فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Thursday, May 03, 2007
سیاست دو پهلو :

سیاست دو پهلو رو دوست دارم . هر چند سیاست کلن کثیفه ولی بعضی جنبه هاش لذت بخشه . سیاست هزار راه داره برای درکش و تازه بازم وقتی خیال میکنی فهمیدی هدف از این سیاست چیه , تازه متوجه میشی که اشتباه فهمیدی . یکی از نکات جالب سیاست , دو پهلو بودن اونه ! یعنی اینکه شما امروز با یک مساله ای روبرو میشین و یک عکس العمل خاص نشون میدین و یهو چند ماه یا حتا چند سال بعد تازه متوجه میشین که بابا اصلن قضیه اینی نبوده که شما فکر میکردین و جوابش رو اونطوری دادین و موضوع چیز دیگه ای بوده ! سیاست درست همینه ! یعنی طرف رو خوشحال کردن و امیدوار نگه داشتن و ایجاد فضای عادی , و در عمل زیر آب زدن و نابودی طرف ! در دنیای امروزی هم این نوع سیاست بیشتر خریدار داره و میشه بهش گفت با یک تیر دو نشون زدن :
مثلن : شما فکر میکنین همین طرح حجاب و یا سختگیری ها و فشارهای شدیدی که بر گرده مردم در عرض یکماه اخیر گذاشته شده چه معنی ای داره ؟ من گریزی میزنم به مطلب امروز برادر ابطری , سخنگوی اصلاح طلبان در این رابطه که گاهی در بین مزخرفاتش خیلی چیزها رو لو میده و خیلی پیامها رو غیر مستقیم به مردم انتقال میده :

من با توجه به تجربیات سیاسی ام نتوانسته ام برای این سؤال پاسخی پیدا کنم که چرا در شرایط فعلی این قدر فشارهای داخلی بر مردم که به طور مستقیم آنها را درگیر می کند افزایش یافته است .

مثلن ارواح اون خیکش میخواد بگه من و جناح ما از این مساله سر در نمیاریم و ما با این آدم بد بدا نیستیم و میخوان ننه من غریبم بازی در بیارن ! ملت هم گفتن آره قربونش شماها راست میگی !!! مدتیه که تمام نوشته هاش شده تعریف و تمجید از سیاست مداران دوران خاتمی و شخص خاتمی و اینکه اشتباهات اون دوران رو داره نبش قبر میکنه ! دیگه نمیدونه مهره ای که سوخت رو نمیشه دوباره زنده کرد . سیاست مداری که نتونست مثبت عمل کنه بازگشت نداره و یک مهره بی مصرفه . به زبون ساده تر اگه اونها عرضه داشتن و چیزی سرشون میشد همون موقع که قدرت داشتن کاری میکردن نه اینکه تا تونستن جیبشون رو پر کردن و خودشون رو بستن و بعد هم دو دستی میدون رو تقدیم کردن و رفتن تو آب نمک تا در دور بعدی نظام رو به زوال رو از انقراض نجات بدن . هرگز هیچ مهره ای بهتر از احمدی نژآد نمیتونست مردم رو اینقدر متنفر کنه و باعث بشه در دور آینده به ساز هر گروه دیگه ای برقصن ! یک ظرب المثل سیاسی میگه : " اگه میخواهی همیشه حکومت کنی مردم رو باید گرسنه و بیسواد نگه داری ! مردمی که سیر باشن هار میشن !!!!!! " این اصل رو محمدرضا شاه فقید درک نکرد و به اون روز افتاد .
- یک مثال دیگه بزنم : سر قضیه اسرائیل و فلسطینی ها ! این روزها مساله رسوایی دولت اولمرت پخش شده ! یک عده خوشحال شدن که حالا زیر آب اینا هم زده میشه و ... ! در صورتیکه بعدن گندش در اومد که همین مساله بهانه ای برای فشار بیشتر بر فلسطینی ها بود و سرکوب بیشتر خماس و اینکه دولت تند رویی که بجای اولمرت روی کار بیاد خشتک فلسطینی ها و خماس و حزب الله رو در میاره !!!
- یک مثال دیگه در مورد ترکیه ! دیدیم تظاهرات بر ضد انتخابات اسلام گراها بود و بهانه این بود که مبادا اسلام گراها روی کار بیان و ترکیه هم بشه ایران دوم ! بعدن مشخص شد قضیه اصلن این نیست و دولت نظامی دوباره میخواد روی کار بیاد و جون بگیره !!!!!

