فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, April 23, 2007
مافیای اقتصادی :

در ایران جلسات غیر رسمی ای برگزار میشه که خیلی ها ازشون خبر ندارن . خیلی ها هم تصور میکنن تصمیم گیرندگان حکومت ایران خلاصه شدن در آخوندها و شخص رهبر و احمدی نژاد در صورتیکه عوامل تاثیر گذار بر حکومت ایران عده بسیار زیادی از طبقات مختلف و اصناف گوناگون هستن که تصمیمات و انتقادهای اونها در تصمیم گیریهای سران رده بالای نظام بسیار تاثیر گذاره و تاثیرات عمده ای میذاره . یکی از این اصناف بازاریان و تجار تهران هستن که نقش بسیار موثری رو در سیاست های نظام بازی میکنن و مجموع نظرات و انتقادات تمامی اقشار اثر گذار بر حاکمیت باعث تصمیم گیری های کلان کشور میشه که بخش اقتصادی اون که یک سرش به قم و حوزه وصله , از تمام بخش ها موثر تره ! متاسفانه در این چند ساله بخاطر افزایش نقدینگی در جامعه و تزریق حجم عظیمی از سرمایه و دلارهای نفتی ، این افراد هم شدن نون خور به نرخ روز و کمال همنشینی با این نظام فاسد درشون اثر کرده . پیرها اغلب جاشون رو دادن به جوون ها و فرزندانشون و همین اوضاع رو بیشتر از قبل خرابتر کرده !!! این مطلب شاید برای اولین بار گوشه هایی از مافیای قدرت حکومت اسلامی رو به شما نشون میده :

امروز ساعت 10 صبح در جلسه ای شرکت کردم که تقریبن میتونم بگم بیشتر سرمایه داران عمده ایران در اون جمع بودن و یا نماینده ای از جانب خودشون به این جلسه فرستاده بودن . هر چند تعدادشون به نسبت دفعات قبل خیلی کمتر بود , به علت اینکه بیشترشون ترک وطن کرده بودن ولی با اینحال تقریبن همه کله گنده ها و تاجرهای بزرگ ایران جمع بودن ! معمولن هر وقت که در دولت اتفاقات سیاسی ای رخ میده که تاثیر مستقیم روی اقتصاد و بازرگانی کشور داره این جلسه مهم تشکیل میشه تا اعضا تصمیم بگیرن که چه سیاستی رو باید در پیش بگیرن ! اینبار صحبت از طرح گرون شدن بنزین و تاثیر مستقیم اون روی اجناس بود که باعث شده بود تقریبن همه شرکت کنن چون خودتون خیلی بهتر از من میدونین وقتی قیمت بنزین یک قرون بالا بره , قیمت اجناس تصاعدی میره بالا و سر به فلک میکشه . مخصوصن برای ما این افزایش قیمت بنزین خیلی مهمه و بار که از خارج میاد و تخلیه میشه , موقع پخش و ارسال در داخل کشور قیمتش زمین تا آسمون فرق میکنه و همین افزایش قیمت میتونه مشتری ها رو کم کنه و یا باعث تاخیر در ترخیص کالا بشه و جنس رو یا از رده خارج یا فاسد کنه و هم اینکه هزینه سنگین انبار و نگهداری روی دست وارد کننده بذاره که بی تاثیر روی قیمت کالا نیست و مطمئنن هیچ تاجری از جیب خودش ضرر نمیده !!!!!! از طرفی طرح ابلهانه احمدی نژاد برای کم کردن بهره های بانکی یکی دیگه از دلایل تشکیل این جلسه بود که همه باهاش مخالفت کردن و در نهایت امروز هم مجلس این طرح رو لغو کرد و به ثابت نگهداشتن بهره های بانکی رای داد !!!!

