فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Saturday, April 28, 2007
تحلیل سیاسی هفته :

قبل از هر چیز این فیلم تاثر انگیز رو نگاه کنین و بیشتر پی به ماهیت کثیف این رژیم ببرین که چی به سر فرزندان این آب و خاک میارن و همچنان شما سکوت کردین ! آرش عاشوری نیا عزیز هم این فیلم رو در سایتش قرار داده در : www.kosoof.com ببینید .

لینک دانلود این کلیپ : http://www.youtube.com/watch?v=3zYKlSeIbrw

با تشکر از خسن آقا و جی لندنی , دو عزیز مبارز .

اگه اتفاقات این چند وقته رو مرور کرده باشین فکر میکنم کم کم متوجه شده باشین که چه روابط صمیمانه و دو طرفه ای بین ایران و آمریکا برقراره ! در علم سیاست نباید انتظار داشت نتیجه هر تحول و مانوری همیشه در کوتاه مدت اتفاق بیافته ! رابطه بین ایران و آمریکا یکی از این روابطه :

خبر طرح سپر موشکی آمریکا در اروپای مرکزی و در نزدیکی مرزهای روسیه , خبر خیلی جالبی بود . اما قضیه اونجایی جالب تر میشه که درست زمانیکه روس ها مخالفت خودشونو با این طرح مطرح میکنن و میخوان با دلایل محکم در جلوی آمریکایی ها در بیان که کره شمالی و ایران تهدیدی برای منافع آمریکا و اروپا نیستن , ایران شبانه اعلام میکنه که ما آماده ایم در هر موقعیتی ده ها هزار موشک بسوی منافع آمریکا و حتا تا مرزهای اروپا شلیک کنیم و بهانه میدن دست برادر آمریکا !!!!!!
شما این برخوردها رو چطور ارزیابی میکنین ؟ اگه کمی سنتون زیاد باشه میرسین به پروژه ای بنام جنگ ستارگان که حدود 30 سال قبل دولت آمریکا در زمان ریگان ازش نام برد و حالا بعد از 30 سال تازه میبینیم که آمریکایی ها هدفشون از اینکه ایران رو بعنوان یک " شاخ " در منطقه نشون بدن و تهدیدی بر علیه امنیت جهان ، چی بوده ؟ اینکه چرا آمریکا با ایران کژدار مریض رفتار میکنه و اینکه چرا رژیم ایران اینقدر با اطمینان از حمله نکردن آمریکا به ایران صحبت میکنه و اینکه چرا ایرانی ها سربازان آمریکایی رو نمیکشن در عراق و اینکه این اواخر چرا لحن آمریکا اینقدر نرم شده و دیگه صحبت از تغییر رژیم ایران نیست , و اینکه آمریکا با این قدرت عظیم نظامی و مالی نمیخواد شورش های عراق رو ساکت کنه و .. همه حکایت ها داره !! در نهایت میرسیم به اینکه طرح علم کردن طالبان و حمله به افغانستان و حمله به عراق همگی نه برای محاصره ایران که در نهایت از اون سوی قضیه برای محدود کردن و از هم پاشیدن باقیمانده روسیه شوروی صورت گرفته ! حالا اگه این طرح سپر موشکی آمریکا در اروپای مرکزی مستقر بشه که میشه , روس ها عملن در یک محاصره همه جانبه قرار میگیرن . بعد از اونم آمریکا یه حالی به ایران میده و میندازن تو آب نمک تا به سرنوشت عراق دچار بشه و به شدت ضعیف بشه و بعد بنام آزادی ایران رو پاک میکنه و تمام ! همونطور هم که خود روسها اعلام کردن این سپر دفاعی میتونه بعدها تغییر ماهیت هم بده و بجای دفاعی , تهاجمی بشه !!!!

-----

میرسیم به ایران ! میدونیم که روز جهانی کارگر نزدیکه ! میدونیم که در پشت پرده مذاکره با آمریکا در جریانه بطور مخفیانه ! میدونیم که معلمین رژیم رو تهدید به اعتصاب سراسری کردن در روز 12 اردیبهشت ! میدونیم که مردم از وضعیت موجود به شدت ناراضی هستن ! میدونیم که نرخ تورم امسال تا اواسط سال به بیش از 23% خواهد رسید ! میدونیم که بزودی بنزین جیره بندی میشه ! میدونیم که بزودی مرحله سوم تحریم ها آغاز میشه ! میدونیم که دانشجویان کم کم دارن بر ضد رژیم منسجم تر میشن و میدونیم که بیش از 70% جمعیت ایران جوانه !!!! حالا چه نتیجه ای میشه گرفت ؟
حکومت نظامی به بهانه مبارزه با بد حجابی !!!!!!
دیروز بعد از ظهر اگه سوار ماشین توی سراسر شهر گردش میکردین میدیدین که عملن شهر مثل شهر ارواح شده ! اون هم درست شب پنجشنبه که همیشه خیابونها غلغله بود ! پرنده پر نمیزد تو خیابونها ! بیشتر فروشگاهها تعطیل بودن و آدم خیلی کم دیده میشد و ترافیک هم اصلن وجود نداشت ! خیابون جردن بی ترافیک بود ! تجریش ترافیک وحشتناکش رو نداشت ! نیاوران خلوت بود ! ونک سوت و کور بود ! خیابون پهلوی خلوت بود ! حتا نزدیک پارک شاهنشاهی هم کلی جای پارک پیدا میشد ! میدونین چرا ؟ چون درست در وسط خیابون هر چند صد متر به چند صد متر , یک مامور ایستاده بود وسط خیابون و دو طرف خیابون هم 4 تا مامور ایستاده بودن و ماشین ها رو زیر ذره بین گذاشته بودن ! هر کسی کمی مشکوک بود فوری میگرفتنش و کاری هم به لباس و حجاب نداشتن !!!!! جالبه نه ؟ پسرهای جوون سوار ماشین 2 نفر به بالا بدون استثنا بازرسی ماشین و چک کردن گواهینامه و کارت ماشین و یک گیر مسخره بهشون ! دخترها هم به همین شکل ! مگه طرف چادری بود و ... !

