فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, June 17, 2005
اندر احوالات انتخابات , ( 5 ) :
گمانه زنی انتخاباتی و فواید انتخابات .

کمتر از 10 ساعت دیگه انتخابت کذایی یا نمایش خیمه شب بازی حکومت اسلامی آغاز میشه . بر خلاف تصورم و متاسفانه ، حس میکنم فردا شاید نیمی از مردم در انتخابات شرکت کنن و البته دلیل اون هم شایعاتیه که در این چند رو به گوش میرسه . یکی از مهمترین شایعاتی که در محل کار و بین مردم به گوش میرسه اینه که اگه رای ندیم نکنه مثل جریان مجلس فرمایشی بشه و یه الاغی رو روی کار بیارن که بابای ما رو بسوزونه ؟؟ رو همین حساب خیلی از مردم دچار تردید شدن و میترسم که همین شایعات کذایی همه چیز رو خراب کنه و اونهم درست در دقیقه 90 . اگه یادتون باشه زمان انتخابات مجلس فرمایشی هم مردم تا ساعت 5 – 6 عصر از خونه هاشون بیرون نیومدن و به محض تازیک شدن هوا و اعلام تمدید ساعت رای گیری , خیابونها و ستادهای انتخاباتی شلوغ شد و در آخر هم اعلام شد حدود 40% از مردم در انتخابات شرکت کرده بودن !!!!! نگرانم ...
اما اوضاع تهران در این دو روز متفاوت بوده . خیابونها دیروز خیلی خلوت بودن و مردم انگار غیب شده بودن . پارکها و معابر خلوت بود . ماشینها کم تردد میکردن و از ساعت 8 شب به بعد تقریبن همه جا سوت و کور بود . البته بجز جاهایی که پاتوق دخترها و پسرها بود مثل شهرک غرب و تجریش و .. که میگن حسابی پسرها و دخترها شلوغ کرده بودن و صدای آهنگ هاشون خیابون رو برداشته بود .
اما امروز خیابونها شلوغتر بود انگار نه انگار که فردا انتخاباته . هر چند باز هم به نسبت روزهای قبل خلوت تر بود . ماشینهای گشت پلیس هم در خیابونها دائم در حال گشت زنی بودن . حالا باید دید که فردا ورق به نفع چه کسی بر میگرده ؟!؟ با توجه به شواهد موجود فردا دو رقیب سر سخت داریم یکی رسمن جانی و یکی هم معین که هر کدوم از اینها به نوبه خودشون میتونن آینده ایران رو به شکلی متفاوت از سالهای گذشته رقم بزنن :

- هاشمی رسمن جانی : پیر سیاست ایران که از روزهای اول انقلاب در سیاست نقش مهمی داشت . روی کار اومدن هاشمی از چند نظر جالبه . کریستین امان پور تحلیل گر رویدادهای ایران این شخص رو یکی از بهترین مهره ها برای بقای حکومت اسلامی اعلام کرده و از طرفی در بین سخنان هاشمی در مورد رابطه با آمریکا به چراغ سبزهای زیادی بر میخوریم که همه اینها میتونه موقعیت ایران رو به نسبت 26 سال گذشته متفاوت تر بکنه . هر چند شواهد نشون میدن که حکومت اسلامی در نهایت رفتنیه اما اصل مهم اینه که هنوز مهره ای جایگزین حکومت آخوندی پیدا نشده و احتمالن چند صباحی بیشتر باید این نظام سر پا بایسته تا مثل صدام , جانشین مناسب پیدا بشه و اشتباهات افغانستان و عراق تکرار نشه !!!!
- روی کار اومدن معین هم جالبه . بر خلاف خزعبلات تبلیغاتی ای که معین به راه انداخته و دم از آزادی های جوانان میزنه , اگر به سوابق کاری معین توجه بشه میبینید که این شخص از ابتدا مسئول امورات اسلامی دانشگاه و وزارت علوم بوده و در زمان تصدی خودش , تمام دانشجوها از سخت گیری های پوششی این مردک مینالیدن . از طرفی معین از نظر سوابق سیاسی چندان کارکشته به نظر نمیرسه تا بتونه کشتی طوفان زده نظام اسلامی رو به سلامت از این بحران نجات بده !

با توجه به این شواهد میشه اینطور نتیجه گیری کرد که شانس هاشمی در انتخابات فردا بیشتر از سایر رقباست چون هم از نظر سیاسی کارکشته تره و مصلحت نظام هم ایحاب میکنه یک شخص مورد اعتماد روی کار بیاد و از طرفی چراغ سبزهایی که به دول غربی نشون داده میتونه کمک حال خوبی برای بقای دوره 4 ساله ریاست جمهوریش باشه . از طرفی هم آزادی های ظاهری ای که به جوونهای تبلیغ کننده در ستاد هاشمی داده شد و تبلیغات گسترده و متفاوتی که انجام داد باز هم میتونه وزنه رو به نفعش سنگین تر کنه !!!!!

