فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, March 23, 2007
بیچاره نوروز :

گاهی وقتها که بیکار میشم با خودم فکر میکنم الان اگه آخوندها روی کار نبودن و در همون نظام شاهنشاهی گذشته بودیم چقدر همه چیز میتونست متفاوت باشه ؟ برای نمونه الان ویندوز Vista یه نسخه کاملن فارسی هم داشت ! خیلی از برنامه های کامپیوتری زبان فارسی رو هم ساپورت میکردن و به زبان فارسی بودن . اسم ایران و ایرانی در دنیا بعنوان باهوش ترین و خونگرم ترین و با فرهنگ ترین انسانها پیچیده بود . و از همه اینها مهمتر اینکه تمام رسومات و سنن اصیل ایرانیان امروز در دنیا مشهور بود و خیلی ها با سنن اصیل ایرانی آشنا شده بودن و اگه هر جایی از این کره خاکی میگفتی نوروز , همه میدونستن یعنی چی !!! دیگه کسی جرات نمیکرد خلیج فارس رو خلیج عربی بنامه و یا فیلم هایی مثل فیلم 300 رو بسازه و سران تروریست رژیم ایران رو به مردم ایران نسبت بده .. با اینکه رژیم ایران نسبت به این فیلم واکنش نشون داده ولی حقیقت اینه که این رژیم ذاتن ضد ایرانیه و بنیانش بر اساس فرهنگ عرب هاست . از یک طرف با ساختن سد سیوند تاریخ ملتی رو میخواد زیر آب کنه و در نوروز بجای تبریک این روز نوحه سرایی پخش میکنه و مشتی مزخرف به خورد مردم میده و در کنارش ادعای ایرانی بودن میکنه به جهانیان . معلومه که کسی اینها رو به جاییش حساب نمیکنه !!

از اینها که بگذریم میرسیم به اینکه خوشبختانه ایرانیان در هر جای این کره خاکی که رفتن و مقیم شدن , فرهنگ های باستانی خودشون رو به هر شکلی که شده سعی میکنن پاس بدارن و مراسم و جشن هاشون رو برپا کنن . چه چهارشنبه سوری باشه و پریدن از روی شعله چوب کبریت و یا هفت سینی باشه ساخته شده از سیم و سیخ و سنگ و سینی و ... ! به هر حال همین پاس داشتن ها ارزش داره . همه ایرانیان در اول فروردین ماه همزمان با هم وقتی نوروز رو جشن میگیرن نشون از اتحاد و پایبندی به رسوم ایرانی داره . الان در آمریکا نسل جدید ایرانیان بیشترشون حتا زبون فارسی رو بلد نیستن و نمیتونن فارسی حرف بزنن و حتا یکبار هم به ایران نیومدن ولی پدران و مادرانشون از کودکی اونها رو با سنت های ایرانی آشنا کردن و موقع نوروز همین بچه ها به زیبایی سفره هفت سین رو میچینن و از نشستن دور هفت سین لذت میبرن و خوشحالی میکنن . فرهنگ یعنی این که با هیچ تهاجم فرهنگی ملایی - آخوندی از بین نره !!!!!! چه در ایران باشی چه در عربستان (!) چه در قطب شمال چه در آمریکا و ...

با یه خانواده ای تو کانون ایرانیان آشنا شدیم که خیلی باحالن . مرده ایرانیه و زنه ژاپنی ! در نگاه اول چیز عجیب غریبی در این زوج دیده نمیشه جز اینکه زنه چشمهاش مثل کون مرغ میمونه و مرده هم قیافه ش به خل وضع ها شبیهه . وقتی خونه اینها میری میبینی نصف خونه زندگی با سبک ژاپنی آراسته شده و نصف دیگه ش به سبک ایرانی ! بازم جالبتر از اون تفاهمی هست که این زن و شوهر با هم دارن و به رسوم هم احترام میذارن . نماد های ژاپنی از در و دیوار آویزونه و در کنار اونها نمادهای ایرانی هم دیده میشه ! عروسک باران و آلت چوبی مرد و گربه ماهی و مجسمه بودا و .. از اونور هم اسپند و چشم زخم و .. خلاصه شلم شوربایی میبینی که چهار چرخت هوا میره که چطور این دو تا جانور با هم تونستن زندگی کنن ؟!؟