من اسم این جلسه رو گذاشتم جلسه مافیای اقتصاد ایران . چون در اون پدرخوانده های اقتصاد ایران حضور دارن . خوبه بدونین این مجمع نامرئی و غیر رسمی بقدری قدرت داره که هیچ مقام حکومتی قادر نیست روی اون تاثیر بذاره چون پای میلیاردها میلیارد پول و ارز در میونه و پول در هر سیستم و نظام فاسدی حرف اول رو میزنه و جالبتر اینکه سرمایه های 80% از اعضا اصلن در ایران نیست که بخواد توسط دولت مورد تهدید واقع بشه و از کشور خارج شدن . مثلن خود من یا پدرم و عمو هام همگی سال گذشته بعد از سقوط بورس تقریبن تمام سرمایه ها و سهام و .. رو تبدیل کردیم و شبانه از کشور خارج .
تصمیماتی که در این جلسه گرفته میشه تاثیر مستقیمی بر کل بازار ایران میذاره و این جلسه اونقدر قدرتمند هست که حتا نظام حکومتی ایران هم تعدادی نماینده از بخشهای مختلفت در اون داره مخصوصن از سپاه پاسداران و از طرف مافیای رفسنجانی و بانک مرکزی و مجلس و بیت رهبری و دفتر ریاست جمهوری همگی نمایندگانی رو در این جلسه آماده دارن که در زمان تشکیل ، این نمایندگان هم حضور پیدا میکنن که البته هدف از حضور اونها انتقال پیام به سران رده بالا و تصمیم گیرندگان نظام هست و همینطور تبادل نظر با هم .
در آغاز روی کار اومدن دولت احمدی نژاد خیلی سعی شد این مجمع و سرانش رو بنام مبارزه با مفاسد اقتصادی و .. منحل کنن و سرانش رو تهدید به دستگیری کردن ولی در نهایت زورشون بهش نرسید و کم مونده بود خودشون کله پا بشن و جناب احمدی نژاد رو ترتیب بدن . چون فقط کافی بود چند نفر از اعضا در فعالیت های تجاری شون تکروی و اخلال ایجاد کنن تا فلان کالای اساسی به شکل وحشتناکی گرون یا نایاب بشه و تاثیر مستقیمش رو بر کل ستون اقتصاد ایران بذاره و دولت رو فلج کنه ! اونهم کالاهای اساسی ای که انحصار خیلی هاشون در دست این افراده .
نیمی از شرکت کنندگان جزو بازاریان بزرگ تهران هستن که تکون دادن 2 زار از قیمت اجناسشون در بازار میتونه تغییرات عمده ای در قیمت گذاری ها داشته باشه . از هر تیپی هم آدم توی این جلسه میبینین ولی اکثرن مومن و معتقد به روحانیت سنتی (!) هستن نه روحانیت دولتی و اسلام امروزی که حاکمیت مروج اونه و جالب اینه که تقریبن همه اونها با حکومت ایران مشکل دارن و مخالف هستن ولی چون پای پول در میونه صداشون در نمیاد و منافعشون براشون مهمتره ! خوبه بدونین که همین بازاریان و بعضی اعضای این مجمع بودن که از خمینی ملعون در دوران انقلاب حمایت کردن و هزینه انقلاب و جنگ رو تقبل کردن . از نظر من خیلی از اینها خائن به ملت و کشور هستن ولی افسوس که پول یعنی قدرت و کسی حریف اینها نمیشه به تنهایی اونم در این نظام فاسد که هر کسی رو میتونی با پول بخری !!!
تا سال قبل پدرم حضور پیدا میکرد و گاهی منم همراهش میرفتم در این جلسات و امسال بخاطر نبودش به نمایندگی از اون برای اولین بار من شرکت کردم و خیلی بهم سفارش کرد که فقط شنونده باشم و بوی قرمه سبزی سرم رو نگه دارم برای جای دیگه و مبادا دُر فشانی و اظهار فضل کنم !!! خیلی دلشوره داشتم که تنهایی دارم میرم یه همچین جایی و بیشتر نگران بودم که نتونم جلوی خودمو بگیرم و کار دست خودم و خانواده بدم !! جلسه که شروع شد حرف همه این بود :
محدودیت لیتر بنزین برداشته بشه که گفتن هر اتومبیل در ماه مقدار محدودی میتونه بنزین بزنه و بیشتر از اون مقدار , لیتری 400 تومان محاسبه میشه !!! از طرفی هم بعضی ها میگفتن تو این یکماهی که مجلس گفته کارت های هوشمند بنزین رو مردم استفاده کنن , خوبه بنزین رو برای یکهفته گرون بفروشن تا تاثیرش رو قبل از اجرای طرح ارزیابی کنن که اگه بحران سازی بشه سریع جلوش رو بگیرن و تصمیم دیگه ای بگیرن . بعضی ها قبول داشتن و بعضی ها مخالف بودن .
طرح بعدی این بود که عده ای اعتراض کرده بودن که بعضی از آقایان حاضر در جلسه از حالا دارن اجناس رو انبار میکنن و این خلاف عرفه و میتونه قیمت ها رو نجومی کنه که به اونها تذکر داده شد و قرار شد خودسرانه عمل نکنن ! " خودمونیم همه دارن همین کار رو میکنن "
یک عده هم معترض این بودن که هنوز بنزین گرون نشده چرا بعضی از آقایون بدون توافق با سایر اعضا قیمت کالاهاشون رو بالا بردن ؟
طرح جایگزینی یورو بجای دلار هم در موردش بحث شد که خیلی ها مخالفش بودن مخصوصن که جدیدن آمریکا رشد اقتصادی خوبی پیدا کرده و برابری ارزهای اروپایی به دلار میتونه باعث کلی ضرر در سطح کلان بشه .
از بورس هم انتقاد شد که احمدی نژاد قول داده بود از دلارهای نفتی به بورس تزریق میکنه ولی این کار رو هنوز نکرده و بورس همچنان بی ثباته .

در آخر ساعت 12 جلسه تموم شد . امیدوارم پیام ها و انتقادهایی که در این جلسه مطرح شدن به گوش اونهایی که باید برسه و فقط امیدوارم تصمیمات درستی بگیرن . هر چند از همین حالا با اطمینان بهتون میکن که بعید میدونم تا زمان انتخابات مجلس چنین اتفاقی بیافته و تا اون موقع خبرهای خوبی برای مردم ایران وجود نداره , که ؛ هر روز شاهد شنیدن خبرهای بدتر از بدی خواهند بود !! در مطالب بعدی بیشتر در این مورد مینویسم که چرا باید مردم تا زمان انتخابات مجلس ، یک دوره سرکوب و فشار و خفقان و تورم شدید رو تجربه کنن و هزینه نظام رو اونها بدن !!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001