فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Thursday, June 14, 2007
نقدی بر اقتصاد ایران :

این روزها دولت احمدی نژاد در باطلاقی افتاده که هر چقدر بیشتر دست و پا میزنه , بیشتر در این لجن زار فرو میره . هر کاری هم که میکنه برای خلاصی , نه تنها نتیجه ای در بر نداره بلکه بدتر و بدتر اوضاع رو به نفع خودش خرابتر میکنه . ایجاد دوستی با کشورهای آمریکای لاتین و بقول خودشون انگشت در حیاط خلوت آمریکا کردن و ایجاد رابطه با اونها , شاید تنها به مغز احمقی مثل احمدی نژآد خطور کنه . سفرهای سنبلیک سران اون کشورها به ایران و قرادادهایی کذایی با اون کشورها هم به همچنین . برای نمونه خط هوایی بین تهران – کاراکاس که مدتیه ایحاد شده , جز ضرر اقتصادی چیزی برای ایران نداشته . بخشودگی بدهی کشور نیکاراگوئه توسط ایران و گرفتن عکس های یادگاری در دانشگاه تهران با حاج سعید قاسمی معلوم الحال و چفیه به گردن انداختن اورتگا و ... همه و همه فقط حکایت از این داره که زمانیکه سیاست ایجاب میکنه , مسلمونها میتونن زیر پرچم سرخ سینه بزنن و سرخ ها هم میتونن زیر پرچم اسلام سینه بزنن !!!!
از نکات حاشیه ای دیگه این دیدار میشه به ظاهر زن و دختر اورتگا اشاره کرد . دیدن ظاهر همسر اورتگا بصورتیکه در تمام تصوایر دیده میشه , این سوال رو به ذهن میاره که نیروی افتضاحی , انتظامی کجاست ؟ مگه نه اینکه در مدت حکومت نظامی , ببخشید طرح حجاب درمانی نیروی انتظامی به دختران و زنانی با پوششی بسیار مناسب تر از همسر اورتگا اخطار دادن و دستگیرشون کردن و کتکشون زدن و بهشون توهین کردن , پس نیروی انتظامی حالا چرا حضور نداره ؟؟؟؟؟ بحث خودی و غیر خودی ؟؟؟

در همین زمان طرح جنجالی نامه 57 اقتصاد دان به احمدی نژاد در تمام مطبوعات کشور منتشر میشه و دولت احمدی نژآد رو عملن دچار یک بحران شدید میکنه . این نامه شاید از دید بعضی ها یک نامه معمولی باشه اما از نظر خیلی ها این نامه یک اخطار جدی به شخص احمدی نژآد , یک افشاگری هدفمند بر ضد احمدی نژاد و یک رسوایی ننگین برای دولت احمدی نژاد بوده . رسوایی از این نظر که در طول این 2 سال دولت احمدی نژآد با ارائه آمارها و ارقام دروغین سعی کرده بود بازار رو ملتهب نکنه تا بتونه سرپوشی روی سیاست های اشتباهش بکشه ! این نامه آب پاکی رو روی دست دولت ریخت و مردم رو هم به موضوع به شدت حساس کرد و شکاف عمیقتری بین اصول گرایان ایجاد کرد . بطور کل این نامه در زمان سفر اورتگا به ایران حاوی چند نکته بود ! یکی اینکه احمدی نژآد با دست دوستی دادن با دولت های کمونیستی میخواد عملن ایران رو بکشونه به همون دوران جنگ و برنامه کوپنی و جیره بندی کردن ! و دوم سعی داره از تجربیات اونها استفاده کنه !