در صورتیکه توی ایران میبینی مرده ترکه و زنه فارسه , بعد زنه هر جا میشینه شروع میکنه جوک ترکی گفتن و درسته میرینه به هیکل مرده یا مرده هم تا دستش میاد زنه رو میچزونه و فارس ها رو مسخره میکنه و .. !

به زور ما رو امروز دعوت کرده بودن منزلشون برای شام . وقتی رفتیم و چشمم افتاد به هفت سین نقلی ای که کنار اتاق گذاشته بودن کلی ذوق کردم . از همه جالبتر این بود که خود زنه با کلی تحقیق و گشتن توی اینترنت ، سفره هفت سین رو درست کرده بود و سبزه سبز کرده بود و سمنو درست کرده بود و تخم مرغ رنگ کرده بود و حتا پیاز سنبل ها رو هم خودش کاشته بود تا سر موقع گل بدن !!!!

اونوقت ما ایرانی ها چی ؟ خودمو میگم : جای سمنو خاک رس و آب قاطی میکنیم و گل میذاریم سر سفره یا سس باربیکیو میذاریم و هر چیزی که شبیه سمنو باشه !!!! یا بجای سبزه سبز کردن میریم سبزه آماده یا مصنوعی یا یه کپه چمن میخریم یا هزار و یک کلک سوار میکنیم تا سبزه هامون زود در بیاد ! بجای تخم مرغ رنگی از تخم مرغ شانسی شکلاتی یا تخم مرغ های آماده استفاده میکنیم . در صورتیکه همین تهیه دیدن اجزای سفره هفت سین خودش کلی سرگرم کننده و جالبه ولی از نظر ما که ایرانی هستیم چرا نباید ارزش داشته باشه ؟ در صورتیکه خود ماها از دوران بچگی مادرهامون با شریک کردنمون در سفره آرایی هفت سین این رسم رو به ما انتقال دادن ! الان از هر ایرانی ای بپرسین نمادهای هفت سین چی هستن باور کنین 90% مردم نمیدونن چی هستن و مثلن نماد سیر یا سماق یا سنجد یا سبزه و ... رو نمیدونن ! خیلی ها سفره هفت سین رو با گالری هنرهای معاصر اشتباه میگیرن و هر چی دستشون میاد سر سفره میذارن که قشنگ در بیاد . هر گلی که دستشون میاد میذارن ! ولی دریغ از اینکه اجزای اصلی هفت سین رو رعایت کنن . بجای سنبل , شب بو میذارن ! پرتقال تو آب میندازن ! و یهو میبینی سفره هفت سین شده سفره شصت سین !!!!!

