فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Sunday, June 10, 2007
دنیای تخیلی واقعی :

اولین نظریه پردازانی که تخیل رو به حقیقت بدل کردن , کسانی مثل لئوناردو داوینچی , نوستراداموس , ژول ورن و خیلی های دیگه بودن که با به تصویر یا قلم کشیدن حوادثی که در زمان خودشون مضحک و غیر قابل باور بود , ثابت کردن مرز بین خیال و واقعیت رو میشه بسیار سریع در نوردید و از بین بردش . این افراد شاید در زمان خودشون هرگز فکر نمیکردن هواپیما یا موشک یا زیردریایی اتمی و کامپیوتر و سفر به کرات و بمب اتم و ... روزی ساخته بشه اما زمان نشون داد که ذهن بشر هر چیزی رو که اراده کنه میتونه به حقیقت بدل کنه . در واقع هر چیزی که به ذهن انسان خطور میکنه , میتونه به حقیقت هم بدل بشه و به همین دلیل هست که خیلی ها اعتقاد دارن افکار منفی رو اگه به ذهن راه بدین , دقیقن ممکنه اتفاق بیافتن و این ثابت شده !!!!

چند سال قبل مقاله ای میخوندم از یه روزنامه اسرائیلی که توی اون نوشته بود کشورهای پیشرفته و در صدر اونها آمریکا از سالها قبل دارن باساختن فیلم ها یا عروسک ها و اسباب بازیهای تخیلی , ذهن بچه ها و مردم کشور خودشون و کلن ذهن بشریت رو برای پذیرش اختراعات و حوادث عجیب آینده آماده میکنن . در ردیف اول به علت تاثیر گذاری بالا , هالیوود یا غول سینمایی جهان قرار گرفته بود که با ساخت فیلم های علمی - تخیلی , نقش بسیار مهمی رو بازی میکرد . اون زمان این مقاله رو یکی از مقامات ایران نقد کرده بود و هدف از نوشتن این به اصطلاح اراجیف رو , توجیه تهاجم فرهنگی این کشورها بر ضد ایران ذکر کرده بود !! خب هر کسی که در ایران این مقاله رو میخوند تا حدی باورش میشد که شاید اینها با رژیم ایران پدر سوختگی دارن ولی در عمل چند سال بعد مشخص شد که این فیلم ها نه تنها تخیلی و غیر قابل وقوع نیستن , که بیشترشون در سالهای اخیر به حقیقت بدل شدن و بهتره بگم تقریبن بیشتر حوادث فیلم های تخیلی که تا سال 2000 ساخته شدن , در دنیای امروز به واقعیت بدل شدن . مثال در این زمینه خیلی زیاده . برای نمونه زندگی کردن در فضا و تاسیس پایگاه فضایی ! نامرئی کردن هواپیماها از دید رادار . به هوا بلند شدن هواپیماهای عمود پرواز . ساخت بمب های لیزری ! شبیه سازی انسان و حیوان ! کشت سلول های بنیادین ! لقاح مصنوعی و تولد نوزاد خارج از رحم مادر ! نامرئی کردن انسان ! ساخت دوربین هایی برای دیدن پشت موانع و حتا بلند گوهایی به این شکل . دیدن یک دانه گندم از فضا توسط ماهواره های جاسوسی ! پیدا کردن مجرمین و یا کشف پایگاه های جاسوسی توسط قدرت تله پاتی ذهن ! بشقاب های پرنده ! دنیای ارواح و شیاطین و بیماریهای مخوف و همه گیر و طوفان های وحشتناک و گرباد و باد و آتش فشان و هزاران هزار مورد از این دست که تمامشون شما رو یاد فیلم هایی علمی تخیلی می اندازن و در عمل میبینیم همشون ساخته و اختراع شدن و حتا اتفاق افتادن . مرد نامرئی ! پیشتازان فضا ! پارک ژوراسیک و .. اگه کمی اهل فیلم باشین متوجه میشین که تمام حوادثی که بر شمردم و یا خیلی چیزهایی که شما دیدین در این چند ساله , عملن اتفاق افتادن و درست مثل این میمونه که این فیلم ها دارن نوعی پیشگویی انجام میدن . یک سلول شما رو میگیرن و موجوی مثل شما میسازن ! میتونین با استفاده از علم ژنتیک هوش و رنگ پوست و چشم بچه تون رو انتخاب کنین ! مثل خیلی از فیلم ها نیازی به موجود مولد یعنی مادر نیست و در خارج از بدن مادر انسان رو میسازن . اجساد رو بعد از مرگ منجمد میکنن تا روزی بتونن اونها رو دوباره زنده کنن . مغز افراد نابغه رو با روشهای خاصی نگهداری میکنن تا شاید روزی بشه از این مغزها استفاده کرد . طوفان های عظیم مثل کاترینا و .. مسافرت های تفریحی به فضا که یادتون باشه از 30 سال قبل داشتن از مردم پول میگرفتن برای این سفرها و بلیط پیش فروش میکردن یا اینکه بعضی شرکتها بودن زمینهایی رو در سطح ماه میفروختن ! آیا اینها الان عجیبه ؟؟؟؟ مطمئنا الان دیگه اینها عجیب نیست چون میدونیم زندگی در سیارات دیگه داره امکان پذیر میشه و شاتل های توریستی فضایی ساخته شدن و یهو دیدین 50 سال دیگه عده ای انسان رو بردن در کره ماه اسکان دادن و کلن خیلی چیزهای دیگه همگی اتفاق افتادن و می افتن :