چطور که میبینیم یکی از نزدیکان احمدی نژآد اعلام میکنه ما اصلن چیزی بعنوان خط فقر در کشور نداریم و اینها توطئه غرب است و ما خط بقا داریم !!!!!! خیلی جالبه این خط بقا ! یعنی اگه تا دیروز مردم ما زیر خط فقر بودن , که دولت 3 ساله داره میگه خط فقر 180 هزار تومانه و این رقم با توجه به تورم تغییر نکرده , حالا اینها اومدن و میگن ما خط بقا داریم یعنی بخور و نمیر !!!! یعنی اینکه فقط تکه ای نون بخوری و زنده بمونی و این یعنی خط بقا که این دولت تصمیم داره به مردم ارزونی بده ! این سیاست ها اگه ادامه پیدا کنن بزودی شاهد لشکری 20 میلیون نفری از کسانی خواهیم بود که در خط بقا قرار میگیرن !!! یعنی کسانیکه فقط قادرن چیزی بخورن که نمیرن . نه سیر بشن و نه احتیاجاتشون برآورده بشه !!!!! مضحکه ! زاغه نشینان و کوخ نشینان و حلبی آبادهایی که در زمان رژیم شاهنشاهی وجود داشت و خمینی ملعون میگفت کوخ نشینان رو به کاخ نشین بدل میکنیم امروز , به جایی رسیدن که باید دعا کنن همون حلبی آباد گیرشون بیاد !!!!!!
اقتصاد ایران با توجه به رابطه ایران با کشورهای کمونیستی , بسیار خنده داره . چون حتا در کشورهای کمونیستی هم یک نظم و قائده ای در اقتصاد وجود داره و حتا کمونیست ترین کشور جهان یعنی چین با اون رشد بیسابقه اقتصادی و قدرت مالی عظیمش هرگز جرات نمیکنه بگه من خودکفا هستم و با غرب هیچ معامله ای نمیکنم ! فقط کافیه آمریکا درهای کشورش رو بروی بازار چین ببنده تا کشور چین در کمتر از یکهفته به خاک سیاه بیافه !!!!!!!! کافیه اتحادیه اروپا محصولات چینی رو تحریم کنه تا کشور چین به فلاکت بیافته !!!!! حال با این تفاسیر وقتی رهبر مجنون ایران اعلام میکنه ما هیچ نیازی به غرب نداریم و باید خودکفا بشیم و مدل های اقتصادی غربی به درد نمیخوره و اقتصاد بومی و اسلامی (!) چاره گشاست , فقط لبخند بر لبهای ما میاد ...
جالبه که تا امروز که این مطلب رو مینویسم هنوز هیچ تحریم جدی ای بر علیه ایران برقرار نشده و کشور ایران همچنان داره نفت میده و 70% از پول نفت رو بصورت کالا از غرب وارد میکنه و تنها 30% از پول نفت رو دریافت میکنه !!!!! همچنان کشورهای اروپایی و حتا کشور آمریکا شریک درجه یک ایران هستن و سیل کالاهای اونها به ایران روانه ! کشور آلمان و انگلستان و اسپانیا و ... شرکای بزرگ ایران هستن . خود آمریکا بزرگترین صادر کننده انواع کالا به ایران از طریق کشورهای ثالث هست .

تحریم های ایران به شدت مشکوک هستن و منافعی در پشت پرده هست و نباید مردم ایران در چنین مواقعی بدون پشتوانه قوی به میدون بیان چون سرکوب میشن و خودشونو نابود میکنن . حرکت باید با رهبری باشه و پشتوانه داشته باشه و مردمی باشه ! همچنان غرب بر سر اینکه رژیم ایران باقی بمونه یا نمونه تصمیم قطعی نگرفته به این دلیل که همچنان منافع عظیمی داره عایدشون میشه ! ک دلش میخواد بازاری به این وسعت و با چنین ظرفیتی رو از دست بده ؟ که نفت خام رو میگیره و بجاش کالای بنجل میده ؟ تمام کشورهای عربی از درگیری ایران و آمریکا سود میبرن چون همه اونها کشوری ثالث هستن برای صدور کالاهای آمریکایی به ایران . وگرنه هیچ کدوم از اینها دلشون برای مردم ایران نمیسوزه . ایجاد تحریم کلن به نفع اونهاست . هر چی جنس دارن دو برابر قیمت به ایران میفروشن ! سلاح هاشون رو با وضع تحریم ها 4 برابر قیمت میفروشن . هر کی باشه استقبال میکنه .
