فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Thursday, April 19, 2007
رابطه مُد با حجاب درمانی :

در رابطه مبارزه با شُل حجابی یا همون طرح حجاب درمانی صحبت زیاد شده !! مطلب واضحه و همه میدونیم از کجا آب میخوره ! اینبار اما از یک زاویه دیگه به این طرح میخوام نگاه کنم و اونم از کانال مد و کانال انتظامی هست :

در زمینه مُد در طول این 28 سال ما هنوز هیچ مرجع و سازمانی رو نداریم که مشخص کنه مد از کجا وارد کشور میشه ! اوایل انقلاب که طرح یا روسری یا توسری به اجرا در اومد ، زنان همون لباس عادی رو می پوشیدن و فقط یک روسری سرشون میذاشتن . اما از سال 62 لباسی به اسم مانتو باب شد و زنان موظف شدن تا روی لباسهاشون مانتو بپوشن ! اندازه مانتوها در اوایل خیلی کوتاه بود و تابع مد و زیبایی نبود . چیزی شبیه به روپوش پزشکان در رنگهای سرمه ای و مشکی ! تن پوش هایی زشت و بد قواره و تن نما که نه تنها جایی از بدن زنان رو نمیپوشوند که بیشتر باعث تحریک میشد . از همین رو کم کم مانتوها رو سامان دادن و با داخل کردن مد بهشون کمی بهشون شکل و قیافه دادن. از اون زمان تا امروز مانتوهای زنانه دهها مدل به خودشون دیدن و هر چند سال مدلی مد میشه و بعد از مدتی یک مدل دیگه به بازار میاد . ولی هنوز که هنوزه کسی نمیدونه این مد ها رو چه کسانی باب میکنن و فقط میگن از ماهواره میاد ولی سوال اینه که کدوم احمقی میتونه باور کنه در کشورهای غربی مانتو وجود داره که بخواد هم مد دختران و زنان ایرانی بشه ؟! حالا از وقتی که قرار به طرح حجاب درمانی شدت گرفته , به تازگی مدی در بین دختران رایج شده که نمونه ش رو در بالا میبینین !!! یک شلوار استرچ ! دامن یا مانتوی بلند و ماکسی که روی اون کت پوشیده میشه با روسری شالی بلند و رنگی !!!
مطمئن باشین بجای باتوم اگه تیرآهن هم تو ماتحت زنان و دختران ایرانی فرو میکردن نمیتونستن مانتوی تنگ رو از تنشون در بیارن ! ولی خیلی راحت کافی بود مدلی خیلی پوشیده تر رو با طرحی اجق وجق بعنوان مد روز و مد جدید جا بندازن تا با یک تیر دو نشون بزنن !!!! حالا بازم هر جا میشینین بگین احمدی نژاد ک .. ننت !!!! همچین هم این مردک الاغ نیست ... درسته ؟

