فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, April 09, 2007
ایرانیان با فرهنگ :

آقا ما ایرانیها خصوصیات خیلی جالبی داریم ! تاریخ 7000 ساله ایران زمین میگه ایرانیان مردمانی بسیار با فرهنگ بودن و تمدن امروز بشری و بسیاری از پیشرفتهای دنیای امروز مرهون نژاد ایرانی و آریایی بوده . ولی در عمل وقتی 7000 سال تاریخ رو میاریم جلو متوجه میشیم که حالا ما ایرانی ها جزو بی فرهنگ ترین آدمهای این کره خاکی هستیم و توی بی کلاسی و خراب کردن شخصیت خودمون و دیگران و ریدن به طبیعت و حتا ضدیت محض با حقوق بشر و قوانین بشر دوستانه و رواج خرافات و جهل و توهم در راستای دین سالاری و حتا رواج فرهنگ ترکوندن و ترور و انتحار (!) بنام دین و خدا , و کلن هر چیز منفی ای که فکرشو بکنین , مقام اول رو داریم !!
جای تاسف داره که ما ایرانیها زمانی مردمانی بسیار دانا و با فرهنگ بودیم ولی کار دنیا به اونجا رسیده که ما وقتی پامون رو از ایران بیرون میذاریم , فرهنگ و تمدن و انسانیت و حقوق بشر رو از مردم کشورهای دیگه دنیا یاد میگیریم و مردمانی رو الگوی خودمون قرار میدیم که تمدنشون چند صد سال بیشتر قدمت نداره و تا همین 400 – 500 سال قبل وحشی تر و درنده تر و فجیع تر از اینها , جانوری در کره زمین وجود نداشت . فرون وسطی و دوران تنفیش عقاید کلیسا نمونه هایی از دوران سیاه کشورهای غربیه !!!!!! ولی همین ها امروزه چنان فرهنگ و تمدن زیبا و انسانی ای دارن که بهترین زندگی رو برای خودشون ساختن و از زندگی کمال لذت و استفاده رو میبرن و آقای دنیا شدن و ما هزاران ساله که هنوز خم اندر خم کوچه علی چپ اسلام هستیم و مثل خر عصاری دور خودمون میگردیم و راه بجایی نمیبریم :

دقت کردین به ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی میکنن ؟ اینها در اونجا مردمانی هستن به شدت مبادی آداب , با ملاحظه , شدیدن مقرراتی و بسیار با فرهنگ که حتا حاضر نیستن چیزی رو بدون اجازه بردارن یا بدون بلیط سوار قطار بشن یا حتا یک شاخه گل بچینن و اگه اتفاقی سایه شون به کسی برخورد کنه هم صد بار دولا راست میشن و عذرخواهی میکنن !! این ایرانی ها حتا از خود خارجی ها هم در رعایت قوانین و فرهنگ متعصب تر هستن . من یادمه یه بار داشتیم با یکی از دوستانمون توی بزرگراهی میرفتیم و یه راننده انگلیسی از پنجره ماشینش آشغالی رو پرت کرد بیرون ! این دوست ما چنان از این عمل به خشم اومد که همون لحظه ماشین رو زد کنار و زنگ زد به پلیس و شماره پلاک طرف رو به پلیس گزارش داد تا یه برگ جریمه بیاد در خونه ش و یاد بگیره از ماشین آشغال به بیرون پرت نکنه !!!!!
حالا همین آدم رو من یادمه که کیسه زباله خونه ش رو وقتی ایران بود از توی ماشین پرت میکرد وسط خیابون و آی عشقی میکرد که نگو و میگفت که کارگرای شهرداری " سوپورها " نباید بیکار باشن و پول مفت بگیرن و باید براشون اشتغال ایجاد کنیم !!!!!!!!
و یا بعضی از ایرانیها کافیه کسی تنه ش بهشون بخوره و خشتک طرف رو در میارن که چرا زدی . حالا هی معذرت بخواه و بگو بابا حواسم نبود و ببخشید و ... ! الا و بلا باید کتکت بزنه و فحش بده و معرکه راه بندازه تا روزش شب بشه و احساس قدرت کنه !!!
یا مردم ما در ایران مجاز هستن هر چیزی رو که توی خیابون میبینن و حزو اموال عمومی هست رو بردارن ! آقا شهرداری میاد تو فلان پارک صندلی و نیمکت آهنی نصب میکنه و فردا صبحش میایی و میبینی یک دونه از اینها نیست ! گلدون میذاره و گل رو با گلدونش میدزدن !!!!!
