما از غنی سازی دست نمیکشیم !!! بقول معروف دندونای ملت رو اونا خیلی خوب شمردن :

پریروز بود که آرتین رو فرستادم ماست بخره . ما ماست کم چربی میگیریم از این سطلی ها چون من با ماست دوش میگیرم و شیر نمیخورم و دوست ندارم و فقط توی قهوه میریزم . رفت و برگشت و ماست رو داد بهم . منم در سطل رو باز کردم و قاشق رو زدم توش که توی کاسه بریزم دیدم ماست 2 متر کش اومد !!!!!!! از تعجب داشتم شاخ در میاوردم که این ماسته یا چسب ؟!؟ جالب این بود ماست از قاشق به سادگی جدا میشد بدون اینکه یک لکه ماست به قاشق بچسبه !!! آرتین رو صدا کردم و گفتم : این چیه رفتی خریدی ؟
- ماسته دیگه . مگه نخواستی ؟
چرا ولی این چرا اینطوریه ؟؟؟؟؟؟
کمی خورد و گفت : آره مثل وازلین میمونه !!!!! راست میگفت ! اینقدر چرب بود که نمیتونستی قورتش بدی ! بر داشتم بردم بقالی پسش بدم و گفتم این ماست خرابه ! یه ماست دیگه بدین . گفت خانم کجاش خرابه ؟ گفتم امتحان کن ! یه کم خورد و با تعجب به ماست نگاه کرد . زنگ زد از جایی که براش ماست ها رو آورده بودن و خلاصه معلوم شد طرف ماست 1700 تومنی رو کرده 2200 تومن و اومده مثلن کلک زده و توش رو پر از چربی و خامه کرده که بگه من قیمت رو بردم بالا در عوض کیفتش رو مثل خامه کردم ! بیشرف ... ماست یک و نیم درصد چربی شده بود 100 درصد چربی !!!!!!

به همین ترتیب کره 300 تومنی شده 600 تومن . نون 150 تومنی شده 200 تومن ! سیب زمینی 700 تومنی شده 1200 تومن . فلفل سبز شده کیلویی 4000 تومن و بگیر برو تا آخر ... ! اینها گوشه هایی از تحریم های نیم بندیه که کم کم داره ظهور میکنه . جالب اینجاست هنوز 5% از کشورهای جهان هم ایران رو تحریم نکردن و وضع ما این شده . وای به اینکه بطور کامل تحریم میشدیم !!!! خبر میرسه مردم در تبریز چند پمپ بنزین رو آتش زدن . از پمپ بنزین های تهران خبر میرسه که مردم با کارگران پمپ درگیر میشن و هر چی فحشه به اونها میدن . رانندگان تاکسی و خیلی از کسبه قیمت اجناسشون رو بالا بردن و دلیلش رو جیره بندی قریب الوقوع بنزین میدونن . همه مردم ناخودآگاه نرخشون رفته بالا و جالب اینه که فقط سر هم رو میتراشن . تعمیرکاری که میاد خونه ت , قیمتش دو برابر شده وقتی بهش اعتراض میکنی میگه شیر و ماست و سیب زمینی 2 برابر شده منم باید 2 برابر کنم که بتونم بخرم !!!!! به همین سادگی .
وقتی اقتصاددانان به احمدی نژاد تذکر میدن در مورد خطرات دروغ گویی در مورد تورم و خیلی مسائل دیگه , برای اینه ! جو بی اعتمادی در جامعه فاجعه می آفرینه ! شایعات فاجعه درست میکنن و تورمی غیر حقیقی ایجاد میکنن . دلیل اینکه همچنان مساله جیره بندی بنزین در هاله ای از ابهام قرار داره همینه ! این وسط همه مقصرن . هم مردم هم مسئولین . همه ! مردم با سکوت و اطاعت ابلهانه و مسئولین با سوء استفاده از قدرت . نمیتونم پیشی بینی کنم آینده چی میشه ولی میدونم که اوضاع خرابتر میشه که بهتر نمیشه . این وسط همه فلاکت جامعه سر اونهایی خراب میشه که نمیتونن سر دیگران کلاه بذارن و از کسی بدوشن . کارمندان . کارگران . طبقات زیر خط فقر . اونها هم یا زیر فشار له میشن و نابود و یا رو میارن به بزهکاری و جرم و جنایت و اینهاست که آینده تاریک جامعه ما رو میسازه . برای رسیدن به همه اون چیزهایی که دلمون میخواد باید بهای سنگینی پرداخت کنیم ولی آیا مردم ایران و حتا من و شما حاضریم از خیلی چیزهای امروزمون بگذریم برای فردایی بهتر ؟؟؟؟ پاسخ ساده ست ! هرگز !!!!!!! و تا وقتی این پاسخ ما باشه چیزی عوض نمیشه ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001