مورد دوم :
در جراید اومده بود که نمایندگان مجلس در راستای انتشار بیانیه گروهک منافق و تروریست انصار حزب الله " شیطان " مبنی بر درخواست قیام مردمی با پدیده (!) بد حجابی , ابراز تردید و نگرانی کردن که ممکنه نیروهای لباس شخصی اقدام به دخالت شخصی در این امر کنن و مردم رو مثل دهه های 60 که کمیته های مخوف انقلاب اسلامی زنان و دختران رو مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار میدادن به بهانه مبارزه با بدحجابی , اینبار هم این رفتارها تکرار بشه و آتش زیر خاکستر مردم چنان شعله ور بشه که گریبان نظام رو بگیره و منقرض کنه !!! بین امروز با دیروز دو تفاوت وجود داره : اون سالها جمعیت ایران 30 میلیون بود و جمعیت امروز 80 میلیونه ! اونزمان مردم تازه تازه داشتن ماهیت رژیم رو می شناختن و مساله جنک نوعی همبستگی ایجاد کرده بود و مردم هنوز ترس داشتن از رژیم ولی امروز جوونها و مردم نه تنها ترسی از نظام ندارن که نفرت هم شده قوز بالا قوز و اگه چنین اتفاقی بیافته باید شاهد تشکیل گروه های زیرزمینی و مبارزات پارتیزانی بر ضد اراذل و اوباش بسیج و لباس شخصی و حزب الله باشیم که این میتونه به شدت برای نظام خطرناک باشه و حتا سرنگون کننده چون حالا بیش از نیمی از جمعیت ایران رو جوانان تشکیل میدن !!!
از همین رو بود که مجلس صریحن اعلام کرد که اگر هم قرار باشه چنین طرحی صورت عملی بگیره , که هنوز حتا هماهنگی ای بین نهادهای مربوطه در این زمینه انحام نشده , این کار بر عهده نیروی افتضاحی " انتظامی " هست و باید بصورت قانونمند و همراه با حرکت های فرهنگی صورت بگیره !!!!
..
..
یکی از معضلات فجیع نظام های دیکتاتوری مثل حکومت اسلامی ایران ، همیشه این بوده که در ابتدای به روی کار اومدن این نظام ها ، شبهه نظامیان یا عده ای از افراد عادی رو مسلح میکردن و در پیشبرد اهدافشون بکار میگرفتن . این گروهک ها حامیان اصلی این نوع نظام ها بودن و در استقرار و استحکام قدرتون کمک شایانی میکردن . این نظام ها تنها راه بقاشون ایجاد خفقان و جو آشوب بود و به همین دلیل همیشه نیازمند نیروهای شبهه نظامی بودن که از طرفی این نیروها با مخالفین داخلی مبارزه کنن و از طرفی هم با مخالفان خارجی احتمالی ! مثلن در ایران از زمان روی کار اومدن حکومت اسلامی گروهک شبهه نظامی سپاه پاسداران شکل گرفت که وظیفه اصلیش مبارزه با دشمنان انقلاب بود مثل مجاهدین . به مرور تبدیل به یک سازمان قدرتمند و رسمی نظامی شد و ارتش رو هم کنار زد و نیروی درجه اول نظامی کشور شد . در زمان جنگ زیر مجموعه دیگه ای از این نیروها بنام نیروی شبهه نظامی بسیج شکل گرفت ! این دو نیرو بزرگترین کمک رو چه در زمینه نظامی و چه در زمینه سرکوب های داخلی به این رژیم کردن . نیرویی بودن ارزان و فراوان که خرجی براشون نمیشد و به سادگی تمام دستورها رو باور و اجرا میکردن . خوبه بدونین تلفاتی که نیروی مردمی بسیج در دوران جنگ داد تقریبن 70% از کل تلفات جنگ رو شامل میشد !
بعد از جنگ اما این نیروها با بحران مواجه شدن ! در طول جنگ سعی شده بود بر وسعت و عملکرد این نیروها افزوده بشه و شاخ و برگ زیادی پیدا کردن ولی با پایان جنگ این نیروی عظیم عملن بیکار موند ! دولت هم مجبور بود مدام هزینه های اونها رو تقبل کنه . سپاه در این بین وضع بهتری پیدا کرد و سرانش داخل معاملات اقتصادی کلان شدن و نهادهای بازرگانی و اقتصادی کشور رو قبضه کردن و عملن مافیای عظیمی رو تشکیل دادن که از صادرات فرش و پسته و لنگه کفش تا نفت و گاز رو شامل میشد ! بسیج هم این وسط شده بود نیروی جان بر کف و هر جا نیاز به جاده صاف کن و فدایی و شهید و سربازان مفت و بی جیره و مواجب امام زمان بود از بسیجی ها استفاده میشد و دائم تلفات میدادن . نیرویی مجانی از جوانان بیکار و علاف حزب الهی ! در سرکوب مردم ! در مبارزه با دانشجویان ! در امر به معروف و نهی از منکرهای نمایشی و مبارزه با جرائم منکراتی ! ایست های بازرسی شبانه ! حرکات ایذایی بر ضد مردم ! ترسوندن مردم و ... این بسیجی ها بودن که همیشه حظور داشتن و تا چند سال قبل نیمی از مسئولیت نیروی انتظامی ایران بر عده اینها بود .
با گذشت زمان و امنیتی و تکنیکی شدن نیروهای محافظ کشور و تشکیل واحدی بنام وزارت اطلاعات و امنیت کشور این نیروها تبدیل شدن به نیروهای راکد که کاری برای انجام دادن نداشتن . بخشی از این نیروها تبدیل شدن به لباس شخصی و اهرم فشار حکومت بر ضد مخالفان . بخشی تبدیل شدن به مزدوران رژیم که هر زمان به حضورشون نیاز بود در صحنه حظور پیدا میکردن . در حوادث کوی دانشگاه و مبارزه با جوانان و یا حضور در راهپیمایی ها و تظاهرات و ...

امروزه این نیروها در خدمت اهداف شوم نظام هستن . مبارزه با بد حجابی یکی از این موارده . در واقع بخشی از اهداف نظام برای ایجاد چینی طرح هایی مشغول کردن این نیروی راکد و سرگرم کردن اونهاست . چون نه بودجه چندانی میتونه برای اونها اختصاص بده و نه توان منحل کردنشون رو داره . پس سعی میکنه با ایجاد بحران های داخلی این نیروها رو مدام سرگرم نگه داره . هر ساله شاهد هستیم از آغاز فصل گرما تا آغاز فصل سرما این مسخره بازیها شکل میگیره . همین 3 – 4 ماه هم غنیمتیه برای اینکه این نیروها رو سرگرم کنن . حالا میفهمین بین حجاب درمانی و مد چه رابطه هایی وجود داره ؟؟؟ هر چند نباید این وسط نقش مافیای صنایع نساجی رو هم نادیده گرفت که خودش یک بحث مفصله .



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001