اینجا سوار شدن به اتوبوس بدون دادن بلیط یک ارزش اجتماعی محسوب میشه ! برداشتن و کش رفتن هر چیز دولتی و حتا تخریب هر چیزی یک ارزش فوق العاده به حساب میاد ! شماها ندیدن و الان باز مردم بهتر شدن , البته درستش اینه که ارزش خیلی چیزها کم شده و دیگه ارزش نداره این کارها , زمان ما میرفتی تلفن عمومی میدیدی گوشی تلفن رو از بیخ کندن و نیست ! یا میدیدی چند تا جوون با مشت و لگد افتادن تو جون تلفن عمومی و هر چی دوزاری و 5 زاری توشه رو دارن در میارن ! چراغهایی که سازمانها آویزون میکردن به مناسبت جشن ها , مردم میرفتن بعنوان چراغ خواب منزلشون بر میداشتن ! من حتا دیده بودم طرف لامپ مهتابی رو باز میکرد و میچپوند تو پاچه شلوارش و میبرد خونه ش !!!!!!! یا اون زمان که اتوبوس ها قاطی بود , بلیط ها رو جمع میکردی و میدادی دست به دست بره به راننده , و وسط راه یه مشت بلیط یهو به حق جن و بسم الله غیب میشد !!!!!! رانده هم لج میکرد و راه نمی افتاد !!!
اینها عین واقعیته ! من خیلی ها رو دیدم که در خارج از کشور قوانین رو به شدت رعایت میکنن و همیشه میگن نباید بذاریم خارجی ها فکر کنن ایرانی هستیم (!) و یا تو ذهنشون بگن طرف خارجیه و گور باباش و ... ! اما همین آدم ها وقتی پاشون میرسه به ایران میشن ماشین تولید زباله و یه آدم جواد و جاهل و بی فرهنگ که هر کاری که اونجا نمیتونستن بکنن اینجا انجام میدن و درسته میرینن به کشور و شهرشون ! بعضی ها هم هستن که وقتی بعد از سالها میان ایران , همین مردم با فرهنگ ایران اینها رو اغفال میکنن و بلایی سرشون میارن که در کمتر از یکهفته از راه به در میشن :
خواهر بدبخت من چند سال پیش برای اولین بار بعد از سالها اومد ایران ! این وقتی بچه بود از ایران رفته بود و وقتی اومده بود ایران تا چند روز فکر میکرد اومده تو یه سیاره دیگه ! حالا این یه طرف , موضوع اصلی این بود که تمام فک و فامیل بهش درس میدادن که اینطوری کن و اونطوری کن ! مثلن رفته بودیم بیرون شهر و خواهرم پرتقال پوست کنده بود و جایی رو پیدا نکرده بود پوست های پرتقال رو بریزه و همینطوری پوست ها تو دستش بود ! بعد از نیم ساعت پسر خاله م رفت سراغش و بعد از اینکه دو ساعت دستش گرفت و هرهر بهش خندید , پوستها رو از دستش گرفت و همه رو پخش زمین کرد و گفت : بابا اینجا ایرانه و هر چی میخوری اگه زمین نریزی بهت میخندن و میگن اُسکُلی و تازه الان چمن ها قشنگ شد و تزئینش کردیم !!!!!!!!
آقا همین شد که از اون روز به بعد خواهرم هر چی میخورد و هر آشغالی دستش می اومد میریخت رو زمین . یا فک و فامیل های بابا ما رو برده بودن فشم و توی راه میوه میدادن بهمون تو ماشین بخوریم و اینا هی سیب و موز و خیار و ... میخوردن و از پنجره ماشین شوت میکردن بیرون و خواهرم هم با چشم های از حدقه در اومده اینها رو تماشا میکرد و بعد که دید انگار رسمه و اگه از این کارها نکنه , فکر میکنن عقلشو از دست داده یا یه چیزیش میشه , اینم شد یکی مثل اونها !
این موارد رو همینطوری بگیر برو تا آخر . از انداختن اخ و تف روی زمین تا شاش کردن کنج دیوارها و لای شمشاد ها و مالیدن دماغ به درخت و دیوار و در خونه ها و ریختن و گذاشتن زباله در هر جای ممکن از جوب آب و باغچه های جلوی خونه ها و کف خیابونها و ... سوار شدن خرکی به تاکسی و اتوبوس و مترو و ... همه و همه نشون از فرهنگ عقب افتاده ما داره .