شاهزاده رضا پهلوی رو شاید خیلی از شما آدم حساب نکنین و به حساب پدرش بذارینش ولی این آدم در عین بی طرفی , چندین ساله داره میگه کشورهای غربی اگه خیلی راست میگن و مدافع حقوق بشر و مردم ایران و آزادی هستن و از حکومت ایران ترس دارن , بیان و روی مردم ایران سرمایه گذاری کنن ! این حرف خیلی معنا داره !!!! نشون میده در واقع تمام این موش و گربه بازیهای غرب با ایران فقط برای اینه که تا آخرین قطره شیرازه اقتصاد رو سر بکشن و در نهایت وقتی کشور به فلاکت و نابودی افتاد بیان و دولت مرکزی به شدت ضعیف شده رو مثل کشور عراق یک شبه سرنگون کنن و یک نظام طرفدار خودشون رو جایگزین کنن . اختصاص بودجه 75 میلیون دلاری برای ایجاد برنامه های ماهواره ای مسخره هیچ ارزشی نداره جز تخلیه بار دفاعی مردم ! مردم بشینن پای اینها و ببینن چند نفر دارن با حرارت از رژیم بد میگن و مردم تو دلشون میگن آهان ! همینه و دق و دلیشون کمی تخفیف پیدا کنه و در واقع مشغولشون کنن ...! وگرنه چه حمایتی از مردم ایران در داخل صورت میگیره ؟ هیچی !
این سوال رو از خودتون پرسیدین که چرا آمریکایی ها در طول این 2 سال که مدام دارن قاچاقچی های ایرانی اسلحه و تروریست های ایرانی و رابط ها و سلاح های ایرانی رو دستگیر و توقیف و کشف میکنن , چرا محض نمونه یکبار این افراد رو در یک نشست بین المللی با حضور خبرنگاران تمام کشورها قرار نمیدن تا دست ایران رو در دخالت های عراق رو کنن ؟ این سکوت معنا دار در مقابل مقتدا صدر و جیش المهدی و خرابکاری های ایران برای چیه ؟ خیلی سخته مقتدا صدر رو کشتن ؟ خیلی سخته 5 تروریست ایرانی رو به جهان معرفی کردن اونم با اون رسان های عظیم ؟ چرا در این 4 – 5 سال آمریکایی ها فقط 3000 کشته دادن در عراق و عراقی ها میلیونها ؟ که همه هم به دست خود عراقی ها کشته شدن ؟ چه نفعی میبرن این دولت ها از کشتار مردم و به فلاکت انداختن مردم ایران , همه رو آینده مشخص میکنه ...
و یا این سوال رو بپرسین از خودتون که چرا هیچ سفارت خونه ای به اتباع ایرانی ویزا نمیده برای مهاجرت و پناهندگی و اقامت ؟ روز به روز هم محدودیت هاشون رو بیشتر میکنن ؟ مگه نه اینکه در ایران حقوق بشر نیست ؟ خفقان هست ! هزار و یک مشکل دیگه ؟ نمگه نه اینکه دائم دارن از ایرانی ها حمایت میکنن ؟ پس کجان این کشورهای حامی حقوق بشر اینطور مواقع ؟ نهایت کمک این کشورها به ایرانی ها چی بوده ؟ کرور کرور عراقی و افغانی رو پذیرش میکنن ولی دریغ از یک ایرانی !!!! حتا به پناهنده های سابقه داری که جونشون در ایران در خطره هم اقامت و پناهندگی نمیدن !!! سری به سفارتخانه های تهران بزنن . کردها , عراقی ها , افغانی ها رو بدون نوبت و با احترام میبرن داخل سفارت و بهشون فوری ویزا میدن ولی ایرانی ها که 12 تا 15 ساعت در بیرون درهای سفارت ها در خیابان خوابیدن تا نوبتشون بشه و برن داخل , همه رو جواب رد بهشون میدن ! سفارت سوئد و فرانسه جزو این کشورها هستن که با ایرانی ها مثل سگ رفتار میکنن و داعیه دموکراسیشون گوش فلک رو کر کرده ! تف ..

