فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, February 16, 2007
ولنتاین در غربت :

چند سالی میشه که در کشور ما هم جوون ها در این روز همزمان با مردم کشورهای دیگه این جشن رو پاس میدارن و به هم هدیه میدن . هر چند در فرهنگ اصیل ایرانی معادل چنین جشنی رو داریم که فراموش شده ست ولی هدف که همون جشن گرفتن روز عشقه , مهمه و دهن کژی به اسلام و حکومت اجباری اسلامی :

- تاریخچه ولنتاین :
قبل از میلاد مسیح رومی ها در 15 فوریه هر سال جشن لوپرکالیا رو برگزار میکردن اونها عقیده داشتن الهه لوپرکالیا ، گله های چوپانان رو از شر گرگان گرسنه حفظ میکنه . در مراسمی که برای بزرگداشت این الهه برگزار می کردن ، دختران رومی نام خودشون رو روی برگه ای می نوشتن و در جعبه مخصوصی می انداختن و پسران از داخل جعبه ، اسمی بیرون می کشیدن و برای یکسال با اون دختر دوست می موندن و این دوستی معمولن به ازدواج منجر می شد ! پس از رواج مسیحیت ، این آیین , به مراسم روز " سنت ولنتاین " تغییر نام داد ، اما همچنان قرعه کشی اسامی ادامه داشت . اما ولنتاین کی بود :در تاریخ غرب ، هفت مرد با نام "سنت ولنتاین" وجود دارن . یکی از اونها قدیسی به اسم ولنتاین بود که در قرن سوم میلادی و زمان پادشاهی کلادیوس دوم زندگی می کرده . وقتی کلادیوس تصمیم گرفت سپاهی عظیم تشکیل بده ، عده ای از مردان ترجیح دادن در کنار خانواده خود باشن و از دعوت کلادیوس برای پیوستن به لشکر استقبال نکردن و این موضوع کلادیوس رو به خشم آورد و باعث شد ازدواج رو ممنوع کنه و با باطل اعلام کردن نامزدی ها ، قصد داشت دلبستگی مردان به خانواده ها رو کم کنه . ولنتاین با این اقدام مخالف بود به همین دلیل مخفیانه ، دختران و پسران رو به عقد هم در می آورد . کلادیوس وقتی از این موضوع با خبر شد دستور قتل ولنتاین رو صادر کرد و به این ترتیب سنت ولنتاین روز 14 فوریه اعدام شد و دوست دارانش جسدش رو در باغ کلیسایی در شهر رم به خاک سپردن . سنت ولنتاین حامی عشاق بوده بطوریکه در سال 496 میلادی گلاسیوس ، پاپ اعظم ، 14 فوریه یعنی روز اعدام شدن سنت ولنتاین رو روز عشاق تعیین کرد و نام این روز رو ولنتاین گذاشت روزی که پیغام های عاشقان رد و بدل میشه !
سمبل ها و نشانه های روز ولنتاین :- نوار و روبان قرمز : در قدیم وقتی شوالیه ها عازم جنگ بودن نوار و یا روسری قرمز رنگی رو از معشوقه خودشون میگرفتن و اونو بعنوان یادگاری با خودشون میبردن .
- الهه عشق : یک الهه اسطوره ای که به شکل پسری کوچک و عریان با دو بال و لبخندی موزیانه و یک تیر و کمان . در گذشته عقیده داشتن هر گاه این پسر تیر خودش رو به سمت قلب کسی نشانه بگیره اون شخص عاشق می شه .- گل سرخ : بیان کننده عشق که در بیشتر اوقات به صورت ناشناس برای معشوقه فرستاده میشه .

اینجا تو انگلیس هم از یکهفته قبل همه فروشگاهها بخشی رو اختصاص دادن به فروش هدایای این روز که همه به رنگهای زیبای قرمز و صورتی پر رنگ هستن . مشروبات قرمز و گلها و قلبها و شکلات ها و شمع ها و شورت ها و سوتین های قرمز و خلاصه همه چیز در این روز قرمز رنگه !!! دیروز وقتی با خواهرم اومدیم خونه دیدم 2 تا شاخه رز و 2 تا شمع قرمز کوچیک و یه بطری شامپاین قرمز رنگ و یه بسته کادو پیچ شده با قلبهای قرمز رنگ روی میز چیده شده و یه کارت هم کنارشون و آرتین خان کلی ولخرجی کرده بودن و با پولهای خودم برام هدیه گرفته بودن و این روز رو بهم تبریک گفته بود . منم جلوی خواهرم همچین قیافه گرفتم و چسی اومدم که : کونش بسوزه و اینقدر پز شوهرشو به من نده !!! اونم خیلی خونسرد فقط گفت جوجه رو آخر پاییز میشمرن !!
گفتیم یه جشنی بگیریم . کبریت آوردم و شمع ها رو روشن کردم و بعد هم شامپاین رو باز کردم و برای خودمون ریختم و منتظر شدم آرتین بیاد و کادو رو باز کنم . چند دقیقه نگذشته بود که حس کردم بوی گندی توی خونه پر شده . بویی مثل بوگیرهای توالت با عطر مشهدی !! خواهرم با یه لحنی گفت :
- انگار این بوی خوش از شمع های آرتین میاد !!! اسانس سگ بهش زدن !!!
درست همین موقع آرتین با مرتیکه اومدن و جلوی در پرید و ماچم کرد و بعد هم گفت : هدیه ت رو باز کردی ؟ منم گفتم نه ! منتظر شدم تو بیایی جلوی تو باز کنم ! خلاصه نشستیم پشت میز و منم شروع کردم باز کردن و آقا چشمتون روز بد نبینه !!! مرتیکه الاغ رفته بود برای من یه بیکینی قرمز توری خریده بود و وسطش هم یه دیلدوی قرمز !!!!! خواهرم غش کرد از خنده و گفت : بدو برو لخت شو اینا رو بپوش بیا پیش آرتین جونت !!!
دلم میخواست زمین دهن باز میکرد میرفتم توش ! نتیجه این شد که دیشب رو آرتین بیرون خونه خوابید توی هتل و خواهرم هم تا دستش اومد بهم تیکه انداخت و کلی ضایع شدم !!! نمیدونم با این هدیه دیلدو دیگه چه صیغه ای بود ؟ بهش میگم پدر سگ ! مگه تو اینجا برگ چغندری که رفتی واسه من دیلدو خریدی ؟؟؟؟ میگه آخه دیدم قرمزه خریدم ! اینم از جشن عشق ما . نمیدونم چه گناهی کردم گیر یه همچین آدم خنگی افتادم ؟!؟



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001