خب هدف از این حکومت نظامی چیه ؟؟؟؟ من اسمشو میذارم جریانات مهم پشت پرده ! اینطور که بوش میاد مثلت طلایی جناح اصلاح طلب به شدت قدرت پیدا کرده . مخصوصن وقتی که نیمی از مجلسی ها با اونها بیعت کردن و درست چند روز بعد بیت رهبری و پیروان خط امام با رفسنجانی بیعت میکنن و ناطق نوری و محسن رضایی و چند نفر کله گنده دیگه از جناح احمدی نژاد کنار میرن و جلسات دولتی رو تحریم میکنن , همه خبر از یک کودتای بی سر و صدا و جنگی داخلی بین جناح های حکومت برای یا یک کودتا و یا یک تغییر قدرت تاکتیکیه ! حرکتی که میخوان مردم رو قاطی اون نکنن چون اگه مردم قاطی این جریانها بشن با اوضاع موجود احتمال از کنترل خارج شدن و وارونه شدن تمام محاسبات میره و به همین دلیل به بهانه مبارزه با بد حجابی حکومت نظامی راه انداختن تا اگر هم حرکتی قرار به شکل گیری باشه , پیشاپیش جلوی اونو بگیرن و مهارش کنن !
قضیه برخورد با بد حجابان از روز اول بو دار بود و شک بر انگیز مخصوصن هم که همه جناحهای مخالف احمدی نژاد مخالفش بودن ولی صداشون در نمی اومد و خیلی سطحی ازش عبور کردن و مشخص بود همگی روی اون اتفاق نظر داشتن و یا اهدافی دیگه رو دنبال میکردن ! جالب هم اینه که دقیقن مراکزی رو تحت نظر گرفتن که محل تجمع جمعیت جوان قرار داره و با مناطق دیگه کاری ندارن ! خیابونهای اصلی و چهار راههای مهم و میدانهای اصلی شهر شده مرکز استقرار این نیروها و اعضای اون هم از نیروهای ضربت و افسران کارکشته و آرم دار هستن نه سربازهای وظیفه معمولی و نه افسران جزء و رده پایین و این از اهمیت موضوع حکایت داره . ریختن تعداد زیادی پلیس مخفی در این مکانها و گرفتن عکس و فیلم از حرکات مردم باز هم یک مورد دیگه ست که حکایت ها در پشتش داره !

احتمالاتی که میشه در نظر گرفت اینهاست :

- امتحان واکنش مردم نسبت به سخت گیری ها در آینده ای نزدیک که قطعنامه ها اثر میکنن و گرانی سر به فلک میکشه !
- با خبر شدن از اینکه حرکتی آرام و زیر زمینی و خود جوش در بین مردم در حال شکل گیریه و میخوان مهارش کنن !
- نشون دادن ضربه شصت به جوانها که فکر نکنن سکوت رژیم دلیل بر ناتوانی اونهاست و هر غلطی .. !
- آزار و اذیت جوانها و زهر چشم و نسق کشی از اونها تا جرات نکنن دیگه اعتراض کنن !
- ساکت کردن موقتی گروههای فشار و تندروی طرفدار رژیم مبنی بر اینکه مبادا اونها بطور خودسرانه دخالت کنن و اوضاع رو خراب کنن و به نوعی قانونی جلوه دادن این طرح !
- بستن بیش از پیش فضای نیمه باز اجتماعی برای کنترل بیشتر مردم و انتقال یک نگرانی کاذب در بین مردم !
و آخرین مورد که همون ساکت نگه داشتن مردم و تغییر قدرت و یا تغییر سیاست های رژیم و جنگ داخلی بین جناح های درگیر باشه و در واقع منحرف کردن افکار عمومی از جریانات خصوصی نظام بعنوان آخرین راه گمانه زنی میشه !

امیدوارم به خوبی تموم بشه هر چند سالی که نکوست از بهارش پیداست ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001