فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Tuesday, March 13, 2007
در جستجوی غذا :

یادش بخیر ! چی ؟ یاد چیزهای خوب و دوران پر شکوه پهلوی ؟ نه بابا ! یاد دوران جیره بندی و کوپن و صف های کیلومتری مواد غذایی و دفترچه های بسیج اقتصادی و ... منظورم بود . عجب دوران خوبی داشتیم . باورتون میشه ؟ ساعت 4 صبح میرفتی تو صف مرغ و گوشت که ساعت 8 صبح بتونی چند کیلویی گوشت یا مرغ یخی بخری !!! 2 – 3 ساعت می ایستادی تو صف تا بتونی پنیر , کره , سیگار , پودر , قند و شکر , کلینکس , روغن و حتا نوار کاست بگیری با دفترچه بسیج اقتصادی !!!!! دوران خیلی خوبی بود . با اینکه صف می ایستادیم اما گرونی نبود . فقط جیره بندی بود . همه یک اندازه میخوردن ! ما که از طاغوتی ها و مزدوران رژیم شاه بودیم و وضعمون یه چیزی اونور تر از عالی بود , شبیه مردم دیگه بودیم و مثل حالا نبود که جنوب شهری ها بال و گردن مرغ رو بجای جوجه کباب به نیش بکشن و بالا شهری ها با فیله مرغ جوجه کباب درست کنن ! ما هم همون گوشت یخ زده ها رو میخوردیم !! راستی درآمد ها هم تقریبن یکسان بود و اون زمان پول زیاد تو جامعه وجود نداشت , چون هنوز خیلی با ارزش بود . یه عده که دمشون به حکومت وصل بود مثل محسن رضایی و مافیای وزارت بازرگانیش که کانتینر کانتینر جنس میاورد داخل کشور و یا رفسنجانی که به مرور داشت تمام نقاط اقتصادی استراتژیک کشور رو قبضه میکرد و بین فامیلش تقسیم , باقی مردم تقریبن همرده بودن . ماشین ما اون زمان یه کادیلاک سرمه ای متالیک با سقف سفید چرمی بود که پدرم هنوز این عتیقه نفرت انگیز بدترکیب رو داره و از جونش بیشتر دوستش داره و میتونستی اونو تو دست طبقات متوسط و گاه طبقات پایین جامعه هم ببینی و شاتل فضایی نبود !!!!! مثل حالا نبود که جنوب شهری با مترو و اتوبوس و خط یازده میره اینور اونور و بالا شهریه با فراری و بنزهای 200 میلیونی !!!!
موضوع جالب اینه که ما اون زمان رو قبول نداریم و میگیم اون دوران دوران جنگ و فلاکت بود و حالا دوران بهتریه و از اون بهتر اینه که دولت مهرورز داریم و سال امام علی رو جشن میگیریم و جشن نیکوکاری برای 60% مردم جامعه که زیر خط فقر زندگی میکنن میگیریم و اقتصاد کشورمون فلج شده و صنایع ورشکسته هستن و بورس سیر نزولی داره و بیکاری غوغا میکنه و فقر و فحشا و اعتیاد ، سه عامل همسو هم که جای خود و تورم هم تصاعدی بالا میره و رقم 16% رو هم داره رد میکنه و ...
یه عده از مردم هم که دستشون به دهنشون میرسید کارشون شده بود خرید مواد غذایی و کالاهای اساسی غیر فاسد شدنی و هر روز کلی خرید میکردن و همه اینها رو بسته بندی میکردن و توی انباری جا میدادن ! کار که به جاهای باریک رسید و معلوم شد هم دولت و هم دستهای پنهان شروع به احتکار مواد غذایی کرده بودن و قیمت ها سر سام آور بالا رفت . اون زمان حتا پول زیاد هم داشتی در خیلی موارد نمیتونست برات مفید باشه چون وقتی مثلن گوشت می اومد تو قصابی , به اندازه سهمیه و کوپنی بود که قصاب باید به مردم تحویل میداد و در مقابل هم ازشون کوپن دریافت میکرد و کوپن ها رو به وزارت بازرگانی تحویل میداد ! در آخر حتا یک مثقال هم نمیموند که کسی بره آزاد بخره .

حالا ربط همه اینهایی که نوشتم به حال حاضر اینه که این روزها انگار داره تاریخ تکرار میشه و میگن مردم ایران افتادن به جمع کردن و انبار و ذخیره سازی مواد غذایی ! اونهایی که دستشون به دهنشون میرسه از حالا دارن گونی گونی برنج و حبوبات میخرن و دوا میزنن تا کرم نیافته و انبار میکنن . جعبه جعبه کنسرو میخرن و انبار میکنن ! مواد شوینده و صابون و خیلی چیزهای دیگه !!! این در صورتیه که هنوز مرحله دوم تحریم های سازمان ملل تصویب و اجرا نشده و وضع ما اینه , وای به اینکه تحریم ها به مورد اجرا در بیاد !!! البته نکته جالب در کشور ایران اینه که این خود مردم هستن که تورم ساز هستن تا حدی . چون وقتی مردم اینطوری هجوم میبرن برای ذخیره مواد غذایی , فروشنده ها هم احمق نیستن و اونها هم قیمت ها رو 2 برابر میکنن و جالب اینه که مردم بازم همین 2 برابر رو میخرن و بعد که آبها از آسیاب می افته , این نرخ کاذب شکسته هم نمیشه و در همون نقطه بالا باقی میمونه !!!! مسئولین الدنگ حکومت اسلامی هم موضوع رو فهمیدن که دارن دوره می افتن برای متوقف کردن تحریم ها ! احمدی نژاد میخواد بره سازمان ملل تا دشمن تراشی کنه ! رفسنجانی التماس میکنه جامعه جهانی تحریم نکنه ایران رو ! رهبر تهدید میکنه که اگه تحریم کردین ، نکردین ها !!!!! خلاصه تو این آشفته بازار هر کسی خر خودشو میرونه و مردم هم فقط به فکر خودشون هستن . ولی اینکه راه چاره چیه و چیکار باید کرد ، کسی اصلن نمیخواد به خودش زحمت بده این مساله رو کشف کنه !!!!

این وسط فقط بیچاره مردم که هم به پای حماقت خودشون دارن میسوزن و هم مسئولان نظامشون که قدرت ندارن حرف خودشونو به نظامشون بزنن وای به گرفتن حقشون ...



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001