امروز شرکت مایکروسافت خبر از ساخت و آماده تحویل شدن کامپیوتر جدیدی برای هتل ها و مکانهای اقامتی - توریستی داد . این کامپیوتر به شکل میزی طراحی شده که نه نیاز به موس داره نه کیبورد و بطور خودکار همه قطعات مورد نیاز از دوربین گرفته تا دستگاههای پخش موسیقی , بدون ارتباط سیم بهش وصل میشن و در ضمن طرز کارش هم به شکلی بسیار راحت و با حرکت دادن دست و انگشتان روی صفحه بزرگ و میز مانندش بصورت تصویری صورت میگیره ! نه دستور العمل های سخت نیاز داره نه مهارت داشتن در حرکات موس نه سواد حرفه ای و دانش کامپیوتر . فقط در حد خوندن لغات ساده انگلیسی .
وقتی نحوه کار کردنش رو دیدم یاد فیلم سینمایی Minority Report افتادم که سال 1999 ساخته شده بود فکر میکنم , که در این فیلم دقیقن داشتن به همین ترتیب روی کامپیوترهاشون کار میکردن . یعنی نه نیازی به کیبور داشت نه هیچی و فقط روی یک پرده عریض , اشکال ظاهر میشد و با حرکت دست و انگشتان کارها صورت میگرفت درست به همین شکلی که در این کامپیوتر وجود داشت . یعنی شما از یک قسمت این میز , تصاویر رو با انگشت میکشیدین و میاوردین به سمت دوربین و رها میکردین . تصاویر خودشون داخل دوربین کپی میشدن یا بر عکس ! نه نیازی به کابل بود نه هیچی .

این پیشرفتها اگر چه میتونه برای بشریت خیلی مهم باشه اما با این روالی که داریم به جلو میریم , باید منتظر به حقیقت پیوستن فجایعی عظیم مثل جنگ دنیاها و جنگ اتمی و استقرار انسان در کرات دیگه و یا معلق در فضا و حتا اختمال حمله موجودات بیگانه به زمین رو داشت ... و اینها دور از انتظار نیستن ! کشورهایی مثل کشور ایران که هنوز درگیر ورود به مستراح با پای چپ هستن و آخوند هوا میکنن , در آینده بشریت جایگاهی ندارن و بزودی نابود میشن . طرح هایی مثل جهانی شدن و برداشته شدن مرزها و درجه بندی نژادهای سالم و رتبه بندی انسانها و پذیرش افراد نخبه از سوی کشورهای پیشرفته همه گام به سوی آینده برداشتنه . جهانی که یک قدرت داره یک پلیس داره یک واحد پول داره یک زبان مشترک داره یک ارتش داره و آینده زمین براستی که اینطور رقم میخوره . میبینیم با طرح هایی مثل خاورمیانه بزرگ عملن داریم کم کم وارد این طرح ها میشیم . هزینه های سرسام آوری که خرج فرستادن ماهواره های اکتشافی به سیارات و منظومه ها میشه , حکایت از این داره که کم کم باید از این سیاره کوچ کرد و روزی میرسه که یا بشر این سیاره رو نابود میکنه یا خودش از بین میره . هر چند این سیر تغییرات میتونه حتا قرنها طول بکشه ولی در نهایت اینطور خواهد شد . ایجاد پایگاههایی در سراسر کره زمین برای ارسال پیام به موجودات ناشناخته در فضا , همه حساب شده ست . دیده شدن و سقوط بشقاب های پرنده و کشف موجودات فضایی که هنوز هم راز اونها رو دولت هایی مثل آمریکا فاش نکردن و به افکار عمومی نگفتن , همه حکایتها داره و باید ذهن همه آماده بشه تا بتونن این رازها رو فاش کنن .

اگه آدم آینده نگری باشین میتونین خودتون برداشت کنین که یک جهان با صدها کشور مختلف و عقاید و زبانهای گوناگون و فرهنگ های گاهن احمقانه و ضد بشری و گروهکهای تند رویی مثل سپاه پاسداران و طالبان و ... , نظم جهانی رو به خطر می اندازن و همه اینها باید یکدست بشن و از بین برن . اینکه امروزه میبینیم کشورهای پیشرفته فقط به کسانی ویزا یا اقامت ورود به کشورشون رو میدن که شرایط بسیار ایده عالی مثل سواد و وضع مالی خوبی دارن همه حساب شده ست . نخبه ها رو جمع کردن حساب شده ست . مثل فیلم هایی میمونه که وقتی زمین قراره نابود بشه , نجات دهندگان زمین میان و هر چی دکتر و مهندس و پروفسور هست رو نجات میدن و باقی مردم رو به امان خدا رها میکنن . شاید اینها از نظر ما بی رحمی باشه ولی برای ساخت جامعه ای یکدست و عاری از هر پلیدی , در آینده ای دور یا نزدیک , رکنی اساسی و مهم رو بازی میکنن . تکنولوژی هایی امروزه ساخته شده که مخصوصن به بازار آورده نمیشن و در صنایع خاصی بکار گرفته میشن مثل تکنولوژی نانو . خیلی خلاصه اگه این تکنولوژی وارد دنیای کامپیوتر بشه , کل کیس کامپیوتر شما در حد یک قوطی کبریت و حتا کوچکتر میشه با میلیاردها برابر قدرت حافظه و سرعت بیشتر . این تحولات حداقل در 100 سال آینده رخ نمیده اما بعد از اون چطور ؟؟؟؟



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001