حالا هم بحث ما یا همون چراغ سبز دادن آمریکا به ایران و خبرهایی مبنی بر گفتگوی بدون پیش شرط با وزیر خارجه ایران در اجلاس مصر . خیلی ها تو بوق و کرنا کردن که دیدین ؟ آمریکا رو به زانو در آوردیم ! در صورتیکه نمیدونن از کجا دارن میخورن و اونا چه آشی برای اینها پختن ! برای نمونه درست از وقتی که صحبت از گفتگوی 2 جانبه ایران و آمریکا در گرفته , یهو اتهادیه اروپا نیمی از فعالیت هاش با ایران رو متوقف میکنه ! تحریم ها رو به اجرا میذاره ! آمریکا تمام شرکت هاش رو که با ایران کار میکردن رو بهشون هشدار میده و روابطشون رو قطع میکنه ! هندوستان رو زیر سوال میبره و بهش اختار میده تا تمام فعالیت هاش رو تعلیق کنه ! کشورهای گروه 5 دور هم جمع میشن برای تصمیم گیری بر سر تحریم های شدید برای 40 روز آینده ! چین رو بهش هشدار شدید میدن و همینطور بگیر برو تا آخر ! بعد که چشم باز میکنی میبینی که آمریکایی ها نه تنها این وسط چیزی رو از دست ندادن که بدتر چنان تو پاچه ایرانی ها فرو کردن که سرش از اونورش زده بیرون !!!!!
به این میگن سیاست ! غربی ها آدم های ساده لوح و هالویی هستن ؛ البته در روابط اجتماعی و بسیار زود باورن ! فرقشون با ما شرقی ها در اینه که ما همیشه منفی فکر میکنیم و در روابط عادی هم جانب احتیاط رو در نظر میگیریم و به خیال خودمون خیلی تیزیم ، ولی غربی ها درسته در این روابط ساده هستن و اغلب گول میخورن ولی در سیاست بازی رقیب ندارن و حرکات پیچیده ای که انجام میدن , گندش بعدن در میاد و تا بخواهیم متوجه بشیم چه نقشه ای کشیدن , کار از کار گذشته !!!! رژیم ایران هم امروزه دلش به نرمش های ظاهری غربی ها خوشه و تصور میکنه پیروز میدونه و تخته گاز داره میتازونه در صورتیکه اگه میدونست چه خوابی براش دیدن و چطور دارن با پنبه سرش رو میبرن و میکروسکپی حلقه محاصره همه جانبه ش رو تنگ میکنن , خودشو دار میزد !!!! فقط همین بس که هنوز 40 روز مونده به پایان تحریم های دوم , غربی ها جمع شدن تا مرحله سوم رو هم طرحش رو بریزن و از حالا دارن خودشونو برای مرحله سوم آماده میکنن ! تحریم هایی که اگر وضع بشن کمر این نظام دو تکه میشه و کیانش از هم میپاشه !!!!!! اینبار نه برادران تاواریش , نه برادران چشم تنگ هستن که بتونن از ایران حمایت کنن .

حالا برادر ابطحی و کسانی مثل اون که ادای خل وضع ها رو در میارن و خودشونو به کوچه علی چپ میزنن , بهتر از هر کسی میدونن که آینده چطور قراره رقم بخوره و چرا هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده رژیم به پیشواز فشار شدید بر مردم رفته و همه جانبه مثل هشت پا مردم رو در تنگنا گذاشته ! میدونن که فقط کافیه در یک جو نسبتن آزاد یک سر و صدا بر ضد بنزین و یا دستمزدهای کم و یا فشارهای شدید اقتصادی ناشی از تحریم بلند بشه تا کل نظام از هم متلاشی بشه ! پس در چنین حالتی بهتره که مردم رو محاصره نظامی کنن و با مردم مثل گروگان رفتار کنن و دانشجویان رو به جون هم بندازن و معلمان و کارگران رو آلاخون والاخون نگه دارن و به بهانه حجاب درمانی حکومت نظامی راه بندازن تا مبادا مخالفت ها شعله ور بشه ! غافل از اینکه فقط کافیه یکی از این محاسبات اشتباه از آب در بیاد و اونوقت اونی میشه که باید سالها قبل میشد . حالا برادر ابطحی ! بجای اینکه خودتو به خنگی و مشنگی بزنی بهتر نیست اقلن با خودت رو راست باشی و مردم رو فیلم نکنی ؟ باور کن مردم ایران همه ختم روزگارن و زیر دست شما آبدیده شدن و دوره دیدن و این حرفها روشون اثر نمیذاره . پس اقلن برای بقای خودتون هم که شده زودتر یه آستینی بالا بزنین تا کار از کار نگذشته , شاید که مردم بهای کمتری پرداخت کنن . از ما گفتن ... ! بقول خودتون بسم الله ! این گوی و این میدان ...

تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001