اما از همه اینها که بگذریم بهتره بپردازیم به فواید انتخابات ! این روزها کارناوال های شادی در سراسر شهرهای ایران راه افتادن و باعث شدن که مردم با دیدن اونها لبخندی به لبشون بنشونن و دقایقی سر خوش بشن . از طرفی یکی دیگه از فواید انتخابات این بوده که سیل عظیم جوانان زیر آفتاب رو سرگرم کرده و اگه تا دیروز جوونهای ایرانی ساعتهای گرانبهای عمرشون رو تلف میکردن و به وقت کشی میگذروندن , انتخابات باعث شده که هم مبلغی بدست بیارن و هم کلی احساس خوشحالی و منفعل بودن کنن و شادی رو به جامعه تزریق کنن .
مبالغی که این روزها به این جوونها پرداخت شده متفاوت بوده . بعضی ها از یک میلیون تومن دریافتی داشتن تا 150 الی 200 هزار تومن و حتا 15 هزار تومن برای عمله جماعت !!!! از فرغون های مدل هاشمی 2005 سوپورهای شهرداری رفته تا ماشین های آخرین مدل جوونهای آلا مد بالا شهری تا اون جوونهای علاف جنوب شهری . حالا چه سرگرمی و کاری بهتر از اینکه از صبح تا شب توی خیابونها پرسه بزنی و خانم بازی کنی و صدای آهنگت رو تا آخر بلند کنی و کسی هم وجودشو نداشته باشه بهت گیر بده و در آخر هم 150 تومن جیرینگی بره تو جیبت !!!!! پیغمبر هم بود باور کنین این شرایط رو قبول میکرد !!!!

اما فواید دیگه انتخابات تنها مختص جوونها نیست :
- مخالف با سانسور کتاب و مطبوعات از طرف بعضی از کاندیدها بگوش میرسه تا به مردمی که خیال میکردن این آغایان تا دیروز طرفدار محدودیت مطبوعات بودن , حالا پی به اشتباهشون بردن و عاقل شدن !!!!
- یا همون کسی که زمانی ریاست مجلس رو به عهده داشت و طرح پیشنهادی خاتمی به مجلس در مورد پرداخت حقوق به جوانان بیکار رو رد کرد و حالا شعار انتخاباتیش شده هر جوان ایرانی ، 50 هزار تومن حقوق بیکاری , این آدم هم پی به اشتباهش برده !
- و یا بعضی ها هم اومدن و تقصیر همه احمال کاریهای این 26 سال رو به گردن مبارکه گرفتن و به دیگر آغیان و آغا زاده ها هم توصیه میکنن که در پیشگاه مردم تمام اشتباهات خودشونو به گرد بگیرن تا مردم هم اونها رو ببخشن و بیان و رای بدن !

خلاصه اینکه با تمام این احوالات در این مدت مشکلات ایران در طول 26 سال سلطنت آخوندیسم مطرح شده اونهم توسط افرادی که خودشون کله گنده های ایجاد چنین مشکلاتی در کشور بودن و سالها در سمت های مختلف در این نظام حاکم بودن و هر کدوم سهم مهمی در عقب موندگی کشور و مردم و ویرانی کشور بازی کردن . امثال لاریجانی ولد زنا که جریان اختلاس 500 میلیارد تومنیش باعث عزل ش از صدا و سیما شد تا محسن رضایی که یک سر قاچاق کالا در کشور از آمریکا به ایرانه تا چمبره خاندان رسمن جانی که از شمال تا جنوب کشور و حتا سواحل نیلگون دوبی رو هم در دست خودشون گرفتن و کم مونده بیان و زنهای مردم رو هم تصاحب کنن .

به هر حال اگه تمام این حرف و حدیث ها و وعده و عیدها درست باشه و بهشون عمل بشه , مردم آرزو میکنن که هر روز انتخابات باشه چون این روزهای انتخابات روزهایی هستن که مسئولان به مردم لبخند میزنن و همه مشکلات کشور و مردم رو قبول دارن و حتا به اشتباهات گذشته هم اعتراف میکنن و مهم تر از همه اینکه به مردم احترام میذارن . البته میدونیم که اینها همه ظاهر قضیه ست و نرود میخ آهنین در سنگ ...
تکبیر.



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001