سیر و سرکه و سماق و سمنو و سبزه و سیب و سنجد و سنبل و سکه و ... بابا ! بیخیال !!!!! چرا ما ایرانی ها همیشه افراط میکنیم رو نمیدونم !؟! یا مثلن کتاب قرآن سر سفره میذارین که چی بشه ؟؟؟؟؟؟ بدبختهای ضایع تاریخ اسلام و پیدایش اسلام 1428 ساله هست در صورتیکه تاریخ ایجاد نوروز حتا 2500 سال رو هم رد میکنه پس قرآن این وسط چه غلطی میکنه ؟ شاهنامه بذارین ! حافظ بذارین ! ایرج میرزا بذارین ! Play Boy بذارین یا اصلن هیچی نذارین ؛ بهتر و سنگین تر از اینه که قرآن بذارین !!!!!!!!!! فرهنگ فارسی , فرهنگ فارسی میطلبه نه فرهنگ عربی ... دین از فرهنگ جداست آدمهای با فرهنگ هزاره سوم !!!!! نکنین این کارها رو ! نرینین به سنت های اصیل ایرانی ! موقع سال تحویل که میشه دعا و آیات شیطانی یا مقلب القلوب نخونین ! ربطی به فرهنگ ایرانی نداره . آغاز بهار در سال قمری با رسیدن بهار در سال خورشیدی فرق داره .. اینکه پدرتون قرآن میذاشت سر سفره به خودش مربوط بوده و آدمهای اون دوره کلن چند تا تخته و فاز و فیوز و سیم کم داشتن و ارتجاع سیاه تا توی ژنتیک و کروموزوم هاشون هم رسوخ کرده بود و با بیل هم بیرون بیا نبود چطور که پدر خودم در عمرش نماز نخونده و حتا فاتحه بلد نیست بخونه ولی این قرآن از هفت سین ما جدا نمیشد !!!!!!! انسان باشین ! حالا که فهمیدین اسلام چه به حال و روزتون آورده عبرت بگیرین و اقلن کاری کنین منقرض بشه نه اینکه بیشتر جون بگیره ! طرف قرآن میذاره سر سفره لاش هم اسکناس میذاره و بعد از سال تحویل از لای قرآن پول میکشن که برکت پیدا کنه و دستشون تا آخر سال خالی نمونه . ای بر پدر خرافات و اوهام و تخیل و مالیخولیا و پارانوئید مذهبیون لعنت ...

..

..

آقا نوروز که میاد برنامه ریزی کنین و سبزه سبز کنین ! گندم سبز کنین که نماده نه اینکه ته هویج و شلغم سبز کنین ! ترتیزک که سبز کنین بفهمین چیه و مثل بعضی ها " زیتون " بهش نگین خاکشیر !!!!!! عدس و ماش سبز کردن جای خود و زینت دادن هفت سین جای خود ولی گندم اصیل و ایرانیه و نماده و معنا داره و به اون بها بدین در درجه اول ! تخم مرغ هاتون رو خودتون با سلیقه خودتون و بچه هاتون رنگ کنین و بچه ها رو توی همه مراحل دخالت بدین و سهیم کنین تا رسم رو یاد بگیرن و تو ژنتیکشون فرو بره !!!!! پدر سگ ! سماق نداری خاک اره و شن کنار دریا نذار سر هفت سین ! ننه سگ ! سرکه نداری شراب و آب آلبالو نذار مگه مسیحی هستی ؟ سمنو نداری سُس و گِل نذار ! سیب سرخ نداری دور سیب کاغذ رنگی نپیچ یا سیب پلاستیکی مصنوعی نذار ! سُنبل نداری علف و کاکتوس نذار ! بلد نیستی سبزه سبز کنی برو تو گوگل و سرچ کن تا هزار تا مقاله جلوت سبز بشه و نگیری چمن و یونجه و شبدر بذاری جای سبزه !!!!! بجای سنجد هسته خرما نذارین ! از این خارجی ها یاد بگیرین ! کریسمس که میشه از یکماه قبل درخت رو میذارن و تمام شب روشنه و دور تا دور خونه شون رو چراغونی میکنن و کلی خوش بحالشونه . تازه اونم چی ؟ کریسمس مسخره ! زمستون رو جشن میگیرن بجای بهار ! اون نمادهاشونه که همه بی سر و ته و توهمه ! ما که همه چیزمون مفهوم داره و اینقدر اصیله چرا نیاید در حد اونها بهشون اهمیت بدیم ؟ حتا توی مدارس هم به بچه ها یاد میدن درخت کریسمس رو چطور تزئین کنن و هر نمادی چه معنی ای داره ! اونوقت ما ... ؟ ادعامون کون آیت الله خامنه ای و فرج زن و خوار – مادر احمدی نژاد رو پاره کرده !

خلاصه که فرهنگ اصیل ایرانی رو دریابید ...




........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001