جمع بندی نهایی از تمام اینها نشون دهنده اینه که تمام قدرتهای درگیر در مساله ایران و خاورمیانه دستشون با رژیم ایران در یک کاسه هست و همگی منافع عظیمی از این درگیری ها و کشمکش ها دارن . از بین بردن تاسیسات اتمی ایران برای اونها هیچ کاری نداره و یکساعته تمامش رو میتونن با خاک یکسان کنن . فرو نشوندن جنجال عراق یک شبه ست ! اینکه چه منافع بلند مدتی رو دنبال میکنن مساله اینه ! ایرانی که حتا یک موشک میان برد درست و حسابی نداره , میان و خطر جهانی وانمود میکنن و در کنار مرزهای روسیه پایگاه موشکی میزنن که روسیه رو زیر نظر بگیرن به بهانه ایران ! تحریم وضع میکنن تا اجناسشون رو ده برابر قیمت اصلی بدن به ما . تکنولوژی سلاح های مرگبار رو خودشون به ما میدن و بعد با همین بهانه و برای برقراری دموکراسی هست و نیستمون رو غارت میکنن . فقط این وسط بیچاره و بدبخت مردم ایران که در زیر این بار له میشن و پل پیروزی سیاست های کثیف و پشت پرده اینها میشن . مردم عراق هم 10 سال در فقر مطلق زندگی کردن و چقدر کشته دادن و چقدر غرب در طول این 10 سال عراق رو دوشید و نفت در برابر غذا بهشون داد و در نهایت هم به بهانه دموکراسی اومدن عراق رو بدون خونریزی گرفتن و صدام یک شبه همه چیز رو داد به اونها و رفت ! آینده ایران رو هم میخواهین بدونین ؟ در نهایت نقاط نظامی و اقتصادی ایران رو نابود میکنن و ایران رو به فلاکت می اندازن و محاصره میکنن , و در زمانی که دیگه چیزی وجود نداره برای دوشیدن , قدرت مرکزی رو عزل میکنن و فاتحانه داخل میشن . تا اون زمان چقدر از مردم مردن ... مشخص نیست . اصلن برای اینها چنین چیزی ارزش نداره . مگه بوسنی نبود ؟ اینقدر سکوت کردن تا صرب ها مسلمونها رو قتل عام کردن و به فلاکت انداختن و بعد ریختن و یه شبه بوسنی رو آزاد کردن . سودان مگه نیست ؟ دارفور . سکوت پشت سکوت ! طالبان مگه نبود ؟ اصلن این دولت ها رو چه کسی غیر از خودشون میاره ؟ همین خمینی ملعون . وقتی شاه میخواست این حروم زاده رو اعدام کنه همین ها مانع شدن و فرستادنش آب نمک برای انقلاب !!!!! جنگ عراق مگه نبود ؟ چقدر سلاح فروختن به ایران و عراق و چقدر کارخانه های اسلحه سازی سود کردن ؟ آلمان و انگلیس و فرانسه و هلند و سوئد جزو بزرگترین فروشندگان سلاح بودن و حتا بمب های شیمیایی . حالا همه این کشورها دوست ما هستن !!!! تمام اینها ریشه اقتصادی داره . تا وقتی ما میتونیم سود رسان باشیم , نه جنگی میشه و خونی از دماغ کسی میچکه و نه حمایتی صورت میگیره . وقتی منافع تموم شد , تازه وارد گود میشن ... بازم هم بیچاره مردم ...

و سخن آخر اینکه طبق گفته خمینی : اقتَصاد مالَ خر است !!!!!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001