ما وضعمون اونقدر خرابه که حتا در کشورهای عربی که اینقدر ما اونها رو مسخره میکنیم و بهشون عرب بوگندو و سوسمار خور و ... میگیم هم این رفتارها دیده نمیشه ! عرب ها هر پُخی که هستن ولی حداقل توی کشور خودشون رعایت همه چیزو میکنن . ولی ما ایرانی ها تو کشور خودمون گند بالا میاریم ولی پامونو که بیرون میذاریم تازه آدم میشیم !!!
عمه م میخواست برای تولد دخترش مهمونی بده و رفته بود تا 4 تا خونه انوطرف تر ازشون اجازه گرفته بود که ما میخواییم از ساعت 8 تا 11 شب موسیقی بذاریم و اجازه میدین ؟
حالا تو ایران ! طرف ساعت 2 تا 5 صبح ارکستر میاره و صداش تا 40 تا خونه اونطرف تر میره و تازه وقتی بهش اعتراض میکنی که آدم حسابی ! این وقت شب میخوای پارتی بدی اقلن صداش رو کم کن و مزاحم خواب مردم نشو , 100 تا فحش خوار – مادر بهت میده و تهدید به مرگ و تجاوز و اسید پاشی و حوادث غیر مترقبه (!) میکنه و ضرب المثل 4 دیواری اختیاری رو هم تحویلت میده و سر آخر درم تو روت میبنده و کاری میکنه که با اینکه از رژیم بدت میاد ولی مجبور میشی زنگ بزنی و گزارش طرف رو بدی تا 2 تا مینی بوس بسیجی جاکش بریزن خونه آقا و همشون رو ببرن سکشاد و ستاد امر به منکر و معروفات تا حالشون جا بیاد !!!!!
یا از اون باحال تر ! آقا طرف توی مسائل دینی و مذهبی چنان سنگ تموم میذاره که بیا و ببین ! بعد وقتی پای فرهنگ و اصول اخلاقی و انسانی به میون میاد , از یه آدم نئاندرتال و غارنشین هم بی فرهنگ تر میشه و صد رحمت به یه افغانی و سوپور و عمله !!!! یادمه حدود 15 سال پیش با فک و فامیل بابام یه بار تو عمرمون قرار شد بریم شمال و اینا خراب بشن ویلای ما ! بین راه جایی ایستادیم تا کمی خستگی در کنیم ! یه نهر خیلی قشنگ بود که آب خیلی زلالی داشت . آقا یهو دیدیم این مردهاشون رفتن پای نهر و شروع کردن گروهی شاش کردن توش و چنان عشقی میکردن که بیا و ببین و مسابقه کی درازتر شاش میکنه گذاشته بودن !!!!!! حالا این یه طرف , قسمت باحالش مونده ! همه که کارشون تموم شد , یکی از پسر بچه ها هم رفت شاش کرد و اومد . یهو دیدیم پدرش چنان گذاشت زیر گوش پسره که من گفتم سرش از بدنش جدا شد و حداقلش ضربه مغزی بود !! بعد که پریدیم جلو که چرا بچه رو میزنی و ... معلوم شد که پسره رفته شاش کرده و دستشو با آب نشسته و بقول پدره : طهارت نگرفته !!!! بگو آخه پدر سگ ! صد نفر شاشیدین توی این آب و انتظار داری با همون آب کثافت شاشی طهارت بگیری و پاک هم بشی که چی ؟ اسلام گفته ؟ ای ریدم به اسلام و هر چی مسلمونه !!!!

نکنین این کارها رو ! زشته ! فجیعه ! ضایع ست ! انسان باشین ! حد و مرز خودتون رو بدونین ! همه جا یک جور باشین ! یک نفر هم که میخواد بین شما گاو و گوسفندها آدم باشه , دست از سرش بردارین و اغفال و منحرفش نکنین ! فقط یاد گرفتین مثل گاو ( ع ) مقلد و مخصوصن دنباله رو اسلام باشین بدون اینکه بفهمین این دین شیطانی چطور باعث نکبت و عقب افتادگی و بدبختی شماها شده ! فقط من موندم اگه واقعن قرار بود ما به دستورات اسلام بطور تمام و کمال عمل کنیم , اونوقت چه فجایعی که پیش نمی اومد ! بقول اون جوک که میگه : از آخونده میپرسن اگه تو بیابون چیزی برای طهارت پیدا نشد میتونیم خودمونو با شیشه پاک کنیم ؟ میگه پسرم یا قصد مزاح داری یا قصد پاره کردن کون مسلمین را !!! قضیه همینه ! بجای اینکه فرهنگسازی کنیم , مذهب سالاری میکنیم و همینه که 1400 ساله بجای پیشرفت , پسرفت داریم ...

تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001